jeemu kirjoitti:Laita pienemmällä männällä oleva työsylinteri, esim e30 Bemarista nii saat pitemmä liikkeen.
joo, toi tuli itelläkin ekana mieleen. sitten tokana tuli mieleen, että ei se voi siitä olla kiinni, pakko olla joku fiba jossain, mitä vaan en ole hoksannu.
no, tänään tuli taasen tutkittua tota kytkintä. kellotettiinkin oikein, että kauanko menee, kun on loota pöydällä ja kytkin näkyvillä. alle puol tuntia.
elikkäs. koko asetelma irti, prässiin ja puristeleen. laitettiin erillinen vauhtipyörä pohjalle, sitten prikat joka kohtaan, mihin tulee asetelman pultti ja asetelma siihen päällinmäiseks luonnolliseen asemaansa. prässillä pumppaan. n. 6milliä tartti puristaa että kytkin levy liikkui asetelman sisällä sormivoimin. siitä sitten arvioitiin, että jos jousia tarttee painaa 6mm, niin riittää, että työsylinteri liikkuu 12mm. työsylinteri on noin 2X etäisyyden päässä painelaakerista suhteessa painimen niveleen.
no, koko hoito takasin paikoilleen, loota kytkimen sylinteri jne jne. sitten kokeileen. erona edelliseen setuppiin oli, että laitettiin n. 1,3 millin vahvuiset prikat asetelman alle. kokeiltiin ennen kardaanin ja pakoputken laittoa, että kytkin toimii. no, käsin pyöritettäessä lootan päästä isommilla vaihteilla pyöri jo jotenkin, mutta naheesti kuitenkin. ajateltiin, että kyllä se varmaan toimii. koko auto nippuun ja testaan. kytkin pitää edelleen ja vaihteetkin menee jo silmään. pientä laahaamista havaittavista. mitään rallivaihtoja ei pysty tekeen. sen verran tarraa koko ajan, että isoilla kiekoilla ei voi pistää vaihteita silmään. sitten ajateltiin, että koeponnistetaan kytkin kunnolla. auto takas sisiin ja pumpun kimppuun. lisää soppaa ja ahtoja pikkasen lisää. sitten koe ponnistaan. kytkin pitää edelleen, vaikka täyskaasulla ampuiskin kytkyttimellä. eli toimii. (mitä nyt pientä hienosäätöö.) tehoja ruuvvailtiin arviolta n. 30-40 heppaa lisää, mitä se sitten tekee väännöisä kytkimelle?
kaikenkaikkiaan koko hoito vaatis pikkasen pisemmän liikkeen työsylinteriltä, niin toimis hienosti. mistähän sais sopivamman kytkimen työsylinterin ja kuinkahan mahtaa passata paikoilleen?