Luulen ettei tarvitse viedä korjaamolle, ei kai sellaista vikaa olekkaan mikä vaatisi korjaamokäynnin
Luulen että konetta ei tarvitse / kannata ottaa pois tuon takia, tässä listaa miten itse lähtisin tekemään:
- Keulasta ihan kaikki tavara pois, jäähdyttimet yms.
- Ahtoputki ja venakoppa pois (taitaa ollakkin jo)
- Ketjun kiristin pois ja sieltä voi vaikka päästää öljyn pois, jolloin se on vain "jousena"
- Ketju ilmeisesti on siellä paikallaan asianmukaisesti vain jako on väärä ?
.......Mikäli ei ole niin uusi ketju uittamalla paikalleen ja niittaus
- Ensin yritetään saada nokka ja kampi oikeaan tahtiin välittämättä ruiskutuspumpusta mitään
.......Nokkan hammasratas irti, pyörität nokan suunnilleen oikeaan kohtaan (ykkösennokat ylös), kampi kannattaa olla sitten ettei kumpikaan sylintereistä ole ihan ykk:ssa
.......nyt voisi olla hyvä aika pistää ketjun kiristintä vähän hollilleen
.......Pyörität sen kammen merkin kohdalleen (nokka pysyy paikallaan)
.......Nokan merkin mukaan nokka kohdalleen, hyppyytät siis ketjua nokan rattaalla tarpeen mukaan (oleellista on koittaa pitää kokoajan ketju välillä nokka - ruiskutuspumppu - kampi kireällä)
- Nyt kun konetta pyörittelee niin kampi ja nokka pitäisi olla synkassa ?
Seuraa tylsääkin tylsempi homma, eli ruiskutuspumpun ajastus:
- Kampi oikeaan ruiskutusennakkoon ja edelleen ykkössylinterinnokat on ylhäällä
- Muistaakseni vesipumpun hihnapyörä pitää ottaa pois, hyvällä 6-kolo avaimella, räikkään liitettävällä, ahdas väli mutta onnistuu, taisi olla 3/8 tuumainen mitä itse käytin tuossa kohtaa
- Alipainepumppu pois (Tähän tarvitaan varmaankin uusi tiiviste)
- Ruiskutuspumpun rattaan pultti pois (vääränkätinen kierre)
- Ruiskutuspumpun kiinnityspultit pois (3+1 kpl)
- Ruiskutusputket pois
- Vedetään pumppu pois, siirettään merkki kohdalleen ja laitetaan kaikki edellä mainitut takaisin
- Takaisin laitossa katsot että se tulee sen hienosäädön keskikohdalle, pumpun ja lohkon välissä se hassu pieni ruuvi, joka kallistaa pumppua.
Tässä kohtaa on aikaa mennyt monta tuntia, joten palkitset itsesi yhdellä kylmällä kaljalla...
- Lopuksi hienosäädetään se pumpun merkki tarkasti kohdilleen...vaikka ihan silmällä katsomalla.
Pirunmoinen homma pienen ajastussäädön vuoksi, mutta kyllä se tekemällä tehtävissä on. Itselle kävi vähän sama homma tuossa yksi talvinen ilta

mutta kuvia siltä illalta:
Huoltoasento, oikeassa Vitossa ei jäähdytin sitten käänny tuolleen

, joten puskuri kannattaa ottaa pois
Vesipumpun pyörä
Alipainepumppu alhaalta katsoen
Voi olla että tuo apupyöräkin pitää ottaa pois jos sielä sellainen on
Alipainepumpun tasopinnan puhdistelua (Vitossa hieman erilainen tuo kohta kuin kuvassa

) Kuvassa näkyy myös hyvin ruiskutuspumppua kiinni pitävät pultit
Ruiskutuspumppu irtoaa paikaltaan
Ruiskutuspumpun merkki: