E220 CDI 4/99 AUT EI PERUUTA KYLMÄNÄ

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
FARKKU=STW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 28.09.2009 08:50

E220 CDI 4/99 AUT EI PERUUTA KYLMÄNÄ

Viesti Kirjoittaja FARKKU=STW »

Elikkäs kun on alle 0C, laittaessani pakin päälle automaatista, kierrokset ei nouse, vaikka kaasua painaisi kuinka (vapaalla kyllä) ja auto lähtee hyvin verkkaisesti liikkeelle. Lohkolämmitys ei vaikuta asiaan mitenkään, vaikka olisi ollut parikin tuntia päällä?
Toinen juttu on, että startti sanoo joskus naks eikä lähde pyörittämään, autolla ajettu 220 tkm, joko solenoidi olisi mennyt, auttaako puhdistus vai koko startin vaihto? Akku on uusi.
Kolmas juttu on kuskin istuinosan lämmitin, onko vinnkejä miten ja mistä uusi elementti kannattaa hankkia?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: E220 CDI 4/99 AUT EI PERUUTA KYLMÄNÄ

Viesti Kirjoittaja hanta »

FARKKU=STW kirjoitti:Toinen juttu on, että startti sanoo joskus naks eikä lähde pyörittämään, autolla ajettu 220 tkm, joko solenoidi olisi mennyt, auttaako puhdistus vai koko startin vaihto? Akku on uusi.
Tai sitten vaan kaapelien liitokset hapettuneet starttimoottorissa. Ei tuosta pääse eroon kuin kokeilemalla sitä putsausta ja sitten startti vaihtoon, eihän se kallis ole.

Mulla oli aikoinaan Volvosa vastaava peruutusongelma - vedet ja öljyt oli sekaisin lootassa. Onko autossasi Valeon syylari ? Ne ovat aiheuttaneet noita vesi/öljy sekoituksia. Aiheesta kirjoiteltu paljon, mutta en tiedä aiheuttaako tuota pakkiongelmaa näissä sähkölootissa.
W203CDI
pertsa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 19.02.2010 22:08

Viesti Kirjoittaja pertsa78 »

itselläni 3/99 cdi väykky ja kylmänä saa pitää hetken lappua lattiassa ja siitä se sit hiljaa nostaa varveja ja lähtee liikkuun mustan savun saattelemana..diagnoosi,vaihteiston öljynvaihto ajankohtainen.jos epätietosuus öljyistä niin soitto viialan mb-purkaamoon 8)
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 05.10.2009 22:22

Viesti Kirjoittaja solifre620 »

mb 350s td-94, pakki lakkasi toimimasta yllättäen,, kylmänä kun käynnistää niin pakki menee päälle normaalisti. ajetaan eteenpäin 5metriä ja takas pakille niin eipäs liikukkaa,,,,,??? joskus niin sanotusti (vähän yrittää), mikäs neuvoksi? etten kiukkipäissäni polta levyjä)
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 05.10.2009 22:22

Viesti Kirjoittaja solifre620 »

solifre620 kirjoitti:mb 350s td-94, pakki lakkasi toimimasta yllättäen,, kylmänä kun käynnistää niin pakki menee päälle normaalisti. ajetaan eteenpäin 5metriä ja takas pakille niin eipäs liikukkaa,,,,,??? joskus niin sanotusti (vähän yrittää), mikäs neuvoksi? etten kiukkipäissäni polta levyjä)
niin ja öljyt vaihdettu joka vuosi..
FARKKU=STW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 28.09.2009 08:50

ei pakita kylmänä

Viesti Kirjoittaja FARKKU=STW »

solifre620 kirjoitti:mb 350s td-94, pakki lakkasi toimimasta yllättäen,, kylmänä kun käynnistää niin pakki menee päälle normaalisti. ajetaan eteenpäin 5metriä ja takas pakille niin eipäs liikukkaa,,,,,??? joskus niin sanotusti (vähän yrittää), mikäs neuvoksi? etten kiukkipäissäni polta levyjä)
Olen vaihtanut öljyt puoli vuotta sitten, joten asia kunnossa, ei ollut vettä joukossa (teki tätä jo aiemminkin, eli voi johtua öljystä, vaihdettiin myös suodatin.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Itsellä oli bimmerissä sama ongelma (525tdsa -92). Kylmänä ei lähteny minnekkään R:llä tai D:llä, paitsi tietenkin ryömimällä eteenpäin. Kierroksia ei ottanut ollenkaan kun vaihteenvalitsin oli R tai D, vapaalla kyllä otti. Syytä siihen ei ikinä löytynyt, valitettavasti.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Itsellä samaa oiretta E200 cdi vm 2001. Eli jos on vähänkin esimerkiksi ylämäkeä niin ei nouse pakilla kovinkaan helposti. Asiasta paremmin perillä olevat tahot ovat veikanneet tukkoista imusarjaa syylliseksi, tiedä sitten heistä, mutta imusarja menee kyllä vaihtoon kunhan lakkaan köyhtymästä..

Tälläkin forumilla joku varmasti osaa joko puoltaa tai kieltää tuon imusarja-teorian?
FARKKU=STW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 28.09.2009 08:50

Ei peruuta kylmänä

Viesti Kirjoittaja FARKKU=STW »

h3ba kirjoitti:Itsellä oli bimmerissä sama ongelma (525tdsa -92). Kylmänä ei lähteny minnekkään R:llä tai D:llä, paitsi tietenkin ryömimällä eteenpäin. Kierroksia ei ottanut ollenkaan kun vaihteenvalitsin oli R tai D, vapaalla kyllä otti. Syytä siihen ei ikinä löytynyt, valitettavasti.
Tarkennetaan vielä, että eteenpäin lähtee ihan normaalisti olkoon kuinka kylmää tahansa. Jotenkin tuntuisi siltä, että tilanne helpottaa, jos pääsen ajamaan muutaman metrin eteenpäin ja heitän sitten vasta pakille. Ihan kuin laatikon öljynkierto olisi jotenkin tukossa, mutta kanavat aukenee kun enesin mennään eteenpäin? Öljyistä tämä ei voi olla kiinni, koska ne ja suodatin on vaihdettu säännöllisesti.
Vastaa Viestiin