Siis ei kai W210:n suorassa kuutosessa (210.026) ja vastaavassa 211 mallissa (211.026) kovin isoja eroja ole polttoainepuolessa? Oliko tehoissa 197 vastaan 204 hepan ero? Minusta 211:n laatikko on säädetty säästeliäämmäksi ja itsellä ainakin 210 vei vähän enemmän dieseliä kuin 211. Joku 200CDI menee tietenkin paljon vähemmällä kuin 320CDI.Aki P kirjoitti: Jotkut vertailee samassa topikissa w210:n kulutuksia, mutta nehän ovat yleisesti pienempiä, koska pa-laitteisto ja auto muuten ihan erilainen.
E 320cdi -04 kulutus?
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Mutuna tuntuis että 211 koppanen kuluttaa enemmän koska jarruja hilataan sateella kiinni kuivaus systeemillä ja muutenkin sähköhärpäkettä on enemmän jotka syö ylimääräistä tehoa.DBFI kirjoitti:Siis ei kai W210:n suorassa kuutosessa (210.026) ja vastaavassa 211 mallissa (211.026) kovin isoja eroja ole polttoainepuolessa? Oliko tehoissa 197 vastaan 204 hepan ero? Minusta 211:n laatikko on säädetty säästeliäämmäksi ja itsellä ainakin 210 vei vähän enemmän dieseliä kuin 211. Joku 200CDI menee tietenkin paljon vähemmällä kuin 320CDI.Aki P kirjoitti: Jotkut vertailee samassa topikissa w210:n kulutuksia, mutta nehän ovat yleisesti pienempiä, koska pa-laitteisto ja auto muuten ihan erilainen.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Eihän siinä ole kuin 1600barin pa-sysyteemi 1350barin sijaan, säätyvä korkeapainepumppu,DBFI kirjoitti:Siis ei kai W210:n suorassa kuutosessa (210.026) ja vastaavassa 211 mallissa (211.026) kovin isoja eroja ole polttoainepuolessa?Aki P kirjoitti: Jotkut vertailee samassa topikissa w210:n kulutuksia, mutta nehän ovat yleisesti pienempiä, koska pa-laitteisto ja auto muuten ihan erilainen.
seitsemänreikäset suutimet kuuden sijaan jossa on noin 15% vähempi kokonais polttoaine määrä suihkujen läpi jne...
Eihän erot isoja ole, kummatkinhan ovat commonrail-koneita ja mikä on iso ero?

Kehitys menee nopiasti eteenpäin "pienin askelin parannetaan jatkuvasti jotain vaikkei siltä vaikuta ensi silmäyksellä".

Sorri ei mitään henkilökohtaista DBFI en voinut vastustaa kiusausta vastata vähän tuohon tyyliin

Tulihan nyt tuokin asia selväksi.

A170cdi-00 1999-
Mistä se sateella ajo tähän tuli? Eikä se jarrujen kuivaus kyllä tunnu kulutuksessa, niin mitätön operaatio ja tehdään harvoin (vain sateella).jytäkkä kirjoitti: Mutuna tuntuis että 211 koppanen kuluttaa enemmän koska jarruja hilataan sateella kiinni kuivaus systeemillä ja muutenkin sähköhärpäkettä on enemmän jotka syö ylimääräistä tehoa.
Mitähän oleellisia sähkönkuluttajia 211:ssä on jos sovitaan että stereot on yhtä kovalla? On siinä toki etuakkua ja muuta mutta ei nuo nosta matka-ajossa sähkönkulutusta kuin nimeksi, ei sen vertaa että ne näkyisi kulutuksessa.
Nuoko on laitettu kulutusta lisäämään? Minusta nuo ruiskutusjärjestelmän erot nimenomaan vähentävät havaittavasti kulutusta, ei välttämättä radikaalisti. Hain eroja jotka saavat 211-mallin kuluttamaan enemmän kuin 210, itsellä kun on kirjanpito kulutuksesta kummaltakin mallilta ja se osoittaa toisin. En laskisi eroa ajotavan piikkiin, niin tarkkaan saman tehoiset ja oloiset autot kuitenkin.Turbocompound kirjoitti: Eihän siinä ole kuin 1600barin pa-sysyteemi 1350barin sijaan, säätyvä korkeapainepumppu,
seitsemänreikäset suutimet kuuden sijaan jossa on noin 15% vähempi kokonais polttoaine määrä suihkujen läpi jne...
Eihän erot isoja ole, kummatkinhan ovat commonrail-koneita ja mikä on iso ero?![]()
Kehitys menee nopiasti eteenpäin "pienin askelin parannetaan jatkuvasti jotain vaikkei siltä vaikuta ensi silmäyksellä".
Sorri ei mitään henkilökohtaista DBFI en voinut vastustaa kiusausta vastata vähän tuohon tyyliin
Tulihan nyt tuokin asia selväksi.
Mutta olisko muilla ollut merkittävä ero rengastuksessa tms. joka selittäisi vastakkaisen kokemuksen.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
[quote="DBFI"]
Mistä se sateella ajo tähän tuli? Eikä se jarrujen kuivaus kyllä tunnu kulutuksessa, niin mitätön operaatio ja tehdään harvoin (vain sateella).
quote]
Harvastippa on sadellut nytkin, ehkä viimeisen puolen vuoden aikana 4kk putkeen.
Mistä se sateella ajo tähän tuli? Eikä se jarrujen kuivaus kyllä tunnu kulutuksessa, niin mitätön operaatio ja tehdään harvoin (vain sateella).
quote]
Harvastippa on sadellut nytkin, ehkä viimeisen puolen vuoden aikana 4kk putkeen.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Veikkaan että Tampereen esikaupunkialueellakin on tullut lunta enemmän kuin vettä viime aikoina? Onko tullut selvitettyä millä ehdoilla jarrulevyjä kuivataan?jytäkkä kirjoitti:Harvastippa on sadellut nytkin, ehkä viimeisen puolen vuoden aikana 4kk putkeen.DBFI kirjoitti:
Mistä se sateella ajo tähän tuli? Eikä se jarrujen kuivaus kyllä tunnu kulutuksessa, niin mitätön operaatio ja tehdään harvoin (vain sateella).
No, on se hyvä että asiantuntijat foorumilla perustelee miksi kirjanpitoni on virheellinen.
Edittiä: nyt en enää viitsi pumpata threadia mutta lisään tänne että minulla on kirjanpito kahdesta 211.026.sta ja kulutukset olivat kunnossa olevissa autoissa hyvin tarkkaan samat. Varmaan ne 202:t ja 210:t myös kuluttavat eri lailla jos yksi on rikki ja toinen ei?
Viimeksi muokannut DBFI, La 02.01.2010 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
En nyt jaksaisi kauheasti asiasta vääntää mutta jotain jäi hampaankoloon näin maalaisjärjellä ajateltuna.DBFI kirjoitti:Veikkaan että Tampereen esikaupunkialueellakin on tullut lunta enemmän kuin vettä viime aikoina? Onko tullut selvitettyä millä ehdoilla jarrulevyjä kuivataan?jytäkkä kirjoitti:Harvastippa on sadellut nytkin, ehkä viimeisen puolen vuoden aikana 4kk putkeen.DBFI kirjoitti:
Mistä se sateella ajo tähän tuli? Eikä se jarrujen kuivaus kyllä tunnu kulutuksessa, niin mitätön operaatio ja tehdään harvoin (vain sateella).
No, on se hyvä että asiantuntijat foorumilla perustelee miksi kirjanpitoni on virheellinen.
Edittiä: nyt en enää viitsi pumpata threadia mutta lisään tänne että minulla on kirjanpito kahdesta 211.026.sta ja kulutukset olivat kunnossa olevissa autoissa hyvin tarkkaan samat. Varmaan ne 202:t ja 210:t myös kuluttavat eri lailla jos yksi on rikki ja toinen ei?
Lumi muuttuu vedeksi jos se sataa lämpöiselle lasille.
Ainakin pyyhkimet lähtee monesti päälle kun jotain sataa, ja eikös 211 sadetunnistimen perusteella tunnista että sataa.
Ihan varmasti kulutus lisääntyy jos jarruja käytetään kiinni kuivattaessa levyjä ei se ainakaan pienene.
Eihän tuo kuivaus litrojen lisäystä tuo, mutta oma lisänsä kuitenkin.
Eihän nämä isokoneiset missään nimessä pikkuruokaisia ole.
Omani keskikulutus n.8000km/ 52km/h/ 8.5l/100km.
Onko autossani sitten joku vika kun kuluttaa tuon verran?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Tota noin... Eihän se lasi niin lämmin pakkasella ole, että siihen lumi sulaisi, jos auto on liikkeessä. Kyllä se siitä ilmavirran mukana ohjautuu pois. Lisäksi ainakin omassa 211:ssa sadetunnistin pitää olla päälle käännetty viiksestä. Ja kaiken lisäksi tuulilasin pyyhkimien lisäämä polttoaineenkulutus lienee melkoisen marginaalista.jytäkkä kirjoitti:En nyt jaksaisi kauheasti asiasta vääntää mutta jotain jäi hampaankoloon näin maalaisjärjellä ajateltuna.
Lumi muuttuu vedeksi jos se sataa lämpöiselle lasille.
Ainakin pyyhkimet lähtee monesti päälle kun jotain sataa, ja eikös 211 sadetunnistimen perusteella tunnista että sataa.
Laitan tänne vertaulun vuoksi W203 C30 (270+) AMG kulutus matka-ajossa ajotietokoneen mukaan:
7.0l / 100km
90km/h
220km
Moottorilämmöt ~83 astetta kokoajan.
Pakkasta ~30 astetta kokomatkan. Paljonko vaikuttaa pakkanen kulutukseen muilla? Muistelen vaan kun syksyllä tultiin tuolla autolla Ruotsista niin lukema oli lähempänä 6l/100km.
Jos nopeuden laski ~85km/h ja suurin vaihde päällä alkaa lukema 6:lla (6.9) ja kun nostaa nopeuden 100km/h niin lukema nousee 7.1. Pitää huomena tankata ja katsoa paljonko valehtelee tuo ajotietokone.
7.0l / 100km
90km/h
220km
Moottorilämmöt ~83 astetta kokoajan.
Pakkasta ~30 astetta kokomatkan. Paljonko vaikuttaa pakkanen kulutukseen muilla? Muistelen vaan kun syksyllä tultiin tuolla autolla Ruotsista niin lukema oli lähempänä 6l/100km.
Jos nopeuden laski ~85km/h ja suurin vaihde päällä alkaa lukema 6:lla (6.9) ja kun nostaa nopeuden 100km/h niin lukema nousee 7.1. Pitää huomena tankata ja katsoa paljonko valehtelee tuo ajotietokone.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Omassa mittarin näyttämä keskikulutus oli noin 0.2 l/100 km optimistinen joltain 40 000 km:n matkalta tankkauksista ja mittarista vertailtuna.veliniemi kirjoitti:Toi kulutus muttari tuntuu noissa kaikissa malleissa olevan aika optimistinen saattaa heittää helposti yli litrankin. Mittari näyttään 6,5l/100km mut todellinen yli 7,5l/100km
Vaimon 204 näytti 0.3 enemmän kuin todellinen tankkauksista mitattu kulutus (noin 16 000 km:n matkalta laskettuna).
Mutta kannattaa mitata todellinen kulutus tankkauksista niin sittenhän sen mittariston näyttämän pystyy ainakin itselleen kalibroimaan ellei starilla aseta tarkemmaksi.
DBFI kirjoitti:Omassa mittarin näyttämä keskikulutus oli noin 0.2 l/100 km optimistinen joltain 40 000 km:n matkalta tankkauksista ja mittarista vertailtuna.veliniemi kirjoitti:Toi kulutus muttari tuntuu noissa kaikissa malleissa olevan aika optimistinen saattaa heittää helposti yli litrankin. Mittari näyttään 6,5l/100km mut todellinen yli 7,5l/100km
Vaimon 204 näytti 0.3 enemmän kuin todellinen tankkauksista mitattu kulutus (noin 16 000 km:n matkalta laskettuna).
Mutta kannattaa mitata todellinen kulutus tankkauksista niin sittenhän sen mittariston näyttämän pystyy ainakin itselleen kalibroimaan ellei starilla aseta tarkemmaksi.
Siis miten aseta tarkemmaksi??? Melkein kaikkien tuntemieni kellä w211 cdi 200-320 niin mittari valehtelee aika paljon. Tankkaamalla olen sitä tutkinut omassani todella monta kertaa. Näyttää noin 7,0-7,5l/100km todellinen noin 8,3-8,6l/100km. Saako sitä muka jotenkin tarkennettua???
Starilla saa muutettua korjausta tuolle kulutusmittarille. Hakee vaan lukeman kohdalleenveliniemi kirjoitti:Saako sitä muka jotenkin tarkennettua???

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Pitää mennä mittaristoon (KIW) sieltä pitäis löytyä sitten kun hakee. Oisko adaption osiosta?veliniemi kirjoitti:Saanko vielä udella kuinka tämä mahtaa tapahtua?simppa80 kirjoitti:Starilla saa muutettua korjausta tuolle kulutusmittarille. Hakee vaan lukeman kohdalleenveliniemi kirjoitti:Saako sitä muka jotenkin tarkennettua???

Niin ja Star:han on mersun diagnostiikka työkalu.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Paljonko noilla tuntemillasi 211:llä oli ajettu? Mahtaakohan se kulutusmittari muuttua ajan myötä optimistisemmaksi jos kulunut suutin sylkee enemmän polttoainetta avausaikaa kohti? Ei taida täällä olla omistajaa joka olisi ajanut samalla autolla sen ensimmäiset 500 000 km vai olisko suutinexperteillä jotain tietoa paljon ajettujen suuttimien käyttäytymisestä?veliniemi kirjoitti: Melkein kaikkien tuntemieni kellä w211 cdi 200-320 niin mittari valehtelee aika paljon. Tankkaamalla olen sitä tutkinut omassani todella monta kertaa. Näyttää noin 7,0-7,5l/100km todellinen noin 8,3-8,6l/100km. Saako sitä muka jotenkin tarkennettua???
Onko DBFI kalibroinut omaa mittariaan?DBFI kirjoitti:Omassa mittarin näyttämä keskikulutus oli noin 0.2 l/100 km optimistinen joltain 40 000 km:n matkalta tankkauksista ja mittarista vertailtuna.veliniemi kirjoitti:Toi kulutus muttari tuntuu noissa kaikissa malleissa olevan aika optimistinen saattaa heittää helposti yli litrankin. Mittari näyttään 6,5l/100km mut todellinen yli 7,5l/100km
Vaimon 204 näytti 0.3 enemmän kuin todellinen tankkauksista mitattu kulutus (noin 16 000 km:n matkalta laskettuna).
Mutta kannattaa mitata todellinen kulutus tankkauksista niin sittenhän sen mittariston näyttämän pystyy ainakin itselleen kalibroimaan ellei starilla aseta tarkemmaksi.
Edit: kirjotus virhe.
Viimeksi muokannut simppa80, Ti 16.02.2010 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Omalla on ajettu alle 180tkm. Ja muistaakseni eniten ajettu 320cdi oli 260tkm ajettu. Mut isänkin 220cdi aj 51tkm niin on noin litran optimistinen. Tuskin kai suutin vielä noissa metreissä kamalasti kuluu?simppa80 kirjoitti:Onko DPFI kalibroinut omaa mittariaan?DBFI kirjoitti:Omassa mittarin näyttämä keskikulutus oli noin 0.2 l/100 km optimistinen joltain 40 000 km:n matkalta tankkauksista ja mittarista vertailtuna.veliniemi kirjoitti:Toi kulutus muttari tuntuu noissa kaikissa malleissa olevan aika optimistinen saattaa heittää helposti yli litrankin. Mittari näyttään 6,5l/100km mut todellinen yli 7,5l/100km
Vaimon 204 näytti 0.3 enemmän kuin todellinen tankkauksista mitattu kulutus (noin 16 000 km:n matkalta laskettuna).
Mutta kannattaa mitata todellinen kulutus tankkauksista niin sittenhän sen mittariston näyttämän pystyy ainakin itselleen kalibroimaan ellei starilla aseta tarkemmaksi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kilsoilla/iällä ei ole tohon näytön oikeen tai väärin näytämissen kuin ihan pieni vaikutus, noita eroja tukitut(ja myös suutimia vaihdeltu) yhteensä yli 20 eri autostaDBFI kirjoitti:Paljonko noilla tuntemillasi 211:llä oli ajettu? Mahtaakohan se kulutusmittari muuttua ajan myötä optimistisemmaksi jos kulunut suutin sylkee enemmän polttoainetta avausaikaa kohti? Ei taida täällä olla omistajaa joka olisi ajanut samalla autolla sen ensimmäiset 500 000 km vai olisko suutinexperteillä jotain tietoa paljon ajettujen suuttimien käyttäytymisestä?veliniemi kirjoitti: Melkein kaikkien tuntemieni kellä w211 cdi 200-320 niin mittari valehtelee aika paljon. Tankkaamalla olen sitä tutkinut omassani todella monta kertaa. Näyttää noin 7,0-7,5l/100km todellinen noin 8,3-8,6l/100km. Saako sitä muka jotenkin tarkennettua???
(mallit211/203) eroja mitä noissa ollut (niistä vain 3 muistan missä se on ollut alle 0.5l)
uudemasta päästä
211 08 ajettu alle 90000 ero näyttö/tankkaus 0.9l (historia tiedossa suutimille/näytölle ei koskaan tehty mitään)
203 07 ajettu 100000 ero näyttö/tankkaus 0.6l (historia tiedossa 1suutin vaihdettu takuuna 30000 kohdalla/näytölle ei tehty koskaan mitään)
211 08 ajettu 60000 ero 0.7l (historia tiedossa suutimille/näytölle ei tehty koskaan mitään)
203 07 ajettu 130000 ero 0.1l (historia tiedossa suutimille/näytölle ei tehty koskaan mitään)
enemän ajetuista
211 03 ajettu yli 500000 ero 0.2l(historia tiedossa 2suutinta korjattu 400000 kohdalla näytölle ei tehty koskaan mitään ero ollut uudesta asti sama)
203 00 ajettu yli 400000 ero 0.1(historia tiedossa suutimille/näytölle ei tehty koskaan mitään, yksi suutin rempattava lähi aikoinna ero ollut aina sama)
Mitä mulkataan?
Mitäköhän näyttöä minun pitäisi mulkata? 2500 viimeisen kilometrin keskikulutus tankkausten perusteella 11,63l/100km ja keskikulutusmittarikin näyttää n. 11 l lukemia! No, ei se aina niin nättiä ajoa ole, mutta kohtuullisesti koitan kiiruhtaa.
Webasto käytössä lähes päivittäin, suht lyhyttä ajoa. Päivän ajot n. 50-250 km. Vasta n. 10 km ajon jälkeen mittari näyttää alle 10 l lukemia ja parhaimmillaankin kulutus on pudonnut jonnekin 8 l tasolle.
Edelliseen väykkyyn vaihdatin termarin ja lämmöt nousivatkin selvästi korkeammalle. Nykyisessä W211 E320 epäselvistä viivoista voisi päätellä koneen käyvän ehkä turhankin viileänä. [Edit: Päivänvalossa näki hiukan paremmin: Lämpötila on mittarin mukaan tasan 60 astetta.] Saako starilla tms. tarkempia lämpötiloja ulos? Voiko kulutuslukemiin vaikuttaa merkittävästikin tuo koneen viileys?
Webasto käytössä lähes päivittäin, suht lyhyttä ajoa. Päivän ajot n. 50-250 km. Vasta n. 10 km ajon jälkeen mittari näyttää alle 10 l lukemia ja parhaimmillaankin kulutus on pudonnut jonnekin 8 l tasolle.
Edelliseen väykkyyn vaihdatin termarin ja lämmöt nousivatkin selvästi korkeammalle. Nykyisessä W211 E320 epäselvistä viivoista voisi päätellä koneen käyvän ehkä turhankin viileänä. [Edit: Päivänvalossa näki hiukan paremmin: Lämpötila on mittarin mukaan tasan 60 astetta.] Saako starilla tms. tarkempia lämpötiloja ulos? Voiko kulutuslukemiin vaikuttaa merkittävästikin tuo koneen viileys?
Viimeksi muokannut rtlp23, Ti 23.02.2010 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
__________________________
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
Itse asiassa tuo OM606:han on aika vanha moottori, esiintynyt ensimmäisen kerran jo vissiinkin vuonna 1986, josta sitten vuosien varrella hieman kehittynyt. Että periaatteessa noilla moottoreilla on yli 15 vuotta ikäeroa, ja kulutusero ei ole järin suuri.
Moottorina suorituskyvyn puolesta tietty CDI:it ihan eri ku vanhat turpokiisselit. Mutta itsekin CDI-miehenä olen vielä edelleen sitä mieltä, että kyllä toi OM606 on aika lähelle ainakin moottoreiden kingi tavalliselle kansalaiselle.
Moottorina suorituskyvyn puolesta tietty CDI:it ihan eri ku vanhat turpokiisselit. Mutta itsekin CDI-miehenä olen vielä edelleen sitä mieltä, että kyllä toi OM606 on aika lähelle ainakin moottoreiden kingi tavalliselle kansalaiselle.
OM 606 (4-venttiili) tuli w124:een 1993 vaparina, sitten jatkoi w210:iin. Turbomalli tuli 1996 ja tais viimeiset tulla 1999. Korjatkoon joku, jos muistan tuon aloituksen väärin.masaf1 kirjoitti:Itse asiassa tuo OM606:han on aika vanha moottori, esiintynyt ensimmäisen kerran jo vissiinkin vuonna 1986, josta sitten vuosien varrella hieman kehittynyt. Että periaatteessa noilla moottoreilla on yli 15 vuotta ikäeroa, ja kulutusero ei ole järin suuri.
Om 603 turbo (2-venttiili) tais tulla juurikin 1986?
Re: E 320cdi -04 kulutus?
Pistänpä nyt omankin kulutusseurannan tuloksia oman W211 3.2 I6-koneen osalta. Viikottainen työmatkani on noin 240km per siivu ja siihen runsaasti muuta ajoa lisäksi. Ensinnäkin termarin vaihto viime syksynä tiputti 2-3 desiä. Kone kävi sitä ennen noin 75 asteisena, sittemmin normaalilämpöisenä.
Keskikulutus on maantiepainotteisessa ajossa noin 7 litran tuntumassa. Kovemmilla pakkasilla 7.5-8 l/100. Maantiellä normaalilla ajolla kuluttaa 6.0-6.2 l/100, mutta halutessaan kyllä pääsee viitosella alkaviin lukemiin. Työmatkoilla silloin tällöin pyrin kokeilumielellä ajamaan mahdollisimman taloudellisesti ja 5,7 litraan olen päässyt useita kertoja keskinopeudella 82-86 km/h. Tosin jos hiukkaspöntön poltto sattuu kohdalle, niin kulutus on heti 2-3 desiä korkeampi reilun 200 kilsan matkalla. Nämä ovat todellisia, mitattuja lukemia. Itselläni ajotietokone näyttää, toisin kuin yleensä, liian suurta kulutusta 0.4 l verran.
Keskikulutus on maantiepainotteisessa ajossa noin 7 litran tuntumassa. Kovemmilla pakkasilla 7.5-8 l/100. Maantiellä normaalilla ajolla kuluttaa 6.0-6.2 l/100, mutta halutessaan kyllä pääsee viitosella alkaviin lukemiin. Työmatkoilla silloin tällöin pyrin kokeilumielellä ajamaan mahdollisimman taloudellisesti ja 5,7 litraan olen päässyt useita kertoja keskinopeudella 82-86 km/h. Tosin jos hiukkaspöntön poltto sattuu kohdalle, niin kulutus on heti 2-3 desiä korkeampi reilun 200 kilsan matkalla. Nämä ovat todellisia, mitattuja lukemia. Itselläni ajotietokone näyttää, toisin kuin yleensä, liian suurta kulutusta 0.4 l verran.
Re: E 320cdi -04 kulutus?
ite just mittasin oman 220cdi:n kulutusta n.2200km matkalla. siitä on matka-ajoa ehkä n.1700 niin kulutus on jotain 7.5l/100km. on ohjelmoitu eli n.190hv/400nm. omasta mielestä kohtalaisen"iso"kulutus kun matka-ajoa suurin osa. ajotietokone näyttää ehkä sen 0.5l vähemmän.en tiedä sitten nostaako tuo pätkäajo sitten niin paljon kulutusta....?
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: E 320cdi -04 kulutus?
Oma 270CDI -04 mitattu kulutus oli viikonlopun lapin matkalla 6,2l/100 km mennen tullen. Ajotietokone näytti 4,5l/100 km. Pitäisi kaiketi kalibroida tuo ajotietokone kun näyttää vähän turhan paljon huti. Ennen lastutusta se näytti usein 5,1-5,2 litraa ja lastutuksen jälkeen huidellaan tuolla 4,4-4,6 kulutuksissa.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07