Oletko kunniaksi mersulle, vai päinvastoin?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos itse listaisin tähän syitä, miksi päädyin tuohon 21 vuotta vanhaan 300E mersuun...

-riittävän iso bensamoottori, joka lämpenee nopeasti talviajoa ajatellen ja on kuitenkin halutessani muokattavissa, kun ei ole vähäpäästöinen... (huomioi seuraava syy)

-takaveto (auton mahdollista kiihdytysauto projektiksi muuttumista ajatellen myöhemmin...)

-automaatti, koska auto on tällä hetkellä lähinnä keskusta/kaupunki ajeluja varten (moniko ostaa "lisäauton" auton pelkästään kaupungissa ajoa varten, jo olemassa olevien kulkuneuvojen lisäksi :P ), lisäksi katso kaksi edellistä syytä...

-halvat varaosat

-sattui olla jo vanhastaan paljon 124 koppaisen käyttökelpoisia osia...

-muut vaihtoehdot, eli bmw ja muutama voortti (sierra ja scorpio) ei oikein lämmitä omaa automakua tässä tapauksessa, uudempi bmw vois mennä käyttöautona, mutta ei tälläisenä projektina... muut takavedot taas alkaa olemaan niin vanhoja, että ne sai jo unohtaa ihan "järkisyistä"...

mitään brändiä (tai mitään muutakaan... :D) en ajatellut ostopäätöstä tehdessäni, jos joku on valmis tuollaisen myymään ihan pilkka hintaan, niin se riittää mulle syyksi ostaa se pois kuleksimasta... luultavasti auton "lievästi sekavat paperit" pelotti pois muut ostajat :D, koska auto ehti olla nettiautossa myynnissä koko viime kesän ja pyynti oli suomen halvin tomaatti kolmesatasesta :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Minä taas ajattelin ja nautin brändyä tehdessäni ostopäätöstä lankusta..
Olen siis brändy-tietoinen.

Ässän hankintaan ei brändi/dy vaikuttanut.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuossa mun ostotapahtumassa myyjä oli "nauttinut" ihan riittävästi, joten en nähnyt syytä itse enää nauttia ja tais se myyjä käydä sijoittamassa ne autosta saadut rahatkin aika hätäseen pitkäripaiseen, kun häipyi heti maisemista, kun sai rahat käteen :P palasi tosin myöhemmin paikalle, kun alettiin mersua käynnistelemään siirtoa varten, mutta sitten ei saanut enää puheesta mitään selvää, mitä se yritti selostaa :?

naapurin emännän kanssa ne sitten meidät etti vielä lähihuoltamolta, että oliko naapurin lämmitysroikka jäänyt autoon, kun myyjä oli sitä joskus lainannut :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Division
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Division »

Siitäkin huolimatta, että olen löytänyt pääosin pelkistä järkisyistä (mukava, kestävä ja huoleton sekä kohtuu edullinen käyttökustannuksiltaan) Mersusta itselleni kulkupelin, näen, että Mersu on minulle kunniaksi. Tätä asiaa en voi itse muuttaa vaan sen määrittävät ympäröivät ihmiset.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
MercMan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Paha sanoa, olenkohan merkille kunniaksi vai en... :roll: Ainakin mua on lapsesta asti pidetty erittäin kovana mersumiehenä :roll: Noo, mutta muut on kulkuneuvoja ja Mersu on aina Mersu, vaikka uudet mersut nyt ovatkin mitä ovat, niin on se tähtikeula aina jotenkin silti komia peli tien päällä. Itse ajan vanhalla Mersulla koska ei ole varaa uutta ostaa, enkä ostaiskaan vaikka olisi,uskoo ken uskoo, mutta pidän vanhoista autoista yleensäkin, esim MK 1 Golf, vanhat Ladat ja Corolla DX, niissä on sitä jotain, aina kuola valuu jos näkee hienokuntoisen 8) En palvo Mersun merkkiäkään, mutta omasta mielestä vanhat Mersut ovat maailman parhaimmin suunniteltuja autoja kestämään! Niinkuin monissa takalaseissa lukee, MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Tarkemmin ajateltuani, taidan olla kunniaksi Mersuilleini.

Teen huomattavasti sekä taloudellisia ja etenkin ajankäytöllisiä sijoituksia, että harrastuskulkineeni -87 ässä olisi teknisesti ja visuaalisesti museuokunnossa.

Lankkua pidän talvikäyttiksenä ja muutenkin kunnossa seuraavalle vuosikymmenelle.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ensin mietin, että saattaisi olla parempi, etten kommentoisi tähän asiaan mitenkään, mutta minähän nyt olen minä ja hölötän enemmän kuin ois tarpeen.

Onko mersu minun kunniakseni?

-Ei todellakaan. Omanarvontuntoni tai kunniani ei omissa silmissäni pahemmin huonone tai parane siitä, että minkälaisia autoja omistan. Oma kunnia nousee ehkä enempi silloin, kun pystyn olemaan jollekin ihmiselle tai ihmisryhmälle avuksi tai edistämään toisten hyvinvointia, tietoisuutta, taitoja tai muuta hyvää, positiivista asiaa.

Olenko minä mersulle kunniaksi.

-Toivottavasti. Ainankin haluaisin, että asia nähtäisiin näin myös tehtaan konttorissa.

Myönnän, että ihailen samoja periaatteita, joita Karl Benz ja Gottlieb Daimler ovat pitäneet omina kunnia-asioinaan tehdessään ja kehittäessään hevosettomia vaunuja yli 110 vuotta sitten. "Das beste oder nichts." kertoo kaiken mihin olisi jokaisen ihmisen mielestäni tähdättävä kykyjensä mukaan.

Olen välittänyt harrastajille varaosia, tietoutta, kirjallisuutta, kontakteja joilla ovat voineet pitää, tai edistää omien Mercedeksiensä tasoa.

Olen vapaaehtoisesti markkinoinut Mercedeksen autoja, varaosia, lifestyle tuotteita ja halunnut olla mukana kaikessa mahdollisessa, mihin omat rahkeet vaan tämän automerkin ympärillä oleviin tapahtumiin riittää.

Olisin voinut monessakin kohtaa toimia fiksummin.
Varsinkin pitää joskus suuni kiinni, ja jättää sen kaksiteräisen sanallisen miekan sivallukset harrastajien kesken.

En tosin jätä ikäviäkään faktoja kertomatta sentakia, että kokisin jonkinmoista sääliä palautteen saajaa kohtaan, olkoonkin kuinka arvostettu/tavallinen/nuori/vanha/rikas/köyhä hyvänsä.

Mutta itsehän en voi objektiivista tuomiota itselleni antaa, että olenko ollut kunniaksi. Harras toive on, että näin olisi.

Kiitos ja anteeks.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juselius
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Rise kirjoitti:Eihän se kerro vielä ihmisestä paljoakaan, minkä merkkisellä autolla ajaa. Se kertoo enemmän, miten sillä ajaa ja miten siitä pitää huolta.

Minusta käytetyissä mersuissa on hinta/laatu/ajomukavuus-suhde paras.

Meidän jokaisen mersuomistajan käytös vaikuttaa siihen minkälaiseksi
merkin brändi kehittyy. Onko käytöksesi brändiin kohottava vai alentava.

Tuossa on tärkeät pointit! :!:

Itse ajauduin sattumalta tekemisiin Mersujen kanssa. Mersu ei ole mikään itseisarvo, tahtotila, pakkomielle, yms. Mutta W140:stä paremmalla en ole ikinä ajanut, enkä varmaan ajakaan, vaikka montaa mallia ja merkkiä on kieputettu. Ei ole mitään syytä luopua kummastakaan mursusta, varsinkaan jos niihin voi joskus saada vaikka tehokkaat sähkömoottorit nykyisten tilalle.

Uutta kun ei kannata ostaa, niin autolleen voi olla "kunniaksi" pitämällä siitä huolta, ettei se saastuta normeja enempää eikä ole vaaraksi muille viallisten osien takia. Noilla pääsee jo aika pitkälle. 8)

Mille tahansa merkille voi olla "kunniaksi", kunhan ei aja kuten monet reikäpääurverlot täällä pääkaupunkiseudulla, dynaamisen idiootin kiireellä, kiilailemalla, puskurissa kiinni roikkumalla, muista välittämättä.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Vastaa Viestiin