R129:n Ikkunat nousee ja laskee hitaasti?
R129:n Ikkunat nousee ja laskee hitaasti?
Onkos noissa sähkölaseissa jokin tyyppivika ku lasit liikkuu todella tahamisesti ylös ja alas? Oikeanpuolen lasi ei nouse ylös asti ilman että auttaa kädellä.
Käytin tänään kuskin ovipahvin irti ja rasvasin kiskoja, mutta ei apua.. Irroitin nostimen moottorinkin ja huomasin että alhaalla niinkin liikkuu ihan jees, mutta puolivälin yläpuolella alkaa tahmaamaan todella pahasti..
Kannattaako alkaa ostamaan uusia moottoreita, vai onko nuo mekanismit uusittava? Yritin katella onko noissa jotain säätöjä, mutta ei tuohon suuntaan oikein tuntunut löytyvän.
Käytin tänään kuskin ovipahvin irti ja rasvasin kiskoja, mutta ei apua.. Irroitin nostimen moottorinkin ja huomasin että alhaalla niinkin liikkuu ihan jees, mutta puolivälin yläpuolella alkaa tahmaamaan todella pahasti..
Kannattaako alkaa ostamaan uusia moottoreita, vai onko nuo mekanismit uusittava? Yritin katella onko noissa jotain säätöjä, mutta ei tuohon suuntaan oikein tuntunut löytyvän.
- JuriPotkuri
- Mersumies
No tämä nyt on puhdas arvaus, kun ei ole mitään hajua tuon 129:n oven rakenteesta. Itsellä joskus jumii ton coupen lasi vähän siellä peilikolmion sisällä. Siellä on jotain kumimaista ainetta, jota on ajan saatossa tarttunut myös lasin pintaan, ja kuivana nää pinnat vastustaa sitä lasin nousemista aika tehokkaasti. Oireet on ainakin samat, eli lasin nousu hidastuu juurikin siinä puolenvälin jälkeen, kun etureuna saavuttaa peilikolmion.
Omaani olen lääkinnyt ihan vaan Wurth:in nestemäisellä teflonilla, sitä kun ruikkasee vähän sinne peilikolmion hahloon, niin vuoden verran menee hienosti. Ei valu eikä tahmaa. Oikea tapahan olisi irroittaa se koko lasi ja puhdistaa kumijäämistä.
Tämänhän voi helposti testata. Laita puhdasta vettä vaikka ny pumppupulloon ja suhauta sinne väliin, niin näät helpottuuko lasin nousu. Voitelee se vesikin sen verran että näkee onko se tästä kiinni.
Terv. Juri
Omaani olen lääkinnyt ihan vaan Wurth:in nestemäisellä teflonilla, sitä kun ruikkasee vähän sinne peilikolmion hahloon, niin vuoden verran menee hienosti. Ei valu eikä tahmaa. Oikea tapahan olisi irroittaa se koko lasi ja puhdistaa kumijäämistä.
Tämänhän voi helposti testata. Laita puhdasta vettä vaikka ny pumppupulloon ja suhauta sinne väliin, niin näät helpottuuko lasin nousu. Voitelee se vesikin sen verran että näkee onko se tästä kiinni.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
- Manu300cea24
- Mersumies
Siihenhän voi lasin säätökin auttaa mistä mulla ei ole hajuakaan.
Mutta yleisesti ne liukupinnat on hyvä olla puhtaat ettei paska sitä ikkunaa/mekanismia jumi.
Toinen vois sen moottorin päästää pois ja kattoo sen peltikannen alta mekanismin rattaat ettei siellä ole vettä ja muuta saipaa.
Mulla oli omassa vettä ja sen kanssa käynyttä vasukkaa mikä talavella jääty.

Mutta yleisesti ne liukupinnat on hyvä olla puhtaat ettei paska sitä ikkunaa/mekanismia jumi.
Toinen vois sen moottorin päästää pois ja kattoo sen peltikannen alta mekanismin rattaat ettei siellä ole vettä ja muuta saipaa.
Mulla oli omassa vettä ja sen kanssa käynyttä vasukkaa mikä talavella jääty.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla on C124 sama vika kuskin oven lasi liikkuu tahmeasti. ja nyt kun auto ollut seisonnassa niin on jumittunnut kokonaan O_o pitää vissii ottaa koko mekanismi irti ja putsata kokonaan. Yrittää kummiski laskea ikkunaa. painaa nappia niin naksahtaa mutta ei muuta. Itse asiassa vaihoin tuohon coupeen koko kuskin oven, joten tuo pitää ottaa tuosta vanhasta ja vaihtaa uuteen. Olisiko kellään mitää räjäytyskuvaa/ohjetta tuon purkamiseksi. Haynesin oppaassa oli aika ylimalkasesti selitetty ja sekin oli sedaniin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Tossapa SL:n oven sisus: http://tinyurl.com/y8hmkgp
Ja tossa C124: http://tinyurl.com/yhq8dnl
molemmat ilman nostomekanismia.
Ja tossa C124: http://tinyurl.com/yhq8dnl
molemmat ilman nostomekanismia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: R129:n Ikkunat nousee ja laskee hitaasti?
Laitanpa tähän jatkoksi, kun ei viitsisi uutta topikkia aloittaa.
Kaverin SL:ää eilen ihmettelin ja varsinkin apparin ikkunaa. Ei nouse ylös. Ovesta ei kuulu mitään ääntä, eikä ikkuna edes yritäkään liikahtaa.
"Takapenkin" alla on boksi, mikä naksuu, kun katkaisijaa painaa, se onkin ainoa, mitä tapahtuu.
Onko mitään hajua, missä mättää?
Piuha poikki?
Aika, eikä sen puoleen kuntokaan riittänyt eilen tarkempaan tutkimiseen.
Kaverin SL:ää eilen ihmettelin ja varsinkin apparin ikkunaa. Ei nouse ylös. Ovesta ei kuulu mitään ääntä, eikä ikkuna edes yritäkään liikahtaa.
"Takapenkin" alla on boksi, mikä naksuu, kun katkaisijaa painaa, se onkin ainoa, mitä tapahtuu.

Onko mitään hajua, missä mättää?

Piuha poikki?
Aika, eikä sen puoleen kuntokaan riittänyt eilen tarkempaan tutkimiseen.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: R129:n Ikkunat nousee ja laskee hitaasti?
Mulla oli Sl:ssä samanlaista vikaa viime kesänä että ikkuna ei pelittänyt. Boksi takapenkin alla toimi kuten piti ja ikkunan moottorillekkin tuli jännitettä kuten piti. Takaluukussa sijaitseva sulake oli sen verran hapettunut että tarpeeksi virtaa siitä ei läpi mennyt jotta ikkuna olisi pelittänyt.
Wito