MB dieselfarmari pakuksi - nyt onnistuu(onnistui... )!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Soittelin keväällä Ajoneuvohallintokeskukseen. Sanoivat, että lakia tullaan muuttamaan ja että rakennemuutos ei kannaitaisi ainakaan puhelimessa olleen henkilön käsityksen mukaan. Nyt se lakimuutos sitten tuli voimaan tämän vuoden alusta. Onneksi en lähtenyt muutosta tekemään. Olisi hyöty jäänyt lyhytaikaiseksi. Olisi siinä kylläkin hyötynyt noin 400 erkkiä ja muutosvaivat päälle. Sen olen huomannut jo aikaisemmin, että verolaisäädännössä kaikki porsaanreiät tukitaan mahdollisaimman hyvin ja jos jostain reikä löytyisi niin kukaan ei siitä ainakaan pidempään voisi hyötyä.
Saisivat siirtää koko veron polttoaineen hintaan niin maksu kohdistuisi käyttöön. Nyt maksu on 1,6 euron paikkeilla päivältä vaikkei käytäkkään.

Laki
N:o 1236
ajoneuvoverolain 11 ja 69 §:n muuttamisesta
Annettu Helsingissä 21 päivänä joulukuuta 2004
Eduskunnan päätöksen mukaisesti
muutetaan 30 päivänä joulukuuta 2003 annetun ajoneuvoverolain (1281/2003) 11 §:n 2 momentti ja 69 §:n 2 momentti seuraavasti:

11 §
Käyttövoimavero
— — — — — — — — — — — — —
Erikoisautona rekisterissä olevan ajoneuvon
vero on sama kuin akseliluvultaan vastaavan
M- tai N-luokan ajoneuvon vero.
Erikoisauton ajoneuvoluokka määrätään tarkemmin
niiden ajoneuvojen luokituksesta
annettujen säännösten mukaan, joita sovellettaisiin,
jos ajoneuvon rekisteriin merkittyä
luokkaa tarkistettaisiin verokauden alkaessa.
Kaksikäyttöautona pidetään N1-luokkaan
kuuluvaa ajoneuvoa, joka on varustettu kuljettajan
istuimen ja tämän vieressä olevien
istuinten lisäksi muilla istuimilla tai niiden
kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla, lukuun
ottamatta autoverolain (1482/1994) 24 §:n
mukaisia tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja
istuimia, tai ennen 30 päivää syyskuuta 1998
voimassa olleiden tieliikennesäännösten mukaisesti
pakettiautoon hyväksyttyjä istuimia.
— — — — — — — — — — — — —
69 §
Voimaantulo
— — — — — — — — — — — — —
Tällä lailla kumotaan ajoneuvoverosta annettu
laki (1111/1996) ja moottoriajoneuvoverosta
annettu laki (722/1966) niihin myöhemmin
tehtyine muutoksineen. Tämän lain
voimaan tullessa voimassa olleita lakeja ja
niiden nojalla annettuja säännöksiä sovelletaan
kuitenkin laeissa tarkoitettuihin veroihin,
jotka kohdistuvat aikaan ennen 1 päivää
tammikuuta 2004. Kaksikäyttöauton verotusta
ei kuitenkaan vuoden 2003 päätyttyä
toimiteta tai oikaista verovelvollisen vahingoksi
moottoriajoneuvoverosta annetun lain
5 §:n 1 momentin 1 kohdan perusteella, jos
ajoneuvon rakennetta on muutettu vuoden
2003 aikana. Lain voimaantulon jälkeen
vireille tulleeseen muutoksenhakuun, veronhuojennukseen
ja veronlykkäykseen sovelletaan
tämän lain säännöksiä.
— — — — — — — — — — — — —
Tämä laki tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2005.
Tätä lakia sovelletaan sen voimaantulon
jälkeiseen aikaan kohdistuvaan käyttövoimaveroon.

HE 190/2004
VaVM 33/2004
EV 200/2004
Yli 25 vuotta mersuilua
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Käyttäisivät vaan tuon verotulon edes osittain teiden kunnossa pitoon... On taas saanut ajella "hyvillä" teillä tämän alkutalven...
Mersu myyty...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RSU kirjoitti: Saisivat siirtää koko veron polttoaineen hintaan niin maksu kohdistuisi käyttöön. Nyt maksu on 1,6 euron paikkeilla päivältä vaikkei käytäkkään.
No, pikku hiljaa se näyttää toiveesi toteutuvan, ainakin tuon polttonesteen hinnan osalta, PER***E! :evil:
Verot vielä peritään, mutta bensan ja naftan hintaero alkaa olla luokkaa 12snt, V**TU! :evil:
Älyttömästi pitää ajaa, että säästöä todella enää syntyy. :cry:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mitenkäs kun muuttaa farmari w124 2paikkaiseksi, tuleeko joku nopeusrajoitus ja perään lätkä??
Käyttis: W210 E55 AMG -00
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

Sultzi kirjoitti:Mitenkäs kun muuttaa farmari w124 2paikkaiseksi, tuleeko joku nopeusrajoitus ja perään lätkä??
ei tuu..
ihan saa päästellä normaalisti.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Hyvä homma, siis teen omasta 2paikkaisen määräaikaiskatsastuksen yhteydessä :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

h.hartikainen kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Mitenkäs kun muuttaa farmari w124 2paikkaiseksi, tuleeko joku nopeusrajoitus ja perään lätkä??
ei tuu..
ihan saa päästellä normaalisti.
Suurin sallittu nopeus 100 km/h, mutta ei lätkää :!:
230 C 1978
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

aadolf kirjoitti:mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?
En ole varma mutta luulisin että 80-lätkiä joutui noihin laittamaan autoverokikkailujen vuoksi 1980-luvulla?
230 C 1978
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

Marko M kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Mitenkäs kun muuttaa farmari w124 2paikkaiseksi, tuleeko joku nopeusrajoitus ja perään lätkä??
ei tuu..
ihan saa päästellä normaalisti.
Suurin sallittu nopeus 100 km/h, mutta ei lätkää :!:
jaah.. eivät konttuurilla muistaneet asiasta mitään mainita.. :shock:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Marko M kirjoitti:
Suurin sallittu nopeus 100 km/h, mutta ei lätkää :!:
h.hartikainen kirjoitti:
jaah.. eivät konttuurilla muistaneet asiasta mitään mainita.. :shock:
Juu..

Pakulla maks nopeus on 100kmh.
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Marko M kirjoitti:
aadolf kirjoitti:mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?
En ole varma mutta luulisin että 80-lätkiä joutui noihin laittamaan autoverokikkailujen vuoksi 1980-luvulla?
tuttavalla onw124 300td 4-matic, liikuva polliisi sekä katsastusinssi valittanu että pitäs olla 80-lätkä :roll:
ja auto on tietääkseni muutoskatsastettu pakuksi ihan 90-luvun lopulla tai jopa 2000 alussa :shock:
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

aadolf kirjoitti:tuttavalla onw124 300td 4-matic, liikuva polliisi sekä katsastusinssi valittanu että pitäs olla 80-lätkä :roll:
ja auto on tietääkseni muutoskatsastettu pakuksi ihan 90-luvun lopulla tai jopa 2000 alussa :shock:
Onko 2+3 paikkainen?
230 C 1978
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

normaali 1+1, onkos henkilö malleja pikkuverolla olenkaan 2+3 :?:
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

On niitä veronkiertovehkeitä, kovalla takapenkillä. Ei ole vuosiin saanut enää rekisteriin pikkuverolla.
230 C 1978
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Onko kellään tietoa millaisia rapsuja ne sitten näistä jakavat jos ajaa pakettiautoksi rekatulla ja siellä onkin normi penkit paikallaa ja ehkäpä vielä matkustaja tyytyväisenä kyydissä?

Kait noista jostain veromätkyjä läsähtää? :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Taisi olla polttoainevero(?) aika moninkertaisena muistaakseni. Oli se kuitenkin sen verran iso rangaistus, ettei kannattane kokeilla. :roll:
hilteeni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 23.09.2008 01:05
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja hilteeni »

kehtaisko joku laittaa jotain vinkkejä/neuvoja tai kuvia farkku mersun muuttamisesta pakuksi ??
kiinnostaisi tietää miten olisi hyvä tai helppo toteuttaa penkki jutut?

oma pitäs leimata pakuksi niin sais halvemman veron.... ja autohan on -91vuotinen 124 korinen 2.5 diisseli..
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Itellä kans meiniki olis muuttaa S202 pakuksi, mietityttää vaan nämä verouudistukset 2010??? Miten vaikuttaa näihin 1+1 pakuihin? Kun joku sanoo sitä ja toinen toista prkl jos ei vaikutusta ni saattaa olla jo huomena mese pakuna :lol:
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

