w201 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
miikel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.02.2010 22:02

w201 turbotus

Viesti Kirjoittaja miikel »

Mikä olisi hyvä turbo 190e -90 mersun turbotukseen? ahtoja tarkoitus laittaa 0.5 bar. turbon hintaluokka saisi olla alle 300e
MB w201 (2.0i)
miikel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.02.2010 22:02

Viesti Kirjoittaja miikel »

Kumpi mielummin 2.5 dieselin turbo vai om 603 turbo
MB w201 (2.0i)
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mulla ois sulle sopeva melkeen uusi muutama kierros jääraalla ajettu.pesät suunnilleen samat kun 603 ahtimesa mut siivet isommat.
sen saa 300€
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

tdt leka kirjoitti:mulla ois sulle sopeva melkeen uusi muutama kierros jääraalla ajettu.pesät suunnilleen samat kun 603 ahtimesa mut siivet isommat.
sen saa 300€
mikäs se sellainen nökäre oikee on?
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Joku kolmosgarretti (Volvo, Saab, Sierra) sopisi hintaluokkaan. Nuo on tosin jo aika luolamiesturboja mutta noille ahdoille varmaan ok.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

Sami T kirjoitti:
tdt leka kirjoitti:mulla ois sulle sopeva melkeen uusi muutama kierros jääraalla ajettu.pesät suunnilleen samat kun 603 ahtimesa mut siivet isommat.
sen saa 300€
mikäs se sellainen nökäre oikee on?
se on niitä jenkki kopioita.2.3 volvossa toimi erittäin hienosti, nyt ei vaan ole enää tarvetta.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
miikel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.02.2010 22:02

Viesti Kirjoittaja miikel »

Minkähän kokoinen välijäähdytin riittäisi hyvin tuohon 190e 0.5bar ahdoilla
MB w201 (2.0i)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

miikel kirjoitti:Minkähän kokoinen välijäähdytin riittäisi hyvin tuohon 190e 0.5bar ahdoilla
Siihen riittää 20x30cm, senkokoinen on mosselmanin sarjassa vastaavilla ahdoilla. Mutta mitä isompi sen parempi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Välijäähy ei ole kriittinen asia noilla paineilla. Alkuperäinen ruisku riittää myös hyvin. Sen sijaan sytytyksen hallinta nakutuksen estämiseksi on avainkysymys. Käytin itse alkuperäisellä ruiskulla ja sytkyllä apuna MSD Boost Timing Masteria. Tuolla lisää juttua aiheesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
miikel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 11.02.2010 22:02

Viesti Kirjoittaja miikel »

Tosin minulla on mekaaninen sytytyksen säätö eikä se ezl-sytytysennakon säätö
MB w201 (2.0i)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

miikel kirjoitti:Tosin minulla on mekaaninen sytytyksen säätö eikä se ezl-sytytysennakon säätö
Samat ongelmat siinäkin tiedossa. Alipaineohjaus ei toimi ahtopaineen vaikuttaessa. Joissakin autoissa (Saab?) on ollut jakaja, jossa sekä alipaine- että ahtopaineella ja näistä voisi saada apua. Boost Timing Master on kuitenkin helppo ja toimiva kompromissi, jos aiot säilyttää alkuperäisen sytkyn.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin