Sergeyn W108 (Myyty)
no aikomuksena onkin laittaa ilmajouset tulevaisuudessa. Jousia katkomalla tulee siihen asti siedettävä systeemi. Iskarithan on mallia Bilstein jo nyt. Ja ne toimii hemmetin hyvin ulkonäöstä huolimatta. Varaosa autossa on täsmälleen samanlaiset. Katotaan niiden kunto sitten kun sen saan kotiin. Jos olis vaikka vähemmä ruosteessa.
Tommoset siel on:
Takana
Bilstein F4-B46-0537-H0 Setting: Heavy Duty

Edessä (ilman muovisuojaa)
Bilstein F4-B36-0527-H0 Setting: Heavy Duty

Tommoset siel on:
Takana
Bilstein F4-B46-0537-H0 Setting: Heavy Duty

Edessä (ilman muovisuojaa)
Bilstein F4-B36-0527-H0 Setting: Heavy Duty

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ku oli sen verta hyvät talvirenkaat noissa uusimmissa hankinnoissa ni ajattelin että käympä ajelemassa kierroksen ja tuli 50km mittariin. Tai olis tullu jos mittari pyöris. Välil mittari heilahtaa ja tripin 100m rulla pyörähti n 300m ko. matkalla. Löysin mun varastosta yhen jalopuuvaihekepinnupin ja sehä sopii hienosti. Tuli jo vaan pimeet ni ei kuvaa saanu.
Uusia kuvakulmia:



Uusia kuvakulmia:



Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tossa värkkäilin valoja. Vasemman takavalon maadoitusta parantaen alkoi myös oikea puoli pelaamaan. Samalla avasin rekisterikilven valokotelon ja putsasin sisukset.
Eli nyt toimii kaikki paitsi jarruvalot ja lisäpitkät, joissa ei ole kaapeleita laisinkaan.
Jarruvalojen vikapaikkaa en löytänyt auton takaosasta, olisiko katkasijalla osuutta asiaan?
Syylärin edessä, palkissa menee alkuperäinen johtonippu jossa on haaroitus. Minne sen haaran kuuluisi mennä? kaapeleiden värit on musta/kelta ja musta/vaaleanpuna. Olisiko ne ne katkaistut lisäpitkän johdot? Ovat palkissa kiinni alkuperäisen oloisilla metalliklipsuilla ja suojamuovi on hivenen kovahko.
Mistäs löytyis sulakekaavio? ei niis kyl vikaa ole, mittarin mukaan sähkö kulkee kyllä läpi.
entäs johtojen piirustuksia?
Eli nyt toimii kaikki paitsi jarruvalot ja lisäpitkät, joissa ei ole kaapeleita laisinkaan.
Jarruvalojen vikapaikkaa en löytänyt auton takaosasta, olisiko katkasijalla osuutta asiaan?
Syylärin edessä, palkissa menee alkuperäinen johtonippu jossa on haaroitus. Minne sen haaran kuuluisi mennä? kaapeleiden värit on musta/kelta ja musta/vaaleanpuna. Olisiko ne ne katkaistut lisäpitkän johdot? Ovat palkissa kiinni alkuperäisen oloisilla metalliklipsuilla ja suojamuovi on hivenen kovahko.
Mistäs löytyis sulakekaavio? ei niis kyl vikaa ole, mittarin mukaan sähkö kulkee kyllä läpi.
entäs johtojen piirustuksia?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
skannaa mulle yks sivu kaapeleista ja meilaa zippinä tjsp. loppuja en tähä hätää tarvi
ajattelin käyä ostaa manuaalin alfameriltä ku stadis liikun.
EDIT
Mitäs eroja w115 200 bensan ja tämän mun 280SE mittaristolla on? Mullahan on hyllys toi vm 1975 200B mittaristo ja se toimii takuuvarmasti. Eli käykö osat keskenään? Tauluthan ei aivan samanlaiset ole mutta... lähinnä toi nopeusmittari. perän välityksistäkö se on kiinni mitä ne näyttää? w115 mittaris 200kmh max.

EDIT
Mitäs eroja w115 200 bensan ja tämän mun 280SE mittaristolla on? Mullahan on hyllys toi vm 1975 200B mittaristo ja se toimii takuuvarmasti. Eli käykö osat keskenään? Tauluthan ei aivan samanlaiset ole mutta... lähinnä toi nopeusmittari. perän välityksistäkö se on kiinni mitä ne näyttää? w115 mittaris 200kmh max.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Lootasta lähtee vaijeri joka menee mittariston taakse.
Itse mittarissa on muutama ratas ja osoitinneula spiraalilla.
Ottaa mittarin käteen ja tutkii onko näkyviä vikoja, pyörittää nelikulmasta ruuvarilla tai vaikka akkuporalla. Jos mittari ok niin vaijeri kuuseen ja uusi tilalle.
Itse mittarissa on muutama ratas ja osoitinneula spiraalilla.
Ottaa mittarin käteen ja tutkii onko näkyviä vikoja, pyörittää nelikulmasta ruuvarilla tai vaikka akkuporalla. Jos mittari ok niin vaijeri kuuseen ja uusi tilalle.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
musta/kelta menee vasemman puolen lähivalolle, mutta myös vasemman puolen äänitorvelle. Äänitorven toinen piuha on musta-kelt-pinkki. Musta/vaaleanpunaista ei sattunut silmiin sieltä suunnalta. Kannattaa huomioida väreissä että joku niistä on perusväri ja toinen/muut on tunnistevärejä, vai tarkoititkohan jo tuota kirjoittaessasi... 

1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
kojetaulun puhaltimen sivusuulakkeiden vivusta... Tuossa kun olen ajellut nyt niin autossa on DEF moodi ollu päällä. Sillon sivusuulakkeista puhaltaa kylmää. Kun siirtää puhallusta lattiallekin, alkaa lämmintä tulemaan. eli voiko sitä säätä jostaki. Nimittäin toisinaan olen kuvitellut että sieltä olis tullu lämmintäki ilmaa DEF asennossa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tuli vähä näpräiltyä autoo ja sain aikaan että nyt radio toimii upeasti alkuperäisestä MB kaijuttimesta!! Volyyminuppi on alkuperäinen ja tuning nuppi on eri vuosimallin grundarista. Orginaali kun on halki ja tarvii hoitoa että pysyy.


sekä otin pois tuon puulistan joka on aika heikolla hapella. Jotai pitäs tehrä. melkosen tuhoutunut on, mutta kuvittelen saavani siitä siedettävän. Tuo päälyosa on täysin aalloilla koko matkaltaan koska laminointi on irtoillut n 20cm välein.




sekä otin pois tuon puulistan joka on aika heikolla hapella. Jotai pitäs tehrä. melkosen tuhoutunut on, mutta kuvittelen saavani siitä siedettävän. Tuo päälyosa on täysin aalloilla koko matkaltaan koska laminointi on irtoillut n 20cm välein.