T.K kirjoitti:Itellä kans meiniki olis muuttaa S202 pakuksi, mietityttää vaan nämä verouudistukset 2010??? Miten vaikuttaa näihin 1+1 pakuihin? Kun joku sanoo sitä ja toinen toista prkl jos ei vaikutusta ni saattaa olla jo huomena mese pakuna :lol:
Eikös tässä verouudistuksessa muutu vain 2001 ja sen jälkeen tehtyjen autojen verotus päästöjen mukaan ja vanhemmissa säilyy samanlaisena kuin nyt. (koska vanhemmista ei ole tiedossa tarkkoja päästömääriä)
Pakettiautojen verotusta ollaan ilmeisesti myös muuttamassa samalla tavalla, mutta siitä ei ole vielä päätöstä. (vai onko?)
Eli S202:n kohdalla ei homman pitäisi muuttua mihinkään :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18113
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käyttövoimavero säilyy verouudistuksessa entisellään mutta ajoneuvovero muuttuu joko päästöjen tai vanhemmissa painon mukaiseksi, sekä henkilö- että pakettiautoissa.
Lisää maksamista siis odotettavissa.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

T.K kirjoitti:Itellä kans meiniki olis muuttaa S202 pakuksi, mietityttää vaan nämä verouudistukset 2010??? Miten vaikuttaa näihin 1+1 pakuihin? Kun joku sanoo sitä ja toinen toista prkl jos ei vaikutusta ni saattaa olla jo huomena mese pakuna :lol:
Mese tänään muutoskatsastettu 1+1 pakuksi... :D
S202 220 CDI Äsprit
taggu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 12.01.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja taggu »

Kertoilkaas pakun tekijät vähän millain olette ton homman hoitaneet?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

aadolf kirjoitti:
Marko M kirjoitti:
aadolf kirjoitti:mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?
En ole varma mutta luulisin että 80-lätkiä joutui noihin laittamaan autoverokikkailujen vuoksi 1980-luvulla?
tuttavalla onw124 300td 4-matic, liikuva polliisi sekä katsastusinssi valittanu että pitäs olla 80-lätkä :roll:
ja auto on tietääkseni muutoskatsastettu pakuksi ihan 90-luvun lopulla tai jopa 2000 alussa :shock:
Muistaakseni vaatis sekä airbagin että absit, että saa ajaa satasta.
Näin mulle kerrottiin konttorilla oman maticin kanssa joskus, siinä ei ollut bagia eli periaatteessa lätkä olis tarvittu.

Arvatkaa, oliko :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
taggu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 12.01.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja taggu »

taggu kirjoitti:Kertoilkaas pakun tekijät vähän millain olette ton homman hoitaneet?

No niin eilen kävin 250deeni katsastamassa n1pakuksi.
Homma hoitui 5e asennusvannerullalla ja 6popniitilla.

Ensin istuin osat pois jonka jälkeen selkänojan kaato matalaksi, reikärauta kaadettujen selkänojien ylitse reikä runkoon niitti sama juttu toisellepuolen.
Tämän jälkeen selkänojan takana oleviin runkoon kiinnittyviin rautoihin reikä rauta 2niittiä per puoli.

-> Lempäälän katsastus asemalla kassa tädille 40e, katsastus setä tuli ulos ja katsoi että siististi tehty jonka, jälkeen uusi rekisteriote käteen ja morjes.
Aikaa tekemiseen meni noin 30min. 620e dieselvero tippui 70e käyttömaksun suuruudesta ei ole tietoo mulla mut pakussa vissii alle 200e.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

S123:ssa onnistui tällaisella järjestelyllä:
Kuva
esa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 11.02.2005 08:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

niin ja sitten kun on rekisteröity pakuksi niin kannattaa vakuutusyhtiöön informoida asiasta. Itse kun kysyin vaikutusta liikennevakuutukseen ja säästökaskoon, vastaus oli ensin että ei vaikuta, pyysin kuitenkin selvittämään ja ottamaan yhteyttä. Soittivat vähän ajan päästä ja vaikutus oli huomattava. Kaskon perusmaksu tippui muistaakseni satasia.

-esa
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

PaHa kirjoitti:Saako w202, w203 ja w210 farmareista tehtyä pakuja vielä nykyään?
Kyllä! Ainakin itsellä pari kuukautta takaperin onnistu w203 vm2003 mallin farkun muuttaminen pakuksi.......
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin