c250 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
marsai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.06.2004 22:41

c250 ?

Viesti Kirjoittaja marsai »

moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
jokkeahola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jokkeahola »

en tiä vaunun vedosta mut suosittelen c250tdt.. on se va hyvä
ja vielä vanhan/varman hyvän mallin koneella!
mb c250td
ex w201
ex w123
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Itse olen vetännyt muutaman kerran kärryä kuorma päällä ja helpostihan tuo on perässä tullut ja kyseessähän on juuri tuo 250 tdt -96
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
jtt75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 04.12.2006 14:22

Viesti Kirjoittaja jtt75 »

Itsellä C250TDT -98 ja vikoja ainakin piisaa.
Ensin piti vaihtaa perä ja nyt ilmeisesti syöttöpumpussa tai suuttimissa jotain häikkää kun käy epätasaisesti ja raksuttaa n.1500 kierroksilla.
Etupäässä ei ole yhtään niveltä joka kestäisi yli 50 tkm.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

jtt75 kirjoitti:Itsellä C250TDT -98 ja vikoja ainakin piisaa.
Ensin piti vaihtaa perä ja nyt ilmeisesti syöttöpumpussa tai suuttimissa jotain häikkää kun käy epätasaisesti ja raksuttaa n.1500 kierroksilla.
Etupäässä ei ole yhtään niveltä joka kestäisi yli 50 tkm.
Itselläni on kyllä pikkuisen toisenlainen kokemus noitten kanssa, kaksi noita nyt ollut, toinen sedan ja nyt tää farkku. Normaalien huoltojen lisäksi sedanissa jouduin vaihtaa raidetangon, omasta syystä, kun valui naftaa sen päälle ja se kuivu, jonka jälkeen kulu. Tohon farkkuun tuli haettua mystistä käynnistys vikaa, joka korjaantui muutaman euron O-renkaiden vaihdolla. Sedanilla tuli ajettua n 60 tkm ja tällä farkulla on nyt rullattu n 40 tkm, kummallakin oli ennen minua ajettu lähes 200 tkm.

Eli itse olen ainakin hyvin tyytyväinen tuohon OM605 tekniikkaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Täältä ääni tiolle tdtlle, anttiV entisellä on jatkettu 60tkm lisää eikä suurempia ole ollut, innokkuuttani vaihellut muutaman osan mutta ei ole mitään isompia ollut.

nimim syöttöpumppu remonttia odotellessa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
marsai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.06.2004 22:41

kiitos kommenteista

Viesti Kirjoittaja marsai »

mielipiteitähän tuli kummankinlaisia. No joo ,tarkemmin nuita tutkiskeltuani taidan päätyä e malliin 290 farkkuun.Siinähän on kyllä ne ruoste hommat mutta täytyy katsoo tarkkaan mitä ostaa.
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 568
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Jatketaanpa vanhaa viestiketjua kun löyty kiinnostavaa asiaa..

Mistä johtuu että E-sarjassa on enemmän ruostevikoja kuin C-sarjassa? Oliko C-sarjalaiset korin osalta paremmin tehtyjä?

Kysymys perustuu siis oletukseen sen pohjalta mitä olen täältä lukenut, itsellä ei ole toistaiseksi ollut W210 eikä W202 Mersua.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
jatakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 20.07.2004 21:27
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Ääni ehdottomasti CDI moottoriselle autolle. Itsellä ollut ceenä 250tdt ja ja kaksi cdi-moottorista. Erittäin mukavia ajaa cdi:t, kestää varmasti siinä missä noi vanhanliiton koneetkin ja vie kolmanneksen vähemmän polttoainetta. Vääntää myös matalta, 250tdt täysin kuollut alta 1500kierrosta.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ei tossa OM605.960 koneessa ole lainkaan sellaisia tunnettuja vakio vikapaikkoja jotka CDI koneissa on arkipäivää: pumppu, suuttimet, anturiviat jne. Pikaisella search:llä löytää pitkät tarinat CDI murheita.

Alavääntöä siinä ei C250TD:ssä ei tosiaan ole, kun turbo herää aika ylhäältä.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ai tämmöinen vanha topicki löytynyt. Päivitetäämpä tota aikaisempaa. Edellisen viestin jälkeen tohon meidän kotteroon on tullut suunnattomat n 30 tkm mittariin, eli mennee luultavasti keväällä myyntiin noiden kilometrien puutteessa. Tänä aikana, kun se meillä on ollut, ei ole ollut mitään teknistä vikaa moottorissa, vaihteistossa (se paljon parjattu 722.6 :wink: ), eikä korissa. Vaihtoon on mennyt tuulilasipyyhkimen moottori, tuulilasi, ajovaloumpioiden lasit ja hehkutulpat. Moottorikin on tuossa jossain vaiheessa saanut pienen doping ruiskeen.

Nuo korin happamat kyllä laskisin huolenpitoon. Kun nuo kaksi 202:sta toin, käytin ne heti alustan tarkastuksessa ja massauksessa. Tämän jälkeen koittaa edes silloin tällöin pestä autoa, niin pysyy kukka pois autoista. Tietääkseni tuossa Mortin autossa on nyt jo yli 400 tkm, eikä siinäkään ole juuri mitään järisyttävää ollut, normaalia huoltoa. Niin onhan siinäkin tuo hajoava 722.6 vaihteisto...

Tuo meidän farkku on ollut luultavasti aikanaan ns "näyteikkuna" malli, sillä se on ladattu kohtuullisen täyteen varusteita ja ensimmäisen 18 kk aikana, sillä ei oltu ajettu muistaakseni kuin 12 tkm. se mikä on kaikista yllättävintä, noi kaikki varusteet toimivat kuin junan vessa, ainoa kauneusvirhe on aina silloin tällöin lievästi pimenevä automaatti-ilmastoinnin näyttö, joka sekin tulee takas hieman kulmaa koskemalla.

CDI-moottori on toki nykyaikaisempaa tekniikkaa, mutta ko korimallissa se on kohtuu tuore ja täten ei niin luotettava. Toisaalta puhuttiin siitä CDI:n alaväännöstä, se on kyllä huomattavasti väkevämpää kuin tuossa OM 605:ssa, mutta ylhäällä tuommoisessa CDI:ssä ei sitten ole ketään kotona. Yleisesti sanottuna, jos tila riittää, niin ehdoton valintani on 202, mutta jos sitä tilaa tarvitsee enemmän, kallistuisin 210:aan. Näissä kummassakin alkaa ikä ja huolenpito näyttelemään kohtuu iso tekijää, joten huolettomaksi ajoautoksi semmoista hakevan pitää olla tarkka.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Joo ääni täältäkin ilman muuta 250tdt:lle. Cdi:n murheitahan tuossa jo mainittiin, kaiken maailman kalliita merkkivaloja kukaan jaksa yhtämittaa käydä kuittailemassa, jos se nyt litran pari syö vähemmän niin palella saa ainakin talvella :( Itellä ei ole kuin ahtamaton versio c250D mutta autolta haiskahtaa sekin ja varmaan vetää vaunua jos 80km/tunnissa piisaa :wink:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
jatakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 20.07.2004 21:27
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Edelleenkin ääni cdi-tekniikalle. Tuo on hullua miksi kaikki pelottelee noilla vuotavilla suutimilla, osat 3€per vuotava suutin/tunti omaa aikaa ja varmasti pystyy jokainen vaihtaan joka pikkusenkaan viittii itse tehdä. Merkkivalo vioista en tiiä, pitkästi yli 100tkm ajanut yhteensä näillä kahdella cdi:llä enkä ole ole ylinmääräisiä häiriövaloja nähnyt... :wink: Pumput vuotaa molemmissa moottorimalleissa ja molempiin on olemassa lääkettä->uudet tiivisteet.
Ps. ei ole kylmä, tänäkin aamuna melkein -30 astetta, ihanasti webasto pöhisee... :lol:
Avatar
Villy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 05.11.2008 11:31

Viesti Kirjoittaja Villy »

Soraääniä ainakin ensimmäisen sukupolven cdi-koneille. Näistä uudemmista en tiedä.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re:

Viesti Kirjoittaja Jolle »

harrikka95 kirjoitti:Joo ääni täältäkin ilman muuta 250tdt:lle. Cdi:n murheitahan tuossa jo mainittiin, kaiken maailman kalliita merkkivaloja kukaan jaksa yhtämittaa käydä kuittailemassa, jos se nyt litran pari syö vähemmän niin palella saa ainakin talvella :( Itellä ei ole kuin ahtamaton versio c250D mutta autolta haiskahtaa sekin ja varmaan vetää vaunua jos 80km/tunnissa piisaa :wink:
Itseasiassa molemmissa moottoreissa on ihan yhtä monta vikavaloa :D
Ja ainakin itselle parin litran kulutusero oli aika merkittävä asia, tulevaisuudessakin voi olla helpompi päästä cdi-koneisesta eroon kun kun ajaminen tulee muutenkin niin kalliikse ettei kannata ajaa muilla kun cdi ja commonrailkoneilla :o
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
vikavito2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 11.02.2011 19:30

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja vikavito2 »

marsai kirjoitti:moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
Mulla on 250 TDT -98 aj. 414000 itse olen ajanut 4v. aikana n.200000km kesät olen kiskonu vaunua useampia tuhansia km kesässä EI ongelmia. Vaihteistossa on ollu pari vuotta joku pikku häiriö (ohi vuoto jossain O-renkaassa vehon mukaan) mutta ei ole hidastanu matkan tekoa, Ja VOIMAA riittää.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

marsai kirjoitti:moi. olis auton vaihdon aika.Kumpikohan parempi? c250tdt-97 vai c220 cdi farkku-99.Olisi tarkoitus vetää silloin tällöin (kerta pari vuodessa )vaunua Miten noi automaatit kestää asuntovaunun vetoa? .kumpaisellakin ajettu n.250-300 th.
5-sylinterinen moottori on parasta mitä Mersun dieselmoottoreiden sarjassa on saatavilla.
Tässäkin tapauksessa OM 605 turboahdettuna on niitä parhaita. Alakierroksilta vääntöön on mahdollisuuksia hiukan muuttaa uudempaa turboahdinta, jonka kuomanottokyky alkaa alhaisemmilta kierroksilta. Ei välttämätöntä...riippuu paljon ajotavasta, originaalillakin pärjää vallan mainiosti.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en näistä CDI laitteista teidä juuri mitään. kuulopuheita vaan kuullu niiden ongelmista jne. se ainakin on varma, että jos tarpeeks kauan ajaa autolla, niin oli se sitten CDI, tai kammiokone, niin jotakin vikaa siihen tulee ennemmin, tai myöhemmin. varmasti CDI on nykyaikasempi ja jopa parempi, jos vaan toimii. mutta omilla kokemuksilla ja osaamisella valitsisin esikammiokoneen, minkä korjaaminen luonnistuu itteltäni paljon paremmin, kun täysin sähköohjatun CDI koneen.

mutta, jos olis kokemusta, taikka uskoisin osaavani korjata myös noita CDI laitteita, niin mikäs siinä. ehkäpä sekin olis ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
sitten, jos korjlauttaa veholla tms, niin eikös se ole ihan sama, kumman valitsee? siis siltä osin. huollot nyt onnistuu varmaan ihan matti meikäläiseltäkin, jos vaan joskus pidelly jakaria käsissään.

faijalla oli joskus väyrynen 220CDI koneella ja lastulla. liukas kulkine se oli, kun vertasin sitä omaan w201 200D:hen. hiljanen ja hyvä ajaa. vääntöä piisas heti alhaalta, niinku tuolla jo kehuttiinkin. onko noissa c mallin 250dt:ssä sähkö-ohjattu pumppu? jos on, niin eikö sinne saa jollakin ohjelmalla alasyöttöjä lisättyä, niin tulis sitä alavääntö pikkasen enemmän? ainakin tohon omaan vajaa venttiiliseen kun sääti ihan savurajalle ahtamattomat syötöt, niin alkoo vetään alarekisteristäkin. aikasemmin se oli sellasta turbon heräämisen odottelua. ja se on muuten ihan vakio.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kyseisessä OM 605 moottorissa ei ole mitään ruiskutukseen liittyvää sähkö/elektroonista säätöisyyttä...mekaanisella ruiskutuksella mennään. Moottorina ylivertainen nyt verrattavaan toiseen moottorityyppiin verrattuna.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rumilus kirjoitti:Kyseisessä OM 605 moottorissa ei ole mitään ruiskutukseen liittyvää sähkö/elektroonista säätöisyyttä...mekaanisella ruiskutuksella mennään.
no sittenhän se on vielä helpompi ja halvempi säätää hyväks. missä malleissa noita sähköohjattuja syöttöpumppuja nyt sitten olikaan OM605 ja 606 koneissa?
W201 250DT 20V
w201 190E
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

W202 korissa ainakin turbollinen om605 on sähköohjatulla mekaanisella pumpullla. Vaparikone tais olla ilman sähköohjausta?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ainakin Facelift w202 250TD on täysin sähköohjattu, kaasupoljinkin on sähköinen, vaijeri kääntää potikkaa koneenhuoneen puolella. Ja moottorin boksit on apparin puolella tulipellin edessä/kaaren päällä muovilaatikossa.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

jpeltoma kirjoitti:Ainakin Facelift w202 250TD on täysin sähköohjattu, kaasupoljinkin on sähköinen, vaijeri kääntää potikkaa koneenhuoneen puolella. Ja moottorin boksit on apparin puolella tulipellin edessä/kaaren päällä muovilaatikossa.
Niinhän siellä menee, mutta ei ole mitään tekemistä ECU-perusteiseen ruiskutustekniikkaan. Ruiskutus tapahtuu mekaanisen riviruiskutuspumpun käskyttämänä...imu/ahtopaineiden käskytyksestä ruiskutusmäärät vaihtelee.
Moottorinohjaukseen käskytetään vain käynnistykseneston...ruiskutuksen paineentunnistamiseen ...kylmäkäynnistämisen rikastukseen liittyvissä osioissa..eipä sitten paljon muuta olekaan sähkö/ elektroniikkaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onkos rumilus 605:sen jälkeen paras moottori 612 eli 270 cdi?? :P
S124 300TE
W124 300D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:Onkos rumilus 605:sen jälkeen paras moottori 612 eli 270 cdi?? :P

Kyllä ne hyvät moottorit löytyy sieltä 5-sylinterisistä. Tämä nyt vaan perustuu mottoriteknisiin juttuihin.
Tokihan niitä on muitakin , mutta vasta 10- ja 14-sylinterisistä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä säädetään mekaanisesti syöttöä isommalle...? Kun eivät tiedä pumppupajoillakaan. Ainakin jos kysymyksessä on w202 250 turbodiesel.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JP74 kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:nooo pumpussa ei kuitenkaan siis ole perinteisiä ruuvveja, mitä säädellä, eli lastulla tai ohjelmalla tms. hoidetaan ruokapuoli kuntoon. eli sähköpumppu, vaikkakin mekaaninen.
No niikuin sanottu, jotakin on sähköohjattua.
Kyllä sieltä itse ruiskutuspumpusta löytyy ne tarvittavat säätömahdollisuuksiin mahdollistavat säädöt.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä säädetään mekaanisesti syöttöä isommalle...? Kun eivät tiedä pumppupajoillakaan. Ainakin jos kysymyksessä on w202 250 turbodiesel.
No kyllähän mainitut pumppupajat saisivat laittaa munalukon ovelleen, jos ruiskutusksen määrää eivät kykene kyseistä ruiskutuspumpusta säätämään. :mrgreen: Pumppu on mekaanisesti säädettävissä. Kyseistä pumppua voidaan mekaanisesti manipuloida, että ylittää reippaasti kyseisen moottorin polttoaineen tarpeen. :lol:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: c250 ?

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Laitetaan nämä sponsorin softat tähän esille (tarkoitus ei ole mainostaa erikseen) kun yllä oli kaikenlaista muuta tietoa asiasta:


Mercedes-Benz C-serie W202
Malli Vakioteho ja -vääntö Eko eli Säästöohjelma Force eli Voimaohjelma
C 250 TD 110 kW / 150 Hp, 280 Nm 120 kW / 163 Hp, 295 Nm 132 kW / 180 Hp, 339 Nm
Vastaa Viestiin