W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Onko kokemuksia moisesta. Ilmenee moottorin ollessa vielä kylmä. Aaltoilun kuulee ja näkee kierroslukumittarissa.
Ilmamassamittari vaihtoon, ei maksa ku 50 € - 70 € paikasta riippuen ja lapsellisen helppo vaihtaa. Itsellä tuo ongelma -00 320cdi:ssä ratkesi sillä. Ongelma oli se, että kylmällä tai lämpimällä koneella ei heijannut tyhjäkäynti yhtään, mutta tyyliin 60-asteisella heijasi ja sen tunsi perseessäkin miten moottori hytkyi. Voihan tuon toki moni muukin seikka aiheuttaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ainakin raili paineen säädin
(sen rikki mennyt o rengas/tuki rinkula)
tekee noin(helppo/halpa vaihta itse)
(sen rikki mennyt o rengas/tuki rinkula)
tekee noin(helppo/halpa vaihta itse)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Samaa vikaa -00 200 cdi:ssä, varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti humppaa hetken, toisinaan oireita ei ole ollenkaan. Löytyykö ohjeita tuon ilmamassamittarin vaihtoon, jotta tällainen poropeukalokin saisi sen tarvittaessa vaihdettua? Mites tuon railpaineen säätimen o-renkaat, niidenkin vaihtovinkkejä otetaan vastaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kuvan oik yläkulmassa 2ruuvila kiinnioleva mistä liitin irrotettu on ilmamassa mittari (kuvaslk230mallista) mutta saman näköinen löytyy cdikoneesta ilman putsarin läheltä, johto irti ruuvit auki vanha pois uusi oikeen päin paikallen ja ruuvit kiinni johto takasin(kuvia lisää tuolla mese puolella mihin niitä saa helposti)


Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
oikeestaan ei menee nilkuta pajalle tilaan(poltoaine puolen viat on sitten eri juttu voi meno hyytyä kokonaan)MarcoS kirjoitti:Kiitos kuvasta ja neuvosta! Kokeillaan vaihtaa, jos alkaa enempi kiusaamaan. Vai voiko ilmamassamittari pimahtaa niin, että jääpi koko kosla tielle??
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

[quote="masaf1"]Ilmamassamittari vaihtoon, ei maksa ku 50 € - 70 € paikasta riippuen ja lapsellisen helppo vaihtaa. Itsellä tuo ongelma -00 320cdi:ssä ratkesi sillä. Ongelma oli se, että kylmällä tai lämpimällä koneella ei heijannut tyhjäkäynti yhtään, mutta tyyliin 60-asteisella heijasi ja sen tunsi perseessäkin miten moottori hytkyi. Voihan tuon toki moni muukin seikka aiheuttaa.[/quote]
Joo kyllä se varmaa tuossa 60 asteessa pahinta on. Raplailin äsken kyseistä ilmamassamittaria ja vika ehkä paheni. Eli taitaa olla syy siinä.
Joo kyllä se varmaa tuossa 60 asteessa pahinta on. Raplailin äsken kyseistä ilmamassamittaria ja vika ehkä paheni. Eli taitaa olla syy siinä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sen johto/liitin kannatta tutkia myösheiturpe kirjoitti:masaf1 kirjoitti:Ilmamassamittari vaihtoon, ei maksa ku 50 € - 70 € paikasta riippuen ja lapsellisen helppo vaihtaa. Itsellä tuo ongelma -00 320cdi:ssä ratkesi sillä. Ongelma oli se, että kylmällä tai lämpimällä koneella ei heijannut tyhjäkäynti yhtään, mutta tyyliin 60-asteisella heijasi ja sen tunsi perseessäkin miten moottori hytkyi. Voihan tuon toki moni muukin seikka aiheuttaa.
Joo kyllä se varmaa tuossa 60 asteessa pahinta on. Raplailin äsken kyseistä ilmamassamittaria ja vika ehkä paheni. Eli taitaa olla syy siinä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Tähän aiheeseen liittyvää näköjään löytyy täältäkin.
Viitsiikö joku ystävällinen vielä kertoa tarkan paikan tuolle railpaineensäätimelle ja ilmamassamittarille?
Ja ohjeet tuon railpaineensäätimen vaihtoon. Ei varmaan vaikeaa sekään?
Viitsiikö joku ystävällinen vielä kertoa tarkan paikan tuolle railpaineensäätimelle ja ilmamassamittarille?
Ja ohjeet tuon railpaineensäätimen vaihtoon. Ei varmaan vaikeaa sekään?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Rail paineen säädin on siellä lähellä tulipeltiä rail putken pääsä. ilmamassa anturi on ahtoilmaputkess siinä on liitin johon menee johtojay30harrastaja kirjoitti:Tähän aiheeseen liittyvää näköjään löytyy täältäkin.
Viitsiikö joku ystävällinen vielä kertoa tarkan paikan tuolle railpaineensäätimelle ja ilmamassamittarille?
Ja ohjeet tuon railpaineensäätimen vaihtoon. Ei varmaan vaikeaa sekään?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Ja railpaineensäätimen vaihtaminen on ilmeisesti helppoa? Millainen homma?arska10 kirjoitti:Rail paineen säädin on siellä lähellä tulipeltiä rail putken pääsä. ilmamassa anturi on ahtoilmaputkess siinä on liitin johon menee johtojay30harrastaja kirjoitti:Tähän aiheeseen liittyvää näköjään löytyy täältäkin.
Viitsiikö joku ystävällinen vielä kertoa tarkan paikan tuolle railpaineensäätimelle ja ilmamassamittarille?
Ja ohjeet tuon railpaineensäätimen vaihtoon. Ei varmaan vaikeaa sekään?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Johtoliitin irti, kaksi torx 8 ruuvia irti, vanha säädin pois ja uusi tilalle.
Kokematon joutuu välissä ottamaan auton nosturille, pohjamuovit pois ja etsimään sieltä pudonneen ruuvin
Kokematon joutuu välissä ottamaan auton nosturille, pohjamuovit pois ja etsimään sieltä pudonneen ruuvin

wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Okdealer kirjoitti:Johtoliitin irti, kaksi torx 8 ruuvia irti, vanha säädin pois ja uusi tilalle.
Kokematon joutuu välissä ottamaan auton nosturille, pohjamuovit pois ja etsimään sieltä pudonneen ruuvin



Pääasia että onnistuu itse.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
hieman kokeneempi hankkii mangeettiottimen vai mikä se olidealer kirjoitti:Johtoliitin irti, kaksi torx 8 ruuvia irti, vanha säädin pois ja uusi tilalle.
Kokematon joutuu välissä ottamaan auton nosturille, pohjamuovit pois ja etsimään sieltä pudonneen ruuvin

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Näinhän se on. Tuttu laite mutta omasta tallista ei jostain syystä vielä löydy.koyama kirjoitti:hieman kokeneempi hankkii mangeettiottimen vai mikä se olidealer kirjoitti:Johtoliitin irti, kaksi torx 8 ruuvia irti, vanha säädin pois ja uusi tilalle.
Kokematon joutuu välissä ottamaan auton nosturille, pohjamuovit pois ja etsimään sieltä pudonneen ruuvin.Säästä monelta harmilta
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Autohan kävi huollossa ja kävikin niin että asentaja ei halunnut/uskaltanut suuttimiin koskea 
Auto menee uudelleen huoltoon ensi keskiviikkona ja samalla mitataan ohivuodot ja katsotaan suuttimien kunto.
Toivotaan että tiivisteiden vaihto riittää. Jos olisi nyt aikaa niin vaihtaisi itse, menee näköjään säätämiseksi autohuoltojenkin kanssa
APP huollolta sanottiin että tuo koneen humppaaminen johtuu monta kertaa suuttimista. Katsotaan miten käy...

Auto menee uudelleen huoltoon ensi keskiviikkona ja samalla mitataan ohivuodot ja katsotaan suuttimien kunto.
Toivotaan että tiivisteiden vaihto riittää. Jos olisi nyt aikaa niin vaihtaisi itse, menee näköjään säätämiseksi autohuoltojenkin kanssa

APP huollolta sanottiin että tuo koneen humppaaminen johtuu monta kertaa suuttimista. Katsotaan miten käy...
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Ei mene jos menee suoraan oikeaan paikaany30harrastaja kirjoitti:Autohan kävi huollossa ja kävikin niin että asentaja ei halunnut/uskaltanut suuttimiin koskea
Auto menee uudelleen huoltoon ensi keskiviikkona ja samalla mitataan ohivuodot ja katsotaan suuttimien kunto.
Toivotaan että tiivisteiden vaihto riittää. Jos olisi nyt aikaa niin vaihtaisi itse, menee näköjään säätämiseksi autohuoltojenkin kanssa
APP huollolta sanottiin että tuo koneen humppaaminen johtuu monta kertaa suuttimista. Katsotaan miten käy...

mikä tahansa polttoaine linjassa mikä saa paineen vaihtelemaan
E: tai olemalla yhteydessä oikeaan paikkaan...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Joo toki. Mutta jos ko auto on suht tuore tuttavuus niin ei voi olla muodostunut vielä kuvaa oikeasta paikastaCDI203 kirjoitti:Ei mene jos menee suoraan oikeaan paikaany30harrastaja kirjoitti:Autohan kävi huollossa ja kävikin niin että asentaja ei halunnut/uskaltanut suuttimiin koskea
Auto menee uudelleen huoltoon ensi keskiviikkona ja samalla mitataan ohivuodot ja katsotaan suuttimien kunto.
Toivotaan että tiivisteiden vaihto riittää. Jos olisi nyt aikaa niin vaihtaisi itse, menee näköjään säätämiseksi autohuoltojenkin kanssa
APP huollolta sanottiin että tuo koneen humppaaminen johtuu monta kertaa suuttimista. Katsotaan miten käy...
mikä tahansa polttoaine linjassa mikä saa paineen vaihtelemaan
E: tai olemalla yhteydessä oikeaan paikkaan...

Railpainesäädin monen mielestä on vian aiheuttama. Suutinperäiseen ei moni usko.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Olin hätäinen ja tilasin jo Railpaineensäätimen
Luotan niin paljon siihen että humppaus johtuu juurikin siitä. Katsotaan oliko turha ostos.

Luotan niin paljon siihen että humppaus johtuu juurikin siitä. Katsotaan oliko turha ostos.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 220 cdi facelift -02 tyhjäkäynti aaltoilee
Auttoiko railipaineen säädin? Itse pähkäilen juuri saman ongelman parissa 

MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94