w210 ja ovipahvin irroitus
w210 ja ovipahvin irroitus
Tervehdys
Ongelma olisi seuraavanlainen.
Avasin autosta ikkunan auki noin puoleenväliin asti, ja painoin nappulasta lasin menemään kiinni.
Kuului oven sisältä pamaus, moottori surraa molempiin suuntiin mutta lasi ei liiku. Käsin sain nostettua lasin kiinni.
Löytyykö kokemusta mikä voisi olla porsinut, ja neuvoa pahvin irroitukseen...
Kiitokset jo etukäteen neuvoista.
Ongelma olisi seuraavanlainen.
Avasin autosta ikkunan auki noin puoleenväliin asti, ja painoin nappulasta lasin menemään kiinni.
Kuului oven sisältä pamaus, moottori surraa molempiin suuntiin mutta lasi ei liiku. Käsin sain nostettua lasin kiinni.
Löytyykö kokemusta mikä voisi olla porsinut, ja neuvoa pahvin irroitukseen...
Kiitokset jo etukäteen neuvoista.
Tällä mennään kesät R170 230K
Oisko tuosta apua?
http://www.youtube.com/watch?v=thAVY-3Y ... B2&index=5
http://www.youtube.com/watch?v=thAVY-3Y ... B2&index=5
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
hommaa jo valammiiksi se nostomekanismi ennenkuin aukaset sitä ovipahvia vaihat uuden samalla kertaa 
esim. tuosta
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30711/931

esim. tuosta
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30711/931
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vink: kun olet irroittanut kaiken muun (ovenavauskahva, lukon vastakappaleen reunus), paitsi varsinaista ovipahvia, niin ota ohut metalliviivotin tms. ja liu`uta sitä ovipahvin ja oven välissä. Näin saat paikallistettua missä ovat ovipahvia ovessa pitävät klipsut. Irrota ne vääntämällä metalliviivotimella klipsujen kohdalta. Jos väännät muualta, voi käydä niin, että ovipahvi irtoaa mutta klipsu tulee ovipahveesta läpi.
Motonetissa, Biltemassa tms. on myytävänä muovista pienen sorkkaraudan näköistä verhoilun irroitustyökalua tähän tarkoitukseen. Motonetista saa myös W210 klipsuja 25 kpl hintaan 4,90 €..
EDIT. Tuossa erinomaisessa YouTube -videossa tuommoinen muovisorkkis näkyikin..
Motonetissa, Biltemassa tms. on myytävänä muovista pienen sorkkaraudan näköistä verhoilun irroitustyökalua tähän tarkoitukseen. Motonetista saa myös W210 klipsuja 25 kpl hintaan 4,90 €..
EDIT. Tuossa erinomaisessa YouTube -videossa tuommoinen muovisorkkis näkyikin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: w210 ja ovipahvin irroitus
Oliko tuo etulasi? Luulin että 210:stä menee lähinnä takaovista nostimet, ilmeisesti myös etuovista voi mennä kun tuolla oli linkki etuovien nostimiin.Warner kirjoitti:Tervehdys
Ongelma olisi seuraavanlainen.
Avasin autosta ikkunan auki noin puoleenväliin asti, ja painoin nappulasta lasin menemään kiinni.
Kuului oven sisältä pamaus, moottori surraa molempiin suuntiin mutta lasi ei liiku. Käsin sain nostettua lasin kiinni.
Löytyykö kokemusta mikä voisi olla porsinut, ja neuvoa pahvin irroitukseen...
Kiitokset jo etukäteen neuvoista.
Re: w210 ja ovipahvin irroitus
Veikkasin etuovea, mutta tuoltahan tuo takaovikin löytyy.DBFI kirjoitti:Oliko tuo etulasi? Luulin että 210:stä menee lähinnä takaovista nostimet, ilmeisesti myös etuovista voi mennä kun tuolla oli linkki etuovien nostimiin.

http://www.youtube.com/watch?v=CxsTTU0z ... B2&index=4
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Suuret kiitokset kaikille vastauksista, tämähän kävi nopeasti
Juu, eli kuskin ovi oli kyseessä.
En ole vielä purkanut, mutta onko tuo lasinnostinmekanismi ihan pulttaa kiinni paketti? Eli purku ja asennus kivuttomasti?
Tietää vain että varaako puolipäivää, vai viikonlopun tallilla projektia varten asennus aineineen

Juu, eli kuskin ovi oli kyseessä.
En ole vielä purkanut, mutta onko tuo lasinnostinmekanismi ihan pulttaa kiinni paketti? Eli purku ja asennus kivuttomasti?
Tietää vain että varaako puolipäivää, vai viikonlopun tallilla projektia varten asennus aineineen

Tällä mennään kesät R170 230K
Näyttää tuossakin olevan muutama popniitti porattavaksi mutta eihän se paha ole.Warner kirjoitti:Suuret kiitokset kaikille vastauksista, tämähän kävi nopeasti![]()
Juu, eli kuskin ovi oli kyseessä.
En ole vielä purkanut, mutta onko tuo lasinnostinmekanismi ihan pulttaa kiinni paketti? Eli purku ja asennus kivuttomasti?
Tietää vain että varaako puolipäivää, vai viikonlopun tallilla projektia varten asennus aineineen
Ikkuna kunnossa
Aikaa kului noin 2.5tuntia pakollisien kaffetaukojen kanssa.
Tuo mainittu metalli viivoitin oli erittäin hyvä ovipahvin irroituksessa, ja video aivan loistava apu ensiklertalaiselle.
Paketti on kiinni kuudella pop-niitillä, moottori neljällä ja ohjain kisko kahdella.
Niitit auki, ikkunan alareunasta yksi torx ruuvi pois, moottorin johto irti ja paketti on kädessä.
Kasaaminen meni ihan kivuttomasti käänteisessä järjestyksessä.
Kasaamisessa helpottaa kaveri, mikä nostaa ja laskee ikkunaa käsin tarvittaessa.
Käytin tilalla alumiini pop-niittejä joiden mitta oli 4.8*13milliä.
Tuntuivat purevan paketin lujaa kiinni.
Lopuksi kaikkien kiskojen voitelu, ja toiminnan tarkistus.
Liekkö tuuria vai mitä, mutta ikkuna toimii täydellisesti ja menee tasaisesti kiinni.
Kiitoksia kaikille neuvoista. Saatiin taas yhteispelillä yksi mersu korjattua=)

Aikaa kului noin 2.5tuntia pakollisien kaffetaukojen kanssa.
Tuo mainittu metalli viivoitin oli erittäin hyvä ovipahvin irroituksessa, ja video aivan loistava apu ensiklertalaiselle.
Paketti on kiinni kuudella pop-niitillä, moottori neljällä ja ohjain kisko kahdella.
Niitit auki, ikkunan alareunasta yksi torx ruuvi pois, moottorin johto irti ja paketti on kädessä.
Kasaaminen meni ihan kivuttomasti käänteisessä järjestyksessä.
Kasaamisessa helpottaa kaveri, mikä nostaa ja laskee ikkunaa käsin tarvittaessa.
Käytin tilalla alumiini pop-niittejä joiden mitta oli 4.8*13milliä.
Tuntuivat purevan paketin lujaa kiinni.
Lopuksi kaikkien kiskojen voitelu, ja toiminnan tarkistus.
Liekkö tuuria vai mitä, mutta ikkuna toimii täydellisesti ja menee tasaisesti kiinni.
Kiitoksia kaikille neuvoista. Saatiin taas yhteispelillä yksi mersu korjattua=)
Tällä mennään kesät R170 230K
Näillä ohjeilla sain pahvin irti takaa -
suojakelmun alta paljastui jonkilainen mottorihässäkkä ja vaijeri, joka näytti olevan solmussa/irti tmv. Nostin toimi kyllä kun painoin nappia - mutta ilmeisesti vaijeri jumittaa.
Onko kokemuksia tai neuvoja miten edetä tästä?
suojakelmun alta paljastui jonkilainen mottorihässäkkä ja vaijeri, joka näytti olevan solmussa/irti tmv. Nostin toimi kyllä kun painoin nappia - mutta ilmeisesti vaijeri jumittaa.
Onko kokemuksia tai neuvoja miten edetä tästä?
Warner kirjoitti:Ikkuna kunnossa![]()
Aikaa kului noin 2.5tuntia pakollisien kaffetaukojen kanssa.
Tuo mainittu metalli viivoitin oli erittäin hyvä ovipahvin irroituksessa, ja video aivan loistava apu ensiklertalaiselle.
Paketti on kiinni kuudella pop-niitillä, moottori neljällä ja ohjain kisko kahdella.
Niitit auki, ikkunan alareunasta yksi torx ruuvi pois, moottorin johto irti ja paketti on kädessä.
Kasaaminen meni ihan kivuttomasti käänteisessä järjestyksessä.
Kasaamisessa helpottaa kaveri, mikä nostaa ja laskee ikkunaa käsin tarvittaessa.
Käytin tilalla alumiini pop-niittejä joiden mitta oli 4.8*13milliä.
Tuntuivat purevan paketin lujaa kiinni.
Lopuksi kaikkien kiskojen voitelu, ja toiminnan tarkistus.
Liekkö tuuria vai mitä, mutta ikkuna toimii täydellisesti ja menee tasaisesti kiinni.
Kiitoksia kaikille neuvoista. Saatiin taas yhteispelillä yksi mersu korjattua=)