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/p ... &portal=eo
Hupaisa leffojen still-kuvista koottu pätkä, missä näkyy muutama samanvärinen mersu kun sullakin..
Hupaisa leffojen still-kuvista koottu pätkä, missä näkyy muutama samanvärinen mersu kun sullakin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Sergey, tuo lista onkin aika mielenkiintoinen korjattava. Liimasin omani sikaflexillä kasaan ja sitten puristimilla pöytään kiinni kuivumaan. Ongelmaa taisi tuottaa listan jokasuuntaan kaarevuus päistä. Sitten tuollaisen pehmentyneen listan, jossa on syitä jokasuuntaan, siklaaminen on pyrstöstä. Petsi ei ottanut kunnolla joka kohtaan, kun pinta oli hajalla, vaan siihen jäi vaaleampia läiskiä jne. Joku tosi tumma petsi + tummaksi sävytetty lakka voisi olla hyvä tuossa....Mitenköhän Le Tonkinois pelittäs.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Onkohan Sergey ratkenna ryyppään, kun ei ole pariin viikkoon näkyny..
Noo, joka tapauksessa eBayssä olis satakasiin halpaa mattoa!
http://cgi.ebay.de/Mercedes-W108-Teppic ... 255950d447
Noo, joka tapauksessa eBayssä olis satakasiin halpaa mattoa!
http://cgi.ebay.de/Mercedes-W108-Teppic ... 255950d447
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
oho, täällähä o juteltu...JuhaP kirjoitti:Sergey, tuo lista onkin aika mielenkiintoinen korjattava
Joo siklata ei voi eli nitromorssia vaan. onneks toi ei oo tammee. Petteri, en mä ku vast nyt ryyppään. täs o viimiset 3 viikkoo rahdattu leveetä vannetta suomee peräkärrykaupalla. ja nettiautos muutama yrittää viel napata itelle muutaman satasen lisäks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Hmm, mulla on edellinen omistaja petsannut aivan liian tummiksi a-pilarit. Jospas siklais ne puhtaaks ja kokeilis tonkkaa..JuhaP kirjoitti:Mitenköhän Le Tonkinois pelittäs.
http://www.tope.fi/le_tonkinois/index.htm
Minä olen "Tonkkaan" ihastuneena tonkannut kodissamme lähes kaiken. Muutama huomio: ensiksikin tonkka tekee sillään maalattaessa helposti "liian" paksun kalvon, joten ohennus ja useitten ohuitten kerrosten lakkaus lienee paikallaan. Lisäksi tonkattuun pintaan on jostain syystä välillä tekeytynyt pieniä (luonnonhartsi?) kiteitä, jotka kiiltävällä pinnalla näkyvät ikävästi. Kolmanneksi jos haluaa kiiltävän pinnan, niin välihiontaa siklillä peliin vaan. Eli kiiltävä pinta on työläs tehdä.
Mutta pidän tonkatusta pinnasta. Ainoa varsinainen miinus on lakan voimakas kellastuminen esim. tammesta tekemissäni ikkunalaudoissa. Todella kellastuneet neljässä vuodessa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Onkos tämä julkaisu kuinka tuttu? aikas matala w108 näyttäis olleen tuossa numerossa:
http://www.retrocarsmag.com/pastissue.asp?issueID=21#
http://www.retrocarsmag.com/pastissue.asp?issueID=21#
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Aijai!
Ei saa vääntää veistä haavassa, meitsin satakasi on ollut tuommoinen alkuperäiseltä väriltään ulkoa ja sisältä!


http://speedhunters.com/archive/2009/06 ... -250s.aspx
Siinon ilmajouset, ei se ajaessa nuin matala ole. Mut miten helevetisä on alkup. sisustus säilynyt noin hyvin, tuota brokat-kangasta ei saa enää mistään, sitä kun ei enää valmisteta..



http://speedhunters.com/archive/2009/06 ... -250s.aspx
Siinon ilmajouset, ei se ajaessa nuin matala ole. Mut miten helevetisä on alkup. sisustus säilynyt noin hyvin, tuota brokat-kangasta ei saa enää mistään, sitä kun ei enää valmisteta..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3021
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
kävin heittämässä 200km lenkin tällä. Hyvin pelaa. Bensa maistuu. Ajoin lenkin 10%etanoli/90% bensiiniseoksella, siis E10, jotta polttoainelinjat puhdistuu vesistä jne. Enää ei esim tukehdu täydellä kaasulla, vaan kiihtyy mukavasti. Kaasareita pitäisi pikkusen säätää, käy rikkaalla ja raaka bensa tuoksuu. Ja sytytystä kans pitäs samalla muljata.
200km vei 16l/100. onko se paljon vai vähän? mun mielestä pikkusen yläkanttiin, mutta ajotyylikään ei ollut säästeleväinen ja tuli välillä kurmootettua ihan kunnolla. Mahtava peli.
Pitäs vissii iha oikeesti nyt alkaa funtsimaan tuota madallusjuttua. Edestä 1,5 kierrota pois olisi tarkotus katkoa. On toinen etujousista jo valmiiksi poikki n. 1/2 kierroksen verran. Soveltuuko se jousipuristin tähän autoon? vai olenko missannut jotain?
200km vei 16l/100. onko se paljon vai vähän? mun mielestä pikkusen yläkanttiin, mutta ajotyylikään ei ollut säästeleväinen ja tuli välillä kurmootettua ihan kunnolla. Mahtava peli.
Pitäs vissii iha oikeesti nyt alkaa funtsimaan tuota madallusjuttua. Edestä 1,5 kierrota pois olisi tarkotus katkoa. On toinen etujousista jo valmiiksi poikki n. 1/2 kierroksen verran. Soveltuuko se jousipuristin tähän autoon? vai olenko missannut jotain?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ei ole, toppaus korvasi kromin muistaakseni jotain -> 67Epäilen pielavetiseksi, mulla siinä on gromiviiva:
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.