kotelomassa tai kotelosuoja, no jotain pensselillä levitettyä se kuitenkin oli, eikä mitään ruiskulla sinne tänne suihkittua... varmaan maksanut se suojauskin yli 1500 €, mikä tuohon on viimeksi tehty, ikinä ei ole nimittäin noin perusteellista suojausta tullut vastaan

eli joka paikka mihin autossa pääsee käsiksi purkamalla sisustan tai käyttämättä rälläkkää, niin on pensselin kanssa menty "tervaten" ja muualle sitten läträtty sillä paineilmalla sitä lievempää...
voi toki olla, että tuohon on jo kertaalleen tehty kynnykset ja pohja uusiksi, kerta ne tunkinreijätkin on ihan terveet, mutta epäilen sitä, koska pohjassa on kuitenkin se alkuperäinen juutalaisen nahka kauttaaltaan ehjä, eikä hitsisaumoja näy

mun onnihan se on, että joku on ainakin 15 vuotta pitänyt autostaan huolta, nuo viimeiset 3 vuotta ei ole vielä näemmä ehtineet vaikuttaa mitään auton strategisiin rakenteihin
ja siis suhtaudun erittäin kriittisesti teknisessä mielessä tuohon omaani, koska on vielä "testaus menossa", eli jokaista narahdusta ja nirahdusta kuunnellaan ja ajettavuutta analysoidaan jatkuvasti, sekä tietysti myös vaihteiston, moottorin, jarrujen ym. toimintaa, että olisko vielä jossain jotain paranneltavaa

siksi en esim. kuuntele radiotakaan ajossa, ettei vain jää mikään huomaamatta
tänään testailin muuten sen EZL-KAT säätimen vaikutusta ja tulin siihen tulokseen, että ainakin tuossa 300E mallissa asento 2 tuntuu olevan parhain 98E bensan kanssa, se pieni miettiminen kiihdytyksissä 3000-4000 rpm välillä jäi pois ja muutenkin kone kuulostaa hieman terävemmältä käynniltään yläkierroksilla... se yleisin S asento, kun on tarkoitettu käytännössä 95E bensalle... ja N asento 91 okt. tai jotain... tai sitten kikki johtui vain siitä, kun KE-jetillä sattui olla hyvä päivä
ajettavuus on osaksi parantunut varmaan siksi, kun ne takapään tukivarret on nyt asettunet kunnolla + olen hieman tottunut enemmän tuon w124 malli "ominaisuuksiin"...
ainut mikä mua oikeasti enää häiritsee tuossa autossa on se hajuveden haju, että millä pirulla sen sais pois, pitääkö turvautua otsonointiin vai mikä vie sen pois

tupakilla se ei ainakaan tunnu lähtevän, vaan vaatteet haisee aina, kuin olis huorista tulossa, kun tuolla jossain käy

se ei siis ole mitään suihkepullo deororanttia, vaan ihan selvästi jotain parfyymiä mitä sinne on läträtty pitkin autoa aika rankalla kädellä...
minä varmaan kiinnitän autossa/autoissa aivan eri asioihin huomiota, kuin muut ja siksi syntyy varmasti myös väärinkäsityksiä

joku joka on enemmän merkki fanaattisempi, voisi pitää tuota jopa erinomaisena ajoltaan, mulle se on vain hyvässä kunnossa

esim. juuri se, että ohjaus ei palauta mielestäni riittävästi, vie pisteitä ajokäytöksessä, en ole tottunut siihen, että auto pitää myös ratista kääntää menemään suoraan käännöksen jälkeen, kun muut autot tekee sen ihan itse, kun vain hieman löysää otetta ratista... ainoat autot joissa olen törmännyt tähän "mersumaiseen ohjaukseen" on fiat 600/850, laatikkomallin ladat ja warre
whaeva: muista että tuo oma oli käytännössä paperiton auto, kun sen ostin ja se myös näkyi varmaan hieman hinnassa
ja se on varmaan estänyt monen muun ostajan aikeet viedä kauppa loppuun, kun on nähnyt ne "paperit" millä autoa kaupattiin

en usko että tuota olisi oikeasti kaupattu alle 1500 €:n pyynnillä, jos niissä olisi ollut edes jotain järkeä... minä taas pidän haasteista ja tässä oli ihan mukava kädenvääntö aken kanssa, joka palkittiin lopuksi ihan hyvällä autolla...