..aina 2. vaihteella liikkeelle ilman kickdownia?
Tarkoitus ja tavoite olisi saada laatikko käyttämään 1. pykälää aina liikkeelle lähtiessä, eikä tarvis heti kakkostakaan pesään eli saako sen jotenkin vaijerin tms. säädöillä aikaiseksi?
Vaihteisto on G mersussa, ja auton painon ja maastokäytön takia olisi varmaan hyväksi suorittaa hitaat mönkimiset laatikkoa luistattamatta ja öljytkin pysyis viileämpinä. Laatikon öljyille on kyllä jäähdytin.
sen laatikon saa mulkattua lähtemään ykkösellä, kun kääntää/vaihtaa venttiilipöydässä 1-2 vaihteen jousihässäkän osia eri järjestykseen tai joku muu vastaava "pikkuosa" oli kyseessä... muistaakseni tältäkin foorumilta löytyy siihen ohjeet, tais olla peräti kuvalliset ohjeet vielä
sama homma pitäis itsekkin tehdä jossain vaiheessa vaikka menee se arkiajossa noinkin, että lähtee kakkosella...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tänään aloin räpläämään tuota S/E katkaisinta kokeeksi ja pakkokakkosella se näyttää lähtevän ykkösellä, mutta D:llä kakkosella, jos ei mene kick downille, kun katkaisin on S asennossa... eli ei mun tartte edes mennä tuonne laatikolle sekaamaan, kun se ominaisuus näyttää olevan tuossa omassa autossa jo ihan luonnostaan, kun vain löyti sen sieltä...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."