W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILLAAN!
W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILLAAN!
ONKO KUKAAN LAITATTANUT W211 FARKKUUN KYSEISTÄ IRR.KOUKKUA JAEGERIN JOHTOSARJALLA,TARKOITUS TILATA SAKSASTA JA LAITATTAA PAIKALLEEN ,TARVIIKO AUTO OHJELMOIDA SEN JÄLKEEN?
JOS OMAKOHTAISTA TIETOA,KUUNTELISIN MIELELLÄÄN
JOS OMAKOHTAISTA TIETOA,KUUNTELISIN MIELELLÄÄN
Viimeksi muokannut tapeja, Ke 05.08.2009 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brink koukku+johtosarja
Moi
onko sinulla kokemusta jaegerin /brinkin sähkösarjasta, mikä tekee sen huonommaksi kuin 3 kertaa kalliimpi alkuperäinen?
onko sinulla kokemusta jaegerin /brinkin sähkösarjasta, mikä tekee sen huonommaksi kuin 3 kertaa kalliimpi alkuperäinen?
LKosson autoon laitettiin westfalia+jaeger ja ei ollut ongelmaa asennuksessa. Sähköt vaunuun toimii joten en osaa moittia eikä lienee auton omistajallakaan ole moitittavaa.
Siis ei koodattu ainakaan heti ja sähköt toimi. ESP yhdistelmävakautus ominaisuuksista en tiedä. Myös parkkitutkan automaattinen poiskytkentä ei toimi ainakaan ilman koodausta jaegerilla. Homma maksoi itse asennettuna alle 400 euroa.
Siis ei koodattu ainakaan heti ja sähköt toimi. ESP yhdistelmävakautus ominaisuuksista en tiedä. Myös parkkitutkan automaattinen poiskytkentä ei toimi ainakaan ilman koodausta jaegerilla. Homma maksoi itse asennettuna alle 400 euroa.
Viimeksi muokannut markoala, La 25.07.2009 12:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W213 220d +W242 electric drive
brink+jaeger
hinta houkuttaisi,kun asennettuna irr.koukku n.585,-
veholla kovil n.1500,-
jos tarvisi brink koodata veholla niin lisähintaa 38,-
mutta tarvinneeko kuitenkaan koodata ,kun ei ole parkkitutkaa ,kertokaapa w211 miehet?
veholla kovil n.1500,-
jos tarvisi brink koodata veholla niin lisähintaa 38,-
mutta tarvinneeko kuitenkaan koodata ,kun ei ole parkkitutkaa ,kertokaapa w211 miehet?
W211 FARKKU JA MONOFLEX IRR. KOUKKU JA ASENNUS 624,-
No niin koukku ja johtosarja paikallaan. Ei minkään valtakunnan ohjelmointia kaivannut ja toimii hienosti. Erittäin hienosti istuva LUKITTAVA koukku ja johtosarja piiloon kääntyvällä pistokkeella Saksasta viikossa kotipihaan 423,- ja asennus 200,- eli mielestäni kohtuuhinta verrattuna Kovilin "MB alkuperäiseen"
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Hej, koukun hinnat Suomessa 950-1900 asennettuna. Laitan viestiä mitä maksaa Ruotsissa. Huomenna menee kyselyyn, pyysivät auton valmistenumeroa lisätietona. Tulee farkkuun ja lisänä ei tule sitä extratuuletinta, mikä mukana kalliimmassa tarjouksessa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Lisäys markoala:n kirjoittamaan koukun asennukseen. Itselläni parkkitutkat ja mitään häiriöitä ei tullut asennusvaiheessa eikä myöhemmin. Koodautin kuitenkin huollon yhteydessä, koska se oli teknisesti mahdollista, nyt ainakin auto "ymmärtää" kun jotain hinailen perässä. Koukkuna ja johtosarjana ei mitään moitetta...jos vertaan Kovilin koukkuun joka oli entisessä, niin ainakaan ei ole ruostunut ensimmäisenä talvena kuten Kovilille kävi! Koukun asennus onnistuu TSI-mieheltä/naiselta naapuriforumin ohjeiden mukaan S211-malliin kohtuu helposti. Itsellä taisi vierähtää neljä tuntia kaikkine ihmettelyineen ja tuli varmasti huolella momenttiin käännettyä sekä varmistettua varmistuksen jälkeen.
EQB 300 4-matic -23
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Pekka Kaleva kirjoitti:Hieno homma! Kiinnostus nousee TSI-meininkiin.. Kuinka hankalat ovat johtosarjat?? Saksan hinnat ovat hunajaa lompakolle;)
Oisko tästä apua.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight= Wink
lisää
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Viimeksi muokannut nautseri, Su 14.03.2010 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos pystyy erottamaan värit toisistaan ja laittamaan pistokkeet ILMAN väkivaltaa paikalleen, niin silloin ei ongelmia. Näin ainakin itse sain asennettua ja kaikkihan oli niin valmiina kuin olla voi. Pitää tosin lukea ohjetta jotta sai kaiken menemään sujuvasti paikalleen eli toisin kuin "normaalisti" eli ensin ohje luetaan ja sitten tehdään! Mielestäni hankalinta oli ensin löytää ruuvit joilla takapuskuri kiinni. Ja sitten kun ruuvit poissa, niin sitten mielellään kaverin kanssa puskuri molemmilta reunoilta kiinnipitäen varovasti alas (jos ei halua naarmuja). Sähköjen laittoa minäkin pelkäsin, mutta eipä ollut epäonnistumisen vaaraa. Läpivientikumikin oli valmiina paikallaan ja ellen väärin muista niin joissakin osissa taisi olla MB:n logo? Tuosta en nyt enää mene vannomaan, mutta sellainen mielikuva olisi. Huomattavasti helpompi koukku oli asentaa kuin W210 200 CDI:n imusarjan puhdistus, tosin siinäkin oli ajateltu niin pitkälle että en saanut edes pultteja sekaisin kun olivat valmiiksi niin selkeän erikokoisia. Ja niin koukun kuin imusarjan puhdistuksessa pääsin todella hyville tuntiansioille! En palkkatyössäni ikinä lähellekään!
EQB 300 4-matic -23
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
7-napainen..
hei,
Sain tarjouksen koukusta ja siinä mainittiin että asennetaan 7-napaisena. Ihan jees mutta mitä toi käytännössä tarkoittaa? Jos enemmän napaisuuksia, niin saako lisää toimintoja kärryn ja auton välille? Halvin tarjous irrotettavasta koukusta asennuksineen 750, jos saan lomat kesän alkuun niin yritän asentaa itse.
Sain tarjouksen koukusta ja siinä mainittiin että asennetaan 7-napaisena. Ihan jees mutta mitä toi käytännössä tarkoittaa? Jos enemmän napaisuuksia, niin saako lisää toimintoja kärryn ja auton välille? Halvin tarjous irrotettavasta koukusta asennuksineen 750, jos saan lomat kesän alkuun niin yritän asentaa itse.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Laitoin itse 13-napaisen, koska kaiketi kaikki uudet asuntovaunut kyseisellä liittimellä. Ja adapterin välityksellä helppo muuntaa 13: sta 7:aan jos tarvii jotain muuta vetää missä vain 7 -napaa. Jos pähkäilee kumman laittaa, niin suosittelisin 13-napaista koska yl. toimintoja helpompi "supistaa" kuin laajentaa. En ole edes perehtynyt mitä kaikkea 13-napaisessa lisää verrattuna 7-napaiseen (olisko vaunuissa peruutusvalo?). Ja ainakin minun mielestäni 13-napainen liittimenä huomattavasti parempi, kunnon kontakti. Asettuu paikalleen napakasti.
EQB 300 4-matic -23
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Nyt kauhia koukkukuume päällänsä. Kesä tulossa ja tavaroiden roudaamiset lisääntyy, autossa ollut aina koukku! Nyt vielä kun luotettava Transit lähti eläkepäiviksi Nigeriian, eivät ole niin nuukia vaikka suomalainen katsastussetä jätti leiman antamatta.
Eri sivustot ja topicit käyty läpi - tietoa löytyy kivasti. Onko kellään linkkiä johonkin hyvään narikkaan, ennen kuin alan itse arpomaan. Ebay:n kautta kyllä löytyy Saksasta monta
Eri sivustot ja topicit käyty läpi - tietoa löytyy kivasti. Onko kellään linkkiä johonkin hyvään narikkaan, ennen kuin alan itse arpomaan. Ebay:n kautta kyllä löytyy Saksasta monta

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Tilasin omaani tältä ja lähetys tuli kotia asti,tuosta puuttuu vaan tuo johtosarja joka täytyy hankkia muualta.Pekka Kaleva kirjoitti:Nyt kauhia koukkukuume päällänsä. Kesä tulossa ja tavaroiden roudaamiset lisääntyy, autossa ollut aina koukku! Nyt vielä kun luotettava Transit lähti eläkepäiviksi Nigeriian, eivät ole niin nuukia vaikka suomalainen katsastussetä jätti leiman antamatta.
Eri sivustot ja topicit käyty läpi - tietoa löytyy kivasti. Onko kellään linkkiä johonkin hyvään narikkaan, ennen kuin alan itse arpomaan. Ebay:n kautta kyllä löytyy Saksasta monta
Linkki on auki vain muutaman päivän.Tai heti poistuu kun ostaja löytyy.
On farkun koukku,veholla sama noin 1600€
http://cgi.ebay.de/Mercedes-E-Klasse-W2 ... 335ae793f2
Täältä voi katsella muita vaihtoehtoja,kannattaa seuralla koska tulee uusia jatkuvasti myyntiin.
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=W211++A ... t=0&_rdc=1
Jos on vielä ajankohtaista niin:
Täältä olen itte kattellu:
http://www.bertelshofer.com
on kiinteetä ja irtoa. näytti olevan myös johtosarjat ja ohjeet molemmille suomeksikkin. ja mikä tärkeintä, uusia koukkuja.
onko muilla lisää linkkejä...
Farmari
Täältä olen itte kattellu:
http://www.bertelshofer.com
on kiinteetä ja irtoa. näytti olevan myös johtosarjat ja ohjeet molemmille suomeksikkin. ja mikä tärkeintä, uusia koukkuja.
onko muilla lisää linkkejä...
Farmari
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Moron,
Tämmöisestä linkistä kanssa koukkuja, osui silmään VAG-konsernin foorumin sivuilta. Ei ollut pahaa sanottavaa toimituksista ;
http://kfzpoint.de/shop/article_mer043/ ... Dmer043%26
Tämmöisestä linkistä kanssa koukkuja, osui silmään VAG-konsernin foorumin sivuilta. Ei ollut pahaa sanottavaa toimituksista ;
http://kfzpoint.de/shop/article_mer043/ ... Dmer043%26
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Lisään tänne oman kokemuksen koukun asennuksesta.
Ostin tämän koukun 13-p johtosarjalla: http://www.towbar-europe.com/product_de ... gr5akbdms5
Aikaa meni viikonloppu muun elämisen rinnalla. Jos tekisin saman uudestaan menisi ehkä 4-5 tuntia.
Sähkösarjan ohjeet olivat erinomaiset ja akun johdon irroittamisesta ei tullut mitään vikatiloja, niin sähköistä ei sen enempää.
Koukun ohje oli vajaampi. Puskurin ruuvien etsiskelyyn meni vähän aikaa: lokasuojan takana x2, peräkontin sivuilla lampun ja pyöräkaaren välissä x4 ja takaluukun kynnyksen alla x3.
280cdi:ssä on tuplaputket, niin toisen puolen äänenvaimentajan kannake piti ottaa pois, jotta sai avaimen pyörimään. Takapöntöt eivät olleet ihan symmetrisiä.
Pistokkeen kiinnike ei mahtunut vasemmalle puolelle, koska auton rungossa on sillä kohtaa pullistuma. Pistoke on nyt oikealla puolella. Itse pistoke piti asentaa, niin että luukku aukeaa vaakatasoon, koska puskuri esti luukun aukeamisen ylöspäin.
Ohjeen mukaan elementti, mihin irrotettava koukku tulee kiinni, piti kiristää 185Nm momenttiin, mutta pultti katkesi (M14 lujuus 10.9). Laitoin uuden pultin ja muut pultit vähän pienemmällä momentilla. Joko vika oli pultissa tai avaimessa...
Tämän koukkupaketin mukana ei tullut tukirautoja peräkontin sivuille, mutta joissain toisissa koukkupaketeissa nämä ovat mukana. Omassa autossa toisella puolella oli tuki jo valmiina. Toisen puolen tuen asettaminen vaatii myös toisenlaisen verhoilupahvin. Ohjeen mukaan takuu raukeaa, jos tukia ei ole.
Saa tarjota oikean puolen mustaa nukallista sivupahvia ja tukirautaa, jos on ylimääräisenä.
Tässäpä taisi olla kaikki raportoitavat havainnot asennuksesta.
Auto on W211 2005 sedan.
Ostin tämän koukun 13-p johtosarjalla: http://www.towbar-europe.com/product_de ... gr5akbdms5
Aikaa meni viikonloppu muun elämisen rinnalla. Jos tekisin saman uudestaan menisi ehkä 4-5 tuntia.
Sähkösarjan ohjeet olivat erinomaiset ja akun johdon irroittamisesta ei tullut mitään vikatiloja, niin sähköistä ei sen enempää.
Koukun ohje oli vajaampi. Puskurin ruuvien etsiskelyyn meni vähän aikaa: lokasuojan takana x2, peräkontin sivuilla lampun ja pyöräkaaren välissä x4 ja takaluukun kynnyksen alla x3.
280cdi:ssä on tuplaputket, niin toisen puolen äänenvaimentajan kannake piti ottaa pois, jotta sai avaimen pyörimään. Takapöntöt eivät olleet ihan symmetrisiä.
Pistokkeen kiinnike ei mahtunut vasemmalle puolelle, koska auton rungossa on sillä kohtaa pullistuma. Pistoke on nyt oikealla puolella. Itse pistoke piti asentaa, niin että luukku aukeaa vaakatasoon, koska puskuri esti luukun aukeamisen ylöspäin.
Ohjeen mukaan elementti, mihin irrotettava koukku tulee kiinni, piti kiristää 185Nm momenttiin, mutta pultti katkesi (M14 lujuus 10.9). Laitoin uuden pultin ja muut pultit vähän pienemmällä momentilla. Joko vika oli pultissa tai avaimessa...
Tämän koukkupaketin mukana ei tullut tukirautoja peräkontin sivuille, mutta joissain toisissa koukkupaketeissa nämä ovat mukana. Omassa autossa toisella puolella oli tuki jo valmiina. Toisen puolen tuen asettaminen vaatii myös toisenlaisen verhoilupahvin. Ohjeen mukaan takuu raukeaa, jos tukia ei ole.
Saa tarjota oikean puolen mustaa nukallista sivupahvia ja tukirautaa, jos on ylimääräisenä.
Tässäpä taisi olla kaikki raportoitavat havainnot asennuksesta.
Auto on W211 2005 sedan.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Moroo
Olen itselle kanssa miettinyt koukun asentamista W211 -farkkuun. tuolla towbar-europella olisi brinkin setti irroitettavalla koukulla ja sähkösarjalla 399, johon tulee postikuluja sen 49€ eli n. 450 yhteensä. Onhan se silti parisataa halvempi kuin suomen puolelta ostettuna
Katselin noita bosalin ja brinkin asennusohjeita läpi, niissä mainittiin jostakin syylärin tuulettimen vaihdosta 400W -> 600W, mitä malleja tämä koskee ja onko kenellekään ko. operaatiota tehty?
Olen itselle kanssa miettinyt koukun asentamista W211 -farkkuun. tuolla towbar-europella olisi brinkin setti irroitettavalla koukulla ja sähkösarjalla 399, johon tulee postikuluja sen 49€ eli n. 450 yhteensä. Onhan se silti parisataa halvempi kuin suomen puolelta ostettuna

--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Nonniin, vappuna tuli kanssa asennettua thule/brink irroitettava koukku + jaegerin johtosarja. Hommaan tuhraantui aikaa n. 5h, josta 2h meni ohjeita ihmetellessä ja tiivistemassaa ostaessa. Tehokasta aikaa kului n. 3h kaiken kaikkiaan. Eli kyllä siinä amatöörikin ihan tilin teki. Se koukun asennusohje oli aika syvältä, siksi aikaa kuluikin arpoessa. Sähkösarjan asennusohje ei enää paljon selkeämpi voisi ollakaan
Kaiken kaikkiaan osat sopivat todella hyvin paikoilleen, eikä yllätyksiä tullut, eli suosittelen! koukku maksoi siis asennettuna 448(koukku + sähkösarja) + 10(koriliima) € -> 458€
Halvimmat tarjoukset samasta setistä asennettuna suomessa taisi liikkua jossakin 800-1000 välillä ja koukku tarvikkeena sähkösarjoineen siinä reilut 600€, eli säästöä kyllä tuli.

Kaiken kaikkiaan osat sopivat todella hyvin paikoilleen, eikä yllätyksiä tullut, eli suosittelen! koukku maksoi siis asennettuna 448(koukku + sähkösarja) + 10(koriliima) € -> 458€
Halvimmat tarjoukset samasta setistä asennettuna suomessa taisi liikkua jossakin 800-1000 välillä ja koukku tarvikkeena sähkösarjoineen siinä reilut 600€, eli säästöä kyllä tuli.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Tässå,sama myös sedanissa.Pekka Kaleva kirjoitti:Hello,
Laitatko linkkiä mistä tilasit koukun? Alkaa olemaan se hetki lähellä. Oliko muuten puskuri kiinni vain sieltä takapyörien "luukkujen" luota?
Lkosso kanssa jutellut tuosta asentamisesta Sipoon miitissä;)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
http://www.towbar-europe.comPekka Kaleva kirjoitti:Hello,
Laitatko linkkiä mistä tilasit koukun? Alkaa olemaan se hetki lähellä. Oliko muuten puskuri kiinni vain sieltä takapyörien "luukkujen" luota?
Lkosso kanssa jutellut tuosta asentamisesta Sipoon miitissä;)
Tuolta otin sen 399 -maksavan setin, jossa tuli sähkösarja mukana.
Puskuri oli kiinni 2 pultilla kyljistä sisäpuolelta, yhdellä / puoli lampun kohdalta, musta aluslevyllinen mutteri, sekä sisälokarin alta pultti alhaalta ylöspäin. Sisälokari oli 2:lla nipsulla vielä puskurissa / puoli sekä polttoainetankin puolelta ylivuotolektu menee puskurin alareunasta läpi.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Meidän emännälle hommattiin muutama viikko sitten tuollainen farkku, missä ei ollut alkuperäistä koukkua. Autoliikkeen kautta irroitettava "krominen" koukku, joka on mielestäni tyylikkäämpi kuin musta kun autossa on kromilistat, maksoi asennettuna muistaakseni 460 euroa. Tämä siis Suomessa ja auto koodattuna joten tutka tunnistaa koukun.
Asensin Thulen ( Brink ) kiinteän koukun w211 malliin. johtosarja ECS-Electronicsin.
Toimii muuten mutta vasen vilkku ei toimi. Motonet toimittaa uuden vilkun boxin ja katsotaan rupeaako toimimaan. Ei pidä ollenkaan paikkaansa valmistajien asennusaikaohjearvot esim koukun asennus 1,5 h ja johtosarja 45 min. Pelkästään oikean puoleisen sivupaneelin leikkaus tukiraudan takia ottaa tunnin. meni kaikkiaan kaksi iltaa asennukseen.
Toimii muuten mutta vasen vilkku ei toimi. Motonet toimittaa uuden vilkun boxin ja katsotaan rupeaako toimimaan. Ei pidä ollenkaan paikkaansa valmistajien asennusaikaohjearvot esim koukun asennus 1,5 h ja johtosarja 45 min. Pelkästään oikean puoleisen sivupaneelin leikkaus tukiraudan takia ottaa tunnin. meni kaikkiaan kaksi iltaa asennukseen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Kornia asentaa koukku 326km ajettun autoon;)
Non niin nyt asennustarina. Posti toi eilen Saksasta Westfalian koukun ja Jaegerin sähkösarjan (13) pinninen. Setin hinta 293 + 49 rahti. Toimituksessa ei ongelmaa, ainut että jouduin maksamaan heidän tilille. Luulin että visalla onnistuu..ei lisäkuluja.
Olin varannut sen 6 tuntia, mutta totuus jotain muuta. Aloitin 12:20 ja lopetin 23:50. Aikaa meni eniten roiskeläppien yms luukun alueen irroittamiseen, vasemman puolen vanhan törmäyssuojan jalustan uloimmaisen/ylemmän mutterin irroittamiseen. Hylsy ei riittänyt samoin nivellenkki. Vaimo toi 16mm lenkin kauppareissulta. Sama puskurin törmäyssuoja oli saanut kokea ainakin yhden kolarin, joten joiduin lekalla takoa sitä muotoon. Ei muutoin olisi mahtunut ns. vetokoukun poikkipalkin kanssa sovussa. Lisäksi se krominen suoja ja ns. vieteriluukun keskitys vei oman aikansa.
Sisältä piti purkaa vähän enemmän mitä luulin. Oikea sivupaneeli lähtee yläpäästä vasemmalle vetämällä..nyt tiedän
Asennukseen kuului muutamien naapureiden vierailut ja muutamat asennusölpät. Puskurin laitossa on hyvä olla kaveri tai jopa vaimo mukana.
Auto laitettiin tulille ja vikakoodia pukkasi,. visit work shop ja akun kuvaa. Akku oli irti varmaan tunnin.
Kiitoksia vihjeistä ja vinkeistä. Kaikkea on luettu, mutta kiva on päästä tekemään vaikka nyt selkää kivistää.
Edit 1: nyt huomasin että krominen takakontin "kynnys" ei istu takapäästä hyvin. Klipsut eivät pidä..miten olette saaneet kynnyksen kiinni..?
Edit 2: Otin takaluukun tiivisteen pois, niin olipa helppoa saada kynnys istumaan oikein. Sitten vaan painoin tiivisteen kiinni.
Olin varannut sen 6 tuntia, mutta totuus jotain muuta. Aloitin 12:20 ja lopetin 23:50. Aikaa meni eniten roiskeläppien yms luukun alueen irroittamiseen, vasemman puolen vanhan törmäyssuojan jalustan uloimmaisen/ylemmän mutterin irroittamiseen. Hylsy ei riittänyt samoin nivellenkki. Vaimo toi 16mm lenkin kauppareissulta. Sama puskurin törmäyssuoja oli saanut kokea ainakin yhden kolarin, joten joiduin lekalla takoa sitä muotoon. Ei muutoin olisi mahtunut ns. vetokoukun poikkipalkin kanssa sovussa. Lisäksi se krominen suoja ja ns. vieteriluukun keskitys vei oman aikansa.
Sisältä piti purkaa vähän enemmän mitä luulin. Oikea sivupaneeli lähtee yläpäästä vasemmalle vetämällä..nyt tiedän
Asennukseen kuului muutamien naapureiden vierailut ja muutamat asennusölpät. Puskurin laitossa on hyvä olla kaveri tai jopa vaimo mukana.
Auto laitettiin tulille ja vikakoodia pukkasi,. visit work shop ja akun kuvaa. Akku oli irti varmaan tunnin.
Kiitoksia vihjeistä ja vinkeistä. Kaikkea on luettu, mutta kiva on päästä tekemään vaikka nyt selkää kivistää.
Edit 1: nyt huomasin että krominen takakontin "kynnys" ei istu takapäästä hyvin. Klipsut eivät pidä..miten olette saaneet kynnyksen kiinni..?
Edit 2: Otin takaluukun tiivisteen pois, niin olipa helppoa saada kynnys istumaan oikein. Sitten vaan painoin tiivisteen kiinni.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006