W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Mika.S kirjoitti:Superiako saa nykyään portillisella pesällä :shock: Oon luullu ettei sitä saa muutaku portittomana :? Aina oppii jotain uutta :D
kai sitä aina on saanut, jos on halunnut...samat pakopesäthän superiin sopii, kuin normi hx40 holsettiin... eri asia sitten on taas se, onko mitään mieltä ottaa portillisella pesällä, kun se ei ole se paras vaihtoehto, ainakaan jos ihan viimeisiä hevosia etsitään, kevyemmissä virityksissä kyllä pärjää sitten taas ilman superiakin ja taas on homma sekaisin :? miksi laittaa superi, jos pienemmälläkin pärjää tai ottaa superi ja laittaa siihen portillinen pesä, joka estää repimästä siitä kaikkia tehoja irti :D

no, kyllä se arkikäytössä tuollainen portillinen superikin ihan hyvä on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

napa kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Superiako saa nykyään portillisella pesällä :shock: Oon luullu ettei sitä saa muutaku portittomana :? Aina oppii jotain uutta :D
kai sitä aina on saanut, jos on halunnut...samat pakopesäthän superiin sopii, kuin normi hx40 holsettiin... eri asia sitten on taas se, onko mitään mieltä ottaa portillisella pesällä, kun se ei ole se paras vaihtoehto, ainakaan jos ihan viimeisiä hevosia etsitään, kevyemmissä virityksissä kyllä pärjää sitten taas ilman superiakin ja taas on homma sekaisin :? miksi laittaa superi, jos pienemmälläkin pärjää tai ottaa superi ja laittaa siihen portillinen pesä, joka estää repimästä siitä kaikkia tehoja irti :D

no, kyllä se arkikäytössä tuollainen portillinen superikin ihan hyvä on...
Jos viimeisiä tehoja haetaan ni tuommonen hx40 jää aikapahsti pienks, eli ei mitään järkeä käyttää noin pientä ahdinta jos voimaa oikeasti haluaa. Tässäkin tapauksessa on takotus rakennella semmosta hyvin liikkuvaa ja toimivaa käyttöautoa, että ahdin heräis suht hyvin eikä 10 minuutin päästä. :?
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pitäis kai aina vääntää joku romaani, kun tulee näitä väärinkäsityksiä :roll:

viimeisiä tehoja, mitä kokoonpanossa käytetyllä turbolla saa koneesta irti, ei tarkoita sitä, mitä kyseistä konesta saa irti jollain muulla turbolla...

tuo portillinen pakopesä nyt ei vain ole edes oikein hyvä kompromissikään, tehojen ja heräävyyden suhteen :? siksi sitä ei kovin yleisesti edes näe superin kanssa käytettävän...

tuossa portillisessa on juuri se vika, että sillä ei oikein edes meinaa herätä ja sitten kun herää, niin ahdot/pakopaineet karkaa... se toimii hyvin joissakin 9 litraisissa työkoneissa, mutta virityskäyttöön ne ei tuota portillista suosittele, edes holsetilla :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

606, superi portillisella pesällä, yli 400hv ja 12sec vartilla.

Itekkään en välitä noista portillisista pakopesistä, mutta onhan niitäki jokka ei välitä ulukosista porteista.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eihän ne suuria eroja ole, mutta vähän kuin ilmaisia hevosvoimia sais ja käytettävyys kuitenkin paranee portittoman pesän kanssa...

monella se kaava kuitenkin menee näin -> ensin portillinen pesä, kun on niin kätevä, kun hukkis on integroitu, sitten ihmetellään, kun kaikki ei pelaa kuten pitäis ja puhkotaan väliseinää hukkaportin toimivuuden parantamiseksi, sitten huomataan, että ei oikein herää enää ja muutenkin tökkii ja lopuksi tehdään ulkoisella hukkiksella ja portittomalla pesällä ja ollaan tyytyväisiä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Kerroppas sitten kun en nii kovin paljon noista turboista tiiä että mikä sen tekee että normi pesällä oleva herää paremmin ku portillinen ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eihän se ole kuin matematiikkaa :shock: yleensä se portillinen pesä on kokoa 17# ja kun käytetään ulkoisia hukkaportteja, voidaan pakopesäksi valita jopa 14#, usein kuitenkin otetaan 16#, jotka molemmat on pienempiä, kuin tuo portillisen 17#...

