Tuollainen Merssu kiinnostaisi. BMW:t on tuttuja mutta Merssujen kans olen vielä aika kuutamolla. AMG malleissa vakiovarusteet on kattavia, mutta mitä oleellisia lisävarusteita noissa olisi suotavaa olla?
Onko noissa ihan perinteiset iskarit vai jotku sairaan kalliit sähkötolpat?
Minkälaisia tyyppivikoja, mitä kannattaa tsekata koeajolla?
Tervetuloa foorumille. Otapa yhteys nimimerkkiin Juha R, hän osti taannoin etsimisen jälkeen E 55:n. E 50 ei liene vaihtoehto. Varusteista, itse tykkään takaistuinlämmityksestä . Ruostettahan noistakin saa tsiigata, ovien yläosista tiivisteiden alta, etujousenkupeista, etupalkista... Hakuun vaan väyry* AND ruoste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja rohkeesti yhteyttä johonkin E55;sen omistavaan niin saat tietoa
jos asut lähellä valkeakoskea, niin tule potkimaan renkaita koe ajolle ei kyllä mun autolla pääse kun se on seisonnassa mut tutkia sitä kyllä saa jos kiinnostaa
Niin kuin Timo L sanoi...E50 ei ole vaihtoehto Ns. välimalli, perustuu E420:iin eli kalliimmat varaosat verrattuna E55:seen joka perustuu 430:seen.
Perusvarusteet on kutakuinkin samat kuin Avantgarde väyrysessä eli xenon valot, Becker navi+cd boxi, Bose-kaiuittimet, autom.ilmastointi, nahkasisusta sähkösäädöillä ja muistilla, sähkökäyttöinen takalasin verho, kattoluukku, ABS/ESP/BAS, jne.
Harvinaisempia lisävarusteita ovat erikoisnahkasisusta (yksivärinen), lasikattoluukku, sähkösäätöiset iskunvaimentimet, varashälytin hinaustoiminnolla, sähköllä säätyvät ja ohjelmoitavat sivupeilit, takapenkinlämmittimet, sähkösäätöinen ratti, jne.
Ruosteongelmat samat kuin missä tahansa väyrysessä vm. 96-00 eli ovet, etujousikupit ja etupalkki.
Jarrut on etupään osalta kalliit, etulevyjä ei saa tarvikkeena ja orig. maksaa 300-375€/kpl riippuen ostaako Saksasta vai Veholta. Orig. pakoputkisto on ns. sikakallis (rosteri).
Vaeltava joutokäynti viittaa kuluneeseen jakoketjuun, miettivä vaihdelaatikko ilmamassamittariin, kohoavat lämmöt lämmönvaihtimeen, pätkivä käynti tulpanjohtoihin ja puoliin.
E50:tä ei ole tehty kuin yhtenä mallivuonna, (96)97 pari tuhatta kappaletta M119 moottorilla ja E55 tehty useamman vuoden ajan (98-02?) 12000kpl M113 moottorilla.
tuossaopa tuo triviapuoli joka varmaan vaikuttaa siihen miten E50 kannattaa hommata. kuten edellä mainittu, se perustuu vanhempaan 80 luvun tekniikkaan.
Itel ei oo tommosia ollut mutta kaverilla oli 3 vuotta E50 ja sitten se vaihtoi E55:n viime kesänä. Sen verran voin sanoa että E55 samankaltaisista hevosvoimista huolimatta on huomattavasti ripeämpi kiihtymään esim 0-100 ja 1/8 maili ajettiin viimekesänä molemmat autot rinnakkain ja kyl se E55 vei selvän voiton sekunnin erolla.