W124 ensiautoksi Mietiskelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 15.02.2010 20:25
Paikkakunta: Ii

W124 ensiautoksi Mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja Tuho »

Terve! Nyt kun ensi kesän lopussa pitäis ajokorttia tulla, niin on tullut jo valmiiksi kyseltyä ja katseltua autoja.

Pitemmän aikaa kun oon katellu erilaisia autoja niin W124 mersu vei sitten sielun täysin!

Nyt kun oon täältä omalta paikkakunnalta kysellyt ja katellut autoehdokkaita niin on haaviin osunut W124 1993 200 bensa jolla on omistajan mukaan rullattu noin 260000 kilometriä.

Mitä nyt oon jututtanu näitä paikkakunnan mersunomistajia niin ei kukaan ainakaan W124 mersua haukkunut, enimmäkseen on tullut kehuja kestävyyden ja ajettavuuden puolesta.

Nyt pyytäisin foorumin 124 velhoilta neuvoa ja arviota messerinhakuun, ja saa toki tarjotakkin ajopeliä oulun seudulta :)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

kyllä se 124 on viimene Mersu :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

w124 koppaiset on kuitenkin kaikki vanhoja autoja, joten se pitää muistaa...

onhan ne ihan kestäviä, kun saman ikäisiin verrataan ja miksei moniin nuorempiinkin :roll: tuota ajettavuuden kehumista en ole ikinä ymmärtänyt, no on se nyt tietysti juuri ja juuri parempi, kuin lada, mutta kyllä parempiakin löytyy...

äläkä maksa liikaa, jotku pyytää noista alle tonnin autoista vielä vaikka mitä :shock: merkista, brändistä vai mikä se on, niin on turha maksaa, autosta ne kaupat kuitenkin tehdään... niin ja tuollainen 260 000 km ajettu taitaa olla juuri siinä kunnossa, että alkaa ne kalliimmat remontit olla pian edessä :roll: jos autosta on pyynti jotain 2500 € tai yli, niin katsele vähän tarjontaa, mitä muita autoja saisit sillä rahalla :wink:

itse en noin "uutta" ostaisi, kun siinä on jo liikaa rajoittavia tekijöitä, vähäpäästöinen ym. mutta jos tuon ikäistä pikkukoneella olevaa mersua haluaisin, niin sitten ehkä kuitenkin w202 koppainen, samaa näköä kuin w124 mutta hieman fiksumman näköinen ja perustekniikka kuitenkin ihan samaa...

edit: kaverilla tälläinen vastaava -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3053290 eikä se pöllömpi pikkumersu ole, automaatilla menee tosi nätisti, eikä kulutus nyt ihan niin kauhea ole, mitä ensivaikutemasta päättelis... taitaa olla vielä paremmat tilatkin, kuin w124 mersuissa :D
Viimeksi muokannut napa, Ma 15.02.2010 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eikai siinä kannata liikaa jaaritella, ostaa pois vaan ja ajelee.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Kattelet vaan, että ei ole isommin ruostetta, eikä kolise. Tuollanen kilometrimäärä ei ole 124selle matka eikä mikään, tuota vähemmän ajetut alkavat olla jo aika harvinaisia. Ja se kaikista tärkein, mille se susta itsestä tuntuu.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 15.02.2010 20:25
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Tuho »

Ruosteen kanssa ei ainakaan pitäs olla ongelmia.

Saksasta frankfurtista on omistaja sen muutama vuosi sitten tuonut ja heti maahantuonnin jälkeen käyttänyt ruostesuojauksessa, jossa remonttireiska oli sanonut että ei ollut paljoa ruostetta vielä ehtiny kerätä.

Paljonko tuollaisesta oli semmonen realistinen hintapyyntö kun omistaja meinas että noin 3000-3200e lähtis
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

w124 on alle tonnin autoja!

tuossa 3000-3200 € hintaluokassa on sitten jo tälläisiä muilta merkeiltä -> http://www.nettiauto.com/bmw/540/2892303

tällä mersun omistajalla on myös ollut mielikuvitus kunnossa, kun on hintapyyntiä miettinyt :roll: -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/2823544 jos tuosta tonnin lupais, niin jäis varmaan käteen...
Viimeksi muokannut napa, Ti 16.02.2010 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:w124 on alle tonnin autoja!

tuossa 3000-3200 € hintaluokassa on sitten jo tälläisiä muilta merkeiltä -> http://www.nettiauto.com/bmw/540/2892303
Jaa teinituunattu bemari, joka kasin koneella ja hintaa tuon verran? Joku perus 520i tuohon hintaan voisi olla vielä ihan hyväkin, mutta tuon kiertäisin kaukaa. Kyllä edes kohtalainen W124:kin sen 3000 e ja risat maksaa heti pohjille ja mieluusti joku perusmalli vielä silloinkin.

Siis omaan silmääni vaikuttaa, että tuossa bemussa on ainekset todella kalliiseen autonpitoon :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:
edit: kaverilla tälläinen vastaava -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3053290 eikä se pöllömpi pikkumersu ole, automaatilla menee tosi nätisti, eikä kulutus nyt ihan niin kauhea ole, mitä ensivaikutemasta päättelis... taitaa olla vielä paremmat tilatkin, kuin w124 mersuissa :D
Hohoh, tuosta linkin autosta saa kyllä joku markan turkki-tuunauspalkinnon. Komea Carlssonin lätkä ja kiiltävät tuplaputket, sitten kylkikuva osoittaa että muovikapselein somistettu perusvärinen linttaantunut sedanihan se siinä :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tarkoitushan on siis tuoda vain esimerkkejä, mitä tuolla n. 3000 € yleensä pitäis saada... eli mikään tehtaan pikkukoneinen perusmalli neekerimallin varustuksella ei kuulu enää tuohon hintaluokkaan... taitaa ruotsista jo löytää tuolla 3000 €:n euron budjetilla (sisältää auton + verot) löytyä melkoisia "ökyautoja" suomen hintatasoon verrattuna... ja kun otetaan perusauto, niin tuosta 3000 € jää vielä hyvin bensa/remontti rahaakin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:tarkoitushan on siis tuoda vain esimerkkejä, mitä tuolla n. 3000 € yleensä pitäis saada... eli mikään tehtaan pikkukoneinen perusmalli neekerimallin varustuksella ei kuulu enää tuohon hintaluokkaan... taitaa ruotsista jo löytää tuolla 3000 €:n euron budjetilla (sisältää auton + verot) löytyä melkoisia "ökyautoja" suomen hintatasoon verrattuna... ja kun otetaan perusauto, niin tuosta 3000 € jää vielä hyvin bensa/remontti rahaakin...
Noniinno. Oma w124 neekerivarusteilla maksoi 2008 vuoden alussa yli 7000e. Se on nyt toiminut kutenmiten tyydyttävästi, voi olettaa että kehuttuja korjauksia ja ylläpitoa on tosiaan tehty. MIeluummin suosittelisin ostamaan sen vähän ylihintaisen 250D:n kuin 2000e:n 400E:n kaikilla tilpehööreillä. Ensinmainittukin luultavasti hajoaa jostain mutta hajoaapa edes sillä tavalla että ensiautonkin ostaja pystyy kunnolla korjauttamaan. Ei mulla ainakaan 18 v iässä ollut rahaa kuin juuri ja juuri bensaan -- ei tosin ole vieläkään, mutta sehän ei ole auton vika :lol: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

omasta 300E:stä maksoin alle 700 € viimevuoden syksyllä :D nyt siihen on tehty täydellinen alusta remppa, eli kaikki nivelet ja tukivarret taakse uudet + vetarit, eteen riitti muutama nivel ja raidetanko, kun edelliset omistajat oli uusineet sinne jo aika hyvin osia, simpukkaa myöten... eli mulla on nyt alustaltaan alle 100 000 km ajettu w124, kone, laatikko ja perä tuntuu olevan vielä ihan hyvässä kunnossa, joten niille en ole muuta tehnyt, kuin öljyn ja suodattimien vaihdot... tuulilasin myös vaihdoin, niin näkee uloskin...

autoon on nyt mennyt remontteihin rahaa n. 1000 €, kun on itse suurimman osan pystynyt tekemään, eli auton "arvo" on nyt jotain 1700 €, mutta en minä sitä sillä pois myisi :wink:

eli tuollaisen 1000-1500 € saa joka tapauksessa heti varata remppa rahaa, kun noihin vanhoihin autoihin sekantuu, jos niitä siis meinaa pitää kauemmin ajossa/itsellä, kuin "parivuotta"... omaa olis tarkoitus pitää ainakin 40 vuotta vielä liikenteessä :P

tuollainen 250 000- 300 000 km ajettu on juuri siinä vaiheessa elämäänsä, että nyt alkaa se kulutusosien vaihto rumba ja siksi ei kannata liikaa maksaa sellaisesta aihiosta, jossa ei ole muuta varmaa, kuin remontin teko...

eli jos on taitoa, halua ja mahdollisuuksia tehdä autoremottia itse, niin w124 on hyvä hankinta, mutta ei ne korjaamoissa mitään ikäalennuksia näille anna ja remonttiahan tämänikäisissä riittää varmasti, sellaista yksilöä ei ole olemassakaan, joka ihan täydellinen olisi... varosat on halpoja, kun ei tosiaan mihinkään erikoismalleihin sekaannu, eli sportlinet, E400/E420 ja E500 kannattaa unohtaa, jos halpaa ylläpitoa haluaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14195
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minulla on ollut sellainen käsitys, että hyväkuntoisesta W124:stä joutuu myös maksamaan. Tai sitten ne kaikki halvat ovat vaan menneet ohi. Tai vielä todennäköisempi syy on se, että minä haluan myös käytetyltä autolta mieleisen värin ja varusteet. Näitä sitten joutuu etsimään ja pahassa tapauksessa myös maksamaan.

Hinnathan ovat tulleet alaspäin tosi reippaasti viimeisen viiden vuoden aikana. Perusvarusteista (manuaali, ei ilmastointia ym) ykkössarjalaista (1985-1989) saa alle 1000 eurolla, mutta suurimmassa osassa noita jokin paikka repsottaa tai remonttia saa tehdä. Sehän on tietysti vain käyttäjästä kiinni minkälaista peliä pihassa haluaa katsoa. Ja sille joka ei osaa remonttia tehdä itse se maksaa aina vaan enemmän.

Kyseessä oleva auto on mitä ilmeisimmin uudemmalla M111-moottorilla. Katsele onko moottorissa öljyvuotoja ulospäin. Jos ei, niin hyvä ja niitä saattaa tulla jossain vaiheessa kansipahvivaurion oireena. Käsittääkseni melko tyypillistä tuolle moottorille. Tuohon hintaan auton pitäisi olla melko ruosteeton, siitä kannattaa pitää huoli.

Mutta summa summarum, kuten napa sanoi, älä laita kaikkia rahojasi autoon. Toimintatonni on hyvä pitää tilillä näiden vanhojen kanssa pelatessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
LUMI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:52

Viesti Kirjoittaja LUMI »

napa kirjoitti:w124 on alle tonnin autoja!
aijaa tuli sitte maksettua omasta -94 24v 300D stä pikkasen liikaa :shock:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2940764

kuukausi yhteistä matkaa =5000km takana ja rahaa oon tohon laittanut karvan alle 2300€ (ruostesuojaus 840€, tuulilasi 220€, talvirattaat 320€ kaikki öljyt ja suodattimet jne...) plus auton hankintahinta päälle
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Siltähän tuo tuntuu, että 250tkm-300tkm oli varsin vikaisa väli. Nyt 300tkm jälkeen alkanut menemään pienemmillä remonteilla.

Omassa ei tosin mitään huoltohistoriaa ollut muutamia kuitteja lukuunottamatta. Joku huolella pidetty peli, missä viat on korjattu heti kun ne ilmestyvät olisi silloin ollut varmempi peli.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

LUMI kirjoitti:
napa kirjoitti:w124 on alle tonnin autoja!
aijaa tuli sitte maksettua omasta -94 24v 300D stä pikkasen liikaa :shock:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2940764

kuukausi yhteistä matkaa =5000km takana ja rahaa oon tohon laittanut karvan alle 2300€ (ruostesuojaus 840€, tuulilasi 220€, talvirattaat 320€ kaikki öljyt ja suodattimet jne...) plus auton hankintahinta päälle
niin, tuokin on hyvä esimerkki siitä, että auton hankintahinnan lisäksi saa varautua vielä pieneen remonttiin :wink: eikä edes noin kallis auto takaa sitä, että remonttia ei tarttis tehdä... tuo 2300 € kuulostaa jo aika suurelta, tosin siinä on mukana myös renkaita ja tuo ruostesuojaus, joka ei varsinaisesti kuulu huolto/korjauskuluihin... mutta rahaa siis pitää/kannattaa jättää sivuun myös sen auton ylläpitämiseen...

varsinkin nuorisolle, jiolla ei vielä varsinaista kokemusta auton pitämisestä ole, saattaa tulla nämä asiat hieman yllätyksenä, itse auto on kuitenkin usein se pienin kuluerä autoilussa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa: Selvästikään et tiedä näistä asioista yhtään mitään. Ensinnäkin, tuo linkin c-sarjalainen on viron rekisterissä, taxfree peli siis todellisuudessa. Toiseksi tuollainen e34 bemari se vasta halpa ja paska nykypäivänä on. Kolmanneksi, sun oma w124 on niin hirveä paskakasa(ainakin saatanan ruma), että en olis moista edes huolinut. Hyvä se on sitten arvostella w124 korista yleisesti, kun itsellä on se suomen paskin yksilö, josta on maksanut 700€. 700€ saa 700€ auton. Ehkä paskemmankin. Muutenki auto, jota olet melkovarmaan itse jollain tarvikeosilla korjaillut. Ohho, kun tulikin huono ajaa. Kaikki ei välttämättä aina halua sitä ruosteisinta ja huonointa yksilöä, jolloin on valmis sijoittamaan rahaa hiukka enemmän.
-94 w124 on reilusti laadukkaampi auto, kuin -94 C-sarjalainen. Ei kannata lähteä laukomaan kuviteltuja kokemuksia todellisten kokemuksien puuttuessa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:napa: Selvästikään et tiedä näistä asioista yhtään mitään. Ensinnäkin, tuo linkin c-sarjalainen on viron rekisterissä, taxfree peli siis todellisuudessa. Toiseksi tuollainen e34 bemari se vasta halpa ja paska nykypäivänä on. Kolmanneksi, sun oma w124 on niin hirveä paskakasa(ainakin saatanan ruma), että en olis moista edes huolinut. Hyvä se on sitten arvostella w124 korista yleisesti, kun itsellä on se suomen paskin yksilö, josta on maksanut 700€. 700€ saa 700€ auton. Ehkä paskemmankin. Muutenki auto, jota olet melkovarmaan itse jollain tarvikeosilla korjaillut. Ohho, kun tulikin huono ajaa. Kaikki ei välttämättä aina halua sitä ruosteisinta ja huonointa yksilöä, jolloin on valmis sijoittamaan rahaa hiukka enemmän.
-94 w124 on reilusti laadukkaampi auto, kuin -94 C-sarjalainen. Ei kannata lähteä laukomaan kuviteltuja kokemuksia todellisten kokemuksien puuttuessa.
no, se nyt oli vain kuvan takia se viron pojan "carlssoni", se mikä kaverilla on, se on sentään aito ja ihan suomen kilvissä, toki se pyytääkin siitä yli 7000 €, mikä vähän naurattaa sitä itseäkin, mutta kun mersuilla on kuulemma niin helppo tehdä "pientä tiliä", niiden maineen takia...

kaikki vanhat w124 on saatanan rumia vakiona, lähinnä sen keulan takia, ei se ole mikään yllätys :shock:

osat on joko veholta tai koskiselta, millä olen autoa korjaillut/huoltanut, että ei pitäis olla osissa vikaa :roll: ja se on siis ihan hyvä ajaa mersuksi, mutta ei yleisesti :wink: emännän rellussa sentään on ajo-ominaisuuksia, kun vertaa w124 koppaiseen, ei se mikään salaisuus ole, että w124 on saatanan sivutuuli herkkä ja puoltaa yleensä oikealle, ohjaus ei paljoa palauta jne... mä olen aikoinaan päässyt/joutunut ajamaan ihan uusillakin w124 koppaisilla, eikä ne silloinkaan paljoa houkutelleet ajo-ominaisuuksillaan... ja tuskin ne on ainakaan parantuneet 20 vuodessa...

kai ne katsastuksessa olis jotain huomauttanut, jos tuo olis "suomen paskin w124" :shock: päinvastoin kehuivat harvinaisen hyväksi tekniikan ja alustan puolesta, vaikka ulkonäkö ensin houkutteli niitä hakemaan helppoa pompautusta :wink:

ulkonäöstä taas en ole ikinä oppinut maksamaan, kun sillä ei pitkälle pötkitä, jos kaikki muu on finaalissa tai joku vetää työmaalla traktorilla siihen 10 cm leveän kriipaisun tai jotain muuta odottamatonta sattuu, eipähän tarvi sitten hermoilla sitäkään, jos joku pieni klaappi sattuu tulemaan... lisäksi miksi edes etsisin hyväkuntoista ulkoisesti, jos tarkoitus on tehdä levityksiä ym. ulkoisia muutoksia, että ei tarvitse alistua/tyytyä siihen kumin venytykseen, kuten suurin osa tuunaajista joutuu :wink:

mutta noin yleiseen hintatasoon kun vertaan tuota omaani, niin olen näköjään saanut 700 €:lla n. 2000 €:n auton :wink:
Viimeksi muokannut napa, Ti 16.02.2010 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä se niin on, että ulkokuori kertoo hyvin pitkälle myös muun auton kunnon. Jos ruostetta on ovessa hiukan, sitä on runkorakenteissa pirusti.
Mitä maksaa alapallonivel veholla?
Ulkonäkö nyt on makuasia, mutta tuo E- sarjalainen on jo hyvin pitkälti saman tyylinen, kuin c-sarjalainen. Tosin ilman niitä mielettömän isoja takavaloja ja möhköä perää.
Vai rellussa ajo-ominaisuuksia? Epäilen vahvasti koko lausetta, mutta taidat taas vaihteeksi verrata lähes 20 vuotta uudempaan relluun mersuasi, eikövain? Ei tsiisus... Älä oo niin katkera, kun muilla saattaa vielä olla ihan hyväkuntoisiakin w124 korisia, jota sulla ei ole.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Jos ruostetta on ovessa hiukan, sitä on runkorakenteissa pirusti.
tuo ei aina pidä paikkaansa, ainakaan omassa ei näin ole...

ovet on ruostuneet melkein katki sieltä listan alta tai ainakin hyvän kokoiset ruostepaakut on joka ovessa listojen lähellä, mutta alusta/"runkorakenne" on ihme kyllä täysin virheetön/ruosteeton :shock: tuota on kuitenkin litrattu aivan asiallisesti niillä kotelosuoja ja muilla aineilla aikoinaan, kun on ollut vielä jollakin "edustusrouvalla" ajossa... ulkoiset viat on tulleet sitten tummien käytössä 2-3 viime vuoden aikana... viimeisen vuoden se kyllä on seisonut, kun oli poliisin perkeleet vieneet kilvet, kun ei ollut muistettu/viitsitty edes katsastaa :D

edit: alapallonivelen hintaa en tiedä, kun ei ole ollut tarvetta ostaa :roll: kuten sanoin aikaisemmin, etupään osalta auto oli jo uusittu aikaisemman omistajan taholta... eli uudet jouset (alkuperäisissä tuskin olis enää virheetön maalipinta), iskarit, jarrulevyt ja satulat, jopa ABS:n anturi oli uusi toisella puolella, simpukka ja apusimpukka oli myös uusittu, ennen auton päätymistä kiertoon :roll:

niin ja rellu on vain 10 vuotta uudempi, eli -98 mallia... mutta lagunaa ja w124 on tehty kuitenkin muutaman vuoden haarukalla "samaan aikaan"...
Viimeksi muokannut napa, Ti 16.02.2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Jos ruostetta on ovessa hiukan, sitä on runkorakenteissa pirusti.
tuo ei aina pidä paikkaansa, ainakaan omassa ei näin ole...

ovet on ruostuneet melkein katki sieltä listan alta tai ainakin hyvän kokoiset ruostepaakut on joka ovessa listojen lähellä, mutta alusta/"runkorakenne" on ihme kyllä täysin virheetön/ruosteeton :shock: tuota on kuitenkin litrattu aivan asiallisesti niillä kotelosuoja ja muilla aineilla aikoinaan, kun on ollut vielä jollakin "edustusrouvalla" ajossa... ulkoiset viat on tulleet sitten tummien käytössä 2-3 viime vuoden aikana... viimeisen vuoden se kyllä on seisonut, kun oli poliisin perkeleet vieneet kilvet, kun ei ollut muistettu/viitsitty edes katsastaa :D
No empä usko. Et ole vaan tutkinut autoasi. Äläkä tutki, jollei oo tarvetta, tulee yllätyksiä. Ajele loppuun vaan niin kauan kun menee... Se on se mersun muovimainen alustamassa sellanen, että siinä vaiheessa kun siinä on reikä, on peltiä kadonnut takaa jo mieletön määrä. Eikä sitä mätää kyllä tuu oviinkaan, jos on kotelosuojattu...

EDIT: Oma auto oli 4 vuotta takaperin ostaessa juuri leimattu ja päälepäin ihan peruskuntoinen vanha mersu. Näkyviä ruosteita ei pahemmin. Kas kummaa, kun purkamaan alkoi, sitä mätää löytyikin aivan käsittämätön määrä. Tai siis peltiä puuttui ihan mieletön määrä. Juuri leimatun auton reiättömästä lattiasta menikin vaihtoon lähes puolet. Sekä lisäksi paljon muuta.

Ikinä en enää vanhaa autoa pura yhtä paljoa, jollei entisöidä ole tarkoitus. :lol: Paljon fiksumpaa olisi ostaa se aavistuksen kalliimpi ja oikeasti hyväkorinen auto.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:
No empä usko. Et ole vaan tutkinut autoasi. Äläkä tutki, jollei oo tarvetta, tulee yllätyksiä. Ajele loppuun vaan niin kauan kun menee... Se on se mersun muovimainen alustamassa sellanen, että siinä vaiheessa kun siinä on reikä, on peltiä kadonnut takaa jo mieletön määrä. Eikä sitä mätää kyllä tuu oviinkaan, jos on kotelosuojattu...
mä valitettavasti ehdin jo tutkia, kun sen takakelkan revin irti ja tein sitä alustan "huoltoa"... jos tuo ei olis osoittautunut niin hyväksi aihioksi, miksi se siten osoittautui, niin tuskin olisin siihen oikeasti niin suurta remonttia enää alkanut tekemään, mitä loppujen lopuksi tein...

vertailukohtana mulla oli se 200D, josta kyllä näki hyvin mistä kannattaa alkaa heikkoja paikkoja etsimään :wink: se oli oikeasti huono korinen, toisaalta se näytti päällepäin paljon paremmalta niiden muovikylkien takia, mutta pohjaa autossa ei ollut enää käytännössä ollenkaan :wink: takakelkkakin tais olla yhden ainoan pultin varassa :shock: sitä muuten ei oltu "rasvattu" ollenkaan, vaan oli vain ajettu, vanha taksi kun oli...

silloin kun vedin sen 220 voltin sähköjohdon perästä keulaan, niin sain myös aika hyvin tutkittua ne kotelot ja pohjan, ei ollut ruostetta, mutta kotelomassaa oli mielestäni jo vähän liikaakin, kun se aivan haitttas...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Mitähän sinne on tungettu, kotelo ja massa ei kyllä kuulu samaan sanaan. :lol: Ehkä siksi et ruosteita nähnytkään. Niin ja tosiaan lattiamaton poisto ei vielä sekään kerro tilannetta. Siinä on se liimattu bitumi vielä edessä...
Taksit ovat muuten usein niitä kaikista parhaiten massattuja ja huollettuja... Paskimpia koriltaan ovat tällä hetkellä reilu 10v takaperin saksasta tuodut, joissa on unohdettu maahantuonnin jälkeinen suojaus.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Pikkasen jaarittelua yleisesti. Oma 124 jo myyty ajat sitten. Autossa oli Mersun tuntua/näköä ja omasta mielestä se oli hyvä. Väyryskoppa jäi välistä, nyt alla W211. Omani kulki vakaasti ja oli ihan ok.

Tuttu nuori jannu osti W124:n -93 24v 300D:n. Auto siisti ikäisekseen ja varustettu AC:lla. Katoin auton läpi ja hinta/laatu oli kohdillaan. Halvin nettiautossa. Ajettavuus ei ollut priimaa, edessä snadisti väljää ja huonot renkaat. Korissa nostopisteet olivat odotetusti ruosteessa.
Auto myyty Saksan välittäjälle ja siitä Norjan kautta muuttoautona härmään.

Suurin murhe tuli kun ei vaihtanut kolmoselta neloselle. Laatikon korjaus maksoi kainuussa n. 1200 eur. Automaatin tulee toimia ainakin hyvin. Myyjä tuli vastaan korjauksessa.

Mulla ollut vaan kahta merkkiä eli Tojoo ja Mecceriä. Tojot olleet uudempia. Mersuissa ollut ruoste ongelmaa, syynä että olleet paljon vanhempia kuin Jaappanin ihmeet. Tojoon kyllä se ruostekkin tarttuu vanhempana.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kotelomassa tai kotelosuoja, no jotain pensselillä levitettyä se kuitenkin oli, eikä mitään ruiskulla sinne tänne suihkittua... varmaan maksanut se suojauskin yli 1500 €, mikä tuohon on viimeksi tehty, ikinä ei ole nimittäin noin perusteellista suojausta tullut vastaan :shock: eli joka paikka mihin autossa pääsee käsiksi purkamalla sisustan tai käyttämättä rälläkkää, niin on pensselin kanssa menty "tervaten" ja muualle sitten läträtty sillä paineilmalla sitä lievempää...

voi toki olla, että tuohon on jo kertaalleen tehty kynnykset ja pohja uusiksi, kerta ne tunkinreijätkin on ihan terveet, mutta epäilen sitä, koska pohjassa on kuitenkin se alkuperäinen juutalaisen nahka kauttaaltaan ehjä, eikä hitsisaumoja näy :roll: mun onnihan se on, että joku on ainakin 15 vuotta pitänyt autostaan huolta, nuo viimeiset 3 vuotta ei ole vielä näemmä ehtineet vaikuttaa mitään auton strategisiin rakenteihin :D

ja siis suhtaudun erittäin kriittisesti teknisessä mielessä tuohon omaani, koska on vielä "testaus menossa", eli jokaista narahdusta ja nirahdusta kuunnellaan ja ajettavuutta analysoidaan jatkuvasti, sekä tietysti myös vaihteiston, moottorin, jarrujen ym. toimintaa, että olisko vielä jossain jotain paranneltavaa :wink: siksi en esim. kuuntele radiotakaan ajossa, ettei vain jää mikään huomaamatta :D

tänään testailin muuten sen EZL-KAT säätimen vaikutusta ja tulin siihen tulokseen, että ainakin tuossa 300E mallissa asento 2 tuntuu olevan parhain 98E bensan kanssa, se pieni miettiminen kiihdytyksissä 3000-4000 rpm välillä jäi pois ja muutenkin kone kuulostaa hieman terävemmältä käynniltään yläkierroksilla... se yleisin S asento, kun on tarkoitettu käytännössä 95E bensalle... ja N asento 91 okt. tai jotain... tai sitten kikki johtui vain siitä, kun KE-jetillä sattui olla hyvä päivä :D

ajettavuus on osaksi parantunut varmaan siksi, kun ne takapään tukivarret on nyt asettunet kunnolla + olen hieman tottunut enemmän tuon w124 malli "ominaisuuksiin"...

ainut mikä mua oikeasti enää häiritsee tuossa autossa on se hajuveden haju, että millä pirulla sen sais pois, pitääkö turvautua otsonointiin vai mikä vie sen pois :? tupakilla se ei ainakaan tunnu lähtevän, vaan vaatteet haisee aina, kuin olis huorista tulossa, kun tuolla jossain käy :P se ei siis ole mitään suihkepullo deororanttia, vaan ihan selvästi jotain parfyymiä mitä sinne on läträtty pitkin autoa aika rankalla kädellä...

minä varmaan kiinnitän autossa/autoissa aivan eri asioihin huomiota, kuin muut ja siksi syntyy varmasti myös väärinkäsityksiä :roll: joku joka on enemmän merkki fanaattisempi, voisi pitää tuota jopa erinomaisena ajoltaan, mulle se on vain hyvässä kunnossa :D esim. juuri se, että ohjaus ei palauta mielestäni riittävästi, vie pisteitä ajokäytöksessä, en ole tottunut siihen, että auto pitää myös ratista kääntää menemään suoraan käännöksen jälkeen, kun muut autot tekee sen ihan itse, kun vain hieman löysää otetta ratista... ainoat autot joissa olen törmännyt tähän "mersumaiseen ohjaukseen" on fiat 600/850, laatikkomallin ladat ja warre :D

whaeva: muista että tuo oma oli käytännössä paperiton auto, kun sen ostin ja se myös näkyi varmaan hieman hinnassa :wink:

ja se on varmaan estänyt monen muun ostajan aikeet viedä kauppa loppuun, kun on nähnyt ne "paperit" millä autoa kaupattiin :P en usko että tuota olisi oikeasti kaupattu alle 1500 €:n pyynnillä, jos niissä olisi ollut edes jotain järkeä... minä taas pidän haasteista ja tässä oli ihan mukava kädenvääntö aken kanssa, joka palkittiin lopuksi ihan hyvällä autolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Niinno mersulla se asia, että ohjaus ei palauta, ei todellakaan johdu ainakaan siitä, etteikö ole osattu tehdä palauttavaa ohjausta. :lol: Muutenkin etuvetoisten autojen yleistyessä tuo mukamas "kummallinen ohjaus" on jäänyt olevinaan mersun omituisuudeksi... Ei ole takavetoiset ikinä ohjausta palauttanut samaan tapaan, kuin etuvetoiset. Mutkassakin kaasua painettaessa tapahtuu jotain ihan tavatonta, lähtee perä irti!
Etuvetonen palauttaa joo aika reilusti... vähän makuasia, itse en tykkää, että auto vääntää kokoajan rattia suoraan ja kiihdyttäessä mihin sattuu kun ei tiedä kumpi pyörä vetäisi... Ei etuvedosta pitävän kannata mersua edes harkita.

Autoalan liikkeissä myydään suihkepullossa ns. "neutralisoijaa". Suihkitaan vaan sisustaan ja annetaan kuivua. Tosi tehokasta, vie hajut pois aika hyvin. Kandee kokeilla.

Aikatavalla karkaa aiheesta jo. :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minähän olen vannoutunut takavetoisen kannattaja, että tässä ohjauksen palautus asiassa nyt ei ollut tästä kyse :wink: enemmän varmaan tuo tehostettu simpukka vastaan tehostettu hammastanko :roll: onhan tuo ihan pikkurillillä ohjattava, aivan kovillakin pakkasilla, mutta perstuntuma mikä on jäänyt muista, niin ei vain tue tuota mersun ohjausta, varmaan ajan kanssa siihen totun, kun olen hullumpiinkin ominaisuuksiin vuosien saatossa tottunut...

tuota "neutralisoija" juttua pitää muuten kokeilla :idea:

sitten palataan taas vaihteeksi oikein aiheeseen, eli tuo 200 bensa mikä nyt tuntuu olevan vahvoilla ostajan mielestä, niin siinäkös oli sitten jo se uudempi 4 venttiili kone ja oletettavasti myös sähköruiskullakin, eli ne ilmamassa/määrä anturi viat ym. on myös kuvioissa kai mukana :? entäs onko näissä myös käytetty niitä "bio hajoavia" johtoja koneen sähköissä jne. vai vieläkö mennään perinteisellä ke-jetillä :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tälläiset asiat vaikuttaa myös siihen, paljonko mua jaksaa kiinnostaa uudet tai uudehkot autot suomesta ostettuna :? http://www.blocket.se/sodermanland/Merc ... a=11&md=th

sitten täällä pyydetään aivan pokkana 20 vuotta vanhoista perusmallin w124 koppaisista vielä puolta hintaa tuollaiseen verrattuna...

mitäs tuo tekee euroissa, viimeinen nolla pois...

mulle kelpais ja mun ajoissa menis aivan hyvin tuollainen käytetty ja vanha S500 mersukin, jos niiden hinnat ei olis suomessa vielä aivan liian korkeat... sitten kun noita alkaa saamaan tuohon n. 6000-7000 € hintaan suomesta, niin pitää palata asiaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Jeespoks. Hinta euroina 12637.50€ + verot 11000-15000€ = yhteensä ~23500 - 27500€

Suomessa: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/2824727

Kilsoja hiukka suomiautossa enemmän, mutta verotusarvon katsoin tullin sivuilta myös noin 200tkm ajetuista. Tuossa 16tkm ajetussa todellinen vero varmaankin yli 20000€, jolloin loppuhinnaksi pomppaakin jo reilusti yli 30k€. Ja päälle tietysti hakukustannukset ynnämuut sählingit ruostesuojauksineen(millaset mahtaa ruåttissa olla).
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mä ehdin jo vaihtaa sen linkin, mikä aluksi olikin tarkoitus, mutta periaate tuli kuitenkin selväksi, että jos auton arvo on 10000 €, niin valtio vetää siihen vielä omiaan lisää melkein tuplat :evil:

tuollaisessa halvemmassa suhde taitaa olla jo 2 x valtiolle, auton hintaan verrattuna...

noihin kilometreihin ei kannata kiinnittää huomiota tuolla blocetin sivuilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin