"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
omistajan nimi on jo tiedossa, auto majailee keiteleellä.ois vaa helpompi turisuttaa forumin kautta ku soittaa suunapäänä et moro sul o semmonen mese
täytyy varmaa sitte soittaa jos ei kukaa tunnusta
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Kysyjä taisi tosiaan etsiä inhimillisempää kontaktia kuin Trafi.
Luulisi kyllä, että noin hienon W123:n omistaja olisi harrastaja
ja kävisi joskus foorumilla.
Mielestäni nykyään liikaa luotetaan siihen että ihmiseen saa tietokoneen välityksellä yhteyden. Ei enää uskalleta soittaa normaaleissa asioissa; laitetaan viesti, sähköposti tai tekstiviesti. Näkee nettiautossakin aika hyvin tämän. Ihminen siellä toisessa päässä vastaa ja jos vastaa että v-ttuakos mersua kyselet niin se siitä sitten ja elämässä eteenpäin.
Kohta autokaupatkin varmaan näpytellään koneella niin että "joo jätä se siihen kulman taa, rahat on siinä postilaatikossa" Ettei vaan tartte nähdä ihmistä ja puhua sille livenä!
jumetsap kirjoitti:Kohta autokaupatkin varmaan näpytellään koneella niin että "joo jätä se siihen kulman taa, rahat on siinä postilaatikossa" Ettei vaan tartte nähdä ihmistä ja puhua sille livenä!
Tuohan olisi hieno homma
Ei mua ainakaan kiinnosta tavata ostajaa, ostaa jos ostaa. Kahvittelut yms. jätän mieluusti väliin.
Sosiaalinen elämä ja kaverit löytyy aivan muualta kuin autokaupoilta.
Jos itse olen ostajana, niin minulle riittää jos myyjä kertoo faktat autosta lyhyesti ja rehellisesti (kasvotusten, puhelimella, s-postilla, tai millä tahansa, ei merkitystä millä), sen jälkeen teen päätöksen ostan tai en. Rahat kouraan ja uudella pirssillä kotiin. Ei siihen tarvitse jäädä synnyttämään mitään.
JarkkoN kirjoitti:Kysyjä taisi tosiaan etsiä inhimillisempää kontaktia kuin Trafi.
Luulisi kyllä, että noin hienon W123:n omistaja olisi harrastaja
ja kävisi joskus foorumilla.
Meinaatkos hieroa kauppaa?
Olisin tänään soittanutki mutta kun ei löydy puhelinnumeroa findista
oon tuon ite rakentanu viime keväänä ja nyt tuli ikävä niin oisin tiedustellu et oisko mahollista ostaa takasi, tuolla on mulle semmosta tunne arvoa.se on ollu nettiautosa vähä väliä myynnisä mut nyt ei näy olevan.
ja OT kyllä olen itsekki sitä mieltä että puhelimitse kaupat pitäs tehä, eihän sitä tarvi turhia puhua pöhelimesäkää, mut ei tosiaan löydy auton omistajan numeroa.nuo on kyllä nuo nettiauton kyselyt vähä sieltä kun viikon viestitellää ja samat asiat selviäis 5minuutin puhelulla.
eikö tosiaan kukaan edes ole keiteleeltä?
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
w123 om602
+monia muita
tdt leka kirjoitti:eikö tosiaan kukaan edes ole keiteleeltä?
Näyttäisi sieltä olevan ainakin 4 jäsentä http://www.mersuforum.net/forum/memberl ... tart=10800
mutta on varmaan enemmänkin, kun porukka ei jostain kumman syystä uskalla kertoa missä päin suomea asustellaan
(jotkut nimeltämainitsemattomat vääntävät paikkakunnaksi jotain mukamas humoristista, kuten esim. teollisuusalue)
tuohan näyttää meikäläisen entiseltä meseltä!
onko tuo musta vai minkä värinen kun ei tosta kuvasta erota?
perävaunu pistokekkin on tuolleensa aika kaukana koukusta kuten mullakin oli
epäilen, tuo on viime syksynä lähteny multa ikaalisiin oli sielä jonku aikaa ja ny muutama kuukausi sitte menny keiteleelle.sillon ku toi mulle tuli niin se oli vaaleansininen.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
w123 om602
+monia muita
Hei sattu silmään tämäkin ketju.Kyseessähän on työkaverin auto vois ollla jopa luopumassa siitä.Otappa puhelu numeroon: ********), vaikka ei kauppoja syntys niin kaveria varmaan kiinnostais kuulla tarinaa autosta.
veskola: Numero välitetty YV:llä ja poistettu tästä viestistä.
jumetsap kirjoitti:Kohta autokaupatkin varmaan näpytellään koneella niin että "joo jätä se siihen kulman taa, rahat on siinä postilaatikossa" Ettei vaan tartte nähdä ihmistä ja puhua sille livenä!
Tuohan olisi hieno homma
Ei mua ainakaan kiinnosta tavata ostajaa, ostaa jos ostaa. Kahvittelut yms. jätän mieluusti väliin.
Sosiaalinen elämä ja kaverit löytyy aivan muualta kuin autokaupoilta.
Jos itse olen ostajana, niin minulle riittää jos myyjä kertoo faktat autosta lyhyesti ja rehellisesti (kasvotusten, puhelimella, s-postilla, tai millä tahansa, ei merkitystä millä), sen jälkeen teen päätöksen ostan tai en. Rahat kouraan ja uudella pirssillä kotiin. Ei siihen tarvitse jäädä synnyttämään mitään.
Sorry OT
Kyllä se vaan niin on, että kasvotusten on ihmisen vaikein valehdella/kierrellä asioita. Itse luotan ainakin vain ja ainoastaan kasvotusten käytyyn autokauppaan. Ja muutenkin, myydessä otan ostajaehdokkaan tosissani vasta sen puhelinsoiton tultua. Muutaman auton olen myynyt, melkein aina käynyt niin, että sen 20 nettikyselyn jälkeen on tullut se yksi ja ainoa puhelinsoitto, jonka matkaan lopulta auto on lähtenytkin.
Whaeva kirjoitti:Kyllä se vaan niin on, että kasvotusten on ihmisen vaikein valehdella/kierrellä asioita. Itse luotan ainakin vain ja ainoastaan kasvotusten käytyyn autokauppaan. Ja muutenkin, myydessä otan ostajaehdokkaan tosissani vasta sen puhelinsoiton tultua. Muutaman auton olen myynyt, melkein aina käynyt niin, että sen 20 nettikyselyn jälkeen on tullut se yksi ja ainoa puhelinsoitto, jonka matkaan lopulta auto on lähtenytkin.
Totta tuokin, mutta ainakaan itse en ota yhteyttä puhelimella, jos ei myyjä vaivaudu edes vastaamaan s-posti viestiin.
Vuorotyöläisenä ihmettelen auton myynti ilmoituksia yleensä yö aikaan. Varmaan sinäkin olisit iloinen jos soittaisin sinulle yöllä neljän aikaan että viitsitkö kertoa minulle tarkempia tietoja autostasi?
Toki jos myyjä älyää kertoa autostaan kaiken oleellisen niin kysyttävää ei juuri jää. Joten voin soittaa sitten kun satun olemaan "ihmisten aikaan" hereillä. Mutta kun noin puolet mersumyyjistä ei uskalla kertoa esim. mittarilukemaa niin omapahan on vikansa jos sitä lukemaa sitten kysellään erikseen.
Whaeva kirjoitti:Kyllä se vaan niin on, että kasvotusten on ihmisen vaikein valehdella/kierrellä asioita. Itse luotan ainakin vain ja ainoastaan kasvotusten käytyyn autokauppaan. Ja muutenkin, myydessä otan ostajaehdokkaan tosissani vasta sen puhelinsoiton tultua. Muutaman auton olen myynyt, melkein aina käynyt niin, että sen 20 nettikyselyn jälkeen on tullut se yksi ja ainoa puhelinsoitto, jonka matkaan lopulta auto on lähtenytkin.
Totta tuokin, mutta ainakaan itse en ota yhteyttä puhelimella, jos ei myyjä vaivaudu edes vastaamaan s-posti viestiin.
Vuorotyöläisenä ihmettelen auton myynti ilmoituksia yleensä yö aikaan. Varmaan sinäkin olisit iloinen jos soittaisin sinulle yöllä neljän aikaan että viitsitkö kertoa minulle tarkempia tietoja autostasi?
Toki jos myyjä älyää kertoa autostaan kaiken oleellisen niin kysyttävää ei juuri jää. Joten voin soittaa sitten kun satun olemaan "ihmisten aikaan" hereillä. Mutta kun noin puolet mersumyyjistä ei uskalla kertoa esim. mittarilukemaa niin omapahan on vikansa jos sitä lukemaa sitten kysellään erikseen.
No vanhemmissa yksilöissä moni mersun omistaja tietää, että totuuden kannalta ei ole mitään merkitystä, mikä mittarilukema on yli 10v vanhassa autossa. Mittaristo saatettu vaihtaa kertaan tai pariinkin jo vian takia. No, siellähän kysytään tosin mittarilukemaa, ei ajomäärää.
Tosiostaja löytää kyllä päiväsaikaan sopivan välin soittaa autosta. Jos on siis oikeasti kiinnostunut.
Tosiostaja löytää kyllä päiväsaikaan sopivan välin soittaa autosta. Jos on siis oikeasti kiinnostunut.
Pakko kommentoida.
Kyllä ne sähköpostiostajatkin kannattaa ottaa tosissaan. Itsekin ostin juuri ennen joulua auton siten, että ensin käytiin myyjän kanssa muutamaan otteeseen meilitse kirjeenvaihtoa. Ja kun sitten lopulta soitin perään, oli oikeastaan kyse vaan enää siitä, miten sovitaan auton hakemisesta (tietty sillä ehdolla, että myyjän antamat tiedot pitää paikkansa).
Kaupathan siitä siis tuli ja kaveri olisi menettänyt ison kasan rahaa ja saanut jatkaa autonsa kaupittelua, jos ei olisi vaivautunut sähköpostikirjeenvaihtoon kanssani. Joten se tästä. Ja tällekin olisi varmaan oma topikkinsa.
Whaeva kirjoitti:Kyllä se niin on, että usein auto on sähköpostiviestissä kaunis, puhelimessa kohtalainen, paikanpäällä karsea paska.
paitsi jos pyytää tarkat kuvat eikä mitään pieniä myyntikuvia....jos ei niitä saa niin joku auto on tosiaan paska taikka myyjä kädetön, tai jompi kumpi jotain siltä väliltä
itse en lähtis ikimaailmassa etelästä vaikkapa lappiin ostamaan autoa ilman että näkisin tarkat kuvat autosta, sen verta eri käsityksiä on "hyvästä ja ruosteettomasta"
Whaeva kirjoitti:Kyllä se niin on, että usein auto on sähköpostiviestissä kaunis, puhelimessa kohtalainen, paikanpäällä karsea paska.
paitsi jos pyytää tarkat kuvat eikä mitään pieniä myyntikuvia....jos ei niitä saa niin joku auto on tosiaan paska taikka myyjä kädetön, tai jompi kumpi jotain siltä väliltä
itse en lähtis ikimaailmassa etelästä vaikkapa lappiin ostamaan autoa ilman että näkisin tarkat kuvat autosta, sen verta eri käsityksiä on "hyvästä ja ruosteettomasta"
Harvalla on sitä huippuhyvää järkkäriä, jolla kuvat ottaa. Ja vielä sellasellakin otetut kuvat vääristää ihan helkkaristi. Kuvien perusteella ei voi juuri mitään sanoa.
kyl siihen riittää satkun parin peruskamera, auto pestynä ja kuvat läheltä, kaarista, ovista, konehuoneesta yms. jne niin varmasti selviää se yleisilme koko autosta. Tämmösillä selviää myös onko päälleppäni näkyvää ruostetta mitkä monesti esim. nettiauton kuvista häviää helposti kokonaan pois...
epk kirjoitti:kyl siihen riittää satkun parin peruskamera, auto pestynä ja kuvat läheltä, kaarista, ovista, konehuoneesta yms. jne niin varmasti selviää se yleisilme koko autosta. Tämmösillä selviää myös onko päälleppäni näkyvää ruostetta mitkä monesti esim. nettiauton kuvista häviää helposti kokonaan pois...
Nojoo, tosiaan jos oikeen kohdekuvia ottaa. Tarkoitin, että kuvissa, jossa esiintyy koko auto, ei juurikaan ruosteet näy.
Ja ehkä monelle yllättävää, niin valkoinen on sellainen väri, joka kätkee kuvissa oikein erityisen hyvin virheitä.
Whaeva kirjoitti:Nojoo, tosiaan jos oikeen kohdekuvia ottaa. Tarkoitin, että kuvissa, jossa esiintyy koko auto, ei juurikaan ruosteet näy.
Ja ehkä monelle yllättävää, niin valkoinen on sellainen väri, joka kätkee kuvissa oikein erityisen hyvin virheitä.
Niin ja kuinkas monta kuvaa autosta saa laitettua esim. nettiautoon.
Edestä, takaa, vasen sivu, oikea sivu, sisäkuva, konehuone ja vielä jää tilaa niille yksityiskohta kuville.
Itse en jaksa lukea edes tekstiä jos ei autosta ole vähintään 3 kuvaa.
Se on pienestä kiinni, ja ostajana minulla on valta valita
Minä olen Jumetsapin kanssa vähän samoilla linjoilla näistä nykyajan kommunikointitavoista ihmisten suhteen.
Kun on tullu vaikka minkälaiset tekstiviestit, faxit, sähköpostit, twitterit ja hötterit sun muut lehmänkellot, niin ihmisten kahdenkeskinen välitön ja suora kommunikointi on vähentynyt tavattomasti. Puhelimeenkaan ei vastata, ellei näe numeroa, ja jos sekin on vieras, niin silloinkin jätetään vastaamatta.
Ennen mentiin kaverin luokse ja painettiin ovikelloa, että onko heppu kotosallaan.
Jos ei ollut, niin soonot, kuten Nykänen tuumi.
Sitten lähettiin takasin, tai astuttiin pirttiin ja keitettiin kahvit...
Nyt saat kotirauhan rikkomisesta syytteen, jos et lähesty kuutta viikkoa etukäteen kaikkien lähisukulaisten todistamana vähintään sähköpostilla, facebookilla, tekstiviestillä, soita viikkoa etukäteen ja sittenkin vielä sovit liki sekunnilleen milloin tulet...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mesedesi kirjoitti:Minä olen Jumetsapin kanssa vähän samoilla linjoilla näistä nykyajan kommunikointitavoista ihmisten suhteen.
Kun on tullu vaikka minkälaiset tekstiviestit, faxit, sähköpostit, twitterit ja hötterit sun muut lehmänkellot, niin ihmisten kahdenkeskinen välitön ja suora kommunikointi on vähentynyt tavattomasti. Puhelimeenkaan ei vastata, ellei näe numeroa, ja jos sekin on vieras, niin silloinkin jätetään vastaamatta.
Ennen mentiin kaverin luokse ja painettiin ovikelloa, että onko heppu kotosallaan.
Jos ei ollut, niin soonot, kuten Nykänen tuumi.
Sitten lähettiin takasin, tai astuttiin pirttiin ja keitettiin kahvit...
Nyt saat kotirauhan rikkomisesta syytteen, jos et lähesty kuutta viikkoa etukäteen kaikkien lähisukulaisten todistamana vähintään sähköpostilla, facebookilla, tekstiviestillä, soita viikkoa etukäteen ja sittenkin vielä sovit liki sekunnilleen milloin tulet...
Semmosta se on vanhan liiton miehillä.Pirttiin sisälle ilman mitään ennakkovaroitusta ja suoraan kahvipöytään.Extempore ja sillä selevä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex