Mersua ostamassa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Lasse25
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Mersua ostamassa.

Viesti Kirjoittaja Lasse25 »

Tervehdys kaikille Forumilaisille.

Olen vaihtamassa autoa ja huomannut että uudehkot C-sarjalaiset (W204) ovat aika silmäämiellyttävän näköisiä. Olen katsellut eri paikoista josko löytäisin alle 60000 ajetun C220 CDI:n ja vieläpä 170 heppaisella myllyllä. Noh nälkä on kasvanut syödessä ja siinä olisi syytä olla myös Command APS-järjestelmä. Nykyisen kulkineen (Octavia RS)varustukseen kuuluu lähes vastava systeemi ja se on kyllä aika kätevä. Pari sysymystä kokeneemmille mersumiehille/-naisille:

Onko C220 CDI-koneiden eri tehoversiolla muuta eroa kuin ohjelmisto, eli pystyykö esim 150-heppaisen "päivittämään" suht kivuttomasti 170-heppaiseksi?

Jos/Kun löydän sopivan, niin mihin asioihin auton kunnossa kannattaa erityisesti kiinnittää huomioita? Eli Onko esim. vm 2007 ja uudemmissa esiintynyt jotain yleisesti tyypillistä vikaa, joka kannattaisi olla korjattuna?

Olen ajellut jo aika pitkään (13v) muilla vehkeillä kun Mersulla. Tuolloin 13 vuotta sitten ajelin vuoden -82, 123 korisella, 300D:llä jonka sain isukilta. Vaikka auton kori oli nähnyt jo yli 1 000 000km ja moottorikin yli 700 000km, niin silti se oli aika hyvä ja varma peli vaikkei ihan yhtä rivakasti liikkunut kuin nykyinen ajokkini. Kai tässä on vanhimmiten alkanut palaamaan takaisin juurilleen.
tempera
Mersumies
Mersumies

Re: Mersua ostamassa.

Viesti Kirjoittaja tempera »

Lasse25 kirjoitti:Tervehdys kaikille Forumilaisille.

Olen vaihtamassa autoa ja huomannut että uudehkot C-sarjalaiset (W204) ovat aika silmäämiellyttävän näköisiä. Olen katsellut eri paikoista josko löytäisin alle 60000 ajetun C220 CDI:n ja vieläpä 170 heppaisella myllyllä. Noh nälkä on kasvanut syödessä ja siinä olisi syytä olla myös Command APS-järjestelmä. Nykyisen kulkineen (Octavia RS)varustukseen kuuluu lähes vastava systeemi ja se on kyllä aika kätevä. Pari sysymystä kokeneemmille mersumiehille/-naisille:

Onko C220 CDI-koneiden eri tehoversiolla muuta eroa kuin ohjelmisto, eli pystyykö esim 150-heppaisen "päivittämään" suht kivuttomasti 170-heppaiseksi?

Jos/Kun löydän sopivan, niin mihin asioihin auton kunnossa kannattaa erityisesti kiinnittää huomioita? Eli Onko esim. vm 2007 ja uudemmissa esiintynyt jotain yleisesti tyypillistä vikaa, joka kannattaisi olla korjattuna?

Olen ajellut jo aika pitkään (13v) muilla vehkeillä kun Mersulla. Tuolloin 13 vuotta sitten ajelin vuoden -82, 123 korisella, 300D:llä jonka sain isukilta. Vaikka auton kori oli nähnyt jo yli 1 000 000km ja moottorikin yli 700 000km, niin silti se oli aika hyvä ja varma peli vaikkei ihan yhtä rivakasti liikkunut kuin nykyinen ajokkini. Kai tässä on vanhimmiten alkanut palaamaan takaisin juurilleen.
:idea: :idea: :oops: :lol: :lol: Noi vähän ajetut 220 ovat harvassa. Yksityinen ei myy vasta sisäänajettua autoa. Taksina olleita kyllä saa mutta niillä onkin kilometrit aivan muuta. esim mulla on e320cdi ja tehoja löytyy turbon kanssa 140kw.Nää 320 evät ole taksien suosiossa vaikka kuluttavat yhtä vähän kun 220. Esim mulla on tietokoneessa kulutus sekalaista ajoa 3200km 7,1 lt. Maantiellä kesärenkailla sain kulutuksen 4,8 lt kun köröttelin 70 km tuntivauhtia. Se kulutuksen pienuus johtuu koneen tehosta ja automaatista joka pitää ideaalisen vaihteen aina päällä. tai tässä on oppiva vaihdelaatikko joka oppii vaihtamaan vaihteita ajotavan mukaan. Sitten on vielä pappaasetukset joka jättää joka toisen vaihteen väliin ja lähtee kakkosella. Vuosimalli on 2000 ja ruostetta ei ole vielä näkynyt. Tosin tätä on hoidettukin. niin ja ajettu on 277 tuh km. :arrow: Ps katsoin nettiautosta sun haaveilemaa autoa ja olihan siellä mutta melkein noin neljä vuotta vanhoilla oli kilometrejä takana 400000 joten arvaa kyllä mitä ajoa. Löytyy kyllä pari vuotta vanhoja alle 60tuh ajettuna hintaan n 35tuh.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Lasse25
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Juu olen itsekin huomannut että aika vähissä on vähän ajetut vaihtoehdot. Olenkin jo vähän suunnannut katseita tuonnen Saksan markkinoille. Sieltä tuntuisi löytyvän aika hyvin vaihtoehtoja. Eikä tarvitse miettiä onko tarpeeksi tehoa autossa. Tällä hetkellä tuntuu tuo 125kW ihan sopivalta, vaikkakin ajoittain miettii josko sitä hieman piristäisi jollain. Ajan paljon pitkää matkaa ja reitti on pääsääntöisesti semmoinen missä liikkuu paljon rekkoja ja ohituspaikat ovat kortilla. Täytyy olla tehoa että ehtii niissä hyvissä paikoissa ohi. Tuolla vaihteistolla ei mulle ole niin väliä kumpi se on, manuaali vai automaatti. Kauniimpi osapuoli on esittänyt tosin vastalauseen automaattisen hankinnasta vaikka osasi ihan hyvin ajaa isäni automaattivaihteisella pakettiautolla. :? Kummallista
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Tervetuloa foorumille :)

En osaa oikein kertoa mitään w204:sta, mutta W203:n 200 ja 220 ovat samoja autoja lukuun ottamatta manuaalin kytkintä. Epäilen että uudessa mallissa on sama juttu, joten päivitys onnistunee.

Kiva kuulla, että olet ajatellut Saksan autoja, koska sieltä saa parhaimmat yksilöt suhteessa käytettyyn rahamäärään. W204:n vioista ei ole vielä paljoa tietoa koska ne taidetaan hoitaa vielä takuun puitteessa.
Command ja muut härpäkkeet on ainakin mun tulevassa W204:ssa sitten joskus kun autokuume iskee (toivottavasti pysyn vielä vuosia terveenä).

MobiloLife ja Junge Sterne kannattaa googlata, mikäli eivät ole entuudestaan tuttuja termejä.
Lasse25
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Tämän vuoksi tänne foorumille tulinkin asiasta huhuilemaan. Tuosta tuontiautosta vielä. Olisi hienoa jos olisi itselleni mahdollista lähteä tuonne Saksanmaalle vähän kiertelemään autokauppoja. Voisi olla vähän "lapsena lelukaupassa-tunnelma" jos lähtisi. Harmi vain että samaan aikaan käynnissä oleva talonrakennusprojekti syö irtonaisen käteisen aika tehokkaasti, joten en itse voi marssia sinne johonkin kauppaan ja lyödä rahat tiskiin ja ajella autolla pois. Muut asiat mitä siellä pitää auton ostamiseksi varmaan maalaisjärjen käytöllä sujuu, kunhan vähän ottaa selvää ja kyselee. Onko muuten kenelläkään kokemusta siitä jos hakee auton Saksasta itse ja rahoittaa sen hankinnan jonkun pankin avulla? Näiltä tuontiautoja maahantuovilta liikkeiltähän saa auton ostettua rahoituksella.
Vastaa Viestiin