Minkälaisia perusteluja olisi panostaa CDI moottoriseen Vitoon perinteisemmän tekniikan sijaan?
Tavoitteena olisi saada suht huoleton (tai siis niin huoleton kuin Vito nyt voi olla) käyttöpaku jota hieman piristäisi lastulla tai muuten(?).
Jos n. 150hv saisi niin kärryäkin jaksaisi kiskoa.
Vito 110D vai CDI?
Re: Vito 110D vai CDI?
110D hajottaa kannentiivisteensä jo vakiotehollakin, joten CDI.
CDI:n viritäminen maksaa enemmän kuin 110D:n joten 110D.
-> Valitse itse halutko käyttää enemmän rahaa vai korjata enemmän moottoria. Kannentiivsteen vaihtaminen 110D moottoriin on suurempi työ mitä äkkipäätä ajattelisi. Hyvällä tuurilla tuota tarvitsee tehdä vain joka viides vuosi tai harvemminkin...varsinkiin jos oikeasti pysytään alle 150 hp tehossa.
- CDI moottorin järkevä lastutus, olisko luokkaa 500€
- 110D säätäminen samalle syöttömäärälle 0€
CDI:n viritäminen maksaa enemmän kuin 110D:n joten 110D.
-> Valitse itse halutko käyttää enemmän rahaa vai korjata enemmän moottoria. Kannentiivsteen vaihtaminen 110D moottoriin on suurempi työ mitä äkkipäätä ajattelisi. Hyvällä tuurilla tuota tarvitsee tehdä vain joka viides vuosi tai harvemminkin...varsinkiin jos oikeasti pysytään alle 150 hp tehossa.
- CDI moottorin järkevä lastutus, olisko luokkaa 500€
- 110D säätäminen samalle syöttömäärälle 0€
Lisää tietoa: www.skg.fi