220cdi -98 ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

220cdi -98 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja tieseli »

No niin. auto jätetty ajosta seisomaan noin viideksi päiväksi. Aamulla aikomukseni lähteä ajoon. Käynnistyi ensiksi hyvin ja tyhjäkäynti aivan normaalia mutta kierroksia ei meinaa ottaa sitten millään. Vaihdoin sitten polttoainesuodattimen ja auto ei käynnisty enää kirveelläkään. Ilmaus ei tunnu onnistuvan.-->laitoin erillisestä astiasta suoraan siirtopumpulle letkun niin sahaamisen jälkeen pyörii ehkä 3 sekuntia ja kun jatkaa srtarttaamista niin kyllä lupailee mutta ei käy. onko ideoita? Voitteko kertoa mitä virkaa sillä mujulla on juuri ennen pa-suodatinta ja sillä magneettiventtiilin näköisellä käikäleellä siinä suurpainepumpun vieressä? ketuttaa, pakkasta toistakymmentä astetta, lunta sataa niskaan ja lämmitettävä talli 20 metrin päässä..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hei

Joku suutin vuotaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suutimen paluu vuoto
Tai sitten ilma vuoto, näkyykö startatessa läpinänkyvissä muoviputkissa kuplia?
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

En usko enää syöttöpuolen ilma-ongelmiin. Erillistä astiasta kun laitan siirtopumpulle letkun niin pyörii sen kolmisen sekuntia ja sen jälkeen kun starttailee, niin ihan kuin yrittäisi käynnistyä. Ajattelin seuraavaksi tehdä sen tempun, että jokaisen suuttimen paluu puolelta otan omiin astioihinsa näytteet ja sitten vertaan niiden määriä keskenään. Jospa siitä nyt jotain vinkkiä saisi..
seppot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 16.05.2006 09:19

Viesti Kirjoittaja seppot »

Moi,en tiedä onko sama vaiva mut samankuuloinen.Rolle tähtihuollosta sanoi ,että kun selvisi ,että olin tankannut kesälatua vaikka luvattiin-15,niin se puuroutuu jo-0,ja laita litra diesel 100 ja lämpimään,että seos sekoittus.Sitten onneksi tankkiiin mahtu 10l talvilaatua ja sen jälkeen on toiminut ihan bra.Eli älkää tankatko kesälaatua.Siis lähtihän se käyntiin väkisin kaasua pohjassa pitäen ja pikku hiljaa lämmeten kävi ihan hyvin,mut seuraavanapnä sama uusiks,mut sit alko lääke puremaan.Ja nyt näyttäs vaiva parantuneen.
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

Joo o. Lähtihän se käyntiin sitten viimein. Sain auton lämpimään talliin ja siitä tutkimaan sitten. O-renkaat vaihdoin koko järjestelmään. Vaikka en ensiksi uskonut ilma ongelmiin kun en kuplia ensiksi muka nähnyt, niin sehän se todennäköisesti oli syynä. Lisäksi saattoi olla hieman vettä dieselin seassa..paha mennä sanomaan( ajoin tankin aika loppuun). Kuten foorumilla on noin miljaardi kertaa toitotettu, niin ne surullisen kuuluisat o-renkaat on syytä vaihtaa ensimmäisenä kaikesta epäluulosta huolimatta!
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

onkos nämä surullisen kuuluisat o-renkaat ihan normi millikokoisia o-renkaita, vai jotain spesiaali kamaa..?
Meinaan löytyykö wurtin lajitelmasta vai pitääkö tilailla veholta? :roll:
nimim. ensimmäinen cdi vasta hankittu..
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kannattaa hakea veholta ,on oikeasta materiaalista ja koko on varmasti oikea.
On vielä halpoja.
Haulla löytyy paljon asiaa .
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

Nyt tuli paukuteltua henkseleitä liian aikaisin. Auto toimi pari päivää oikein mainiosti mutta tänään ei kylmänä lähtenyt käyntiin. pari tuntia roikassa ja lämpimässä tallissa oleskeltuuan sitten lähti käyntiin. Auto käy mutta todella huonosti ja savua tulee putkesta reilusti. Ilmakuplia ei putkistossa näy. Mittasin sitten suuttimien polttoaineen paluu puolelta sieltä tulevan dieselin määrän.
1=114ml
2=125ml
3=154ml
4=143ml

3 ja 4 määrät vaikuttaa aika isoilta verrattuna 1 ja 2 . Mitä asiasta enemmän tietävät sanotte, onko luvut huolestuttavia?
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

oletko lukenut tämän
Kuinka pitkä mittaus aika sulla oli?
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
tieseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 25.04.2006 18:32

Viesti Kirjoittaja tieseli »

lukaisin ton linkin läpi. Testausaika oli noin 4-6 minuuttia ainakin..
Rajut on 3 ja 4 vuodot..
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Onhan noissa eroa.
Oma ei lähtenyt käymään enää kunnolla viiden asteen pakkasessa ennen tota remonttia.
Tietysti käyntiin lähtöön vaikuttaa myös korkeapainepumppu.
Sen jouduin korjaamaan viime talvena.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ja railpaineensäätöventtiili täytyy olla iskussa. Se joka on siellä rintapeltiä vasten. O-renkaat...

Kaiken kaikkiaan tuo käyntiinlähtöongelma johtuu pääasiassa siitä että syystä tai toisesta railpaine ei nouse riittävästi.

Yleisimmin polttoainepuolen O-renkaat vuotaa(sisäänpäin), suuttimet/suutin vuotaa (sisäisesti), korkeapainepumppu vuotaa(ei näy paljon ulospäin) tai railpaineensäädin vuotaa(sisäisesti).
Vastaa Viestiin