portillisen pesän "hukkaportti" taas ei kovin hyvin toimi tuollaisena, kuin se tehtaalta tulee, eli vaikuttaa vain toiseen nieluun ja pakopaineet kasvaa ja ahdot tahtoo karkailla... ongelmaa ratkaistaan poraamalla hukkiksen reikä nielusta toiseen, joka taas vie pulssipesän tuoman edun heräämiseen, eli taas ojasta allikkoon...

ei ne suuria eroja ole, mutta kompuraa ei voida hyödyntää täysin tuon portillisen pesän kanssa, menee vähän (liikaa) hukkaan hyvän turbon ominaisuuksia :roll:

toimivan pelin siitä saa kyllä tehtyä, mutta ei niin hyvää, kuin olis mahdollista... siksi yleensä päädytään jo rakentamisen alussa nykyään ulkoisiin portteihin ja portittomaan pakopesään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No nii nyt ois moottori ja loota paikoillaan, meni helposti kun ei oo lukkopeltiä paikoillaan. Uuden karhean valmetin kauhasta vaan kone roikkumaan ja siitä sitte hiljokseen paikoilleen, taljalla oli helppo nostaa ja laskea tarpeen mukaan. Kartaanin nivelet vaihdan huomenna kaikki uusiin ettei tulis ongelmia sitten niitten kannsa :) Puslat varmaan joutuu vaihtaa kaikki taakse ja eteen, ainakin ne näyttää jo aikansa eläneeltä. Kun sais vaan jostain uretaanipuslia niin laittas samalla vauhdilla semmoset, mutta heikolta näyttää kun en mistään oo mersuun löytäny. Tekeeköhän niitä kukaan ??? Nii ja sitten moottorin tyynyt vaihdettiin uusiin, kaikista jämäkimmät mitä vaan löyty :shock:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

TeamAhma kirjoitti:Kun sais vaan jostain uretaanipuslia niin laittas samalla vauhdilla semmoset, mutta heikolta näyttää kun en mistään oo mersuun löytäny. Tekeeköhän niitä kukaan ???
Tuolta pitäis löytyä taakse apurunkoon ainakin.

http://turbobanditen.se/shop/?artnr=160&cat_id=107

Katso filmejä etusivulla, mielenkiintoisia.

http://turbobanditen.se/shop/
A170cdi-00 1999-
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

napa kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Kannattaa hukkiksen rööriä rassata jos ei oo jo tehty. Samalla vaihtaaki sitte isomma lautasen siihe.
onko sulla kokemuksia tuosta "äänen vaimennin renkaan" käytöstä, tuolla turbon imuaukossa :roll: jotenkin jäänyt vaivaamaan tuo asia ja olis hyvä saada faktaa asiasta, onko sillä mitään vaikutusta :?
Vähän vanhaan vastausta, mulla oli tossa totsessa se Silencer ring, otettiin pois, sakkaus ainakin kuuluu ja vihellys 10x lujemmin, tehollisesti tuo nyt ei varmaan vaikuta, mutta sellasta fiilistelyä tuo lisää
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Itellä olis tarkotus koittaa penkittää ringillä ja ilman. Kattoo sitte kumpi on parempi. Henkilökohtasesti oon ainakin valmis 5hp:sta luopumaan vihellysäänen vuoksi... :lol: Miksei siihenkin sitte aikaamyöden kyllästy. Raskaan työpäivän jälkeen auton saa vaivoin käyntiin ja tie täysin jäässä -> " *tana tuonkin pakko tuossa ujeltaa..."
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No jo nyt ois taas viikonlopun saavutukset kuvattuna :D Tosiaan lauantaina pistettiin moottoripaikoilleen ja tänään sitte vaan ruuvaillu kaikkea pikku hilpettä kiinni =) Ensviikonloppuna ois tarkotusa laittaa kuuleri ja öljynlaudutin kiinni ja putket niille, sittenhän se alkaa olla jo hyvällä mallilla. pitäs ottaa koulusta viikko omaa lomaa niin alkais mersu valmistumaan :twisted:

Kuva

Kuva

Oli pakko vähä kuvata kun aurinko paisto sopivasti 8)
HUOM miten kirkkaat takavalot, katsastumies taitaa tykätä =/
Kuva

Kuva

Lasirouhe mukavsti kimaltelee
Kuva
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Gasöör
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 30.05.2009 14:20
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gasöör »

Iha ovela väri
Maailma tarvitsee esikuvia
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

xXx kirjoitti:Iha ovela väri
Se on aika erikoinen varsinkin auringon paisteessa pääsee väri oikeen esiin kunnolla =)

Laatikossa ei menny mikään pykälä päälle, varmaan laitoin jotenkin vääriin asentoihin ne vaihdevivut. Kun en huomannu lukita tankoja :? No eipä se hankala vieläkään oo tehdä. Perhana kun ois vähä aikaa paremmin niin sais suht nopeasti käyntiin ja leimalle. Mutta ei oo kun viikonloput niin hidasta hommaa tuntuu olevan, ei taho maltaa ootella viikonloppuun asti aina :D
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Tuli tuossa mieleen että mitenkäs tuon sammutus mekanismin tekee tuommoseen kun se on alipaineella ja jostain virtalukon pohjasta tulee diisselissä se ohjaus ja nyt kun on bensan kori niin miten olis viisain tehdä se sammutus ??

Ja sitten kierroslukumittari ois mukava saada toimimaan, mitenkäs sen sais pelaamaan, oisko hyviä ideoita ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Vaihtaa riisselin virtalukon ... :)
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Nozzz kirjoitti:Vaihtaa riisselin virtalukon ... :)

Joutuukos sinne vetämään mitä letkuja sitten että saa sen pelittämään ??

Vai pitääkö laittaa letku hytiin ja aina imasta siitä sammuksiin :D
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ei ole hirvee homma laittaa magneettiventtiiliä silleen että kun virta tulee niin venttiili kiinni ja kun virrat katkaistaan niin venttiili aukee ja imasee sammuuksiin.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

juuso he kirjoitti:ei ole hirvee homma laittaa magneettiventtiiliä silleen että kun virta tulee niin venttiili kiinni ja kun virrat katkaistaan niin venttiili aukee ja imasee sammuuksiin.
oisko sulla tarkempaa selitystä että tyhmäkin tajuais toteuttaa tuon ja hommata tarvittavat osat ? :shock:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Dieselin virtalukon vaihto on helppo homma. Jos autossa on economy-mittari niin siitä letku virtalukkoon ja toisesta virtalukon putkesta letku sammuttimelle. Noilla letkunpaikoilla on sitten merkitystä että kumminpäin ovat virtalukossa. Kokeilemalla selviää.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Samuli H kirjoitti:Dieselin virtalukon vaihto on helppo homma. Jos autossa on economy-mittari niin siitä letku virtalukkoon ja toisesta virtalukon putkesta letku sammuttimelle. Noilla letkunpaikoilla on sitten merkitystä että kumminpäin ovat virtalukossa. Kokeilemalla selviää.
Ei kyllä löydy semmosta mittaria, mistäs muualta sen sais helposti ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

TeamAhma kirjoitti:
juuso he kirjoitti:ei ole hirvee homma laittaa magneettiventtiiliä silleen että kun virta tulee niin venttiili kiinni ja kun virrat katkaistaan niin venttiili aukee ja imasee sammuuksiin.
oisko sulla tarkempaa selitystä että tyhmäkin tajuais toteuttaa tuon ja hommata tarvittavat osat ? :shock:
Ostat 12 voltilla toimivan magneetti venttiilin mitä ohojataan sähöllä. Ohijaat sitä sitte virtalukon kautta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

TeamAhma kirjoitti:
Nozzz kirjoitti:Vaihtaa riisselin virtalukon ... :)

Joutuukos sinne vetämään mitä letkuja sitten että saa sen pelittämään ??

Vai pitääkö laittaa letku hytiin ja aina imasta siitä sammuksiin :D
käsittääkseni pari alipaineletkua..
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eikai se muuta tarvi ku vetää kaks alipainepilliä ja hommata se pieni venttili siihen virtalukon kylkeen. Eikai sitä koko virtalukkoa tarvi vaihtaa.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Tai pelkän virtalukon pohjan+ letkut..
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Sillä magneettiventtiilillä se vois olla kaikista yksinkertasin toteuttaa :? täytyy miettiä ja suunnitella et millä sen toteuttaa.

Mitenkäs tuo kierroslukumittari kuinka sen sais toimimaan ?? Oisko helpoin vaihtaa diisselin mittaristo ?? ja porata reikä sille anturille sinne öljypohjan perään, siellähän on paikkakin valmiina mut reikää vaan ei oo.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jeemu kirjoitti:
TeamAhma kirjoitti:
juuso he kirjoitti:ei ole hirvee homma laittaa magneettiventtiiliä silleen että kun virta tulee niin venttiili kiinni ja kun virrat katkaistaan niin venttiili aukee ja imasee sammuuksiin.
oisko sulla tarkempaa selitystä että tyhmäkin tajuais toteuttaa tuon ja hommata tarvittavat osat ? :shock:
Ostat 12 voltilla toimivan magneetti venttiilin mitä ohojataan sähöllä. Ohijaat sitä sitte virtalukon kautta.
noita magneettivenoja on jokaisella diisel mb miehellä jokusia varmaankin ylimääräsenä,niitä kun on ripoteltu pitkin konehuonetta ylimääräsiä... :lol:
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

onhan tuo magneetti venttiili aika helppo laittaa. samalaisen ku kuorma-autoos on mut 12v:sena. laittaa vain virtalukko ohjamaan sitä. samahan hommahan ois helppo tehä myös turbotimer jos sellaselle on käyttöä. omaan raatohon tein tollasen patentin ja hyvin on pelaallu. :D
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

jos jollain on ylimääräisenä tuommonen venttiili niin täällä vois olla potentiaalinen ostaja :)

veskola: Turhat monet sisäkkäiset lainaukset editoitu pois
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No nii tuli viikonloppuna laiteltua uus jäähytin paikoilleen, oli joku 10cm korkeampi ja leveämpi mitä tuo 300 bensan vakio. Eli joutu pikkusen kiinnikkeitä tiputtaa alaspäin että sai oikealle korkuudelle. Ja sit samalla alareunaa joku sentin lähemmäs siipiä niin sai cuulerin hyvin sopimaan palkin ja jäähdyttimen väliin. Tuossa kohtaa se varmaan toimii suht hyvin kun on kokokenno näkyvissä, edellisessä se jäi sinne palkin taakse. Onneks ei oo mitään turhia ilmastointeja sun muita vermeitä. Oli vaan suht viileä ruuvailla kun mittari näytti -25 aamulla, ei kovin pitkään viihtyny pihalla. Kytkintä koitettiin ilmata alakautta mutta ei se oikeen nyt jotenkin toiminu niiku ois pitäny, kytkin kyllä tuli jäykäksi niiku siellä olis tuntoa mutta jarruneste ei tullu sinne säiliöön asti missään vaiheessa niin jotenkin vähän epäilyttää. Mutta enviikonloppuna täytyy koittaa uusiks jos vaan tuo pakkanen vähän antais periks


tuo punanen rauta on sitte vaan puskurin kiinnittämistä varten siinä =D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva :?
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Vastaa Viestiin