W107 450 SL -76
W107 450 SL -76
Otetaanpa tällanen hiukan fiktiivinen juttu. Jos nyt esim. herra X olisi katselemassa otsikon mukaista ajokkia, mihinkähän sitä tulisi kiinnittää erityistä huomiota? Eli siis niitä mahdollisia Akilleen kantapäitä ja muita.
Ameriikan mallia kun on, puskurit ja valot ovat mitä ovat. Onko noiden vaihtamisessa eurooppalaisiin vastaaviin mitään ihmeellisyyksiä, vai ovatko jo hinnaltaan sellaisia että normaalilla mersumiehellä turpoaa käsi taskuun? Herra X ei ole vielä ehtinyt tutustua osien tarjontaan maailmalla, mutta eiköhän tollaseenkin kaikkea saa...?
Ameriikan mallia kun on, puskurit ja valot ovat mitä ovat. Onko noiden vaihtamisessa eurooppalaisiin vastaaviin mitään ihmeellisyyksiä, vai ovatko jo hinnaltaan sellaisia että normaalilla mersumiehellä turpoaa käsi taskuun? Herra X ei ole vielä ehtinyt tutustua osien tarjontaan maailmalla, mutta eiköhän tollaseenkin kaikkea saa...?
Jos se on amerikan malli, niin kannattaa ottaa selvää, minkälaisia jäähdytysnesteitä koneessa on käytetty.
Mikäli auto on lämpimän kylän autoja, niin useimmiten siellä ei ole käytetty minkäänlaisia glykoleja, vaan pelkkää vettä. Tämä syövyttää sylinterikannen vesikanavat muodottomiksi ja edistää kannenpahvien vuoto-ongelmia.
Samoiten M117 moottorin nokka-akselit ja keinuvivut ovat kuluvaa tavaraa, jotka kärsivät heti, mikäli voitelu heikkenee. Kuuma moottori ahtaassa konehuoneessa, joka on vielä lämpimässä ilmastossa, on myös hupa sähköjohtojen eristeille, nokka-akselin laahaimille ja muillekin muovi/kumiosien hapertumiselle.
Sitten ne ameriikanpojat kun on käyttäneet vaikka minkälaisia kynttiläntaleja väittäen niitten olevan hyviä moottoriöljyjä, voi mylly pitää sisällään vaikka minkälaisia siirappeja. Pelkän öljynvaihdon jälkeen saattaa parafiinimömmöt lähteä liikenteeseen ja lopputuloksena voi olla pelkkää kilinää kampiakselin luota.
Samoiten yli 30 vuoden aikana on melko todennäköistä, että jonkunmoisia peltimällejäkin on kopsittu, ja se Jimin tyyli korjata autoja on joskus vähän sitä ja tätä...
Jenkkiversioissa on myös kaikenlaisia pakokaasun takasinpyörityssysteemeitä, joita joskus on karsittu pois sieltätäältä, mutta jotkut osat on jääneet vielä koneen ympärille. Nämä vaikuttavat jossainmäärin myös sytytysjärjestelmän toimintaan, milloin syttyä joko myöhästetään tai aikaistetaan moottorin eri lämpötilojen mukaan.
Samoiten jenkkiversiot ovat matalapuristeisia moottoreita, jotka ovat "vajaatehoisia" euroversioihin nähden.
Jenkkiversiossa saat vähemmän voimaa samalla polttoainekulutuksella.
Ajovalojen vaihtaminen samannäköisiin E-hyväksyttyihin ei ole taloudellisesti suuri kynnys. Niitä kyllä saa ihan tavallisista varaosaputiikeistakin. Jotkut katsurit niitä vaatii, ja jotkut eivät - tuntuu olevan vähän tapauskohtaista.
Ota ensin selvää mm. auton sarjanumerosta, josta voit varmistaa mitä todellisuudessa olet ostamassa.
Siitä noin alkuun...
Mikäli auto on lämpimän kylän autoja, niin useimmiten siellä ei ole käytetty minkäänlaisia glykoleja, vaan pelkkää vettä. Tämä syövyttää sylinterikannen vesikanavat muodottomiksi ja edistää kannenpahvien vuoto-ongelmia.
Samoiten M117 moottorin nokka-akselit ja keinuvivut ovat kuluvaa tavaraa, jotka kärsivät heti, mikäli voitelu heikkenee. Kuuma moottori ahtaassa konehuoneessa, joka on vielä lämpimässä ilmastossa, on myös hupa sähköjohtojen eristeille, nokka-akselin laahaimille ja muillekin muovi/kumiosien hapertumiselle.
Sitten ne ameriikanpojat kun on käyttäneet vaikka minkälaisia kynttiläntaleja väittäen niitten olevan hyviä moottoriöljyjä, voi mylly pitää sisällään vaikka minkälaisia siirappeja. Pelkän öljynvaihdon jälkeen saattaa parafiinimömmöt lähteä liikenteeseen ja lopputuloksena voi olla pelkkää kilinää kampiakselin luota.
Samoiten yli 30 vuoden aikana on melko todennäköistä, että jonkunmoisia peltimällejäkin on kopsittu, ja se Jimin tyyli korjata autoja on joskus vähän sitä ja tätä...
Jenkkiversioissa on myös kaikenlaisia pakokaasun takasinpyörityssysteemeitä, joita joskus on karsittu pois sieltätäältä, mutta jotkut osat on jääneet vielä koneen ympärille. Nämä vaikuttavat jossainmäärin myös sytytysjärjestelmän toimintaan, milloin syttyä joko myöhästetään tai aikaistetaan moottorin eri lämpötilojen mukaan.
Samoiten jenkkiversiot ovat matalapuristeisia moottoreita, jotka ovat "vajaatehoisia" euroversioihin nähden.
Jenkkiversiossa saat vähemmän voimaa samalla polttoainekulutuksella.
Ajovalojen vaihtaminen samannäköisiin E-hyväksyttyihin ei ole taloudellisesti suuri kynnys. Niitä kyllä saa ihan tavallisista varaosaputiikeistakin. Jotkut katsurit niitä vaatii, ja jotkut eivät - tuntuu olevan vähän tapauskohtaista.
Ota ensin selvää mm. auton sarjanumerosta, josta voit varmistaa mitä todellisuudessa olet ostamassa.
Siitä noin alkuun...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W107 450 SL -76
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... C107-.htmlmtuitto kirjoitti:Herra X ei ole vielä ehtinyt tutustua osien tarjontaan maailmalla, mutta eiköhän tollaseenkin kaikkea saa...?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kiitoksia. Eli aika peruskauraa, ajattelin että jos noissa on joku ihan oma juttunsa joka vaatii huomiota eikä sitä tajua ellei tiedä.
Noi valot ja puskurit pitäis siis päivittää alkuperäisiin euroversioihin, noi tuplavalot ei oikein istu tohon keulalle... No, katotaan pääseekö tuosta edes kaupoille.
Noi valot ja puskurit pitäis siis päivittää alkuperäisiin euroversioihin, noi tuplavalot ei oikein istu tohon keulalle... No, katotaan pääseekö tuosta edes kaupoille.
Ja mikäli aiot saada auton museorekisteriin, on eurokonversaatio tehtävä ns. loppuun asti.mtuitto kirjoitti:Noi valot ja puskurit pitäis siis päivittää alkuperäisiin euroversioihin, noi tuplavalot ei oikein istu tohon keulalle...
Eli ei eurovaloja ja jenkkipuskureita, vaan silloin auton on vastattava euroversiota mahdollisimman pitkälle.
Huomaa, että jenkkiversiossa on myös takavalot erilaiset euromalliin verrattuna (Äärivalot puuttuu euroista).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juu, tietysti puskurit kans. On ne niin karmivan näköiset tollasenaan. Mailimittaristo menis vaihtoon, ja mitähän vielä... Entäs sitten noi mainitsemasi saastehäksättimet yms jutut tekniikkapuolella, mitenkäs museotarkastajat niihin suhtautuu?Mesedesi kirjoitti:Ja mikäli aiot saada auton museorekisteriin, on eurokonversaatio tehtävä ns. loppuun asti.mtuitto kirjoitti:Noi valot ja puskurit pitäis siis päivittää alkuperäisiin euroversioihin, noi tuplavalot ei oikein istu tohon keulalle...
Eli ei eurovaloja ja jenkkipuskureita, vaan silloin auton on vastattava euroversiota mahdollisimman pitkälle.
Huomaa, että jenkkiversiossa on myös takavalot erilaiset euromalliin verrattuna (Äärivalot puuttuu euroista).
No toivottavaa olisi tietystikin, että kaikki olisi niinkuin kuuluukin ja toimisikin. Mutta se on hyvin epätodennäköistä, että näin pääsisi käymään.mtuitto kirjoitti:[Entäs sitten noi mainitsemasi saastehäksättimet yms jutut tekniikkapuolella, mitenkäs museotarkastajat niihin suhtautuu?
Kunhan se on mahdollisimman lähellä originaalia, tai sitten poistettu pois siltäosin kuin mahdollista. Mutta mitään tyhjänä roikkuvia letkuja, erkkarilla tulpattuja imuputkia tai abikoliitoksia ei oikein hyvällä katsota...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Eikös auton pitäisi olla museokatsastuksessa siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se on tehtaalta tullut ? Mikä idea on ottaa jenkkiauto ja tehdä siitä euroauto ja sitten museokatsastaa jenkkiauto euroautona ?
Eikö kannata hommata sellainen auto joka miellyttää silmää ja museokatsastaa se ?
Eikö kannata hommata sellainen auto joka miellyttää silmää ja museokatsastaa se ?
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Monesti taitaa olla niin - enkä tarkoita mtuitton tapausta - että se jenkkimallin huomattavasti huokeampi hinta antaa pontta ratkaisulle. Muuten olen Juha kanssasi samaa mieltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Suurin syy tällaisen vehkeen mahdolliseen hankintaan on se, että tässä vois samalla päästä eroon prätkästä joka on ollut mulle turha vekotin jo useamman vuoden.
Tietysti itsekin hankkisin mieluummin sellaisen harrasteauton johon ei tarvitsisi ostotapahtuman jälkeen uhrata aikaa eikä rahaa. Käytettyjen kohdalla ei kuitenkaan aina pääse valitsemaan juuri sitä mieluisinta mallia tai edes väriä.
En ole mikään varsinainen museoajoneuvofriikki, en näe mitään pakonomaista tarvetta museoida omia harrastepelejäni. Tuon SL:n kohdalla museokilvittäminen olisi nähdäkseni kuitenkin kohtuullisen yksinkertaista, joten sitäkin voisi kertaalleen kokeilla. Ja jokatapauksessa, museokilpiin tai ei, nuo puskurit ja valot pitäisi vaihtaa ihan vaan ulkonäkösyistä
Tietysti itsekin hankkisin mieluummin sellaisen harrasteauton johon ei tarvitsisi ostotapahtuman jälkeen uhrata aikaa eikä rahaa. Käytettyjen kohdalla ei kuitenkaan aina pääse valitsemaan juuri sitä mieluisinta mallia tai edes väriä.

En ole mikään varsinainen museoajoneuvofriikki, en näe mitään pakonomaista tarvetta museoida omia harrastepelejäni. Tuon SL:n kohdalla museokilvittäminen olisi nähdäkseni kuitenkin kohtuullisen yksinkertaista, joten sitäkin voisi kertaalleen kokeilla. Ja jokatapauksessa, museokilpiin tai ei, nuo puskurit ja valot pitäisi vaihtaa ihan vaan ulkonäkösyistä

Mopo vaihtoon vaan.
Herra Y:llä taitaa olla katsannossa vähän vastaavat metkut, mutta kaksipaikkainen ei oikein riitä... Joten 450 SLC tai SE/L soveltuisi. Näyttäisi siirtyvän nyt muutamalla kaudella kuitenkin, joten jos on mahdollisuus moiseen, niin toimeksi vain.

Herra Y:llä taitaa olla katsannossa vähän vastaavat metkut, mutta kaksipaikkainen ei oikein riitä... Joten 450 SLC tai SE/L soveltuisi. Näyttäisi siirtyvän nyt muutamalla kaudella kuitenkin, joten jos on mahdollisuus moiseen, niin toimeksi vain.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
R107:aan sopii kaksi lasta takapenkille, jos se asiaa auttaa. Avo on kuitenkin avo.isk kirjoitti:Mopo vaihtoon vaan.![]()
Herra Y:llä taitaa olla katsannossa vähän vastaavat metkut, mutta kaksipaikkainen ei oikein riitä... Joten 450 SLC tai SE/L soveltuisi. Näyttäisi siirtyvän nyt muutamalla kaudella kuitenkin, joten jos on mahdollisuus moiseen, niin toimeksi vain.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ensiksi mtuitolle pahoittelut topikin väärinkäytöstä, vaikkakin asian tiimoilla pysytään.
Turvavöitä ei monissa näy takana, saako näihin helposti asennettua jonkinlaiset henkselit, jos puuttuvat?
Kuinka tällaisen saa paketoitua joulu-/kesäpakettiin?
http://dallas.craigslist.org/ndf/cto/1559528960.html
Ja mikä näissä SLC:ssä sitten oikein muka tökkii?
http://sfbay.craigslist.org/eby/ctd/1598843479.html
Jenkkirahteineen taitaa vaan äkkiä olla täkäläisemmissä hinnoissa:
Kliks
Jaa että muksut mahtuu kyytiin? Mihinkäs "poikien laulukuoro" sitten?Matti R kirjoitti:R107:aan sopii kaksi lasta takapenkille, jos se asiaa auttaa. Avo on kuitenkin avo.

Turvavöitä ei monissa näy takana, saako näihin helposti asennettua jonkinlaiset henkselit, jos puuttuvat?
Kuinka tällaisen saa paketoitua joulu-/kesäpakettiin?
http://dallas.craigslist.org/ndf/cto/1559528960.html
Ja mikä näissä SLC:ssä sitten oikein muka tökkii?
http://sfbay.craigslist.org/eby/ctd/1598843479.html
Jenkkirahteineen taitaa vaan äkkiä olla täkäläisemmissä hinnoissa:
Kliks
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
[/quote]R107:aan sopii kaksi lasta takapenkille, jos se asiaa auttaa. Avo on kuitenkin avo.[/quote]
R107:aan muuten mahtuu 2* 175 cm blondia taakse......Kokeiltu on, eikä tee tiukkaakaan
Onhan se avo aina avo.
Tuosta hinnasta sen verran, että maksoin omasta museokatsastetusta ja vimosen päälle laitetusta 450 SL -71:stä vuonna 2006 reilusti yli kympin, joka silloin tuntui aika paljolta..... Nyt kun on hiukka päässyt harjoittelemaan "entisöintiä" w108 250 -67:lla, niin huomaa että tuhatlappuset vilisee silmissä hätäseen + tietysti tallissa vietetty aika, jolle ei tietenkään voi eikä pidä mitään hintaa laskea. Arvostan suuresti niitä hemmoja jotka tekee tunnistamattomasta raadosta AUTON, viettäen sen parissa tuhansia tunteja.. Niin,,miten tälläisten autojen hinta muodostetaan
Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
Mun mielestä jenkkivalot sopii autoon hyvin, mutta kuka sit tykkää mistäkin.
Turvavyöt noissa takapenkillisissä SL:ssä on sellaiset lantiomalliset. Takapenkin saa tilattua asennussarjana ainakin jenkkilästä.
Kannattaa katsoa tuulihaan luona olevasta korinvärisestä peltilapusta, millä varusteilla auto on tehtaalta lähtenyt.
R107:aan muuten mahtuu 2* 175 cm blondia taakse......Kokeiltu on, eikä tee tiukkaakaan

Onhan se avo aina avo.
Tuosta hinnasta sen verran, että maksoin omasta museokatsastetusta ja vimosen päälle laitetusta 450 SL -71:stä vuonna 2006 reilusti yli kympin, joka silloin tuntui aika paljolta..... Nyt kun on hiukka päässyt harjoittelemaan "entisöintiä" w108 250 -67:lla, niin huomaa että tuhatlappuset vilisee silmissä hätäseen + tietysti tallissa vietetty aika, jolle ei tietenkään voi eikä pidä mitään hintaa laskea. Arvostan suuresti niitä hemmoja jotka tekee tunnistamattomasta raadosta AUTON, viettäen sen parissa tuhansia tunteja.. Niin,,miten tälläisten autojen hinta muodostetaan

Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
Mun mielestä jenkkivalot sopii autoon hyvin, mutta kuka sit tykkää mistäkin.
Turvavyöt noissa takapenkillisissä SL:ssä on sellaiset lantiomalliset. Takapenkin saa tilattua asennussarjana ainakin jenkkilästä.
Kannattaa katsoa tuulihaan luona olevasta korinvärisestä peltilapusta, millä varusteilla auto on tehtaalta lähtenyt.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
OD foorumilla taisi olla juttua että nykyisin joutuu tulliakin maksamaan jälleen vaikka on museoikäinen (eli 30 v.) . Ei oo tullut käytyä siellä (OoDeellä) viikkoon eli en ole ihan varma asiasa..isk kirjoitti:
Jenkkirahteineen taitaa vaan äkkiä olla täkäläisemmissä hinnoissa:
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Niin...minulla on mennyt oman W116 450SE:n entisöintiin jo pelkkien kuittien pohjalta muistaakseni noin 11 tuhatta euroa.JuhaP kirjoitti:...maksoin omasta museokatsastetusta ja vimosen päälle laitetusta 450 SL -71:stä vuonna 2006 reilusti yli kympin...
Auto ei ole vielä edes ajokunnossa moottorin osalta, eli euroja lentää vielä käsistä yks toinen monta ja paljon.
Kun keittoon lisätään tallivuokrat plus muut liirumlaarumit, niin ollaan varmasti yli 15 tuhannen euron pinnalla menossa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mutta harrastaa pitää! Ei täällä (pallolla) muuten jaksais. Eikös siitä hyvästä voi vähän maksaakin?Mesedesi kirjoitti:Kun keittoon lisätään tallivuokrat plus muut liirumlaarumit, niin ollaan varmasti yli 15 tuhannen euron pinnalla menossa.
Täähän on sen verran mukava harrastus, että pääsee näkemään oman käden jäljen (myös pahassa, toivottavasti yleensä hyvässä), saa jonkinlaista tyydytystä osaamisesta ja em. käden jäljestä ja pääsee vieläpä nauttimaan työnsä tuloksista ajamalla. Jo pelkkä ajaminenkin on usein riittävän palkitsevaa.
Itse nautin siitä, että pääsen korjaamaan jotain, tai siis ehostamaan entistä paremmaksi. Leipätyöni on enemmän istumista ja ajatustoimintaa vaativaa, joten käsillä on päästävä vapaa-ajalla tekemään jotain. Ja tästä mielelläni maksan. Pysyy pää kasassa. Ne ajot harrasteautoilla tulee mulle sitte vähän niinku kaupan päälle.
Toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä, eli lienee sama, haluaako itse ropata autonsa vai ostaa valmiiksi ropatun. Maksaa niistä täytyy kuitenkin. Ja siis hyvään tarkotukseen ne rahat menee.
Näiden SLC:n hintojen kehitystä ei oo tullu seurattua, mutta aika edulliselta vaikuttaa nykyään, esim. isk:n esittämä: http://sfbay.craigslist.org/eby/ctd/1598843479.html. Kyllä kelpais mulle.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Laulukuorollehan on hyvät istumapaikat takana "ammeen" reunalla, eli rätin kotelon päällä.isk kirjoitti:Ensiksi mtuitolle pahoittelut topikin väärinkäytöstä, vaikkakin asian tiimoilla pysytään.
Jaa että muksut mahtuu kyytiin? Mihinkäs "poikien laulukuoro" sitten?Matti R kirjoitti:R107:aan sopii kaksi lasta takapenkille, jos se asiaa auttaa. Avo on kuitenkin avo.![]()
Turvavöitä ei monissa näy takana, saako näihin helposti asennettua jonkinlaiset henkselit, jos puuttuvat?
Lantiovöille on valmiit kiinnityspaikat takana, voi olla että vanhemmista malleista puuttuu.
Saksaan on tuotu nyt halvan taalan aikaan paljon jenkeistä SL/SLC autoja. Sieltä on helpompi hakea kun pääsee itse kunnon tsekkaamaan ja koeajamaan, eikä tullitkaan paina. mobilesta löytyy paljonkin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tällainen ainakin löytyi pikaisella haeskelulla, pistetään linkki tähän talteen:JuhaP kirjoitti:Turvavyöt noissa takapenkillisissä SL:ssä on sellaiset lantiomalliset. Takapenkin saa tilattua asennussarjana ainakin jenkkilästä.
http://www.jjproducts.net/jj_products_h ... Seats.html
Jeps, mobilet yms. on selattu mennen tullen, päällimmäinen mielikuva tarjonnasta on juurikin halpaan taalaan perustunut onnenonginta, eli yritetään saada ruosteisesta ja auringonkypsyttämästä random-hankinnasta maksimaalinen hyöty ulosmitattua. Pelin henki kuitenkin on, että itse tuollainen sattumakortti olisi nostettava. Tai siis herra Y:n.Matti R kirjoitti:Saksaan on tuotu nyt halvan taalan aikaan paljon jenkeistä SL/SLC autoja. Sieltä on helpompi hakea kun pääsee itse kunnon tsekkaamaan ja koeajamaan, eikä tullitkaan paina.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Niin, mitkäs ovat R107:n "parhaat" vuodet? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sarjan alkupää tuo tullessaan D-Jet ongelmat, kun loppupää käyttää K-Jetiä? Mitä muita ominaisuuksia liittyy vuosimalleihin?JuhaP kirjoitti:Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
En ehkä D-Jetiä pitäisi ihan huononakaan, mutta sepittäjää ja osia sellaiseen ei tahdo joka paikasta löytyä nykyisin, siitä kai se suurin ongelma.isk kirjoitti:Niin, mitkäs ovat R107:n "parhaat" vuodet? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sarjan alkupää tuo tullessaan D-Jet ongelmat, kun loppupää käyttää K-Jetiä? Mitä muita ominaisuuksia liittyy vuosimalleihin?JuhaP kirjoitti:Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
K-Jet tuli noin vuodesta 1975 lähtien, saattoi riippua hieman mallista, mutta pääasiassa kaikissa moottoreissa oli K-Jet vuonna 1976, viimeistään 1977. Sen korvasi KE-Jet vuonna 1985, eli kun mallit uudistuivat merkintöinään 300, 420 ja 500 SL.
Varustelultaan nuo pysyivät melko samanlaisina kautta vuosien. Tuolloin tehdas toimitti vain välttämättömimmän vakiona ja asiakas sai varustella auton mieleisekseen. Ilmastointia ym. herkkua löytyy mielestäni enemmän viimeisen sarjan autoista (1985-), jos niitä katsoo tarpeelliseksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eli ilmeisesti Jenkkimalleista vain 1972-73 vuotisissa on nämä sirommat puskurit? Euromalleissa pidempään. Saattaa nuo pienet puskurit olla aika kysyttyä tavaraa, kun harvemmat taitaa toisinpäin näitä muutella...JuhaP kirjoitti:Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
Omaan silmään melkein parhaiten sattuu juuri nuo alkuvuosien laitteet, melkein parhaiten noilla ufokapseleilla. Jenkkivalotkaan ei näytä niin pahalta kun 5 vuotta sitten. Alkaakohan tässä tulla vanhaksi?

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Piti oikein tarkistaa oliko tuo minun Mersuni, ei ollut...Juhis. kirjoitti:Eli ilmeisesti Jenkkimalleista vain 1972-73 vuotisissa on nämä sirommat puskurit? Euromalleissa pidempään. Saattaa nuo pienet puskurit olla aika kysyttyä tavaraa, kun harvemmat taitaa toisinpäin näitä muutella...JuhaP kirjoitti:Kannattaa yrittää etsiä ihan sieltä tuotannon alkupäästä oleva SL, jolloin ei ole huolia törkeistä puskureista, eikä pakokaasun takaisinpyörityssysteemejä.
Omaan silmään melkein parhaiten sattuu juuri nuo alkuvuosien laitteet, melkein parhaiten noilla ufokapseleilla. Jenkkivalotkaan ei näytä niin pahalta kun 5 vuotta sitten. Alkaakohan tässä tulla vanhaksi?
http://kuvablogi.com/nayta/2501256/
Kuukauden takainen fiktio muuttui eilen faktaksi; otsikon mukainen ajokki kotiutui talliin.
Tähän mennessä olen keksinyt kolme puutetta: oikean puoleisen "parkkiumpion" lasi on rikki. Eli eurooppalaisessa versiossahan kyseessä olisi vilkku-umpio, mutta Atlantin takana haluavat polttaa oranssia valoa tuossa kohtaa kokoajan. Vilkku on sitten keksitty laittaa puskurin alle.
Toinen puute on rikkinäinen kromilätkä tuossa oikealla puolella oletetun B-pilarin kohdalla. Laatasta puuttuu noin kolmannes eli uusiksi menee. Jos jollakulla on em. osia varastossa niin huutakoon hep!
Kolmas puute on oikeastaan pieni ongelma. Auton mukana tuli tehdasuusi rättikatto jota ei ole kiinnitetty mitenkään tuohon runkomekanismiin. Kankaan pingottamisessa rungon päälle on varmaan omat kikkansa, joten tässä kohtaa tarvittaisiin apua joltain kokeneemmalta. Tai vinkkiä firmasta jossa tuollainen homma onnistuisi.
Ja sitten on tietysti noi jenkkipuskurit... yrjö tulee väkisin, ei voi mitään. Tarjoilkaa mulle niitä sirompia ei-amerikka-puskureita, voin ihan rahaakin maksaa ja noi saa vaikka vaihdossa!!!
-mikko-
Tähän mennessä olen keksinyt kolme puutetta: oikean puoleisen "parkkiumpion" lasi on rikki. Eli eurooppalaisessa versiossahan kyseessä olisi vilkku-umpio, mutta Atlantin takana haluavat polttaa oranssia valoa tuossa kohtaa kokoajan. Vilkku on sitten keksitty laittaa puskurin alle.
Toinen puute on rikkinäinen kromilätkä tuossa oikealla puolella oletetun B-pilarin kohdalla. Laatasta puuttuu noin kolmannes eli uusiksi menee. Jos jollakulla on em. osia varastossa niin huutakoon hep!
Kolmas puute on oikeastaan pieni ongelma. Auton mukana tuli tehdasuusi rättikatto jota ei ole kiinnitetty mitenkään tuohon runkomekanismiin. Kankaan pingottamisessa rungon päälle on varmaan omat kikkansa, joten tässä kohtaa tarvittaisiin apua joltain kokeneemmalta. Tai vinkkiä firmasta jossa tuollainen homma onnistuisi.
Ja sitten on tietysti noi jenkkipuskurit... yrjö tulee väkisin, ei voi mitään. Tarjoilkaa mulle niitä sirompia ei-amerikka-puskureita, voin ihan rahaakin maksaa ja noi saa vaikka vaihdossa!!!
-mikko-
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Samoin täällä tarvittaisiin ohjeita ja käytännön vinkkejä rättikaton paikalleen viritykseen.mtuitto kirjoitti:Kolmas puute on oikeastaan pieni ongelma. Auton mukana tuli tehdasuusi rättikatto jota ei ole kiinnitetty mitenkään tuohon runkomekanismiin. Kankaan pingottamisessa rungon päälle on varmaan omat kikkansa, joten tässä kohtaa tarvittaisiin apua joltain kokeneemmalta. Tai vinkkiä firmasta jossa tuollainen homma onnistuisi.
Ja sitten on tietysti noi jenkkipuskurit... yrjö tulee väkisin, ei voi mitään. Tarjoilkaa mulle niitä sirompia ei-amerikka-puskureita, voin ihan rahaakin maksaa ja noi saa vaikka vaihdossa!!!
-mikko-
Olen koko talven pähkäillyt vaihtaako vai ei vaihtaa puskurit ja etuvalot euromallisiin. Nyt olen kallistumassa siihen, että pidän jopa puskureitakin epäesteettisemmän lisäjarruvalomotin takakontin päällä, kun se kerran on alunperin siihen asennettu. Joten jos löydät puskureiden euroversiot itsellesi ja sikäli kun kukaan ei huoli jenkkipuskureita vaihdossa, voisin olla kiinnostunut ostamaan ne (edellyttäen että ovat paremmassa kunnossa kuin omat).
Katja74 on tuollaisen proggiksen tehnyt:der Panzerwagen kirjoitti:Samoin täällä tarvittaisiin ohjeita ja käytännön vinkkejä rättikaton paikalleen viritykseen.
http://www.autonkuvat.jossain.com/380SL_11.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vinkkinä annan, että kannattaa varata aikaa ja kärsivällisyyttä tuohon rätin kiinnitys hommaan.Esa H. kirjoitti:Katja74 on tuollaisen proggiksen tehnyt:der Panzerwagen kirjoitti:Samoin täällä tarvittaisiin ohjeita ja käytännön vinkkejä rättikaton paikalleen viritykseen.
http://www.autonkuvat.jossain.com/380SL_11.htm
Ja pyöritellä sitä kangasta ensin siinä rungon päällä, ennenkö alkaa liimailemaan mitään.
Mutta kyllä se onnistuu, itse olen ainakin tyytyväinen tulokseen ja se on jo ollut käytössä pari kesää.
Ja auto on jenkkimalli, eikä muuksi muutu

Ei ne puskurit niin kamalat ole, niillä voi istuskella kun auto on parkissa.

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Rätin asennus verhoomossa maksaa noin 500 EUR yleensä. Sitä voi itse miettiä onko se paljon vai vähän.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
herkästi rikkoontuva ja melko kallis osa... ei ole liikkeillä käytettynä montakaan...mm. 81 -> uusi maksaa 140€...Toinen puute on rikkinäinen kromilätkä tuossa oikealla puolella oletetun B-pilarin kohdalla. Laatasta puuttuu noin kolmannes eli uusiksi menee. Jos jollakulla on em. osia varastossa niin huutakoon hep!
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.