nj^ kirjoitti:ö-lauhdutin on vakiona tuossa syylärin edessä maskin takana, sen edessä on kaksi "pientä" tuuletinta.. Pitää nyt selvittää mahtuuko se puskurin taakse, jos mahtuu niin saa luvan pärjätä ilman flektejä..
ettei tuo olisi ilmastoinnin kenno? öljyn jäähdytin on näissä vasemman ajovalon alla puskurin takana.
nj^ kirjoitti:ö-lauhdutin on vakiona tuossa syylärin edessä maskin takana, sen edessä on kaksi "pientä" tuuletinta.. Pitää nyt selvittää mahtuuko se puskurin taakse, jos mahtuu niin saa luvan pärjätä ilman flektejä..
ettei tuo olisi ilmastoinnin kenno? öljyn jäähdytin on näissä vasemman ajovalon alla puskurin takana.
Eip ole ilmastointia.. Irkissä osasivat sanoa että ö-lauhdutin, en ole kyllä tutkinut mihin menee letkua ja minkäkokosta, joutuisi purkamaan että kunnolla näkisi :/ Pitää nyt vloppuna purkaa biiliä hieman ja tutkia tarkemmin.
Joo vaikuttaa aika oudolta paikalta... Kaikissa missä mää oon nähny ni on juurikin tuossa missä jukkis sano olevan. Onhan se voitu siirtääkkin... Paremman jäähdyttämistehon toivossa?
Onko mielipiteitä minkäkokosta cooleria suositeltais seuraavanlaiseen mersuun: Eli kärrynä on w201 2.5 td jossa jälkiasennettu garrett (tarkkaa mallia en muista) kävin penkittääs ja 100hp irtos (0,2bar ahdot ) mutta tarkotus rakennella tosta semmonen 150-170hp värkki... Ahtoja nostamalla sekä pumppua säätämällä päästään jo tohon lähelle, mutta cooleri pitäis ennen kesää hankkia.
Johtaja kirjoitti:Onko mielipiteitä minkäkokosta cooleria suositeltais seuraavanlaiseen mersuun: Eli kärrynä on w201 2.5 td jossa jälkiasennettu garrett (tarkkaa mallia en muista) kävin penkittääs ja 100hp irtos (0,2bar ahdot ) mutta tarkotus rakennella tosta semmonen 150-170hp värkki... Ahtoja nostamalla sekä pumppua säätämällä päästään jo tohon lähelle, mutta cooleri pitäis ennen kesää hankkia.
niin pumppuhan riittää vakio tapeilla noin 160hv asti. eihän tuommonen isoa kuuleria tarvi.
Johtaja kirjoitti:Onko mielipiteitä minkäkokosta cooleria suositeltais seuraavanlaiseen mersuun: Eli kärrynä on w201 2.5 td jossa jälkiasennettu garrett (tarkkaa mallia en muista) kävin penkittääs ja 100hp irtos (0,2bar ahdot ) mutta tarkotus rakennella tosta semmonen 150-170hp värkki... Ahtoja nostamalla sekä pumppua säätämällä päästään jo tohon lähelle, mutta cooleri pitäis ennen kesää hankkia.
Noniin nyt tulikin mysteeri: oon kauan ihmetelly ahtojen pientä määrää, vaikka moottori viheltää niin perkeleesti... No tänään menin mersun kans taas talliin ja katoin vielä uudestaan niin ahtopainemittarin letku vuosi pahasti. Nyt vika on korjattu ja ahdot nousi heti pikku kiihdytyksessä 0,5 bar ja kunnolla kävin vetääs maksimit niin 1,1 bar näyttää. Eli miksi vain 100 hp antoi penkki? Vain kymmenen hevosta enemmän kuin vaparina tehtaalta. Turbossa on merkinnät "garrett bsk3 m27 a/r 51". Auto kuitenkin kulkee erittäin mukavasti, jos vertailukohteena käytetään vanhaa c180 - kärryäni. Eli eikö noilla ahdoilla pitäis hevosia enempi tulla? jotai pielessä?
ei ne ahdot dieselissä vielä kerro mitään tehoista, suunnilleen samat tehot saa koneesta vaikka siellä olis 0.2 bar, 0.7 bar tai 1.5 bar ahtoja, jos syöttöruuvia ei välillä hieman ruuvata suurilla ahdoilla tehot voi jopa olla píenemmät dieselissä, kun turbolla oikein pumpataan sitä ilmaa koneen läpi... näin siis teoriassa, kovin pienillä syötöillä ei saada usein edes ahtoja nousemaan
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo, oon vaan aika amatööri ku ikää en oo omistanu turboa enkä dieseliä, niin nytku hommasin molemmat yhtäaikaa niin homma ei oo hanskas vielä. Eli voisko syötöt olla pienellä? Putkesta ei ainakaa tuu mitää mustanväristä olit sitte paikalla polkemas tai tienpäällä
Edit: Ja hieman nolompi asia, tutkein hieman autoa ja totesin että se todellakin on ilmastoitu Luin manuaalia netistä niin siinä oli tuo ilmastoidunmallin paneeli aivan erilainen kun minulla, mutta kyllä sieltä ilmastoinnin kompura löytyi.. Ilmeisesti se sininen vipu jossa on lumihiutaleen kuva on ilmastoinnin säätö? Jokin vin-dekooderi antoi lisävarusteeksi: ilmastoinnin JA sähkölasit, toinen ilmastointi TAI sähkölasit.. Edellinenkään omistaja ei siis tiennyt auton olevan ilmastoitu..
Mites jengi on näiden kanssa IC:tä laittanut? Nakannut ilmastoinnin hevonh*lvettiin? vai mahtuuko puskurin taakse muka ic?
Eipä ole juuri edistynyt, pikkuhiljaa päivitellyt cossun osilla, enään etujarrut ja alusta olisi cossua vastaava. Vaihdelaatikko tarvii nyt vaihtaa lähiviikkoina (ostetaan 2.6l pitkäakselinen 5v manumaali). Vaihdelaatikkoa, kytkintä, putkea ja pumppua lukuunottamatta osat haalittu, joten sen sais kasata noilta osin, jos nyt vaan jaksais ja ehtis.
juu ja sen sai pikku sovellksella paikalleen...
liekkö tarvikkeena olemassa? mitähän mahtaa kustantaa uo alkuperäinen? 200+? itse rakennan pikkuhiljaa samanlaista kampetta...
joko olet testannu HX35
jekku90 kirjoitti:mitä tuo pumpun laitto kustansi mynällä tuohon vitospumppuun?
itse taidan kokeilla tuommosta switser S2BG ahdinta
kunhan ei olis vähän liian suuri
vähä pumpusta yms riippuen taitaa olla 850-1000e kuolema (tämä on sitte vaan mun arvio joka perustuu n2vuotta sitten tilaamaan pumppuun niin ja s2bg on erittäin sopiva ahdin tuohon koneeseen (siis 2.5 10v) ...eräät kansipahvit vaihtaneena tiedän kertoa..mulla ei tosin ollut hukkista ja koitin syötöillä "säädellä" paineita (2bar ja pahvi tulee melkoisen varmasti ulos ellei ole poppakonsteja ...eikä nekään tahdo auttaa) (vilkaise hopeless projektit ...siellä pitääs olla juttua tapahtumista ja yrityksistä..jonsen väärinmuista.. jatkoa siihen löytyy meseltä ...jahka aukeaa jne
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus