
w124 yksi osainen kardaani???
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
w124 yksi osainen kardaani???
Eli mietin tossa jos teettäisi tohon farmiin yks osasen kardaanin. Eli suora putki ja päihin ristikot ja liuku toiseen päähän. kiinnitys rättinivelten kiinnike laippoihin? Tuleeko kellään mieleen mitään suurempaa syytä miksi ei toimis? Ja se että ei kannata ei riitä syyksi 

MB 250TDT ST Holset hx35, mynän pumppu 7mm elementeillä, 3" putki yms jännää
ne itse rättinivelethän jää pois systeemistä, ei muuta kysyttävää 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
juu, ei sitten mitään, tämä kohta vain jätti hieman tulkinnan varaa... "kiinnitys rättinivelten kiinnike laippoihin", mutta tuota rättien poistoa epäilin itsekkin vahvasti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Miksei toimis? Onhan se perinteisesti nuin suurimmasa osassa takavetoautoja tehty. Se liuku sitten sinne vaihteiston puoleiseen päähän, ettei mene p***kaa sisään. Liukumistahan siinä ei paljon tapahdu, mutta täytyy siinä olla kuitenkin pelivaraa, ettei takakelkan kumityynyjen joustoista tule päittäisvoimaa vaihteistontai perän laakeroinnille.
Varmaan tulee jämäkkyttä vetolinjaan, kun on kaksi joustavaa elementttiä pois pelistä. Tee piirustukset, ni voi teettää muillekkin, jos haluja löytyy.
Varmaan tulee jämäkkyttä vetolinjaan, kun on kaksi joustavaa elementttiä pois pelistä. Tee piirustukset, ni voi teettää muillekkin, jos haluja löytyy.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa
Joo siis luonnollisesti siihen liuku pitää tehdä koska muuten voipi perän tai lootan laakerit paukkua aika kovasti. Pitää soitella johonki kardaaneja tekevään puljuun ja kysästä kuinka ison nipun rahaa ne haluaa tälläsestä työstä..kvaan kirjoitti:Miksei toimis? Onhan se perinteisesti nuin suurimmasa osassa takavetoautoja tehty. Se liuku sitten sinne vaihteiston puoleiseen päähän, ettei mene p***kaa sisään. Liukumistahan siinä ei paljon tapahdu, mutta täytyy siinä olla kuitenkin pelivaraa, ettei takakelkan kumityynyjen joustoista tule päittäisvoimaa vaihteistontai perän laakeroinnille.
Varmaan tulee jämäkkyttä vetolinjaan, kun on kaksi joustavaa elementttiä pois pelistä. Tee piirustukset, ni voi teettää muillekkin, jos haluja löytyy.
MB 250TDT ST Holset hx35, mynän pumppu 7mm elementeillä, 3" putki yms jännää
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 28.12.2006 13:02
- Paikkakunta: Loviisa