98vm 200cdi vuotaa dieseliä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aleksi200cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 13.02.2010 21:56

98vm 200cdi vuotaa dieseliä...

Viesti Kirjoittaja aleksi200cdi »

tuli hankittua tuossa elämäni eka mersu ja kaikki on mennyt hienosti muuten mutta tänä aamuna kun käynistin niin vuoti diiseliä aika reilusti moottorin päädystä suoraan hihnan päälle.. en tiedä mikä kyseinen osa on nimeltään kun en ymmärrä näin hienosta tekniikasta.. mutta kun lähin ajamaan että menen tutkimaan talliin mistä vuoto johtuu se oli loppunutkin eikä ole sen jälkeen vuotanut.. mistä tämä johtui?
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

ne o-renkaat polttoaineputkista...hae topikista...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Minä veikkaisin korkeapainepumppua jos on ihan moottorin päädyssä.
Kyseiseen osaan myydään myös tiivistesarjaa niin voi yrittää korjata.(Joskus onnistuu joskus ei.)
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
aleksi200cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 13.02.2010 21:56

Viesti Kirjoittaja aleksi200cdi »

kyllä se varmaan sit on toi korkeapaine pumppu.siinä koneen päädyssä se on ja siinä bosch lukee niin se sen on oltava. ihan varaosa liikkeestäkö pitäs löytyä tiivisteet? uskaltaako itse aukasta? entäs jos menee uusiks koko pumppu maksaako ihan kauheasti? mutta kiitoksia jo nyt vastauksista
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Ei kannata itse alkaa korjaan.
Mulla aikoinaan sama vika,otin pumpun irti ja vein diesel korjaamoon.maksoi jotain 200 euroo,sis.työt ja tiivisteet
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Niin, onhan niitä o-renkaita siinä korkeapainepumpussakin, siis pumppuun tulevien letkujen päissä. Niiden vaihto on helppoa ja halpaa ja ne yleensä vuotavat ensimmäisinä. Niistä kannattaisi ehkä aloittaa.
W203CDI
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Laita auto käyntiin ja katso tarkasti vuotopaikka, itselläni ainakin näkyi selvästi että pumpun tiiviste vuosi. Älä ainakaan merkkikorjaamoon vie
(lue veho), niiden ainut toimenpide on että pumppu vaihdetaan uuteen, ei voi kuulemma voi tiivisteitä vaihtaa vaikka ne kyllä asiansa osaava paja pystyy helposti vaihtamaan. Pumppu maksaa noin tonnin (ilmeisesti töineen).
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

steku kirjoitti:Ei kannata itse alkaa korjaan.
Mulla aikoinaan sama vika,otin pumpun irti ja vein diesel korjaamoon.maksoi jotain 200 euroo,sis.työt ja tiivisteet
No jokainen saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Itse kyllä tilaisin tiivistesarjan ebayn kautta jossa maksaa 20 euroo tai suomesta ostettuna jotain 40 euroo ja korjaisin itse.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Oisko Ebayn vaikuttanut jo yleiseen hintatasoon kun paikallinen Bosch-liike peri tasan 20€ viime viikolla ostetusta sarjasta. :wink:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

barton kirjoitti:Oisko Ebayn vaikuttanut jo yleiseen hintatasoon kun paikallinen Bosch-liike peri tasan 20€ viime viikolla ostetusta sarjasta. :wink:
Samaa pyyteli KL-Varaosat :wink:
aleksi200cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 13.02.2010 21:56

Viesti Kirjoittaja aleksi200cdi »

noniin o renkaat vaihdoin letkuihin jotka tulevat pumpulle, ja ostin pumpun korjaus sarjan varalle jos vielä vuotaa..no aamullahan se nähdään kun kylmänä vaan vuoti aina.. kiitoksia kaikista vastauksista.
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Joo itse tein just tänä iltana saman "huollon", joten siirtopumpun ja korkeepainepumpun välinen letku ja se toinen pitempi jossa on haaroitus, ja sen letkun päässä oli pelkkä "nappi", mikä lie :D

joten mulla oli sama juttu et vuoti naftaa ja pahasti, letkujen mukana tulee letkujen päissä olevat "nipat" joissa on tiivisteet. nyt ei vuoda. korkeepainepumppu ei yleensä hajoa, ne on ne tiivisteet...
(meillä alunpitäen vika oli just noissa tiivisteissä)

Ja kyllä tuon voi tehdä itse helposti, jouduin vaan ottamaan tuulitunnelin ja viskon pois edestä.
ei ollu vaikee, nainenkin osaa :D
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Vastaa Viestiin