MB 290 TD farmari 1997 ajettu 280 000 km. Suomipeli.
Kova takajousitus -> painekammiot vaihdettu-> ei vuotoja ja kovuus jatkuu edelleen.
Tasonsäätö toimii, mutta tasonsäädön venttiilin liikevaran keskiosassa tuntuu ventiilin sisässä olevan ns. toimimaton väli. Eli venttiili toimii asentojensa ääripäissä, mutta ei keskellä, mihin alkuperäisasennus on sen asettanut. Kun liikuttelee säätötankoa alhaalta ylhäälle, tuntuu keskiosassa jäykkä kohta ja öljy ei siirry tällä toimimattomalla välillä kumpaankaan suuntaan.
Voiko jouston kovuus johtua siitä, että venttiili on mykkä keskiasennossa, jossa auto on ollut 13 vuotta? Ns. toimivalla alueella (ylä- ja ala-asennossa) en ole kokeillut, koska auto nousee mielestäni turhan ylös, tai painuu liian alas. Epäilen venttiilin sisäosien oelvan viallinen(kulunut) keskiosan toiminnoiltaan.
Onko venttiili saatavissa muualta, kuin Veholta?
Tasonsäädön venttiili
Kovuus jatkuu...
Sehän maksaa vain 350 euroa. Ukki kun olen, niin muunnan kaiken vielä markoiksi, eli 2080 mk. Ei halpa, ei...
Kouraan sopiva, alle 100 g painava alumiinilötikkä.
Mutta edelleen odotan vastausta, kuuluuko venttiilissä olla "tyhjä" liikevara keskialueella? Minusta säätimen kuuluu ohjata öljyn liikettä millin liikevaroin, koko liikevara-alueella.
Onko kukaan purkanut venttiiliä? Entäpä saanut koottua sitä takaisin toimivaan kuntoon?
Löytyykö kenenkään kirjanmerkeistä saksalaista autotarvikesivua, josta voisi tilata osan Saksasta, jos on huomattava hintaero?
Kouraan sopiva, alle 100 g painava alumiinilötikkä.
Mutta edelleen odotan vastausta, kuuluuko venttiilissä olla "tyhjä" liikevara keskialueella? Minusta säätimen kuuluu ohjata öljyn liikettä millin liikevaroin, koko liikevara-alueella.
Onko kukaan purkanut venttiiliä? Entäpä saanut koottua sitä takaisin toimivaan kuntoon?
Löytyykö kenenkään kirjanmerkeistä saksalaista autotarvikesivua, josta voisi tilata osan Saksasta, jos on huomattava hintaero?