c250 ?
c250 ?
moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
Itse olen vetännyt muutaman kerran kärryä kuorma päällä ja helpostihan tuo on perässä tullut ja kyseessähän on juuri tuo 250 tdt -96
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Itselläni on kyllä pikkuisen toisenlainen kokemus noitten kanssa, kaksi noita nyt ollut, toinen sedan ja nyt tää farkku. Normaalien huoltojen lisäksi sedanissa jouduin vaihtaa raidetangon, omasta syystä, kun valui naftaa sen päälle ja se kuivu, jonka jälkeen kulu. Tohon farkkuun tuli haettua mystistä käynnistys vikaa, joka korjaantui muutaman euron O-renkaiden vaihdolla. Sedanilla tuli ajettua n 60 tkm ja tällä farkulla on nyt rullattu n 40 tkm, kummallakin oli ennen minua ajettu lähes 200 tkm.jtt75 kirjoitti:Itsellä C250TDT -98 ja vikoja ainakin piisaa.
Ensin piti vaihtaa perä ja nyt ilmeisesti syöttöpumpussa tai suuttimissa jotain häikkää kun käy epätasaisesti ja raksuttaa n.1500 kierroksilla.
Etupäässä ei ole yhtään niveltä joka kestäisi yli 50 tkm.
Eli itse olen ainakin hyvin tyytyväinen tuohon OM605 tekniikkaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Täältä ääni tiolle tdtlle, anttiV entisellä on jatkettu 60tkm lisää eikä suurempia ole ollut, innokkuuttani vaihellut muutaman osan mutta ei ole mitään isompia ollut.
nimim syöttöpumppu remonttia odotellessa.
nimim syöttöpumppu remonttia odotellessa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
kiitos kommenteista
mielipiteitähän tuli kummankinlaisia. No joo ,tarkemmin nuita tutkiskeltuani taidan päätyä e malliin 290 farkkuun.Siinähän on kyllä ne ruoste hommat mutta täytyy katsoo tarkkaan mitä ostaa.
Jatketaanpa vanhaa viestiketjua kun löyty kiinnostavaa asiaa..
Mistä johtuu että E-sarjassa on enemmän ruostevikoja kuin C-sarjassa? Oliko C-sarjalaiset korin osalta paremmin tehtyjä?
Kysymys perustuu siis oletukseen sen pohjalta mitä olen täältä lukenut, itsellä ei ole toistaiseksi ollut W210 eikä W202 Mersua.
Mistä johtuu että E-sarjassa on enemmän ruostevikoja kuin C-sarjassa? Oliko C-sarjalaiset korin osalta paremmin tehtyjä?
Kysymys perustuu siis oletukseen sen pohjalta mitä olen täältä lukenut, itsellä ei ole toistaiseksi ollut W210 eikä W202 Mersua.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Ai tämmöinen vanha topicki löytynyt. Päivitetäämpä tota aikaisempaa. Edellisen viestin jälkeen tohon meidän kotteroon on tullut suunnattomat n 30 tkm mittariin, eli mennee luultavasti keväällä myyntiin noiden kilometrien puutteessa. Tänä aikana, kun se meillä on ollut, ei ole ollut mitään teknistä vikaa moottorissa, vaihteistossa (se paljon parjattu 722.6
), eikä korissa. Vaihtoon on mennyt tuulilasipyyhkimen moottori, tuulilasi, ajovaloumpioiden lasit ja hehkutulpat. Moottorikin on tuossa jossain vaiheessa saanut pienen doping ruiskeen.
Nuo korin happamat kyllä laskisin huolenpitoon. Kun nuo kaksi 202:sta toin, käytin ne heti alustan tarkastuksessa ja massauksessa. Tämän jälkeen koittaa edes silloin tällöin pestä autoa, niin pysyy kukka pois autoista. Tietääkseni tuossa Mortin autossa on nyt jo yli 400 tkm, eikä siinäkään ole juuri mitään järisyttävää ollut, normaalia huoltoa. Niin onhan siinäkin tuo hajoava 722.6 vaihteisto...
Tuo meidän farkku on ollut luultavasti aikanaan ns "näyteikkuna" malli, sillä se on ladattu kohtuullisen täyteen varusteita ja ensimmäisen 18 kk aikana, sillä ei oltu ajettu muistaakseni kuin 12 tkm. se mikä on kaikista yllättävintä, noi kaikki varusteet toimivat kuin junan vessa, ainoa kauneusvirhe on aina silloin tällöin lievästi pimenevä automaatti-ilmastoinnin näyttö, joka sekin tulee takas hieman kulmaa koskemalla.
CDI-moottori on toki nykyaikaisempaa tekniikkaa, mutta ko korimallissa se on kohtuu tuore ja täten ei niin luotettava. Toisaalta puhuttiin siitä CDI:n alaväännöstä, se on kyllä huomattavasti väkevämpää kuin tuossa OM 605:ssa, mutta ylhäällä tuommoisessa CDI:ssä ei sitten ole ketään kotona. Yleisesti sanottuna, jos tila riittää, niin ehdoton valintani on 202, mutta jos sitä tilaa tarvitsee enemmän, kallistuisin 210:aan. Näissä kummassakin alkaa ikä ja huolenpito näyttelemään kohtuu iso tekijää, joten huolettomaksi ajoautoksi semmoista hakevan pitää olla tarkka.

Nuo korin happamat kyllä laskisin huolenpitoon. Kun nuo kaksi 202:sta toin, käytin ne heti alustan tarkastuksessa ja massauksessa. Tämän jälkeen koittaa edes silloin tällöin pestä autoa, niin pysyy kukka pois autoista. Tietääkseni tuossa Mortin autossa on nyt jo yli 400 tkm, eikä siinäkään ole juuri mitään järisyttävää ollut, normaalia huoltoa. Niin onhan siinäkin tuo hajoava 722.6 vaihteisto...
Tuo meidän farkku on ollut luultavasti aikanaan ns "näyteikkuna" malli, sillä se on ladattu kohtuullisen täyteen varusteita ja ensimmäisen 18 kk aikana, sillä ei oltu ajettu muistaakseni kuin 12 tkm. se mikä on kaikista yllättävintä, noi kaikki varusteet toimivat kuin junan vessa, ainoa kauneusvirhe on aina silloin tällöin lievästi pimenevä automaatti-ilmastoinnin näyttö, joka sekin tulee takas hieman kulmaa koskemalla.
CDI-moottori on toki nykyaikaisempaa tekniikkaa, mutta ko korimallissa se on kohtuu tuore ja täten ei niin luotettava. Toisaalta puhuttiin siitä CDI:n alaväännöstä, se on kyllä huomattavasti väkevämpää kuin tuossa OM 605:ssa, mutta ylhäällä tuommoisessa CDI:ssä ei sitten ole ketään kotona. Yleisesti sanottuna, jos tila riittää, niin ehdoton valintani on 202, mutta jos sitä tilaa tarvitsee enemmän, kallistuisin 210:aan. Näissä kummassakin alkaa ikä ja huolenpito näyttelemään kohtuu iso tekijää, joten huolettomaksi ajoautoksi semmoista hakevan pitää olla tarkka.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Joo ääni täältäkin ilman muuta 250tdt:lle. Cdi:n murheitahan tuossa jo mainittiin, kaiken maailman kalliita merkkivaloja kukaan jaksa yhtämittaa käydä kuittailemassa, jos se nyt litran pari syö vähemmän niin palella saa ainakin talvella
Itellä ei ole kuin ahtamaton versio c250D mutta autolta haiskahtaa sekin ja varmaan vetää vaunua jos 80km/tunnissa piisaa 


Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Edelleenkin ääni cdi-tekniikalle. Tuo on hullua miksi kaikki pelottelee noilla vuotavilla suutimilla, osat 3€per vuotava suutin/tunti omaa aikaa ja varmasti pystyy jokainen vaihtaan joka pikkusenkaan viittii itse tehdä. Merkkivalo vioista en tiiä, pitkästi yli 100tkm ajanut yhteensä näillä kahdella cdi:llä enkä ole ole ylinmääräisiä häiriövaloja nähnyt...
Pumput vuotaa molemmissa moottorimalleissa ja molempiin on olemassa lääkettä->uudet tiivisteet.
Ps. ei ole kylmä, tänäkin aamuna melkein -30 astetta, ihanasti webasto pöhisee...

Ps. ei ole kylmä, tänäkin aamuna melkein -30 astetta, ihanasti webasto pöhisee...

Re:
Itseasiassa molemmissa moottoreissa on ihan yhtä monta vikavaloaharrikka95 kirjoitti:Joo ääni täältäkin ilman muuta 250tdt:lle. Cdi:n murheitahan tuossa jo mainittiin, kaiken maailman kalliita merkkivaloja kukaan jaksa yhtämittaa käydä kuittailemassa, jos se nyt litran pari syö vähemmän niin palella saa ainakin talvellaItellä ei ole kuin ahtamaton versio c250D mutta autolta haiskahtaa sekin ja varmaan vetää vaunua jos 80km/tunnissa piisaa

Ja ainakin itselle parin litran kulutusero oli aika merkittävä asia, tulevaisuudessakin voi olla helpompi päästä cdi-koneisesta eroon kun kun ajaminen tulee muutenkin niin kalliikse ettei kannata ajaa muilla kun cdi ja commonrailkoneilla

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: c250 ?
Mulla on 250 TDT -98 aj. 414000 itse olen ajanut 4v. aikana n.200000km kesät olen kiskonu vaunua useampia tuhansia km kesässä EI ongelmia. Vaihteistossa on ollu pari vuotta joku pikku häiriö (ohi vuoto jossain O-renkaassa vehon mukaan) mutta ei ole hidastanu matkan tekoa, Ja VOIMAA riittää.marsai kirjoitti:moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
Re: c250 ?
5-sylinterinen moottori on parasta mitä Mersun dieselmoottoreiden sarjassa on saatavilla.marsai kirjoitti:moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
Tässäkin tapauksessa OM 605 turboahdettuna on niitä parhaita. Alakierroksilta vääntöön on mahdollisuuksia hiukan muuttaa uudempaa turboahdinta, jonka kuomanottokyky alkaa alhaisemmilta kierroksilta. Ei välttämätöntä...riippuu paljon ajotavasta, originaalillakin pärjää vallan mainiosti.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
en näistä CDI laitteista teidä juuri mitään. kuulopuheita vaan kuullu niiden ongelmista jne. se ainakin on varma, että jos tarpeeks kauan ajaa autolla, niin oli se sitten CDI, tai kammiokone, niin jotakin vikaa siihen tulee ennemmin, tai myöhemmin. varmasti CDI on nykyaikasempi ja jopa parempi, jos vaan toimii. mutta omilla kokemuksilla ja osaamisella valitsisin esikammiokoneen, minkä korjaaminen luonnistuu itteltäni paljon paremmin, kun täysin sähköohjatun CDI koneen.
mutta, jos olis kokemusta, taikka uskoisin osaavani korjata myös noita CDI laitteita, niin mikäs siinä. ehkäpä sekin olis ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
sitten, jos korjlauttaa veholla tms, niin eikös se ole ihan sama, kumman valitsee? siis siltä osin. huollot nyt onnistuu varmaan ihan matti meikäläiseltäkin, jos vaan joskus pidelly jakaria käsissään.
faijalla oli joskus väyrynen 220CDI koneella ja lastulla. liukas kulkine se oli, kun vertasin sitä omaan w201 200D:hen. hiljanen ja hyvä ajaa. vääntöä piisas heti alhaalta, niinku tuolla jo kehuttiinkin. onko noissa c mallin 250dt:ssä sähkö-ohjattu pumppu? jos on, niin eikö sinne saa jollakin ohjelmalla alasyöttöjä lisättyä, niin tulis sitä alavääntö pikkasen enemmän? ainakin tohon omaan vajaa venttiiliseen kun sääti ihan savurajalle ahtamattomat syötöt, niin alkoo vetään alarekisteristäkin. aikasemmin se oli sellasta turbon heräämisen odottelua. ja se on muuten ihan vakio.
mutta, jos olis kokemusta, taikka uskoisin osaavani korjata myös noita CDI laitteita, niin mikäs siinä. ehkäpä sekin olis ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
sitten, jos korjlauttaa veholla tms, niin eikös se ole ihan sama, kumman valitsee? siis siltä osin. huollot nyt onnistuu varmaan ihan matti meikäläiseltäkin, jos vaan joskus pidelly jakaria käsissään.
faijalla oli joskus väyrynen 220CDI koneella ja lastulla. liukas kulkine se oli, kun vertasin sitä omaan w201 200D:hen. hiljanen ja hyvä ajaa. vääntöä piisas heti alhaalta, niinku tuolla jo kehuttiinkin. onko noissa c mallin 250dt:ssä sähkö-ohjattu pumppu? jos on, niin eikö sinne saa jollakin ohjelmalla alasyöttöjä lisättyä, niin tulis sitä alavääntö pikkasen enemmän? ainakin tohon omaan vajaa venttiiliseen kun sääti ihan savurajalle ahtamattomat syötöt, niin alkoo vetään alarekisteristäkin. aikasemmin se oli sellasta turbon heräämisen odottelua. ja se on muuten ihan vakio.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: c250 ?
Kyseisessä OM 605 moottorissa ei ole mitään ruiskutukseen liittyvää sähkö/elektroonista säätöisyyttä...mekaanisella ruiskutuksella mennään. Moottorina ylivertainen nyt verrattavaan toiseen moottorityyppiin verrattuna.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
no sittenhän se on vielä helpompi ja halvempi säätää hyväks. missä malleissa noita sähköohjattuja syöttöpumppuja nyt sitten olikaan OM605 ja 606 koneissa?rumilus kirjoitti:Kyseisessä OM 605 moottorissa ei ole mitään ruiskutukseen liittyvää sähkö/elektroonista säätöisyyttä...mekaanisella ruiskutuksella mennään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: c250 ?
W202 korissa ainakin turbollinen om605 on sähköohjatulla mekaanisella pumpullla. Vaparikone tais olla ilman sähköohjausta?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: c250 ?
Ainakin Facelift w202 250TD on täysin sähköohjattu, kaasupoljinkin on sähköinen, vaijeri kääntää potikkaa koneenhuoneen puolella. Ja moottorin boksit on apparin puolella tulipellin edessä/kaaren päällä muovilaatikossa.
Re: c250 ?
Niinhän siellä menee, mutta ei ole mitään tekemistä ECU-perusteiseen ruiskutustekniikkaan. Ruiskutus tapahtuu mekaanisen riviruiskutuspumpun käskyttämänä...imu/ahtopaineiden käskytyksestä ruiskutusmäärät vaihtelee.jpeltoma kirjoitti:Ainakin Facelift w202 250TD on täysin sähköohjattu, kaasupoljinkin on sähköinen, vaijeri kääntää potikkaa koneenhuoneen puolella. Ja moottorin boksit on apparin puolella tulipellin edessä/kaaren päällä muovilaatikossa.
Moottorinohjaukseen käskytetään vain käynnistykseneston...ruiskutuksen paineentunnistamiseen ...kylmäkäynnistämisen rikastukseen liittyvissä osioissa..eipä sitten paljon muuta olekaan sähkö/ elektroniikkaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: c250 ?
No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
S202 kirjoitti:Onkos rumilus 605:sen jälkeen paras moottori 612 eli 270 cdi??
Kyllä ne hyvät moottorit löytyy sieltä 5-sylinterisistä. Tämä nyt vaan perustuu mottoriteknisiin juttuihin.
Tokihan niitä on muitakin , mutta vasta 10- ja 14-sylinterisistä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
Olisi mielenkiintoista tietää mistä säädetään mekaanisesti syöttöä isommalle...? Kun eivät tiedä pumppupajoillakaan. Ainakin jos kysymyksessä on w202 250 turbodiesel.rumilus kirjoitti:No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.
Re: c250 ?
No kyllähän mainitut pumppupajat saisivat laittaa munalukon ovelleen, jos ruiskutusksen määrää eivät kykene kyseistä ruiskutuspumpusta säätämään.JP74 kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää mistä säädetään mekaanisesti syöttöä isommalle...? Kun eivät tiedä pumppupajoillakaan. Ainakin jos kysymyksessä on w202 250 turbodiesel.rumilus kirjoitti:No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.


Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: c250 ?
Laitetaan nämä sponsorin softat tähän esille (tarkoitus ei ole mainostaa erikseen) kun yllä oli kaikenlaista muuta tietoa asiasta:
Mercedes-Benz C-serie W202
Malli Vakioteho ja -vääntö Eko eli Säästöohjelma Force eli Voimaohjelma
C 250 TD 110 kW / 150 Hp, 280 Nm 120 kW / 163 Hp, 295 Nm 132 kW / 180 Hp, 339 Nm
Mercedes-Benz C-serie W202
Malli Vakioteho ja -vääntö Eko eli Säästöohjelma Force eli Voimaohjelma
C 250 TD 110 kW / 150 Hp, 280 Nm 120 kW / 163 Hp, 295 Nm 132 kW / 180 Hp, 339 Nm