Kuinka jalopuut irti (124)
Kuinka jalopuut irti (124)
Eli w124 kyseessä. Tarkoitus antaa jalopuille uusi ilme ja samalla tutkia lämmityslaitteen säätöpaneelia jne. Miten tuo isoin ja ylin jalopuupala lähtee. Mankan paikan yläreunassa on jotkin reiät mutta ruuveja siellä ei ole. Ruuvimeisselillä longistaen tuntuu niin jäykältä ettei uskalla lisätä voimaa...
jos nyt en ihan läpiä puhu päähäni, niin se koetaulu pitää ottaa irti kokonaan, että pääsee irrottamaan ne jalopuu listat, ne on "läpipulteilla" kiinni koetaulussa
taas yksi ihana esimerkki saksalaisesta vainoharhaisuudesta auton rakennuksen alalla...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos oikein ymmärsin niin kyse siitä keskikonsolin puusta missä on lämmönsäätörullat yms? Ensin pitää nykäistä ne kaksi nuppia pois, eli puhaltimennopeuden ja suunnansäätönupit. Voi olla kovassa mutta lähtevät ihan vetämällä. Sieltä löytyykin sitten mutterit. Kun kerran mankanaukon yläpuolelta ruuvit puuttuvat niin puu lähtee nuo kaksi mutteria irroittamalla.
pitäis vissiin kans herätä ensin kunnolla, ennen kuin lähtee lukemaan mitään
juu, tuon "keskikonsolin" saa purettua ihan helposti, mutta ne muut varsinaiset jalopuu listat onkin sitten asia erikseen..

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna