Coupe automaatti talvella?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
bongo
Mersutar
Mersutar

Coupe automaatti talvella?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Elikkäs Heips vaan kaikille jotka lukee..=) Olen jo jonkin aikaa seuraillut palstaa, mutten ole itse paljon kommentoinut.

Nyt tuli kysyttävää...

Eli olen vihdoin ja viimein! hankkimassa haaveilemaani coupe mersua...eli joku -88-91 ce 300 olis hakusessa ja luultavasti se tulis olemaan automaatti (niistä kun näkyy olevan enemmän tarjontaakin, kuin manuaaleista)...ja tuota lootaa se kysymyskin koskee...

Tällä hetkellä ajelen 230 TE:llä (vm. -89), ja jatkossakin myös se tulee pysymään perheessä.
Mutta koska automaatista on erittäin vähän kokemusta niin ajattelin vähän kysäistä paremmin tietäviltä.. (toivottavasti imartelu tässä kohtaa tehoaa... :wink:

Minkälainen automaatti on liukkailla? Olen tottunut tuohon takavetoisen "perän heittoon", ja sitä sattuu usein, varsinkin kun on melko raskas kaasujalka... :D Mutta kuinkas automaatti käyttäytyy? Ja tuleeko ongelmia esim. liukkaassa ylämäessä? Kotoa lähdettäessä on pitkä mäki melkein heti, ja joskus se saattaa talvella olla melko kinkkinen....viime talvena kävi mm. niin, että auto lähti jo takaperin luistamaan... :shock: Tosin, se oli omaa tyhmyyttä kun yritin talven ekaan paksuun sohjoon kaljuilla kesärenkailla...

Eli talviajokokemuksia automaatilla kaipailisin...näin "lyhyesti" ilmaistuna. Eikö olekin hienoa, miten me naiset saamme kaiken sanottavan tiivistettyä niin hyvin..? :wink:

Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää autoa ihan jokapäiväisessä ajossa kesää talvea...
mersumimmi
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

automaatti on hieno ajaa talvella, kun ei tarvitse kesken hyvän luisun ruveta kepillä sekaamaan :D

oikeasti en näe kauheaa eroa manuaalin ja automaatin välillä talviajossa, molemmilla pitää kuitenkin pitää maltti mukana liikenteessä, kun "tehokkaalla" takavedolla ollaan matkassa... itse ainakin tykkään ajella laiskan leppoisasti tuolla omalla automaatti 300E:llä...

painoja perään reilusti, niin matkaanlähtö on varmempaa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

automaatti talvella...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

on ihan yhtä hyvä kuin manuaalikin.
lähinnä homma on kiinni kaasujalasta....pitää vain valita "pakovaihteista" oikea ja nousta mäki tasakaasulla ja loppua kohden höllätä.

kyllähän mersun takmus on aika kevyt mutta sinne voi laittaa vaikka hiekkasäkin....

itsellä ensimmäinen takavetoinen automaatti nyt (ollut 6-7kk) ja mainio peli ollut....tehoa liikaa näin talvelle tosin.
kokemusta on takavedosta lähinnä maaradalta ja 90 alun 240 volvosta.

kyllä sillä pääsee ihan samoihin paikkoihin kuin etuvedollakin kun ottaa rauhallisesti....sen olen huomannut että kun on jyrkkä ylämäki ja lunta 5-10cm kannattaa ottaa luistonesto pois päältä....muuten järjestelmä jarrutaa renkaat nollaan ja vauhti hyytyy.

ihan mainio peli....tosin olen kyllä katsellut nelikkoa mutta se taasen eri juttu.
Opel, "weird lieben autos"....
h3ba
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Itellä nyt eka talvi coupella, ihan hyvinhän sillä on pärjännyt. Tietenki kovastihan se sutia tahtoo vetää, tuoreilla nastarenkailla tietenkin vois tuo sutittaminen olla vähäsempää.

Samallalailla sillä automaatilla pärjää ko manuaalillakin. En nyt ite ainakaan suurta eroa ole huomannut, tietenkään ei keppiä tarvi hämmentää ko on automaatti 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Viides talvi on kun automaatilla mennään.

Kyllä olen ollu tyytyväinen ja parempi mun mielestä lähtee liikkeelle jyrkissä mäissä kun sitä vetoa pystyy paremmin hallistee mun mielestä automaatilla kun manuaalilla.

Luisutkin onnistuu kyllä helposti kun hetken totutelee automaattiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
bongo
Mersutar
Mersutar

No joo...

...onhan se vähä vauhtiasia, kuinka se auto pysyy lapasessa. Mulla ei aina tahdo pysyä....tai en nyt sentään mettään oo sillä ajanu, mutta joskus tuppaa olemaan liikaa vauhtia. Iskee tuo rattiraivo toisinaan, vaikka muuten melko rauhallinen naisihminen oonkin...täällä vaan tuntuu olevan tavallista enemmän niitä köröttelijöitä, jotka säikkyy yksinäistä lumihiutalettakin ja pudottaa ihan varooksi vauhdin tuonne 60 km/h. Ja ne kaikki on aina tientukkona kun allekirjoittanut matkaa autolla jonnekin.

No, kyllä se coupe on silti pakko saada :D, on siitä sen verran kauan haaveiltu. Ja kait sillä sitten ajelee maltillisemmin, ettei heti ruttaa..
...muuten en moiti takavetoisella ajelua....takavedolla mersulla oon melkein koko ajourani ajanu, ja onhan se paljo mukavampi kuin etuveto..voi joskus hyvässä paikassa vähä "leikkiäkin"... :) ..Taidan siinä suhtees olla vähä erilainen nainen...ei mikkään pienet riisikupit kiinnosta :wink:
mersumimmi
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Itsellä yhdetoista talvi menossa automaatti mesellä ja en voi muuta kuin
kehua vaan. Kuva
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

300 coupessa on isommalla todennäköisyydellä joko asd tai asr auttamassa liikkumista liukkaalla. Varsinkin jos haet auton jostaki muualta ku suomesta. Omassa on asr. Se josta valtaosa ei tykkää.

Coupeen ei muita vaihdelaatikoita edes kannata harkita... Automaatti on ehdoton myös kesällä. Eri asia jos sitä olisi saanut joskus edes jollai tehokkaalla moottorilla mutta kyllä tää on pääpiirteissään cruisailuauto.

Mitä itse auton valintaan tulee niin itse valitsisin tänäpäivänä 320CE:n 300-24 sijaan. Ainoa syy miksi näin, on vuosimalli, saisi 4v uudemman.

Itellä coupen hankintakriteerinä oli tässä järjestyksessä. alle 300 malleja ei edes tosissaan harkittu:

väri
automaatti
ilmastointi
nahkat
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
RH
Mersumies
Mersumies

Re: No joo...

Viesti Kirjoittaja RH »

bongo kirjoitti:täällä vaan tuntuu olevan tavallista enemmän niitä köröttelijöitä, jotka säikkyy yksinäistä lumihiutalettakin ja pudottaa ihan varooksi vauhdin tuonne 60 km/h. Ja ne kaikki on aina tientukkona kun allekirjoittanut matkaa autolla jonnekin.
Noiden ohittelu on ehkä ainoa tilanne, jossa joutuu aluksi totuttelemaan/opettelemaan tehokkaaseen ilman elektroniikkaa olevaan automaattivaihteiseen takavetoiseen. Kickdown kun oikean jalan oikaisussa voi tempaista kiukkuisesti parikin pykälää pienemmälle. Tuossa tilanteessa voipi tulla ohjaamo käsiä täyteen. Muutoin sanoisin, että paremmin sillä liikkeelle pääsee kuin manuaalilla. Mahdollistaa tuo tomaatti pehmeät liikkeellelähdöt. Jos vielä löytyy auto, jossa on toimiva ASD, niin aika moni nykyetuvetoisella ajava jää liukkaalla liikennevaloissa ihmettelemään vanhan mersun menoa perästä päin. Onnea vaan auton metsästysprojektiin.
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Mutta yksi huono puoli ASD:ssä on.
Vaikka lukko on tosi hyvä apu mutta äkkiä heittää perseen ojaan tai poikittain jos lunta on niin paljon että eteneminen on tosi vaikeeta.

Mutta siihenkin tottuu/oppii.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

kyllä minä ainakin tuolla omalla ajan korostuneen varovaisesti, kun siinä on se asd perä, ei tulis mieleenkään lähteä liukkaalla ohittelemaan :shock:

tänäänkin tulin ihan kiltisti 60 km/h kurikasta sjoelle letkan mukana... heti jos edes ajatteli kaasun painamista, niin tuo kampes poikittain :D no, renkaat on loppuunajetut hakkapeliitta kakkoset, joista ei nastan rapinaa kuulu :wink:

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
bongo
Mersutar
Mersutar

jaahas..

...pitääköhän sitten harkita sitä coupea ilman sitä lukkoperää, jos se on noin hankala...meinaan ei kyllä tuo vauhti taivu mihinkään 60 km/h ilman hermojen menetystä....ja ohittamaan joutuu kyllä päivittäin.. Ja lisäksi kun asustelen täällä sivummalla, niin sitä luntakin saattaa joskus olla enemmänkin tiellä, jos ei ole vielä keritty auraamaan.

Ajelen itse myös sitä kyseistä 67, eikä se nyt kyllä oo tänä talvena ollu kovinkaan paha. Tuo farmari pysyy kyllä ihan nätisti tiellä ilman peräheittoja vaikka ajais vähän reippaammin. Ainoastaan rivakat liikkeellelähdöt ja tiukat kurvit (liian kovalla vauhdilla) saa perän vähän heilahtamaan...ja mikä kyllä heti oikeaa kun malttaa nostaa sekunniksi räpylän kaasulta.. :D

Ainahan se uus juttu tietty vaatii totuttelua aluksi. Mutta miksei manuaalivaihteista kannata edes harkita? Itsellä ei ole mitään manuaalilla ajamista vastaan, nuo coupet vaan näyttäis suurimmaksi osaksi olevan automaatteja...

Omat valintaperusteet kohdistuu pitkälti ensijaisesti ulkonäköpuoleen....värin jms. pitää olla kohdillaan, mutta kyllä ne perus-mersu varustelut täytyis kanssa olla. Lukkoperä ei pakollinen, mutta absit on, penkinlämmittäjät, lohkolämmitin, poppikone :D ja muut semmoset hilavitkuttimet...ja kyllä se ilmastointikin kelpais..
Ja mielellään ilman madalluksia....maalla kun asuu niin ei ole heti hinkua jäädä mahasta johonkin kiinni...

Saako muuten sitä lukkoperää pois toiminnasta silloin kun ei halua sitä käyttää..? Eli onko jotain nappia josta painaa...eli ei tosiaan ole tuttu asia...
mersumimmi
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei kannata uskoa, asd lukko on mersun parhaimpia varusteita.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

se on ihan sama onko lukkoa vai ei. ei sitä autoa kannata sen takia jättää ostamatta.
Mutta miksei manuaalivaihteista kannata edes harkita? Itsellä ei ole mitään manuaalilla ajamista vastaan, nuo coupet vaan näyttäis suurimmaksi osaksi olevan automaatteja...
Se vaan on niin. automaatti kuuluu coupen imagoon. Itel ei oo pitkää aikaa ollu manuaalia... eikä oo manuaalia ikävä. Kuha muistaa että uuena auto on maksanut yli puoli miljoonaa markkaa, siis yhtä paljon kuin uusi omakotitalo. Automaattiin oli yleensä siis varaa ja manuaali on "tavis" vaihde. Tämä on siis loistoauto ;)
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

asd on kiva kunhan se vaan toimii :roll:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Niin sitä voi ajatella niin että ilman lukkoa auto vetää vain yhdellä pyörällä ja liikkeelle lähtö on vaivalloista. Lukolla raapii molemmat pyörät, näissähän lukko menee pois päältä jossain tietyssä nopeudessa, oliko se 40kmh?
Tarkistuskohteet on esim nämä: säiliön nestemäärä, säiliön letkujen kunto ja metalliputkien kunto, voivat ruostua poikki.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Aapo.T kirjoitti:Ei kannata uskoa, asd lukko on mersun parhaimpia varusteita.
ja kannattaa miettiä tai lukea uusiksi mitä niistä renkaista mainitsin :wink:

tottakai tuo ASD kannattaa ottaa, jos se autossa kerran on, mutta pitää myös ymmärtää mitä 100% lukko tekee ajokäytökseen, vaikka olisi uudetkin renkaat... eikä se lukko tosiaan edes pitäisi olla käytössä enää maantie nopeuksilla :roll: omassa se kyllä tuntuu olevan päällä vaikka menis 80km/h, jos se "alkukiihdytyksessä" kerran päälle laitetaan...no asia selviää varmaan sitten paremmin, kun on kuivaa asfalttia saatavilla pyörien alle, että mihin asti sitä mustaa viivaa piirtyy...

bongo
Mersutar
Mersutar

no joo

...ei se auto toki "hylkyyn" mene minkään lukkoperän takia...jos on hyvä yksilö muuten, niin on ihan sama onko lukkoperää vai ei. Ilmankin on tähän saakka pärjätty (ja meidän toises mersussa, ns. pikkumersussa, ei oo edes niitä abseja, ja hyvin on silläkin eteenpäin päässy)

Ja siitä oon samaa mieltä, että kuuluuhan se automaatti coupeen jotenkin, manuaali olis jotenkin "karvahattumallia", vaikkei tosiaan ole mitään sitä vastaan...

Eikä se talviajo automaatilla silti niiiin paljo huoleta...ja tykkään haasteista :wink:
Kovin usein ei ole sellaista keliä, että ärsyttäis ajaa....eli siis vaikka "kuumakalle" saatan ollakin, niin ajamisesta tykkään tosissaan :lol:
Jotenkin sitä aina työpäivän päälle rentoutuu kun saa istahtaa auton rattiin...ja mersullahan on hyvä ajaa...kuten kaikki täällä tietävätkin..

Se onkin se juttu, minkä vuoksi olen tykästynyt mersuihin....ajomukavuus on omaa luokkaansa. Monella paljo uudemmalla autolla on paljon paskempi ajaa kuin tuolla vanhalla mersulla. Sekös joitakin on ärsyttänytkin! Kaverit on antanu koeajettavaksi uusia toyotia-nissaneita-hondia-relluja, ja mä oon silti ollu sitä mieltä ettei oo oman mersun voittanutta 8)

Coupessa kyllä viehättää tietysti se ulkonäkö myös. Tässä kevään mittaan olis tarkotus päästä keräämään katseita tuonne baanalle.. :wink:
mersumimmi
Wikke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Juu, ei se lukko ole päällä kuin alle 40 km/h nopeuksissa. Täysin höpöpuhetta väittää että se olisi jotenkin vaarallinen.

ASD helpottaa talviajoa todella paljon. Mulla on ollut molemmissa Mersuissa ko. varuste ja todella tyytyväinen olen ollut. Ilman lukkoa olevaan en huoli. Vanha 728i Bemari ilman lukkoa oli täysin avuton talviauto.

Coupenhan pitäisi olla periaatteessa vakaampi mitä kevytperäinen farmari. Mulla oli tuo E280T farkku automaatilla, tyhjällä kontilla ajelin koko talven eikä vakauden kanssa ollut mitään ongelmia, niinkuin ei ole ollut missään muussakaan Mersussa mitä olen ajanut.
1991 420 SE
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

mä en osaa edes ajatella, miten tuo automaatti estäis tai vaikuttais talviajoon, jos nyt normaali keleistä puhutaan :roll: jotku kovat lumipyrytkään ei ole manuaalilla yhtään sen nautittavampia ajaa...

liukkaalla ja kaupungissa tuo automaatti vapauttaa mun mielestä paljon enemmän resursseja siihen liikenteen seuraamiseen, kun ei tarvitse keskittyä siihen vaihteistoöljyn sekoittamiseen :D

nämä siis pätee, jos ei mistään jääradalla ajamisesta puhuta, mutta kyllä sekin onnistuu ihan hyvin, kun käyttää pakkovaihteita...

nopeasti siihen automaattiin tottuu, eikä sitten manuaalista halua enää puhuakkaan :wink: joskus muuten tuo automaattiin siirtyminen rauhoittaa ajotyyliäkin, kun kaikki on niin levollista...

hetken siinä menee että siihen automaattiin ja kick down:n toimintaan tottuu, oma saattaa heittää vielä n. 80 km/h nopeuksissa kakkoselle, kun D:llä ajaessa kaasua survaisee ja silloin on syytä olla hyvä pito tiessä, kun se kiekaisee äkkiä kolmin tai nelinkertaiset tehot sinne taka-akselille...

epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

jo on taas aikoihin eletty, automaatti ja asd varusteita joita pitäis karttaa :lol:

itse en ilman noita huoli talviautoksi :roll: sen verta ylivoimaiset verrattuna ilman lukkoa olevaan ja vaikkapa hämmennettävään verrattuna :!:

tosin voin suositella muille 124:sta ilmankin noita varusteita, talviautoksi siis, ei sillä. (ja muistakaa että 201 on totaalisen paska talviauto, siinä pitäis olla vakiovarusteena lukkoperä. Voi sitä rassukkaa kun ostaa 201:sen ja vieläpä kitkarenkailla :D )
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

epk kirjoitti:jo on taas aikoihin eletty, automaatti ja asd varusteita joita pitäis karttaa :lol:
tällä on taas joku väärinymmärrys tapahtunut...

automaattiahan täällä on pääasiassa vain suositeltu...

enkä minä ainakaan ole tarkoittanut, että ASD perää pitäisi välttää, pitää vain ymmärtää ja ottaa huomioon se tosiasia, että kun on käytössä 100% lukkoperä, ilman mitään tehonrajoituksia, niin sivuttaispito takapyörillä on nollissa, silloin kun pyörä alkaa sutia :wink: ja onhan se ASD perä sitten normaalisti kuitenkin se 30% lukkoperä, jos ei ole kitkapintoja "poltettu" loppuun...

epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

juu ei ole , enkä edes sua tarkoittanut, ei kaikki solvaukset ole sulle automaattisesti hei :)
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

en minä sitä niin ottanutkaan, mutta katsoin vain, että minä ja manu oltiin ainoat, joilta jotain kritiikkiä on tuota asd perää kohtaan ilmennyt...

ja missä tuolla solvausta oli :shock:

eilen oli vain tosiaan oikeasti todella liukasta, enkä nähnyt mitään syytä lähteä ohittelemaan ja tarjoamaan kylkeä jatkuvasti vastaantuleville, kun oli vielä lapsetkin kyytillä, se 60 km/h oli ihan sopiva matkavauhti siinä kelissä...

Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Ainahan nopeus pitää sovittaa kelien mukaan eikä päästellä kun heikkopäinen.

Ja lähinnä jos jäi nyt meikän kommentti epäselväksi niin tarkoitin nimenomaan liikkeelle lähtöä tolla ASD perällä.

Sillon se tahtoo kääntää perän sinne mihin sitä ei halua.
Mutta kuitenkin se vetää molemmilla eli apua on.

Ja varmasti kaikki pärjää ASD perällä ja automaatilla talvikelissäkin jos ei niin sillon pitää jäähä kotio.

Toisex voihan autoon käydä totuttelemassa jossain jäällä/ yms. sellasessa paikassa mihin siihen on mahdollisuus.
Ei tee pahaa kellekkään kun tietää sit miten auto voi käyttäytyä ääriolosuhteissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Eipä tuossa kummempia, ASD on oiva apu liikkeelle lähdössä.
Painoa konttiin taka-akselin nurkille niin ihan hyvin pärjää. Näin tein W126:n kanssa ilman lukkoa.
Mielestäni automaatti on talvella parempi kuin manuaali.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Automaatilla helpompi lirua liikkeelle esimerkiksi liikennevaloista jos liukasta, jarru vaan ylös ja antaa auton valua liikkeelle ennenkuin koskee kaasuun. Manuaalilla tuossa menee helpolla siihen että takarenkaat lyö tyhjää. Hyvin se onnistuu.

Nimimerkillä. Viime talvi tomaatti coupella ilman asd:tä ja kitkat alla.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
bongo
Mersutar
Mersutar

...

Mukavaa, että aiheesta on tullut runsaasti kommentteja. Eikä siinä automaatilla ajamisessa mikään varsinaisesti ahdista...lukkoperällä tai ilman. Ajattelin vain sitä puolta, että onko se kuinka järki valinta tänne maalle ja tuohon kilometrin mäkeen, joka alkaa heti kotoa ja saattaa näin talvella olla tosi liukas. Tuo farmari on sen enemmän tai vähemmän "vaikeasti" noussut, riippuen renkaiden kunnosta ja tien liukkaudesta. Monesti oltu poikittain ennen kuin mäen päälle päästy...mukavasti herää aamulla :wink: Aattelin vaan, että kuinka automaatti käyttäytyy jyrkässä liukkaassa mäessä..

..Tavis ajot ja liikkeellelähdöt ei huoleta...sen verran on tullut "leikittyä" tuolla farkullakin että väittäisin tuon auton hallinan talvikeleillä olevan paremmin hanskassa kuin monilla muilla. Ja kyllähän siihen äkkiä tulee se perstuntuma kun hetken ajaa.

Vaikka eihän tässä mitään järkiperustein olla valitsemassa :D Jos "järkevä" olis, niin valitsis jonkun edullisen, vähän kuluttavan pikkuauton....mutta ei vaan oo mun juttu. Kaikki harrastukset maksaa!

Ja lisääkin saa kaikenlaisia kommentteja ja vinkkejä laittaa. Vaikka ajamisesta tykkäänkin, kuin hullu puurosta, niin tekniikkapuolesta en paljon tajua. Ajaminen ja auton verhoilu on ainoat mistä jotain voin sanoa tietäväni... :D
Joten autokaupoillekin lienee paras ottaa joku asiantuntija mukaan...

No..tää nyt lähti vähä rönsyämään, mutta kyllähän meidät naiset tiedetään... :wink:
mersumimmi
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Varmistu ennen hankintaa että automaatissa on luistonestojärjestelmä.
ASR-nappi tulee siis löytyä.
Mittarissa näkyy keltainen kolmio kun takapyörät lyövät tyhjää.
Tälläisellä ce:lla on mukava ajella myös talvella.

Tuota CE mallia on automaattina tarjolla myös ilman luistonestoa , itse
en tälläistä kyllä hankkisi ympärivuotiseen käyttöön.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Kieltämättä se on outo peli ilman mitään apuja.
Vastaa Viestiin