W126 jarruista?
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
W126 jarruista?
Pysäköin auton lämpimähköön parkkihalliin, ja kun palasin autolle, huomasin ettei jarruissa ole kaikki kohdillaan. Poljinta kun painaa, niin menee sellaisen 2/3 liikeradasta ilman minkäänlaista vastustusta?? On niin sanoaekseni "ilmaa" vaan. Sitten taas se loppu 1/3 tuntuu lähes nomaalille, silloin jarrut vasta ottaa kiinni ja alkaa jarruttaa.
Jarrutustehoja on tietysti kadonnut, mutta kyllä tolla nyt tässä lähipiirissä uskaltaa pyöriä. Ihan niinkuin tosta olis jarruista paineet kadoksissa? Onkos tossa muuten minkäänlaista jarrutehostinta? Ei varmaan?
Ja eipä noi jarrut näköjään pidä paljon paskaakaan, tossa pihassa laitoin pakille, niin pyörät kyllä pyöri tyhjää vaikka kuinka sitä jarrua painoi.
Missä vois olla vika? Kuinkahan hankala/kallis korjata? Uskaltaako tolla ajella? Pelottaa vähän jos katoaa se loppu jarrutustehokin sieltä.
Jarrulevyt ja palat pitäis olla uudet. Edellinen omistaja oli joutunut vaihtamaan leimalle.
Hemmetti kun ei tohon löydy korjausopasta, niin aina saa olla kyselemässä täältä apuva..
OT:
Sitten vähän avaudutaan kun ketuttaa niin perkeleesti tuo auto. Aivan paska. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla pakkasilla, on jäykkä kääntää. Ja koko ajan saa olla vähän niinkuin varpasillaan kun tolla ajelee.
Vähänkään miettii jarrun hipasemistakaan, niin samantien auto menee kun pulkka eikä millään pysähdy. Ja näin käy jo alle 30km/h vauhdeissa. Saatana. Ja renkaat on sentään uudehkot, pari tuhatta ajetut Nokian hakkapeliitat.
Ja kun auto on pysähdyksissä, ei tarvitse olla kuin sentti pari pehmeähköä lunta niin pyörät sutaisee kun vaihteen kytkee päälle. Sitten ei liikutakaan mihinkään. Ja aina saa olla kaivamassa jostain pois. Ei tota saa edes tossa pihassa käännettyä.
Sitten vielä on toi perkeleen automaatti, niin tehoa ei pysty hillitsemään tai pudottamaan täysin pois mitenkään. (vrt. manuaalin kytkin) Jarrua kun painaa niin eturenkaat samantien lukossa ja takarenkaat sutaisee heittäen persettä sivulle.
Paska mikä paska, olis pitäny uskoa kun sanottiin. Ostan saatana Jeepin ens talveks, onpahan auto jolla pääsee kulkemaan. Mä en tollasella painavalla paskapulkalla enää toista talvea ajele.
EDIT: Jaahas, taitaakin vaan olla ilmaa siellä.. No, eipä vaan tullu heti mieleen, kun on vähän peukalo keskellä kämmentä autotekniikan osalta.. Eli periaatteessa aiheen voisi poistaa suoraan. Anteeksi turha remuaminen..
Jarrutustehoja on tietysti kadonnut, mutta kyllä tolla nyt tässä lähipiirissä uskaltaa pyöriä. Ihan niinkuin tosta olis jarruista paineet kadoksissa? Onkos tossa muuten minkäänlaista jarrutehostinta? Ei varmaan?
Ja eipä noi jarrut näköjään pidä paljon paskaakaan, tossa pihassa laitoin pakille, niin pyörät kyllä pyöri tyhjää vaikka kuinka sitä jarrua painoi.
Missä vois olla vika? Kuinkahan hankala/kallis korjata? Uskaltaako tolla ajella? Pelottaa vähän jos katoaa se loppu jarrutustehokin sieltä.
Jarrulevyt ja palat pitäis olla uudet. Edellinen omistaja oli joutunut vaihtamaan leimalle.
Hemmetti kun ei tohon löydy korjausopasta, niin aina saa olla kyselemässä täältä apuva..
OT:
Sitten vähän avaudutaan kun ketuttaa niin perkeleesti tuo auto. Aivan paska. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla pakkasilla, on jäykkä kääntää. Ja koko ajan saa olla vähän niinkuin varpasillaan kun tolla ajelee.
Vähänkään miettii jarrun hipasemistakaan, niin samantien auto menee kun pulkka eikä millään pysähdy. Ja näin käy jo alle 30km/h vauhdeissa. Saatana. Ja renkaat on sentään uudehkot, pari tuhatta ajetut Nokian hakkapeliitat.
Ja kun auto on pysähdyksissä, ei tarvitse olla kuin sentti pari pehmeähköä lunta niin pyörät sutaisee kun vaihteen kytkee päälle. Sitten ei liikutakaan mihinkään. Ja aina saa olla kaivamassa jostain pois. Ei tota saa edes tossa pihassa käännettyä.
Sitten vielä on toi perkeleen automaatti, niin tehoa ei pysty hillitsemään tai pudottamaan täysin pois mitenkään. (vrt. manuaalin kytkin) Jarrua kun painaa niin eturenkaat samantien lukossa ja takarenkaat sutaisee heittäen persettä sivulle.
Paska mikä paska, olis pitäny uskoa kun sanottiin. Ostan saatana Jeepin ens talveks, onpahan auto jolla pääsee kulkemaan. Mä en tollasella painavalla paskapulkalla enää toista talvea ajele.
EDIT: Jaahas, taitaakin vaan olla ilmaa siellä.. No, eipä vaan tullu heti mieleen, kun on vähän peukalo keskellä kämmentä autotekniikan osalta.. Eli periaatteessa aiheen voisi poistaa suoraan. Anteeksi turha remuaminen..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
jarrut ei tosiaan aivan noin kuulu toimia, eli ne kuntoon ensimmäisenä...
ja sitten painoa perään reilusti... sellainen 100 kg taitaa olla ihan minimi asetus w126 koppaisessa talveksi, omassa 124 koppaisessa on n. 50 kg ja sillä tulee juuri ja juuri toimeen, lisää pitäis vähän laittaa, jos tuon jollekin muulle antais ajettavaksi... kerran vain olen jäänyt sillä tasaiselle parkkipaikalle kiinni tänätalvena ja siitäkin pääsi liikkeelle, kun vain antoi kenkää ja "poltti" renkaat asfaltille
hieno avatar muuten
ja sitten painoa perään reilusti... sellainen 100 kg taitaa olla ihan minimi asetus w126 koppaisessa talveksi, omassa 124 koppaisessa on n. 50 kg ja sillä tulee juuri ja juuri toimeen, lisää pitäis vähän laittaa, jos tuon jollekin muulle antais ajettavaksi... kerran vain olen jäänyt sillä tasaiselle parkkipaikalle kiinni tänätalvena ja siitäkin pääsi liikkeelle, kun vain antoi kenkää ja "poltti" renkaat asfaltille
hieno avatar muuten
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jarruputki saattaa tosiaan olla ruostunut puhki. Minulla kävi samoin viimesyksynä mutta huomasin asian onneksi ajoissa siitä että auto jätti parkkikselle jälkiä.
Ja tuosta ässän etenemisestä. Minun mielestä kulkee oikeinkin hyvin lumessa. ASD-perällä kulki vieläkin paremmin vaikka itse ASD-systeemi ei ollut toiminnassakaan. Ja kyllä auto pysähtyykin kun on hyvät renkaat ja ABS:t kunnossa.
Ja tuosta ässän etenemisestä. Minun mielestä kulkee oikeinkin hyvin lumessa. ASD-perällä kulki vieläkin paremmin vaikka itse ASD-systeemi ei ollut toiminnassakaan. Ja kyllä auto pysähtyykin kun on hyvät renkaat ja ABS:t kunnossa.
Asiaa kevyesti sivuten opin taannoin, miten pääsee automaatilla liikkeelle, jos on jumissa.
Jäin kaupan parkkiksella jumiin sellaiseen suolan ja lumen muodostamaan pöperöön. Ja aivan tasainen alusta, tuntui uskomattomalta.
Aikani yritin heijata, mutta automaatilla se on hieman hankalaa.
No kuitenkin homma alkoi selkiytymään. Eteenpäin niin pitkälle kuin meni, sitten jarrut pohjaan, pakki päälle ja pieni odotus, että se kytkeytyy, ihan kevyesti lisää jengaa ja jarru ylös.
Sama sitten eteenpäin.
Lähti lopulta.
Jäin kaupan parkkiksella jumiin sellaiseen suolan ja lumen muodostamaan pöperöön. Ja aivan tasainen alusta, tuntui uskomattomalta.
Aikani yritin heijata, mutta automaatilla se on hieman hankalaa.
No kuitenkin homma alkoi selkiytymään. Eteenpäin niin pitkälle kuin meni, sitten jarrut pohjaan, pakki päälle ja pieni odotus, että se kytkeytyy, ihan kevyesti lisää jengaa ja jarru ylös.
Sama sitten eteenpäin.
