Morjens,
Osaako joku heittää minkäänlaista arviota todella pahalta haisevasta pakokaasusta? Hajua tulee aikaajoin hyttäänkin aika reilusti, mutta tuon vian olen paikantanut ahtimen ja (katin) tiiviste vuodoksi, eli tuo kohta vuotaa hiukan ja käryää konehuoneen puolella ja hajut kantautuu myös jossain määrin sisätiloihin.
Mutta ainakin auton käydessä kylmänä pakoputken päästä tuleva haju on saman moinen. Todella pistävä, nokinen, karstainen käry!! Onko karsta syynä? Vaiko rikkinäinen katti/ mikälie pömpeli se heti ahtimen jälkeen on?
C220 cdi -99, Todella pistävän hajuinen pakokaasu?
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
C220 cdi -99, Todella pistävän hajuinen pakokaasu?
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
jos sulla ei ole siinä ahtimen ja katinvälisessä liitoksessa sellaista ympärimenevää ja yhdella pultilla kiristettävää pantaa vaan sellainen sokkamallinen niin vaihda siihen se. niistä tuppaa käpälät katkeamaan ja alkaa vuotamaan ja varmasti haisee sisällä.. tietysti tsekkaa ne suuttimen juuretkin että onko vuotoa sielläsportsman kirjoitti:Äkkiseltään epäilen kyllä suuttimien vuotoa.
Ehkä kannattaisi ottaa muovinen suoja pois moottorinpäältä
niin katkun syy voi selvitä ?
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Eilen otin muovikannen pois, enkä havainnut mitään poikkeavaa suuttimien juurella. En pikeä, naftaa enkä kaasuttaessa suuttimista tulevaa höyryjä tai pakokaasuja. Ainoastaan sieltä ahtimen perästä tuli pakokaasua ja myös katti on melko nokinen.
Eikö tuo suutin vuoto pitäisi muodostaa jonkinsortin pikeä niiden juuriin? Ja aiheuttaa käynnistysongelmia ja käyntihäiriöitä?? Tuollasia en ole havainnut..
Ihmetyttää tuo kitkerä haju. Voisko tuo olla jokin suutin ongelma?
Eikö tuo suutin vuoto pitäisi muodostaa jonkinsortin pikeä niiden juuriin? Ja aiheuttaa käynnistysongelmia ja käyntihäiriöitä?? Tuollasia en ole havainnut..
Ihmetyttää tuo kitkerä haju. Voisko tuo olla jokin suutin ongelma?
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
-
Postman
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Voisko tuo aiheuttaa kitkerän hajun?? Onko kokemusta?tipu kirjoitti:ettei vaan kanspahvi kärähtänyt?
Ja se ahtimen ja katin välinen panta on pultilla ja yritin sitäkin vähän kiristellä.. Autto ehkä vähän.? Sieltä ainakin tiiviste vaihtoon. Sehän on varmaan sellanen pyöreä/ kartio - kartio o- rengas, niinkuin joissain pakoputkiliitoksissa?
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89



