w211

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

w211

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Mersun omistajaksi haaveilevan kysymys konkareille; kannattaako tällaista autoa edes harkita?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... sitelang=2
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w211

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

antran1 kirjoitti:Mersun omistajaksi haaveilevan kysymys konkareille; kannattaako tällaista autoa edes harkita?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... sitelang=2
Selvitä onko jäähdytin ongelma korjattu Noissa voi mennä jäähdytin nestettä laatikkoon ja sitten voi olla kallis lasku edessä.. On varmastikkin hieno auto. Ensimmäisiä W211:ia nuo -03 mallit.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Jäähdyttäjän tyyppi kannattaa tarkastaa, koska ennen vuotta 2004 joissain tyypeissä ollut ongelmia jäähdyttäjän kestävyyden kanssa.
Muutenhan todella siistin näköinen ja vähän ajettu auto!
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kannattaa! Katsoo miten huollettu ja juuri tuo jäähdytin. Sitten vaan koeajolle ja päättää ostaako itselleen.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Aika hyvä valikoima kun painaa vastaavat autot.Nettiautosta.Samanlaiset

Takuu oisi kova sana,edellisten lisäksi. :shock: :shock:
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Tuota, miten sen jäähdyttimen mahdollisen vuotamisen voi todeta, katsomalla huoltokirjaa ja kyselemällä..? Ja ennen kaikkia mitä kannattaa tehdä asian suhteen, jos ei vielä ole vuotanut laatikkoon?

nautserille: Tämä auto kiinnostaa mua eniten sen takia, kun tämä autoliike on vain 25 km päässä Kemistä. Olen käynyt launtaina päällisin puolin katsomassa autoa, vaikutti kyllä todella siistiltä ikäisekseen. Ainakaan perä ei roikkunut vielä maassa, lieko käynyt autoa aika ajoin käyttämässä.. ;)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

hieno auto,mutta tingi hinnasta ainakin niin 3.5 tonnia
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä pitkä juttu asiasta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=60000

Vikaa ei saa muuten selville,kuin täytyy ottaa näyte vaihteistoöljystä,esim,veholla.

Laita tuonne hakuosioon vaikka 211 ,niin saat paljon tietoa auton tiimoilta.

Jos mahdollista niin käy koe ajolla heti auton ollessa kylmä niin seuraa vaihteiston toimintaa ,nykiikö noin 60 tasaisella nopeudella.

Vaihtaako nykimättä.
Vaihtaako vaihteet luistamatta.
Kuuntele moottorin käyntiä ,ettei supsuta suuttimien juuresta,myös pakokaasun haju voi haista pelti ylhäällä.
Varminta olisi käyttää moottorin suoja irti,ruuvit on torks 25 avaimella kiinni. :wink:
Ja vielä kun olet ostanut auton.
:lol:

Vaihda ne vaihteisto öljyt ja jarruneste ,jos on epäselvää milloin on viimeksi tehty.
Muu huolto on jo itsestään selvä juttu :shock:
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Halpa ja hienon näköinen...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Kommentti:
Minusta tässä hypetetään mielestäni liikaa tuota glygoolijuttua. Eihän noissa kaikissa tuota ongelmaa sentään ole ja valtaosa noista toimii ilman mitään jäähdyttimen vaihtoja tai muita ongelmia.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mikablo kirjoitti:Kommentti:
Minusta tässä hypetetään mielestäni liikaa tuota glygoolijuttua. Eihän noissa kaikissa tuota ongelmaa sentään ole ja valtaosa noista toimii ilman mitään jäähdyttimen vaihtoja tai muita ongelmia.
Kyllä kait se on fakta että ne tietyn numerosarjan Valeo syylärit voi porsia ihan milloin vaan, jopa 60thkm kohdalla. Kun amg:tä olin ostamassa ja siinä oli muutama -03 mistä tein kyselyä niin 2 myyjääkin Saksassa sanoi että jäähdyttäjä/tyyppivika on korjattu ja jäähdytin vaihdettu. kuitit löytyy. Eli samanen vika on ollut myös W203:ssa ainakin AMG:ssä.

Tuosta nykyisestä en ole syyläriä vielä tarkastanut. Toivonut vaan parasta ja kyllä sen katson kun kelit lämpiää ja viitsii tonkia sen numeron sieltä esille.

Niin ja voihan se ihan hyvin kestääkin, mutta kyllä se harmittaa jos muutaman sadan euron syylärin jättää vaihtamatta ja tilalle tulee 5000€ lasku vai mitä ne laskut nyt ovat sitten olleetkaan.. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Joko on koeajettu :?: :?:

Ei kait säikäytänyt vaihteiston juttu. :shock:

Kyllä 211 on hyvä auto :wink:
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tmh33 kirjoitti:Jäähdyttäjän tyyppi kannattaa tarkastaa, koska ennen vuotta 2004 joissain tyypeissä ollut ongelmia jäähdyttäjän kestävyyden kanssa.
Muutenhan todella siistin näköinen ja vähän ajettu auto!

Ei niissä jäähdyttimissä mitään muutosta ole tapahtunut,vaan automallit 203,209,211 alkaen 9/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.(suoraa tehtaan tekstiä glykooliongelmasta)
Luulen kuitenkin että ennen 9/2003 valmistettuihin on jo kaikkiin korjaus tehty,kun järkijään särkyivät jo alle 70000km.
Ja tuohan on liikkeessä myynnissä, niin siinähän on kuluttaja suoja päällä jonka mukaan tuotteen pitää kestää sen oletettu kestoikä.Eli mielestäni pitäisi olla ihan turvallinen ostaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

nautseri kirjoitti:Joko on koeajettu :?: :?:

Ei kait säikäytänyt vaihteiston juttu. :shock:

Kyllä 211 on hyvä auto :wink:
naustserille: Ehdin käydä ajamassa ko. autoa. Siinähän kävi sitten kuitenkin niin, että auto ehti mennä kaupaksi ennenkuin päästiin hinnasta sopuun.

Näillä näkymin olen kuitenkin perjantaina samanlaisen auton haltija. Väri on tulevassa autossa musta ja vuosimalli 2005. Ilmeisesti näissä vuosimalleissa ei ole tätä glykoliongelmaa ollut?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ei ainakaan minulla ole ollut,.(vielä).
On jo tuossa vuosimallissa muutenkin jo sähköpuoltakin päivitetty.
-06 piikkinokkassa ,ehkä jotakin muutoksia tapahtunut.

:roll:
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Pari kysymystä vielä: Käväisin tuossa jo venäjän poikien sivuilla katsomassa valmistenumeron mukaan tietoja tulevasta autostani, ja laturin suhteen ihmettelin tätä:

910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

Siis tarkoittaako tuo sitä, että laturin teho on vain 65 A??

Ja onko kaikissa CDI malleissa sähköinen lämmitysvastus lämminilmakanavassa? Tuo 65 annea ei kyllä riitä kovin kummoiseen lämmitysvastukseen..
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Onko auto missä ollut?
Tarkemmat tiedot autosta auttaisi ,mitä siinä on?

Omassani on 200A laturi 320 cdi.

Jos on noin pieni tehoinen laturi,akkukin voi olla alle 100 Ampp,
joten pakkasiin kannattaa varautua.
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Tuontiauto Saksanmaalta.

Ennustan kyllä ongelmia talvimukavuuden kanssa, jos tuota lämmitysvastusta ei todellakaan ole tässä mallissa.. :(

No, kyllä kai se jo 3 kuukauden päästä hellittää nämä pakkaset...
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Mä rupesin tuossa vielä vähän miettimään tuota 64 A:n latausvirtaa; voinko se tosiaan olla totta että jo itsessään noin paljon kaikkia sähkölaitteita sisältävä ajoneuvo olisi varustettu mopon laturilla..?! :?

Tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että jos joskus edes haaveilee lisälämmittimen asennuksesta (Minkä tulen tarvimaan ilman sähkövastuksia!), vaatisi se tosi ison lisälaturin käyttöä kun auto on lohkolämmityksessä. Lisäksi akku on hommattava paljon isompi kuin alkuperäinen.

Vatuttaa jo etukäteen; mulla vanhassa koslassa (V70 -97) oli sentäs 120 A:n laturi, mikä ei sekään ole nykymittapuun mukaan paljoakaan.. :x
Avatar
antran1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja antran1 »

Kun kerran innostuin nyt kirjoittelemaan, niin tässä lisää tietoa autosta rusnakkien MB-clubin sivuilta:

Heating 0-21766996
Delivery date 20.07.04
Dealer Bremen branch (233)
Interior leather anthracite (831)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
M32 capacity 3,2 liter (с 02.10.1995)

U15 Unknown code
U16 Unknown code
21N Unknown code
213 parameter steering (с 01.07.1989)

220 parking aid (с 01.10.1993)

249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)

28N Unknown code
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

287 ski inboard loading facility
through-loading feature (с 01.10.1990)

301 storage box in the rear (с 01.05.1988)

309 cupholder (с 01.06.1995)

354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)

386 Unknown code
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

527 Reims adapter and paint kit

581 automatic climate control (с 01.01.1977)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

615 lamp unit, asymmetrical l.h. traffic, and front and rear door courtesy lamps
like 610, and with type 107 bifocal bulbs
611 + 613 (с 01.11.1978)

690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) (с 01.10.1995)

805 Change of year of model, last figure shows new model year

819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

875 heated screen wash system (с 01.02.1988)
windshield washer heated (W201)

910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)

954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)

988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)

830A Unknown code
2XXL Unknown code
202B Unknown code
217L Unknown code
250B Unknown code
260B Unknown code




Внимание! При копировании этой страницы удаление строки с указанием источника информации расценивается нами как нарушение наших прав. Вы предупреждены!
Vastaa Viestiin