Automaattilaatikon säätöä koskevia kysymyksiä
Automaattilaatikon säätöä koskevia kysymyksiä
Olisi hieman epäselvyyttä automaattilootan säätämisessä eli miten säätää kaasun asennon tunistusta kun olen ymmärtänyt että tuossa 190D 2.5td ja on jossain pumpussa tai kaasuvivustoissa sellainen systeemi mikä säätää laatikon vaihtoalipainetta kaasupedaalin asennon mukaa ja jos se on väärin säädetty niin pikkuvauhdissa vaihdot nykäiseen jos paineet ovat kadoksissa ja jos on liikaa painetta niin loota ei vaihda napakasti... olenko oikeassa eli jos on kaasupohjassa painetta ei pitäisi lootalle mennä ja osakaasulla menee ja loota vaihtaa pehmeasti ja kun se on kohdallaan niin haetaan laatikon kyljestä paineet kohdalleen.. ja vaihtokohdat haetaan vaijjerin kireydellä vai säädetäänkö ne tangosta mikä menee poikittain venttiilikopan yli mikä on ruuvilla lukittu...
Vai sellaista pitänee katella tarkemmin en vaan tiennyt yhtään mistä hakea systeemiä lisäsin vaan syöttöä (oli saksan säädoillä).. ja luonnollisesti jouduin säätään tyhjäkäyntiä...niin vaihdot pehmeni ja meni silloin hieman yli hilseen että mistäs se johtui.... ja nyt voisi ehkä vaihtaa hieman napakammin mutta kun aikaisemmin pikku vauhdissa tuppas repiin ja nyt vaihtaa oikein... täytyy hienosäädellä... eli täytyy ajella ja kokeilla...kiitti tiedosta tämä tieto tuntui olevan hakusalla...tieto loytyikin sitten likempää mitä kun kuvittelin...mutta missä se saman asian säätö on bensa vehkeessä tuntuu aika monella olevan pikku vauhdissa vaihdot turhan repiviä... kun tuossa pihalla seisoo pari kappaletta ameriikkalaisia autoja niin meinaa olla isällä pientän kommentin poikasta jos ei mersu vaihda vaihdetta asiallisesti...
Siinä itse laatikon kupeessa sitten sijaitsee se alipainemodulaattori, jolla säädetään osakaasupaineet. Ohjeita säätämiseen löytyy mm. tähtiklubin sivuilta.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... inkit.html
http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... inkit.html




