Apua nopeasti! Kone vaihdettu...mitä yleensä tarkoittaa..?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

Apua nopeasti! Kone vaihdettu...mitä yleensä tarkoittaa..?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Eli tuossa olis yks coupe-mersu tiedossa (300 -89)....ja siihen on vaihdettu kone autoliikkeen toimesta. Autolla ajettu n. 300 000, mutta tällä vaihtokoneella 130 000 (kone on samanlainen kuin vanha kone).

No...sitten siihen ongelmaan. Eli onko asiassa jotain ongelmaa? Miksi autoon yleensä vaihdetaan kone? Tarkottaako se, että auto on muutenkin joku pommi...eli siis kaikki muukin reistaa, vai mitä? Meneekö tää mun logiikka yli hilseen? En tiedä itekään, mutta joku vois selventää....
Liike tietenkin vakuuttaa, että auton tekniikka pelaa kuin kello....voiko luottaa?

Ymmärsikö kukaan? En ole varma ymmärsinkö itekään :D
mersumimmi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

millo se kone o vaihettu? eihä se enää nii outoa kyl ole näi vanhois romuis. jos se toimii, ni sittehä se toimii ;) eihä siitä oikee muuta voi sanoa. se on 21v vanha, siksi.

jos se o 24v ni sit ymmärrän miksi. se o vanha kone alkanu vuotamaan öljyy, helpompi se o koko kone vaihtaa ku alkaa vanha korjaamaan.

kaikki 24v m104 kutoskoneet alkaa vuotamaan öljyy n 300tkm tietämillä, se o 100% varma juttu :!:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Joo, pitäähän autossa moottori olla. Monesti koneenvaihto on halvempi ja helpompi työ, kuin korjata vanhaa. En olisi ollenkaan huolestunut tuon asian takia. Enemmän vanhassa autossa kannattaa katsoa korin päälle, jos kori on vaihdettu, niin silloin kannattaa huolestua :)
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Herää kysymys...

Että jos se Coupe on "elämää suurempi" ja haluat siitä joskus tehdä museovehjettä, niin aiheuttaako tämä koneenvaihto sen, ettei se ole enää ns. mathcing numbers vehje? :roll:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No tuota, auto on niiltä ajoilta kun berliinin muuri murtui, ja sanoisin että on ihan normaalia että autoon on voitu vaihtaa moottori. Auto on siis suunnilleen vuodelta "kun Hanssi länteen lähti"
Omaani on vaihdettu moottori jälkeenpäin mersun "tehtaalla" saksassa jo vuonna 79, on toiminut onnellisesti siitä asti. 100tkm on suunnilleen se lukema jolla saksalainen vaihtaa autonsa ja vanha matkaa suomeen tai puolaan.
Vielä pelkkä moottorinvaihto ei tee siitä pommia, etsisin autosta jälkiä korjauksista ja tarkistaisin löytyykö huoltohistoriaa. Jos autoa on pidetty hyvin ja hoidettu säännöllisesti niin yleensä myös auto näyttääkin siltä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Timo999 kirjoitti:Herää kysymys...

Että jos se Coupe on "elämää suurempi" ja haluat siitä joskus tehdä museovehjettä, niin aiheuttaako tämä koneenvaihto sen, ettei se ole enää ns. mathcing numbers vehje? :roll:
Museoauto ei tarvitse olla matching numbers. Koneen tyyppi pitää olla sama kuin alkuperäisessä jos haluaa museoida. Riippuu sitten tarkastajasta mikä menee läpi, voi mennä joku edes samannäköinenkin läpi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Matti R kirjoitti:Museoauto ei tarvitse olla matching numbers. Koneen tyyppi pitää olla sama kuin alkuperäisessä jos haluaa museoida.
Joo, mutta jos haluaa lisäarvoa sille pirssille vuosien saatossa niin sitten pitäis olla mätsäävät numerot.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Voihan se kone muutenkin hajota.
Ajettu ilman öljyjä ja leikannu kiinni yms...

Vähähän tolla vaihtokoneella on menty jos kilometrit pitää kutinsa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Manu300cea24 kirjoitti:Voihan se kone muutenkin hajota.
Ajettu ilman öljyjä ja leikannu kiinni yms...
Munki ex-lankussa oli vaihdettu kone ku entisen omistajan eukko oli töräyttäny öljypohjan kivee ja tyytyväisenä vaan jatkanu matkaa :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

myös mun -89 malliseen w124 on vaihdettu kone joskus -90 luvun alussa, syytä en tiedä, mutta huoltokirjassa on merkintä koneen vaihdosta vehon vaihtomoottoriin n. 120 000 km kohdalla... olisko niitä nokka ongelmia ollut tai sitten ajettu kuivaksi... positiivinen asiahan tuo vain on, kun kone on tuoreempi :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

napa kirjoitti:olisko niitä nokka ongelmia ollut
No tämä se tuli mullekkin mieleen... Nokka-akseli kulunut piloille niin on vaihdettu kokonaan toinen kone.
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

...

Viesti Kirjoittaja bongo »

Eli siis, hätäilin taas turhaan. Tuntuu vaan, että kun autoon on vaihdettu jotain niin merkittävää kuin moottori, niin onko se merkki siitä, että kyseessä on muutenkin joku kauhea maanantai-yksilö...
.
..tiedän! Ei mitään järkeä taas tässä "tuntemuksessa"....se menee samaan sarjaan, kun jos auto on ruosteinen, niin väistämättä kuvittelee, että se on muutenkin ihan paska.. :roll:

Vaikka tuo siippa tuossa (joka on jo ihan! kyllästynyt näihin autovatvomisiin) totesi lakonisesti, että mitä sitä suotta vatkaa ja vaivaa jotain muutaman tonnin auton hankintaa....ostaa sen mikä hyvältä tuntuu, ja joka ei heti koeajossa leviä.....ja jos se sitten menee hajalle, niin sitten korjataan... :D Tähän mielipiteeseen luulis olevan helppo yhtyä...kai... :wink:
mersumimmi
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: ...

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

bongo kirjoitti:..tiedän! Ei mitään järkeä taas tässä "tuntemuksessa"....se menee samaan sarjaan, kun jos auto on ruosteinen, niin väistämättä kuvittelee, että se on muutenkin ihan paska.. :roll:
:wink:
Tuo taasen pitää useimmiten kyllä paikkansa.
Mutta kylläkai siihen on kuitenkin parempi kone vaihdettu kuin se alkuperäinen. Luulis ainakin vaikkei sekään tietysti varmaa oo.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Mene nyt kattomaan jotain AUTOA edes, onko sulla rahaa ostaa mitään oikeasti? Automaatti on paska ja manuaali sika hyvä, mut silti ostasin automaatin ku rahat ei riitä manuaaliin ja onkohan tekniikka vaihdettu..kuka helvetti niitä tietää jos et mene kattomaan ja aja..vois melkeen olla offtopiccia sun jutut.
Merseedespents
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

....

Viesti Kirjoittaja bongo »

No no....eipäs olla ilkeitä naisille :evil:

Siitä puhutaan mikä kiinnostaa...luonnollisesti. Ja kysellään, jos ei tiedetä. Onneksi täällä on myös mukavia miehiä (naisia?), jotka viitsivät kommetoida / vastata "tyhmiin" kyselyihin ja pohdintoihin. Sitähän varten, mm, tämä palsta on, vai kuinka??

Ja btw....kun nyt epäilit, niin täytyy kai kertoa, että kaikesta jahkaamisesta huolimatta, toimin kun sen aika on...

...ja toiminnan aika koitti tänään!! Kävin sitten aamulla autokaupoilla, ja nyt pihassa seisoo 300CE -89.. :D Ja rahatki löyty ihan omasta lompsasta....
mersumimmi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onnea hankinnalle! onko viel 24v malli? ;) kuvia :!:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnittelut! Kuvia kehiin :lol: .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

..

Viesti Kirjoittaja bongo »

Tässä kuva.... tosi huono kuva .....auto likainen (kerkes jo tuos matkalla likaantuun), ja muutenkin hankalassa kohtaa pihas niin ei saanu mitään hyvää kuvaa....täytyy laittaa parempia myöhemmin...
Meinasin laittaa linkin nettiauton sivulle...siä olis löytyny paremmat kuvat, mutta myyjä oli jo! kerinny poistaa auton sieltä.... Toivottavasti tuo linkki aukeaa...en kerinny tutkia tarkemmin kuinka tänne viesteihin saa lisättyä kuvia....

[img]file:///F:/P%C3%96SS%C3%96TYS/Kuva%20591.jpg

Kerkesin jo käydä näyttääs autoa mun "vaikikorjaajalle", ja se onnitteli kaupasta... :D
mersumimmi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo kuva ei kyllä näy tuolla tyylillä, mutta kyllä täällä jaksetaan yleensä odottaa...

vin koodin jos viitsisit laittaa, niin päästäis paremmin ihmettelemään auton varusteita ja tekniikkaa, eli auton runkonumero jakoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Nii tyhmä kysymys mut ei olis sitä nettiauton ID-numeroa tallella :lol: tai jos katsot koneeltas "historia"-sivuja :wink: ei sillä et kärsimättömiä oltais :P .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja bongo »

Löytyihän se sieltä....en vaan heti hokannu, että nettiautosta löytyy myös myydyt erikseen...ei oo niitä tullu koskaan kateltua...

Toivottavasti tää linkki nyt aukee....jos ei, niin laitan sit kuvia joskus myöhemmin kun kerkeen...




http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... w=@update=

Hieno on, vaikka itse sanonkin... :D ...ja luonnossa näyttää vielä paremmalta... :wink:

Ja mistä sen runkonumeron sitten löytää?
mersumimmi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hienon näkönen peli. Rekkarin perusteella löyty tämmöstä :wink: :
Että kone on vaihdettu 12v>>24v.

VIN WDB1240501Bxxxxxxx
Model 300 CE
Chassis 1240501Bxxxxxxx
Engine 103983 12 171779
Transmission 722358 03 251184
Order 0 9 529 50648
Delivery date 16.06.89
Dealer Finland (529)
Interior fabric black+anthracite (071)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

341 additional lamp (с 01.09.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

482 harder spring suspension and shock absorbers (с 01.01.1964 по 30.10.1991)

524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

603 headlamp wiper unit and oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.08.1971)

611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984
Joku mersupurkaamo??
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei kai tuossa moottorin vaihdossa mitään ihmeellistä ole, joku vain on halunnut helposti lisää tehoa... kunhan vain jarrut on muistettu myös päivittää niihin 24 v version omiin ja luultavasti onkin, kun kai se olis katsastuksessa pompannut...

oliko otteessa merkintöjä tekniikanvaihdosta tai puhetta jostain "prosenteista" :roll: se nimittäis pitäis näkyä sitten hinnassa... muuten ihan kelpo pelin näköinen, mutta tuosta pyyntihinnasta on leivottu toivottavasti ainakin puolitoista tonnia pois...

paskamaisen tästä tekee se, että useimpia alustan osia ei voi enää hakea ihan tuosta noin vain, jos tekniikanvaihto on tehty kunnolla, eli osat maksaa 24 version kertoimet (joissakin ainakin 5 kertainen hinta verrattuna 12 venttiilisen vastaaviin) ja pitää aina tietää itse millä varaosanumerolla on hakemassa, kun auton tiedoilla tulee väärää palikkaa :cry:

muuten ihan nätti peli...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Sergey kirjoitti: kaikki 24v m104 kutoskoneet alkaa vuotamaan öljyy n 300tkm tietämillä, se o 100% varma juttu :!:
Onko joku tietty paikka mistä alkaa vuotamaan? Kannen välistä, venttiilinvarrenkumit? Vai alkaako sieltä sun täältä vuotamaan? :roll:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vai onko tuo 300 CE 24 lätkä vain feikkiä tuolla perällä :roll: kumpi kone siellä nyt oikeasti on pellin alla, leveä vai kapea kantinen :?

jos sieltä löytyy se normaali 12 venttiilinen kapeakantinen moottori pellinalta, niin unohda nuo mun aikaisemmassa viestissä olevat höpinät niistä vaikeuksista... mutta jos siellä onkin se 24 venttiilinen, niin pientä varausta vois pitää tulevaisuutta ajatellen, sytkäpuolen remontti taitaa maksaa jo sitten tuohon jo enemmän, kuin tuo mun oma 300E :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jahas joo, sellainen peli :) oliko sulla joku asiantunteva mukana katsomassa ? meinaan tuo hinta antaa olettaa että auto olisi vähintääkin hyvässä kunnossa, noin 1-2te meinaan ylihinnoiteltu :shock:
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

njoo aika kova hinta näkys olevan tuollasesta pelistä..
Merseedespents
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

epk kirjoitti:jahas joo, sellainen peli :) oliko sulla joku asiantunteva mukana katsomassa ? meinaan tuo hinta antaa olettaa että auto olisi vähintääkin hyvässä kunnossa, noin 1-2te meinaan ylihinnoiteltu :shock:
Täällä on nettiauton selaajatietäjät taas vauhdissa.

Kyllä, 3500-4000€ saa kyllä CE-coupen. Nettiautossa vieläpä siistin näköisen. Käykääpä luonnossa kattomassa niitä 4k€ Ce-coupeja... Ei oo niin hehkeetä nahtävää, kun kuvassa.

Hiukan järkeä kommentteihin kiitos, huhhu.

Jos tämä on luonnossa hyväkuntoinen CE, on ihan varmana hintansa väärti!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

muista Whaeva, että tämä voi olla sellainen ns. tekniikanvaihto räpellys :? toki niitäkin on niin montaa sorttia, että aina se ei ole edes huono asia, jos on tehty asiallisesti... mutta tahtoo aina näkyä jälleenmyynti arvossa...

edit: taas luin vaihteeksi tuon ekan viestin, niin siellä sanottiin, että kone on vaihdettu samanlaiseen, kuin alkuperäinenkin, mutta se voi myös tarkoittaa sitäkin, että 3 litraisen (m103) tilalle on laitettu 3 litrainen (m104) :? molemmathan on kuitenkin mersun 6 koneita, joka joidenkin mielestä on ihan sama asia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin