Hain äsken Saksasta MB 280 TE aut. vm. -95. Tiesin jo ostaessani, että vaihdelaatikon ja moottorin takaosan kohdalla on pientä öljyvuotoa. Ei tiputa jatkuvasti eli jos seisoo paikallaan, niin ei näy maassa mitään. Kuitenkin mieltä vaivaa, mitä kannattaisi tehdä ja mistä vuodot johtuu?
Kiitoksia hyvästä palstasta! Olen tätä jo jonkin aikaa seuraillut ja todennut laadukkaaksi.
Öljytipat vaihdelaatikon pohjassa?
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Jos kyseessä on vaihteisto öljyä niin se tulee yleensä laatikon öljypohjan tiivisteestä tai öljytikun juuresta.
Moottoriöljyä ei oikein voi tulla kuin kampiakselin takastefasta tai kannen välistä tai venttiilikopan tiivisteestä.
Jos ei tule edes tippoja auton alle niin ei kannata ehkä tehdä mitään.
Moottoriöljyä ei oikein voi tulla kuin kampiakselin takastefasta tai kannen välistä tai venttiilikopan tiivisteestä.
Jos ei tule edes tippoja auton alle niin ei kannata ehkä tehdä mitään.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Kyseessä varmaankin E280T, eli M104- kone, jossa pieni öljyvuoto aika yleinen. Forumilta löytyy enemmänkin juttua asiasta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kiitoksia vastauksista
Kyseessä on farkkumersu, 124 korinen. Ostin yksityiseltä. 210 tkm ajettu ,joka myös pitää paikkansa. Aiemmin olen hakenut vuonna 2001 230 TE:n, jonka pidä edelleen itsellä. Monenlaista on autoa ollut, hyviäkin, mutta nyt en vaihda merkkiä, ellei jotain ihmeitä ilmaudu.
Sarjassa mielenkiintoisia ilmiöitä.. itsellänikin on jo koko omistuksen ajan tipotellut kytkimen stefasta öljyä, mutta eipä se pinta erityisemmin ole öljynvaihdon yhteydessä tsekattuamme laskenut ja en ole asialle mitään tehny.. Toisaalta mersussahan on niin fantastisen työläästi toikin rakenne toteutettu et jos jotain tekisin niin projekti alkais Getrac-vaihteiston räjäytyksellä ja hovikorjaaja ei ole viitsinyt/kehottanut kovin hevin hommaa ruveta tekemään
t. J

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.