MB dieselfarmari pakuksi - nyt onnistuu(onnistui... )!
Soittelin keväällä Ajoneuvohallintokeskukseen. Sanoivat, että lakia tullaan muuttamaan ja että rakennemuutos ei kannaitaisi ainakaan puhelimessa olleen henkilön käsityksen mukaan. Nyt se lakimuutos sitten tuli voimaan tämän vuoden alusta. Onneksi en lähtenyt muutosta tekemään. Olisi hyöty jäänyt lyhytaikaiseksi. Olisi siinä kylläkin hyötynyt noin 400 erkkiä ja muutosvaivat päälle. Sen olen huomannut jo aikaisemmin, että verolaisäädännössä kaikki porsaanreiät tukitaan mahdollisaimman hyvin ja jos jostain reikä löytyisi niin kukaan ei siitä ainakaan pidempään voisi hyötyä.
Saisivat siirtää koko veron polttoaineen hintaan niin maksu kohdistuisi käyttöön. Nyt maksu on 1,6 euron paikkeilla päivältä vaikkei käytäkkään.
Laki
N:o 1236
ajoneuvoverolain 11 ja 69 §:n muuttamisesta
Annettu Helsingissä 21 päivänä joulukuuta 2004
Eduskunnan päätöksen mukaisesti
muutetaan 30 päivänä joulukuuta 2003 annetun ajoneuvoverolain (1281/2003) 11 §:n 2 momentti ja 69 §:n 2 momentti seuraavasti:
11 §
Käyttövoimavero
— — — — — — — — — — — — —
Erikoisautona rekisterissä olevan ajoneuvon
vero on sama kuin akseliluvultaan vastaavan
M- tai N-luokan ajoneuvon vero.
Erikoisauton ajoneuvoluokka määrätään tarkemmin
niiden ajoneuvojen luokituksesta
annettujen säännösten mukaan, joita sovellettaisiin,
jos ajoneuvon rekisteriin merkittyä
luokkaa tarkistettaisiin verokauden alkaessa.
Kaksikäyttöautona pidetään N1-luokkaan
kuuluvaa ajoneuvoa, joka on varustettu kuljettajan
istuimen ja tämän vieressä olevien
istuinten lisäksi muilla istuimilla tai niiden
kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla, lukuun
ottamatta autoverolain (1482/1994) 24 §:n
mukaisia tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja
istuimia, tai ennen 30 päivää syyskuuta 1998
voimassa olleiden tieliikennesäännösten mukaisesti
pakettiautoon hyväksyttyjä istuimia.
— — — — — — — — — — — — —
69 §
Voimaantulo
— — — — — — — — — — — — —
Tällä lailla kumotaan ajoneuvoverosta annettu
laki (1111/1996) ja moottoriajoneuvoverosta
annettu laki (722/1966) niihin myöhemmin
tehtyine muutoksineen. Tämän lain
voimaan tullessa voimassa olleita lakeja ja
niiden nojalla annettuja säännöksiä sovelletaan
kuitenkin laeissa tarkoitettuihin veroihin,
jotka kohdistuvat aikaan ennen 1 päivää
tammikuuta 2004. Kaksikäyttöauton verotusta
ei kuitenkaan vuoden 2003 päätyttyä
toimiteta tai oikaista verovelvollisen vahingoksi
moottoriajoneuvoverosta annetun lain
5 §:n 1 momentin 1 kohdan perusteella, jos
ajoneuvon rakennetta on muutettu vuoden
2003 aikana. Lain voimaantulon jälkeen
vireille tulleeseen muutoksenhakuun, veronhuojennukseen
ja veronlykkäykseen sovelletaan
tämän lain säännöksiä.
— — — — — — — — — — — — —
Tämä laki tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2005.
Tätä lakia sovelletaan sen voimaantulon
jälkeiseen aikaan kohdistuvaan käyttövoimaveroon.
HE 190/2004
VaVM 33/2004
EV 200/2004
Saisivat siirtää koko veron polttoaineen hintaan niin maksu kohdistuisi käyttöön. Nyt maksu on 1,6 euron paikkeilla päivältä vaikkei käytäkkään.
Laki
N:o 1236
ajoneuvoverolain 11 ja 69 §:n muuttamisesta
Annettu Helsingissä 21 päivänä joulukuuta 2004
Eduskunnan päätöksen mukaisesti
muutetaan 30 päivänä joulukuuta 2003 annetun ajoneuvoverolain (1281/2003) 11 §:n 2 momentti ja 69 §:n 2 momentti seuraavasti:
11 §
Käyttövoimavero
— — — — — — — — — — — — —
Erikoisautona rekisterissä olevan ajoneuvon
vero on sama kuin akseliluvultaan vastaavan
M- tai N-luokan ajoneuvon vero.
Erikoisauton ajoneuvoluokka määrätään tarkemmin
niiden ajoneuvojen luokituksesta
annettujen säännösten mukaan, joita sovellettaisiin,
jos ajoneuvon rekisteriin merkittyä
luokkaa tarkistettaisiin verokauden alkaessa.
Kaksikäyttöautona pidetään N1-luokkaan
kuuluvaa ajoneuvoa, joka on varustettu kuljettajan
istuimen ja tämän vieressä olevien
istuinten lisäksi muilla istuimilla tai niiden
kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla, lukuun
ottamatta autoverolain (1482/1994) 24 §:n
mukaisia tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja
istuimia, tai ennen 30 päivää syyskuuta 1998
voimassa olleiden tieliikennesäännösten mukaisesti
pakettiautoon hyväksyttyjä istuimia.
— — — — — — — — — — — — —
69 §
Voimaantulo
— — — — — — — — — — — — —
Tällä lailla kumotaan ajoneuvoverosta annettu
laki (1111/1996) ja moottoriajoneuvoverosta
annettu laki (722/1966) niihin myöhemmin
tehtyine muutoksineen. Tämän lain
voimaan tullessa voimassa olleita lakeja ja
niiden nojalla annettuja säännöksiä sovelletaan
kuitenkin laeissa tarkoitettuihin veroihin,
jotka kohdistuvat aikaan ennen 1 päivää
tammikuuta 2004. Kaksikäyttöauton verotusta
ei kuitenkaan vuoden 2003 päätyttyä
toimiteta tai oikaista verovelvollisen vahingoksi
moottoriajoneuvoverosta annetun lain
5 §:n 1 momentin 1 kohdan perusteella, jos
ajoneuvon rakennetta on muutettu vuoden
2003 aikana. Lain voimaantulon jälkeen
vireille tulleeseen muutoksenhakuun, veronhuojennukseen
ja veronlykkäykseen sovelletaan
tämän lain säännöksiä.
— — — — — — — — — — — — —
Tämä laki tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2005.
Tätä lakia sovelletaan sen voimaantulon
jälkeiseen aikaan kohdistuvaan käyttövoimaveroon.
HE 190/2004
VaVM 33/2004
EV 200/2004
Yli 25 vuotta mersuilua
No, pikku hiljaa se näyttää toiveesi toteutuvan, ainakin tuon polttonesteen hinnan osalta, PER***E!RSU kirjoitti: Saisivat siirtää koko veron polttoaineen hintaan niin maksu kohdistuisi käyttöön. Nyt maksu on 1,6 euron paikkeilla päivältä vaikkei käytäkkään.

Verot vielä peritään, mutta bensan ja naftan hintaero alkaa olla luokkaa 12snt, V**TU!

Älyttömästi pitää ajaa, että säästöä todella enää syntyy.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
jaah.. eivät konttuurilla muistaneet asiasta mitään mainita..Marko M kirjoitti:Suurin sallittu nopeus 100 km/h, mutta ei lätkääh.hartikainen kirjoitti:ei tuu..Sultzi kirjoitti:Mitenkäs kun muuttaa farmari w124 2paikkaiseksi, tuleeko joku nopeusrajoitus ja perään lätkä??
ihan saa päästellä normaalisti.

tuttavalla onw124 300td 4-matic, liikuva polliisi sekä katsastusinssi valittanu että pitäs olla 80-lätkäMarko M kirjoitti:En ole varma mutta luulisin että 80-lätkiä joutui noihin laittamaan autoverokikkailujen vuoksi 1980-luvulla?aadolf kirjoitti:mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?

ja auto on tietääkseni muutoskatsastettu pakuksi ihan 90-luvun lopulla tai jopa 2000 alussa

Onko kellään tietoa millaisia rapsuja ne sitten näistä jakavat jos ajaa pakettiautoksi rekatulla ja siellä onkin normi penkit paikallaa ja ehkäpä vielä matkustaja tyytyväisenä kyydissä?
Kait noista jostain veromätkyjä läsähtää?
Kait noista jostain veromätkyjä läsähtää?

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Eikös tässä verouudistuksessa muutu vain 2001 ja sen jälkeen tehtyjen autojen verotus päästöjen mukaan ja vanhemmissa säilyy samanlaisena kuin nyt. (koska vanhemmista ei ole tiedossa tarkkoja päästömääriä)T.K kirjoitti:Itellä kans meiniki olis muuttaa S202 pakuksi, mietityttää vaan nämä verouudistukset 2010??? Miten vaikuttaa näihin 1+1 pakuihin? Kun joku sanoo sitä ja toinen toista prkl jos ei vaikutusta ni saattaa olla jo huomena mese pakuna
Pakettiautojen verotusta ollaan ilmeisesti myös muuttamassa samalla tavalla, mutta siitä ei ole vielä päätöstä. (vai onko?)
Eli S202:n kohdalla ei homman pitäisi muuttua mihinkään

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mese tänään muutoskatsastettu 1+1 pakuksi...T.K kirjoitti:Itellä kans meiniki olis muuttaa S202 pakuksi, mietityttää vaan nämä verouudistukset 2010??? Miten vaikuttaa näihin 1+1 pakuihin? Kun joku sanoo sitä ja toinen toista prkl jos ei vaikutusta ni saattaa olla jo huomena mese pakuna

S202 220 CDI Äsprit
Muistaakseni vaatis sekä airbagin että absit, että saa ajaa satasta.aadolf kirjoitti:tuttavalla onw124 300td 4-matic, liikuva polliisi sekä katsastusinssi valittanu että pitäs olla 80-lätkäMarko M kirjoitti:En ole varma mutta luulisin että 80-lätkiä joutui noihin laittamaan autoverokikkailujen vuoksi 1980-luvulla?aadolf kirjoitti:mut jos 4-matic tulee 80-lätkä?
oliko näin?![]()
ja auto on tietääkseni muutoskatsastettu pakuksi ihan 90-luvun lopulla tai jopa 2000 alussa
Näin mulle kerrottiin konttorilla oman maticin kanssa joskus, siinä ei ollut bagia eli periaatteessa lätkä olis tarvittu.
Arvatkaa, oliko

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
taggu kirjoitti:Kertoilkaas pakun tekijät vähän millain olette ton homman hoitaneet?
No niin eilen kävin 250deeni katsastamassa n1pakuksi.
Homma hoitui 5e asennusvannerullalla ja 6popniitilla.
Ensin istuin osat pois jonka jälkeen selkänojan kaato matalaksi, reikärauta kaadettujen selkänojien ylitse reikä runkoon niitti sama juttu toisellepuolen.
Tämän jälkeen selkänojan takana oleviin runkoon kiinnittyviin rautoihin reikä rauta 2niittiä per puoli.
-> Lempäälän katsastus asemalla kassa tädille 40e, katsastus setä tuli ulos ja katsoi että siististi tehty jonka, jälkeen uusi rekisteriote käteen ja morjes.
Aikaa tekemiseen meni noin 30min. 620e dieselvero tippui 70e käyttömaksun suuruudesta ei ole tietoo mulla mut pakussa vissii alle 200e.
niin ja sitten kun on rekisteröity pakuksi niin kannattaa vakuutusyhtiöön informoida asiasta. Itse kun kysyin vaikutusta liikennevakuutukseen ja säästökaskoon, vastaus oli ensin että ei vaikuta, pyysin kuitenkin selvittämään ja ottamaan yhteyttä. Soittivat vähän ajan päästä ja vaikutus oli huomattava. Kaskon perusmaksu tippui muistaakseni satasia.
-esa
-esa
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38