W140 350 Tdsl, vieläkö "susisarjaa"?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

W140 350 Tdsl, vieläkö "susisarjaa"?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lyhyestä virtsaus kaunis elikäs: onko vm. -93 W140-koppaisen turbokiisseli, siis tämä 3.5-litrainen vielä sitä kestävyydeltään hieman kyseenalaista sarjaa vai olivatko nämä "alle 200.000 km ajolla poksahtelevat" koneet ainoastaan W126-koppaisen taakkana. Onko siis konetta paranneltu, kun se istutettiin "möhkön" nokalle? Jos on, niin miten - ken tietää?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös ne 3.5 olleet juuri niitä murheen kryynejä ? ja nimenomaan nuo 140 korisen.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sen mitä korviin ja silmiin on kantautunut, niin ainakin W126-korissa 3.5-litraiset eivät saaneet mitään luotettavimman myllyn mainetta. Sitä tässä juuri ounastelin, notta onko konetta kohennettu, kun se laitettiin seuraavaan malliin. Varmasti perusrakenne on sama, ja ainakin tehoa on yhden lähteen mukaan nostettu 14 hv, mutta onko luotettavuudelle tehty jotain siinä samassa yhteydessä. Ku ei tiiä, pirullakaan :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Kaapo kirjoitti:Sen mitä korviin ja silmiin on kantautunut, niin ainakin W126-korissa 3.5-litraiset eivät saaneet mitään luotettavimman myllyn mainetta. Sitä tässä juuri ounastelin, notta onko konetta kohennettu, kun se laitettiin seuraavaan malliin. Varmasti perusrakenne on sama, ja ainakin tehoa on yhden lähteen mukaan nostettu 14 hv, mutta onko luotettavuudelle tehty jotain siinä samassa yhteydessä. Ku ei tiiä, pirullakaan :shock:
mitä mä olen kuullut , että 140 3.5 turbodiesel kone on juuri kaikista paskin kone mitä 140 on saanut, ja että se 3.0 turbodiesel on kaikissa suhteissa parempi :shock:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mitenkäs muuten tuo korjaus -- rakennetaanko heikkouttaan poksahtelevat koneet jotenkin uudelleensuunnitelluilla palikoilla vahvemmaksi kuin ne alkujaan ovat olleet, tyyliin M102:n nokkaremontit 80-luvun lopulla? Vai onko myös korjatun 350:n kestävyys luokkaa 200 tkm?!

Tässä kun tulee silloin tällöin kuolattua noita G-sarjalaisia 350-turbodieselillä, mutta koneen maine hirvittää. Ilmeisesti tolkuttoman painava ja muiltakin osin vaivalloisesti liikkuva (ilmanvastus, usein vetotehtäviä ym) G-kori ei ole sen parempi raami tuolle motille kuin S-koppakaan. Mutta uskaltaako maininnalla "koneremontti tehty" varustettua GD350:aakaan ostaa vai onko taas 300 tkm tietämissä korjuuta luvassa? Muutettiinko koneen rakennetta jossain vaiheessa tuotantoa?

Tulipas paljon kysymysmerkkejä. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No eikös se vika syntynyt mm. liian suureksi poraamisesta, ja tämä ongelma tuskin poistuu pikkuosien vaihdolla. Ja sama moottori W140:ssa kuin W126:ssa. Toki jotain pientä on saatettu muuttaa. Katso vielä www.mercedesproblems.com

Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

W140

Viesti Kirjoittaja markku »

Edustusautojen ei kuulu nakuttaa...
S320L -97
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Eikä edustusautojen tule nykiäkään, eikä jättää välille, siksi saa nakuttaa
ELI DIESEL Bensamoottorit kuuluvat pienkoneisiin, ei ajoneuvoihin.
tosi on!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:No eikös se vika syntynyt mm. liian suureksi poraamisesta, ja tämä ongelma tuskin poistuu pikkuosien vaihdolla. Ja sama moottori W140:ssa kuin W126:ssa. Toki jotain pientä on saatettu muuttaa. Katso vielä www.mercedesproblems.com

Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Juu, tuo isoksi poraaminen ongelmat minunkin käsittääkseni aiheutti. Ajattelin lähinnä, että vahvistettiinko uudempia vaihto-osia niiltä osin kuin rakenne oli osoittautunut orggismosassa heikoksi. Toisaalta, jos sylinteriryhmä itsessään on heikko, sitä on kai aika paha tukevoittaa... :?

On muuten aika paljon yleisempi G:ssa tuo 3,5 litrainen kuin uudempi kolmilitrainen. Ehken tyydymme katselemaan viisipyttyisiä 300:sia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, susi on koko auto, Jysin kanssa on asiasta vähän juteltu ja hänen kaveriltaan oli 350:nen saanut koko konerempan aika pienien kilometrien jälkeen.

Kalliimpihan se 300:nen on mutta on siinä sitten enemmän tehoja ja vääntöäkin, tuon kestävyyden lisäksi.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Täällä jo oikeat vastaukset tulikin, eli älä osta 350:stä vaan jos se mitenkään on mahdollista niin S 300 Turbodiesel. Kestävyydelllä eroa kuin yöllä ja päivällä juurikin tuon yliporauksen takia.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3282
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Joskus hain Googlella noita jenkkilän ongelmia käsitteleviä juttuja ja sieltä jäi sellainen muistikuva että pääasiassa ongelmana olisi ollut katkeilevat kampiakselit ja kansiviat, ja jotakin pientä asiaan vaikuttavaa parannusta niille tehtiin.

Se korjaamaton vika on sitten liian suuresta porauksesta johtuva 1- ja 4 sylinterin muodonmuutos ja kiinnileikkaaminen kovassa ajossa (pitempi Autobahn-taival kaasu pohjassa). Tuokin toki johtaa kampiakselin katkeamiseen. Suomen oloissa tietysti harvemmin tulee ajettua 186 km/h pitempään yhtäjaksoisesti.

Kahta S350:ä olen sivusta seurannut nyt jo kolmisen vuotta joista enemmän ajettuun on tehty edellisen omistajan aikana kone (kansi?) remontti kuten Mauri sanoi. Nykyisillä omistajillaan kummassakaan autossa ei ole ollut ongelmia.

Eli: riski 350:ssä on suurempi ja kesto riippuu paljon enemmän käytöstä kuin muissa koneissa - yhtään "varaa" ole. Silti onnellisiakin tapauksia löytyy. Jokatapauksessa hinnanerolle on olemassa selitys. Vaihtaahan jotkut etujousia Bilteman puristimella jne...

Tuossa vielä noita aiempia threadeja:
http://www.mersuforum.net/forum/viewto ... hp?t=3904
Jyrki
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jysi kirjoitti:
Jokatapauksessa hinnanerolle on olemassa selitys. Vaihtaahan jotkut etujousia Bilteman puristimella jne...

hmm , taidanpa jättää kommentoimatta.... :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo L. kirjoitti: Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Eihän se varmastikaan tuhma peli olisi, tosin tässä tapauksessa utelin asiaa alustavasti kaverin puolesta. Kun tuli tyrkylle tuollainen 93-mallinen 350-versio, tarkemmin en pelistä mitään tiedäkään, edes myyjää tai notta onko uusiotuonti vaiko Suomi-auto. Ja kun poloisella ei ole nettiä käytössä likikään joka päivä, niin piti hieman antaa uskonvahvistusta tai oikeastaan uskonmenetystä :shock: , ettei säntää nyt heti kaupaa vääntämään, sentään 28t€ oli pyyntiä ja kilsoja muistaakseni 250.000 aika tarkkaan.
Timo L. kirjoitti: Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
osa 2

Mutta, mutta.... hmmmm, siis että vaihtaisi w140:n bensakoneaatokset 3-sataseen turbonakuun, tekisi konsultointimatkan vaikkapa Maurin tykö ja tuloksena poistuisi takavasemmalle esim. S420:lle takavaloja näyttäen. Mielenkiintoinen yhtälö..... :shock: :D 8)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin