Kuinka jalopuut irti (124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kantri64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 13.01.2010 12:25
Paikkakunta: hamina

Kuinka jalopuut irti (124)

Viesti Kirjoittaja kantri64 »

Eli w124 kyseessä. Tarkoitus antaa jalopuille uusi ilme ja samalla tutkia lämmityslaitteen säätöpaneelia jne. Miten tuo isoin ja ylin jalopuupala lähtee. Mankan paikan yläreunassa on jotkin reiät mutta ruuveja siellä ei ole. Ruuvimeisselillä longistaen tuntuu niin jäykältä ettei uskalla lisätä voimaa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos nyt en ihan läpiä puhu päähäni, niin se koetaulu pitää ottaa irti kokonaan, että pääsee irrottamaan ne jalopuu listat, ne on "läpipulteilla" kiinni koetaulussa :x taas yksi ihana esimerkki saksalaisesta vainoharhaisuudesta auton rakennuksen alalla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos oikein ymmärsin niin kyse siitä keskikonsolin puusta missä on lämmönsäätörullat yms? Ensin pitää nykäistä ne kaksi nuppia pois, eli puhaltimennopeuden ja suunnansäätönupit. Voi olla kovassa mutta lähtevät ihan vetämällä. Sieltä löytyykin sitten mutterit. Kun kerran mankanaukon yläpuolelta ruuvit puuttuvat niin puu lähtee nuo kaksi mutteria irroittamalla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pitäis vissiin kans herätä ensin kunnolla, ennen kuin lähtee lukemaan mitään :oops: juu, tuon "keskikonsolin" saa purettua ihan helposti, mutta ne muut varsinaiset jalopuu listat onkin sitten asia erikseen..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:pitäis vissiin kans herätä ensin kunnolla, ennen kuin lähtee lukemaan mitään :oops: juu, tuon "keskikonsolin" saa purettua ihan helposti, mutta ne muut varsinaiset jalopuu listat onkin sitten asia erikseen..
myös muut laminaatit saa purettua helposti pois... pääsee maalaamaan 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12748
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kojelaudan puut lähtee joko ilmasuuttimen irtiotin jälkeen taikka kojelaudan alamuovin irroituksen jälkeen, riippuen vähän paikasta. Ne on muovi muttereilla kiinni, oisko ollu 8mm avainväli.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

epk kirjoitti:kojelaudan puut lähtee joko ilmasuuttimen irtiotin jälkeen taikka kojelaudan alamuovin irroituksen jälkeen, riippuen vähän paikasta. Ne on muovi muttereilla kiinni, oisko ollu 8mm avainväli.
jep,ja muistelisin että mittaristo piti kans irrottaaa... sieltä pari mutskua auki kanssa...
Vastaa Viestiin