220cdi -98 ei lähde käyntiin
220cdi -98 ei lähde käyntiin
No niin. auto jätetty ajosta seisomaan noin viideksi päiväksi. Aamulla aikomukseni lähteä ajoon. Käynnistyi ensiksi hyvin ja tyhjäkäynti aivan normaalia mutta kierroksia ei meinaa ottaa sitten millään. Vaihdoin sitten polttoainesuodattimen ja auto ei käynnisty enää kirveelläkään. Ilmaus ei tunnu onnistuvan.-->laitoin erillisestä astiasta suoraan siirtopumpulle letkun niin sahaamisen jälkeen pyörii ehkä 3 sekuntia ja kun jatkaa srtarttaamista niin kyllä lupailee mutta ei käy. onko ideoita? Voitteko kertoa mitä virkaa sillä mujulla on juuri ennen pa-suodatinta ja sillä magneettiventtiilin näköisellä käikäleellä siinä suurpainepumpun vieressä? ketuttaa, pakkasta toistakymmentä astetta, lunta sataa niskaan ja lämmitettävä talli 20 metrin päässä..
En usko enää syöttöpuolen ilma-ongelmiin. Erillistä astiasta kun laitan siirtopumpulle letkun niin pyörii sen kolmisen sekuntia ja sen jälkeen kun starttailee, niin ihan kuin yrittäisi käynnistyä. Ajattelin seuraavaksi tehdä sen tempun, että jokaisen suuttimen paluu puolelta otan omiin astioihinsa näytteet ja sitten vertaan niiden määriä keskenään. Jospa siitä nyt jotain vinkkiä saisi..
Moi,en tiedä onko sama vaiva mut samankuuloinen.Rolle tähtihuollosta sanoi ,että kun selvisi ,että olin tankannut kesälatua vaikka luvattiin-15,niin se puuroutuu jo-0,ja laita litra diesel 100 ja lämpimään,että seos sekoittus.Sitten onneksi tankkiiin mahtu 10l talvilaatua ja sen jälkeen on toiminut ihan bra.Eli älkää tankatko kesälaatua.Siis lähtihän se käyntiin väkisin kaasua pohjassa pitäen ja pikku hiljaa lämmeten kävi ihan hyvin,mut seuraavanapnä sama uusiks,mut sit alko lääke puremaan.Ja nyt näyttäs vaiva parantuneen.
Joo o. Lähtihän se käyntiin sitten viimein. Sain auton lämpimään talliin ja siitä tutkimaan sitten. O-renkaat vaihdoin koko järjestelmään. Vaikka en ensiksi uskonut ilma ongelmiin kun en kuplia ensiksi muka nähnyt, niin sehän se todennäköisesti oli syynä. Lisäksi saattoi olla hieman vettä dieselin seassa..paha mennä sanomaan( ajoin tankin aika loppuun). Kuten foorumilla on noin miljaardi kertaa toitotettu, niin ne surullisen kuuluisat o-renkaat on syytä vaihtaa ensimmäisenä kaikesta epäluulosta huolimatta!
Nyt tuli paukuteltua henkseleitä liian aikaisin. Auto toimi pari päivää oikein mainiosti mutta tänään ei kylmänä lähtenyt käyntiin. pari tuntia roikassa ja lämpimässä tallissa oleskeltuuan sitten lähti käyntiin. Auto käy mutta todella huonosti ja savua tulee putkesta reilusti. Ilmakuplia ei putkistossa näy. Mittasin sitten suuttimien polttoaineen paluu puolelta sieltä tulevan dieselin määrän.
1=114ml
2=125ml
3=154ml
4=143ml
3 ja 4 määrät vaikuttaa aika isoilta verrattuna 1 ja 2 . Mitä asiasta enemmän tietävät sanotte, onko luvut huolestuttavia?
1=114ml
2=125ml
3=154ml
4=143ml
3 ja 4 määrät vaikuttaa aika isoilta verrattuna 1 ja 2 . Mitä asiasta enemmän tietävät sanotte, onko luvut huolestuttavia?
Onhan noissa eroa.
Oma ei lähtenyt käymään enää kunnolla viiden asteen pakkasessa ennen tota remonttia.
Tietysti käyntiin lähtöön vaikuttaa myös korkeapainepumppu.
Sen jouduin korjaamaan viime talvena.
Oma ei lähtenyt käymään enää kunnolla viiden asteen pakkasessa ennen tota remonttia.
Tietysti käyntiin lähtöön vaikuttaa myös korkeapainepumppu.
Sen jouduin korjaamaan viime talvena.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ja railpaineensäätöventtiili täytyy olla iskussa. Se joka on siellä rintapeltiä vasten. O-renkaat...
Kaiken kaikkiaan tuo käyntiinlähtöongelma johtuu pääasiassa siitä että syystä tai toisesta railpaine ei nouse riittävästi.
Yleisimmin polttoainepuolen O-renkaat vuotaa(sisäänpäin), suuttimet/suutin vuotaa (sisäisesti), korkeapainepumppu vuotaa(ei näy paljon ulospäin) tai railpaineensäädin vuotaa(sisäisesti).
Kaiken kaikkiaan tuo käyntiinlähtöongelma johtuu pääasiassa siitä että syystä tai toisesta railpaine ei nouse riittävästi.
Yleisimmin polttoainepuolen O-renkaat vuotaa(sisäänpäin), suuttimet/suutin vuotaa (sisäisesti), korkeapainepumppu vuotaa(ei näy paljon ulospäin) tai railpaineensäädin vuotaa(sisäisesti).