Lähti lopulta.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No enpä osaa tosta sanoa, onko sieltä putkia poikki, vai ilmaa.. Kaveri vaan sanoi että varmaan ilmaa, jos ei kerran painetta tunnu. Ja kyllä ne jarruttaa ihan kohtuu hyvin tolla viimeisellä 1/3:lla.
ABS jarruthan tossa on, mutta kun se ongelma tuntuiskin oleavan juurikin renkaiden pidossa. Abseista huolimatta lyö renkaat lukkoon ja tuntuu että abs pyörittelee niitä renkaita vähän fiiliksen mukaan.
Renkaat on tosiaan suhteellisen uudet, pari tuhatta ajetut ja nastat kaikki tallella. Rengaspaineet ok. Mutta silti, en valehtele jos sanon, että kahden kympin vauhdeistakin tarvitsee useamman metrin jarrutusmatkaa.
Tänään aamulla risteyksessä edessäni oli Volvo ja Toyota. Toyota eummaisena kärkkymässä väliä johonka ampaista. No, Toyota lähti ja Volvo siirtyi sitten sen auton mitan eteenpäin. Kyllä oli lähellä, etten ajanut se n perään, kun ei auto pysähtyny. Liikkeelle lähtiessä en edes painanut kaasua, vaan hölläsin vain jarruja. Sitten kun piti uudemman kerran pysähtyä, niin heti jarrut lukossa ja renkaat liukuu. Kyllähän se abs niitä renkaita aina välillä pyörittelee, mutta on se aika tyhjän kanssa. Ei paljon eroa meneekö auto eteenpäin koska renkaat pyörii vai koska ne liukuu. Joko nuo renkaat (Nokia hkpl 4) on todella paskat, tai autossa on jotain muutakin vikaa.
No mites toi avatar nyt sitten.. Eipä tohon muutakaan keksiny..
ABS jarruthan tossa on, mutta kun se ongelma tuntuiskin oleavan juurikin renkaiden pidossa. Abseista huolimatta lyö renkaat lukkoon ja tuntuu että abs pyörittelee niitä renkaita vähän fiiliksen mukaan.
Renkaat on tosiaan suhteellisen uudet, pari tuhatta ajetut ja nastat kaikki tallella. Rengaspaineet ok. Mutta silti, en valehtele jos sanon, että kahden kympin vauhdeistakin tarvitsee useamman metrin jarrutusmatkaa.
Tänään aamulla risteyksessä edessäni oli Volvo ja Toyota. Toyota eummaisena kärkkymässä väliä johonka ampaista. No, Toyota lähti ja Volvo siirtyi sitten sen auton mitan eteenpäin. Kyllä oli lähellä, etten ajanut se n perään, kun ei auto pysähtyny. Liikkeelle lähtiessä en edes painanut kaasua, vaan hölläsin vain jarruja. Sitten kun piti uudemman kerran pysähtyä, niin heti jarrut lukossa ja renkaat liukuu. Kyllähän se abs niitä renkaita aina välillä pyörittelee, mutta on se aika tyhjän kanssa. Ei paljon eroa meneekö auto eteenpäin koska renkaat pyörii vai koska ne liukuu. Joko nuo renkaat (Nokia hkpl 4) on todella paskat, tai autossa on jotain muutakin vikaa.
No mites toi avatar nyt sitten.. Eipä tohon muutakaan keksiny..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Pyöriihän ne renkaat oikein päin?Merbensium kirjoitti:No enpä osaa tosta sanoa, onko sieltä putkia poikki, vai ilmaa.. Kaveri vaan sanoi että varmaan ilmaa, jos ei kerran painetta tunnu. Ja kyllä ne jarruttaa ihan kohtuu hyvin tolla viimeisellä 1/3:lla.
ABS jarruthan tossa on, mutta kun se ongelma tuntuiskin oleavan juurikin renkaiden pidossa. Abseista huolimatta lyö renkaat lukkoon ja tuntuu että abs pyörittelee niitä renkaita vähän fiiliksen mukaan.
Renkaat on tosiaan suhteellisen uudet, pari tuhatta ajetut ja nastat kaikki tallella. Rengaspaineet ok. Mutta silti, en valehtele jos sanon, että kahden kympin vauhdeistakin tarvitsee useamman metrin jarrutusmatkaa.
Tänään aamulla risteyksessä edessäni oli Volvo ja Toyota. Toyota eummaisena kärkkymässä väliä johonka ampaista. No, Toyota lähti ja Volvo siirtyi sitten sen auton mitan eteenpäin. Kyllä oli lähellä, etten ajanut se n perään, kun ei auto pysähtyny. Liikkeelle lähtiessä en edes painanut kaasua, vaan hölläsin vain jarruja. Sitten kun piti uudemman kerran pysähtyä, niin heti jarrut lukossa ja renkaat liukuu. Kyllähän se abs niitä renkaita aina välillä pyörittelee, mutta on se aika tyhjän kanssa. Ei paljon eroa meneekö auto eteenpäin koska renkaat pyörii vai koska ne liukuu. Joko nuo renkaat (Nokia hkpl 4) on todella paskat, tai autossa on jotain muutakin vikaa.
No mites toi avatar nyt sitten.. Eipä tohon muutakaan keksiny..
Muuta en keksinyt ja itsellä vanhat hakkapeliitta neloset, eikä ongelmia. Autotkin kutakuinkin samanlaisia.
Eiku pääsylinteri vuotaa paineet ja vain toinen piiri toimii, jos säiliön kummassakin osassa on nestettä. Takapiirin tyhjentyminen on helppo jättää huomaamatta.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Korjattavaks toi auto on menossa tässä lähiaikoina kuitenkin, niin kattokoon noi jarrut sitten samalla.
On toi keli tuolla vähän ikävä, niin ei itse tee mieli ulkona alkaa ihmettelemään.
Jos tuossa on ton huollonkin jälkeen jotain ongelmia ton pysähtymisen suhteen, niin täytyy vissiin pyytää jotain toista W126 kuskia ratin taakse kokeilemaan.
En mie tiie...
On toi keli tuolla vähän ikävä, niin ei itse tee mieli ulkona alkaa ihmettelemään.
Jos tuossa on ton huollonkin jälkeen jotain ongelmia ton pysähtymisen suhteen, niin täytyy vissiin pyytää jotain toista W126 kuskia ratin taakse kokeilemaan.
En mie tiie...
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Onko tyhjäkäynti kovinkin isolla?
Itsellä hajos joskus w126:sta ABS-rele niin, että autoa oli vaikea saada pysähtymään kun löi ABS:iä päälle pienissäkin vauhdeissa. Meinas tulla kolareita ku yritti autoa parkkeeratakin.. Releen ku otti kokonaan pois, toimii jarrut normaalisti ilman ABS:ja, mutta uusikaan ei kovin kallis ollut.
Itsellä hajos joskus w126:sta ABS-rele niin, että autoa oli vaikea saada pysähtymään kun löi ABS:iä päälle pienissäkin vauhdeissa. Meinas tulla kolareita ku yritti autoa parkkeeratakin.. Releen ku otti kokonaan pois, toimii jarrut normaalisti ilman ABS:ja, mutta uusikaan ei kovin kallis ollut.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No, on se aika isolla. Se huiteli hetki sitten jossain 1100 rpm tienoilla, mutta nyt sain laskettua sitä ilmastointiteipillä hiukan johonki 900-1000rpm.. Jossain siellä on varmaan ilmavuoto, mutta tossa tutun tutun autokorjaajalla kun käytin, niin ei löytänyt mitään. Menee seuraavaksi jollekin Mersukorjaajalle.
Ja siis tarkoitat, että sen ei pitäisi lyödä abseja päälle pienissä vauhdeissa?
Luulin että toi toimii niin, että se pyrittelee lukkiutuneita renkaita välillä, vauhdista riippumatta. Aika osuvasti sanoit tuon, että ongelmia voi olla jo auton parkkeeramisessa.
Tolle pidollekin täytyy kyllä tehdä jotain. Sen nyt vielä ymmärtää, jos ei takana aina ole, mutta hermot menee kun edestä loppuu. Pitää ehkä kokeilla eri rengaspaineita, josko olis hyötyä?
Ja siis tarkoitat, että sen ei pitäisi lyödä abseja päälle pienissä vauhdeissa?
Luulin että toi toimii niin, että se pyrittelee lukkiutuneita renkaita välillä, vauhdista riippumatta. Aika osuvasti sanoit tuon, että ongelmia voi olla jo auton parkkeeramisessa.
Tolle pidollekin täytyy kyllä tehdä jotain. Sen nyt vielä ymmärtää, jos ei takana aina ole, mutta hermot menee kun edestä loppuu. Pitää ehkä kokeilla eri rengaspaineita, josko olis hyötyä?
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Tiedätkö millä testasi ilmavuodon? Ja mistä?Merbensium kirjoitti:No, on se aika isolla. Se huiteli hetki sitten jossain 1100 rpm tienoilla, mutta nyt sain laskettua sitä ilmastointiteipillä hiukan johonki 900-1000rpm.. Jossain siellä on varmaan ilmavuoto, mutta tossa tutun tutun autokorjaajalla kun käytin, niin ei löytänyt mitään.
Minulla vuotaa kaasuläpän akseli.
Yritin löytää sinne uusia tiivisteitä, mutta jokainen tiivistelafka sanoi,ettei löydy.
On se kumma tiivari.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
noista renkaista:
jos ne on kovin vanhat, niin voipi olla kovettuneet ja sitä myöten liukastuneet. talvikumet pitäis käyttää muutamassa vuodessa loppuun. jos ajelee samoilla kumeilla vaikka viis vuotta, niin päivämäärät on jo ummessa. kumit kovettuu ja muuttuu liukkaiks.
sitten tosta tyhjäkäynnistä:
jos moottori käy tyhjäkäyntiä reilun tuhannen kierrosta minuutissa, niin ei ihme, jos renkaat vähän sutasee, kun kytkee vaihteita silmään. mekkerin moottoreiden kuuluu käydä jotakin 700rpm tyhjäkäyntiä. automaatti vetää aika vähän, jos tyhjäkäynnit kohdillaan. tollasella tyhjäkäynnilläkin huutavalla koneella se automaatti kyllä vetää jo heti tyhjäkäynnilläkin. varmaan joku ruiskuexpertti osaa säätää sen tyhjäkäynnin kohdilleen. jos on kaasaripeli, niin jossakin siellä on varmaan ruuvvi, mistä voi säätää tyhjäkäyntiä.
jos ne on kovin vanhat, niin voipi olla kovettuneet ja sitä myöten liukastuneet. talvikumet pitäis käyttää muutamassa vuodessa loppuun. jos ajelee samoilla kumeilla vaikka viis vuotta, niin päivämäärät on jo ummessa. kumit kovettuu ja muuttuu liukkaiks.
sitten tosta tyhjäkäynnistä:
jos moottori käy tyhjäkäyntiä reilun tuhannen kierrosta minuutissa, niin ei ihme, jos renkaat vähän sutasee, kun kytkee vaihteita silmään. mekkerin moottoreiden kuuluu käydä jotakin 700rpm tyhjäkäyntiä. automaatti vetää aika vähän, jos tyhjäkäynnit kohdillaan. tollasella tyhjäkäynnilläkin huutavalla koneella se automaatti kyllä vetää jo heti tyhjäkäynnilläkin. varmaan joku ruiskuexpertti osaa säätää sen tyhjäkäynnin kohdilleen. jos on kaasaripeli, niin jossakin siellä on varmaan ruuvvi, mistä voi säätää tyhjäkäyntiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Harri126:
Ei ole tietoa, miten ja mistä katsoi. Kaveri on kyllä ihan autokorjaaja monen kymmenen vuoden kokemuksella ja sillä nimellä se putiikkikin menee. Mutta mitään rakettitiedettä kaveri ei osaa. Eli aika simppeleissä jutuissa pyöritään. Hyvää jälkeä tekee tosin. Eli melkeen kaikki hienommat mallikohtaiset jutut ei oo kyllä ihan lapasessa..
Pera8X:
Renkaat on viimetalvena ostettu (edellisen omitajan mukaan), ja kyllä ne siltä näyttävätkin. Pinta on kuin uudessa, nastat kaikki teräviä ja tallella ja kumi on pehmeää. Sanoisin että kyseessä on aika laaturenkaat. Vanhassa autossa oli jotku viis vuotta vanhat kuluneet Bridgestonen kumit, eikä koskaan ollu ongelmia pidon kanssa, edes läheltäpiti tilanteissa. Ja takaveto oli sekin kosla.
Tiedän, että tuo tyhjäkäynti ei toimi oikein. Jarrulla sen saa pidettyä kurissa, ettei sutase vaihteen kytkiessä. Ja ruiskukonehan toi on. Taitaa olla aika tavallinen vaiva nuo tyhjäkäyntikierrokset.
Josko se tietäis jotain se Mersukorjaaja sitten, jolle ton romun vien.
Ei ole tietoa, miten ja mistä katsoi. Kaveri on kyllä ihan autokorjaaja monen kymmenen vuoden kokemuksella ja sillä nimellä se putiikkikin menee. Mutta mitään rakettitiedettä kaveri ei osaa. Eli aika simppeleissä jutuissa pyöritään. Hyvää jälkeä tekee tosin. Eli melkeen kaikki hienommat mallikohtaiset jutut ei oo kyllä ihan lapasessa..
Pera8X:
Renkaat on viimetalvena ostettu (edellisen omitajan mukaan), ja kyllä ne siltä näyttävätkin. Pinta on kuin uudessa, nastat kaikki teräviä ja tallella ja kumi on pehmeää. Sanoisin että kyseessä on aika laaturenkaat. Vanhassa autossa oli jotku viis vuotta vanhat kuluneet Bridgestonen kumit, eikä koskaan ollu ongelmia pidon kanssa, edes läheltäpiti tilanteissa. Ja takaveto oli sekin kosla.
Tiedän, että tuo tyhjäkäynti ei toimi oikein. Jarrulla sen saa pidettyä kurissa, ettei sutase vaihteen kytkiessä. Ja ruiskukonehan toi on. Taitaa olla aika tavallinen vaiva nuo tyhjäkäyntikierrokset.
Josko se tietäis jotain se Mersukorjaaja sitten, jolle ton romun vien.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Mieleen tulee myös, että jos takajarruissa on jotain hämminkiä ja autossa ilmeisesti tyhjäkäyntikierroksia monta sataa liikaa, niin kyllähän se tuollaista malmikasaa tuppaa tuuppaamaan liukkaalla etiäpäin, vaikka etujarrut miten kuten pyrkisikin vauhtia rajoittamaan.arto79 kirjoitti:Onko tyhjäkäynti kovinkin isolla?
Itsellä hajos joskus w126:sta ABS-rele niin, että autoa oli vaikea saada pysähtymään kun löi ABS:iä päälle pienissäkin vauhdeissa. Meinas tulla kolareita ku yritti autoa parkkeeratakin.. Releen ku otti kokonaan pois, toimii jarrut normaalisti ilman ABS:ja, mutta uusikaan ei kovin kallis ollut.
Toivotaan, että loogiset viat löytyy ja auto tulee kuntoon. Tuo vilutuskäyrä t:n viivalla laskee taas kummasti, kun pääsee ehjällä autolla liikennöimaan.
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Mesedesi kirjoitti:No jos jaksat lähteä vähän juoksuttamaan sitä pitemmälle, niin suosittelen nimimerkkiä toipoi.Merbensium kirjoitti:Josko se tietäis jotain se Mersukorjaaja sitten, jolle ton romun vien.
Jaajaa?? Kukas tämä kaveri on, ja missä vaikuttaa?
Rollelle meinasin viedä, kun on pari muutakin juttua mitkä pitäis laittaa.. Menis samalla kaikki.
Nytkun ton jonnekin vien, niin hinta ei kiinnosta niinkään.. Kaiken oon valmis maksamaan mitä tililtä löytyy.
Haluun vaan että homma tehdään kunnolla, ja että auto tulee kuntoon..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W126 jarruista?
???Merbensium kirjoitti: Sitten vähän avaudutaan kun ketuttaa niin perkeleesti tuo auto. Aivan paska. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla pakkasilla, on jäykkä kääntää. Ja koko ajan saa olla vähän niinkuin varpasillaan kun tolla ajelee.
Vähänkään miettii jarrun hipasemistakaan, niin samantien auto menee kun pulkka eikä millään pysähdy. Ja näin käy jo alle 30km/h vauhdeissa. Saatana. Ja renkaat on sentään uudehkot, pari tuhatta ajetut Nokian hakkapeliitat.
Ja kun auto on pysähdyksissä, ei tarvitse olla kuin sentti pari pehmeähköä lunta niin pyörät sutaisee kun vaihteen kytkee päälle. Sitten ei liikutakaan mihinkään. Ja aina saa olla kaivamassa jostain pois. Ei tota saa edes tossa pihassa käännettyä.
Sitten vielä on toi perkeleen automaatti, niin tehoa ei pysty hillitsemään tai pudottamaan täysin pois mitenkään. (vrt. manuaalin kytkin) Jarrua kun painaa niin eturenkaat samantien lukossa ja takarenkaat sutaisee heittäen persettä sivulle.
Paska mikä paska, olis pitäny uskoa kun sanottiin. Ostan saatana Jeepin ens talveks, onpahan auto jolla pääsee kulkemaan. Mä en tollasella painavalla paskapulkalla enää toista talvea ajele.
Siinä sun autossasi on jotain aivan päin persettä.
Onkohan meillä nyt edes samanlaisia autoja.. omasta w126 500 SE:sta toimii ohjaustehostin kuin unelma joka säällä, ajo-ominaisuudet ovat talvella jopa naurettavan hyvät (erinomaisen ennustettavaa käytöstä, ei lähde käsistä sitten millään), auto pysähtyy todella hyvin jo näillä pinnoitetuilla nastarenkailla mitkä ovat alla.. en ole saanut autoa mihinkään jumiin ikinä, uskalsin kääntää sen jopa mökin pihalla parinkymmenen sentin kinoksessa, joka on epätasaisen rantahiekan päällä ja hinaavaa traktoria ei olisi saanut ainakaan viikkoon paikalle.. sillä pääsee sieltä mihin muut jäävät jumiin ja tämän talven aikana onkin tullut joko hymähdettyä jumiin jääneille autoille tai sitten autettua työntämään niitä pois jumista.
Edes mun tyttöystäväkään ei ole saanut tätä mihinkään jumiin muutaman kuukauden ajokokemuksellaan.
Perheellä on ollut kymmeniä autoja tässä vuosien varrella ja tämä on yksi parhaimmista kaksivetoisista talviautoista mitä ajo-ominaisuuksiin tulee. Ja lämmin vielä, kuin mikä.
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
corepressor kirjoitti: ???
Siinä sun autossasi on jotain aivan päin persettä.
Edes mun tyttöystäväkään ei ole saanut tätä mihinkään jumiin muutaman kuukauden ajokokemuksellaan.
Siinä nyt tuntuu olevan aika monikin asia päin persettä. Mutta olis tarkoitus panna se nyt kuntoon. Alusta tossa nyt ei pidä paineita ja on ku kivireki, saattaa osaltaan vaikuttaa tuohon talvikäyttäytymiseen.
Ei tarvii paljoakaan olla lunta, ei välttämättä yhtään, kun takarenkaat jo sutaisee ja lipsuu sivulle. Esim. mäessä, kovaa tallautunutta lunta, jos siihen joutuu pysähtymään, niin ei se helppoa ole pois päästä. Jos ei lähde tyhjäkäynnillä, niin kaasun koskettaminen jo saa renkaat sutimaan. Ja toisaalta taajamanopeuksissa noi mutkat on aika mielenkiintosia, kun uhkaa mennä kohtalaisen suoraan tuo. Ei oikeen sivuttaispitoa eturenkaissa. Tuo niinkuin puskee niin maan perkeleesti.
Ja se ohjaustehostin on semmonen... toimii sillain pätkittäin, pulssimaisesti.. Miten sitä nyt kuvailis. Jospas tuonkin piruuttani sulle ton auton niin saat heittää lenkin sillä.
Kovasti haluaisin uskoa että on hyvä talviauto..
En osaa sanoa.
Niin se on kyllä tuo Alkon pääjohtajakin sanonut, että on huono talviauto. Aina perä sivulla. Ja sitten kun sen saa liikkeelle, niin sitten se kans menee kun pulkka.
Mutta jos tuolla kerran hameväkikin tulee toimeen, niin pakkohan se on tulla iteki.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Veikkaan että takajarruletku tai putki on vuotanut nesteet ulos, ei sinne ilmaa mistään yhtäkkiä pääse. Alla kuva tosta jarruneste säiliöstä eli onko sulla tossa takaosassa nestettä vai onko tyhjä ?
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Katos katos.. Kiitoksia kuvasta. Tarkoitat tuota pienempää osaa, eli tuossa kuvassasi vasentapuolta? N. 1cm alle minimi rajanhan se näyttää. Minkäslaista nestettä tonne pitää lisätä? Ja mites toi lisääminen onnistuu? Korkki auki ja litkua sisään?
Tästä taisin aiemminkin jossain topicissani kirota, kun ei edes käyttöohjekirjasta löydy kuvaa koneesta apulaitteineen ja nestesäiliöineen.
Tuonkin säiliön luulin sisältävän ohjaustehostimen nestettä.
No, aina on hyvä oppia jotain uutta.
Vastahan tuokin auto on vajaa pari kk minulla ollut..
Tästä taisin aiemminkin jossain topicissani kirota, kun ei edes käyttöohjekirjasta löydy kuvaa koneesta apulaitteineen ja nestesäiliöineen.
Tuonkin säiliön luulin sisältävän ohjaustehostimen nestettä.
No, aina on hyvä oppia jotain uutta.
Vastahan tuokin auto on vajaa pari kk minulla ollut..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
No minä oon nyt pari viikkoa ajanut W126:lla.
Omakohtaiset kokemukset on kanssa, että auto on raskas ja sen kanssa pitää risteyksiin tulla vähän toisellatavalla kuin jollain kansankinnerillä.
Talvirenkaat on HKPL1:set, joten niissäkään ei ole kehumista. Haistaa herkästi ylämäen.
Minulla taas ei ole tuota sutimista eikä peränheittoa ilmennyt ongelmaksi asti, kun tuo kone on taas sieltä valikoiman toisesta laidasta...
260 on verraten raukee, mutta liikenteen mukana pysytään riittävästi.
Omakohtaiset kokemukset on kanssa, että auto on raskas ja sen kanssa pitää risteyksiin tulla vähän toisellatavalla kuin jollain kansankinnerillä.
Talvirenkaat on HKPL1:set, joten niissäkään ei ole kehumista. Haistaa herkästi ylämäen.
Minulla taas ei ole tuota sutimista eikä peränheittoa ilmennyt ongelmaksi asti, kun tuo kone on taas sieltä valikoiman toisesta laidasta...
260 on verraten raukee, mutta liikenteen mukana pysytään riittävästi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Mites tuo jarruneste, jos on ne ABS:t? Käykö tuo DOT4?
Ja säiliöitä kun katsoin, niin se taaimmainen oli juurikin 1cm alle minimi rajan, mutta etummaisessa oli vielä melkein maximi rajassa. Taitaapi vuotaa jostain takaa?
Vaikuttaako tuo takimmaisen nestesäiliön nestemäärä jarruihin juurikin tuolla mainitsemallani tavalla, vai onko siellä sitten jotain muutakin?
Kiitoksia vaan kaikille kanssa-autoilijoille avusta.
Ja säiliöitä kun katsoin, niin se taaimmainen oli juurikin 1cm alle minimi rajan, mutta etummaisessa oli vielä melkein maximi rajassa. Taitaapi vuotaa jostain takaa?
Vaikuttaako tuo takimmaisen nestesäiliön nestemäärä jarruihin juurikin tuolla mainitsemallani tavalla, vai onko siellä sitten jotain muutakin?
Kiitoksia vaan kaikille kanssa-autoilijoille avusta.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Abs:ille on oma jarruneste käsittääkseni. Autoa katsotaan aina kuljettajan paikalta, eli kuvassa olevasta säiliöstä vasen on etummainen ja oikea takimmainen. Korjaan edellistä sanomaani senverran. Tosiaankin tuo säiliön täyttö tapahtuu tuosta takimmaisesta säiliöstä josta se ottaa aineen tuohon etummaiseen säiliöön nimenomaan sieltä yläältä, joten takasäiliö voi olla täynnä ja etusäiliö tyhjä. Olettaen että ymmärsin kuvan oikein, onhan tuo jarrutehostaja jossa on tuo keltainen tarra?
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No, eiköhän nuo Vehon tiskillä tiedä. Tommonen neste nyt tuskin paljon maksaa, niin väliäkö sillä, mistä sen hakee.tango kirjoitti:Abs:ille on oma jarruneste käsittääkseni. Autoa katsotaan aina kuljettajan paikalta, eli kuvassa olevasta säiliöstä vasen on etummainen ja oikea takimmainen. Korjaan edellistä sanomaani senverran. Tosiaankin tuo säiliön täyttö tapahtuu tuosta takimmaisesta säiliöstä josta se ottaa aineen tuohon etummaiseen säiliöön nimenomaan sieltä yläältä, joten takasäiliö voi olla täynnä ja etusäiliö tyhjä. Olettaen että ymmärsin kuvan oikein, onhan tuo jarrutehostaja jossa on tuo keltainen tarra?
Tuosta kuvasta, eli vasen on takasäiliö ja oikea etummainen. Tuo härpäke, jossa keltainen tarra on (jarrutehostin??) on liki rintapellissä kiinni, jolloin tuo oikeanpuoleinen säiliö osoittaa keulatähteä.
Ja viitaten tuohon Mesedesin sanomaan, niin painaahan tuo auto pyöreästi pari tonnia. Eiköhän tääkin talvikäyttäytyminen helpotu/rauhoitu, kunhan saan auton kuntoon. Etunenässä nuo jarrut, ja jos se korkeiden tyhjäkäyntikierrosten syykin selviäisi.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Joo se mötikkä missä on keltanen tarra on jarrutehostin..
Ja kyllä dot 4 kelpaa, siellä on sitä varmasti jo ennestään ja eri tyypin nesteitä ei kannata laittaa sekasin. Eli ostat varaosaliikkeestä purkin sitä 4:sta (ei mistään veholta) ja kaadat säiliön täyteen.. Ja sit ilmaat takajarrut/selvität onko jokin jarruputki tai letku rikki.
Eikä absit mitään omaa erikoisnestettään tarvitse.
Ja kyllä dot 4 kelpaa, siellä on sitä varmasti jo ennestään ja eri tyypin nesteitä ei kannata laittaa sekasin. Eli ostat varaosaliikkeestä purkin sitä 4:sta (ei mistään veholta) ja kaadat säiliön täyteen.. Ja sit ilmaat takajarrut/selvität onko jokin jarruputki tai letku rikki.
Eikä absit mitään omaa erikoisnestettään tarvitse.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel