kun auto tyhjäkäynillä jonkun aikaa niin kone rupeaa pätkimä
kun auto tyhjäkäynillä jonkun aikaa niin kone rupeaa pätkimä
juu elikkäs vm89 300e rupee "pätkimään" jos auto seisoo parkissa tyhjäkäynillä jonkun aikka.missä lie vika?pätkinällä tarkotan että tehot häviää huomattavasti ja tuntus että ei käy kun 3-4 pytyllä...aikansa ku jaksaa ajella ja tarjotella kaasua niin häviää sitten pois.
kastelee varmaan pari tulppaa, kun käy tyhjäkäyntiä ja virkoavat sitten kun antaa vähän monoa, samaa vikaa löytyy ajoittain myös omasta...
syy taas voi olla monessa eri kohtaa... tulpat, tulpan johdot, pyörijä, jakajan kansi, suuttimet, määräjakaja, ke-jetin "eha säätö", lambda jne. joku paikka ei kuitenkaan toimi kunnolla ja pyttyjä putoaa satunnaisesti pois
vian etsinnän tekee omassa aika haastavaksi se, kun vika esiintyy ehkä vain kerran viikossa tai harvemmin ja poistuu yleensä joskus ilman kaasutteluakin
viimeksi oma teki sitä ruuhkaisessa kaupunkiajossa ja oli epämiellyttävää ajaa ruuhkassa, kun piti aina pysähtyessä varmistaa moottorin käynti nostamalla kierrokset n. 2500 rpm paikkeille ja siitä sitten ripeä lähtö automaatilla
varmaan osa porukasta luuli, että harjoittelen lähtöjä/burnista 
syy taas voi olla monessa eri kohtaa... tulpat, tulpan johdot, pyörijä, jakajan kansi, suuttimet, määräjakaja, ke-jetin "eha säätö", lambda jne. joku paikka ei kuitenkaan toimi kunnolla ja pyttyjä putoaa satunnaisesti pois


viimeksi oma teki sitä ruuhkaisessa kaupunkiajossa ja oli epämiellyttävää ajaa ruuhkassa, kun piti aina pysähtyessä varmistaa moottorin käynti nostamalla kierrokset n. 2500 rpm paikkeille ja siitä sitten ripeä lähtö automaatilla


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mä en ymmärrä vieläkään tuota teidän huohotinputki teoriaa, koska sieltä kuuluu olla aina imu moottoriin päin, ei virtausta moottorista ilmanputsariin päin, ellei kone sitten ole jo niin harva, että se oikea huohotin siellä imusarjassa ei enää riitä ja alkaa sitten puhaltamaan vastakarvan sitä painetta tai sitten se oikea huohotin on tukossa sieltä imusarjastaSergey kirjoitti:kova pakkanen aiheutti mulla lapin reissulla samaa. Kaasu pohjaan ja mustat nokisavut hankeen ja taas pelas. Syy oli huohotinputken kondenssivesi joka jääti ilmamäärämittaria.

minä jos laitan sormen tyhjäkäynnillä siihen "huohotinputkeen" (mikä on oikeasti kampikammion tuuletuksen imuputki), niin se imee verille sormenpään, jos sitä siinä aikansa pitää, alipaine on nimittäin aika kova ja varsinkin tyhjäkäynnillä, kun imusarjan alipaine on suurimmillaan, se imusarjan alipaine pitäisi tuntua juuri tuossa imuputkessa, kun systeemi on kunnossa

mutta jos tuo systeemi ei pelaa, niin varmaan voi sekin ongelmia aiheuttaa, jos se taas on kunnossa/kun ei huohota liikaa, niin ei sen pitäis mitään jäätämistä aiheuttaa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jaa-a tälläsenä tollona joka ei mistää mitää tiedä ni se o helppo todeta ja sanoa. Vähä sama uttu ku se että kimalaisen ei pitäs pystyä lentämään
Nii kaua ku se ei sitä ite tiedä ni hyvinhä se sujuu 
w201 otin koko putsarin letkuineen pois ja kun laitoin sormen siihen pieneen natsaan joka haaroittuu huohotinputkessa sinne lisäilmaluistin suuntaan niin auto tumppaa välittömästi. Siinä ku o päässä niin pienet ne reijät että se vois olla se jäätymispaikka tarkalleen tiirattuna.
tosta tuo osa 32 ku tukkii ni kuolee heti hapen puutteeseen. Jos ei kokonaa tuki, ni sillo käy tosi rikkaalla ja mustaa savuttaa sekä "pätkii"... tyhjäkäynnillä.



w201 otin koko putsarin letkuineen pois ja kun laitoin sormen siihen pieneen natsaan joka haaroittuu huohotinputkessa sinne lisäilmaluistin suuntaan niin auto tumppaa välittömästi. Siinä ku o päässä niin pienet ne reijät että se vois olla se jäätymispaikka tarkalleen tiirattuna.
tosta tuo osa 32 ku tukkii ni kuolee heti hapen puutteeseen. Jos ei kokonaa tuki, ni sillo käy tosi rikkaalla ja mustaa savuttaa sekä "pätkii"... tyhjäkäynnillä.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tuon kuvan perusteella 4 ja 6 pyttyisten systeemit eroaa toisistaan ainakin tuon osalta
M103 koneessa ei ole tuota lisäilmaluistin haaraa, tuossa "huohotinputkessa", vaan lisäilmaluisti saa ilmansa muuta kautta...
hitto, kun en ole vieläkään oppinut käyttämään tuota http://www.detali.ru sivustoa
sieltä näyttää saavan kaikkea kivaa kuvaa teknisistä jutuista 
edit: opimpas, kun vain oli riittävästi motivaatiota
mutta en saa noita kuvia linkitettyä, no mulle riittää, kun saan edes itse noita kuvia tutkia... tai itseasiassa mä kattelen niitä kuvia täältä... -> auto-parts.spb.ru tai jotain 

hitto, kun en ole vieläkään oppinut käyttämään tuota http://www.detali.ru sivustoa


edit: opimpas, kun vain oli riittävästi motivaatiota


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."