Vanteet + alusta W124...
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Vanteet
Niin... Olisko se 215 renkaan leveys paree ku 225? ja profiili varmaan 45
Ja ET vissiin "pitää" olla 35?
Joo, pitää kysyä noita vanteita leveydeltään 7,5 ja 8,5 tuumasina, sitte..
Ja ET vissiin "pitää" olla 35?
Joo, pitää kysyä noita vanteita leveydeltään 7,5 ja 8,5 tuumasina, sitte..
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
hämmästyttää...
Tuolla eräällä sivulla sanotaan että 215/45/17 renkaalle sopis leveimmillään 8" leveä vanne! sitten taas 225/45/17 sopis 8,5" :/
Eli pitäskö mun nyt sittenkin ottaa noi 225 leveet renkaat?
Kiitoksia jo näin etukäteen..
Eli pitäskö mun nyt sittenkin ottaa noi 225 leveet renkaat?
Kiitoksia jo näin etukäteen..
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Onko haittaa jos renkaiden halkaisijassa on reilu sentin ero edessä ja takana? Takana siis hieman suurempi halkaisija. Autohan on 300CE ja vuosimallia 89.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Mites, tuota Sergey, eikös tuo halkaisijaltaan erikokoisten renkaiden käyttö voi aiheuttaa sen ABS- valon syttymisen, kun ne pyörii vähän eri tahtiin? Muistelenko ihan höpöjäni, vai eikö tuo sentti halkaisijassa ole vielä niin kriittinen. Jotenkin muistelen että tästä olisi ollut juttua aikaisemminkin. Vai missä se raja menee?Sergey kirjoitti:ei ole haittaa
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Re: hämmästyttää...
ota ne 215, ei vetele, menee vähemmällä..tähtipirssi kirjoitti:Tuolla eräällä sivulla sanotaan että 215/45/17 renkaalle sopis leveimmillään 8" leveä vanne! sitten taas 225/45/17 sopis 8,5" :/
Eli pitäskö mun nyt sittenkin ottaa noi 225 leveet renkaat?
Kiitoksia jo näin etukäteen..
omassa 92 ce-24 meni kaupunkivauhdis vikatila päälle ku oli renkaiden nimellistä halkasijaeroa jotain 4cm, 3cm erolla meni vasta 80kmh nopeudessa. jokatapauksessa mitä pienempi ero on, sitä kovemmassa vauhdissa ko. vikatila menee päälle... jos menee ikinä, ts ero on toleranssissa. ja pudotti tehot kunnes nopeus laski alle neljäänkymppiin ja sit taas pysty kiihdyttämään kunnes raja-arvo ylittyi ja sama toistui.JuriPotkuri kirjoitti:Mites, tuota Sergey, eikös tuo halkaisijaltaan erikokoisten renkaiden käyttö voi aiheuttaa sen ABS- valon syttymisen, kun ne pyörii vähän eri tahtiin? Muistelenko ihan höpöjäni, vai eikö tuo sentti halkaisijassa ole vielä niin kriittinen. Jotenkin muistelen että tästä olisi ollut juttua aikaisemminkin. Vai missä se raja menee?
Terv. Juri
21mm vähemmän tilaa sisäpuolel ku orginaali 7x15et42 vanteil.Edessä voi ottaa iskariin, ehkä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Itse hommasin omaan rotiskoon eteen 8*17" et 35 215/45-17 renkaalla ja taakse 9*17 et 30 225/45-17 renkaalla, vanteet on Rialin Nogarot. Alustaksi laitettiin H&R cup kit 60/40 jousilla ja etupäähän tuli "ykkösen" kumit ja taakse muistaakseni jäi "kakkoset" jotka saattaa vaihtua "ykkösiin". Hyvin jäi tilaa joka suuntaan, auto on 124 ce.
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
17
Entäpä sopisko satakaksknelkkuun 8" vanne ET 40? 17" vanne
Erityisesti tuo etupuoli mietityttää...
Erityisesti tuo etupuoli mietityttää...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
9"x18" ET 30 ottaa myös iskariin kiinni edessä... pitäis olla vähintään ET 25, jos meinaa 9" eteen laittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sisällehän ne jää tosiaan aika pahasti, kun ei tule kuin 2" ulos koristaAM kirjoitti:Riippuu vähän mistä roikkuu.Minulla mahtui hyvin 9x18 et35 AMG monoblockit, jäi vaan vähän liian sisään

mä kyllä luulen, että noissa mun vanteissa tuo ET 30 on ilmoitettu aika suurpiirteisesti, kun niissä on kuitenkin 3" huuli ja ottavat siis juuri ja juuri kiinni iskariin edessä vakio alustalla, sportlinessä ne vois jopa mahtua pyörimään, on se niin milleistä kiinni

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
minkä verran mahtaa 16x9" vanne tulla yli kaarista. et 30 paikkella. ei varmaan ota kiinni mihinkään? vähän nää vannejutut vielä uusia
ja mikä mahtaa olla navan keskiön ja lokasuojan välinen mitta alkuperäisessä mersussa ykkösen tai kakkosen kumeilla.edessä sekä takana. pitäis saada tietoon paljonko tuota omaa rutkua on laskettu. jokku punaset vieterit siel näky olevan,ja aika jäykät iskarit tuntuu olevan

ja mikä mahtaa olla navan keskiön ja lokasuojan välinen mitta alkuperäisessä mersussa ykkösen tai kakkosen kumeilla.edessä sekä takana. pitäis saada tietoon paljonko tuota omaa rutkua on laskettu. jokku punaset vieterit siel näky olevan,ja aika jäykät iskarit tuntuu olevan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Kasireikänen siis, tämä selväMultimanne kirjoitti:Samanlainen -91 CE sportline on minulla ja siinä on vanteena 7x15 et42, rengas 205/60/15. Sportline-paketin vakio vanne/rengaskoko...
ja siis 8-reikänen vanne!

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 23.01.2010 12:15
- Paikkakunta: Vantaa
Kysäse oisko Petehri:llä vielä. Yhteen välii sillä oli myynnis moisia. Yhteistyökumppanit osiosta löytyy tiejot mistä saat kii.Pitkäkatto kirjoitti:En jaksanu kahlata koko aihetta läpi joten kysymys....onko tietoo mistä löytyy w124:n säädettaviä ylätukivarsia taakse et sais pyörän suoraan rankasti madaltaessa??
Syö rengasta kohtuuttoman paljon sisältä...taka nakit 245/45-16 9" vanteella...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
camberi ja casteri
ylätukivarren vaikutus on aikas pieni kun pitäis saada myös muita pyöränkulmia säädettyä....omalta kohdalta tutkiessa taka-akselin tukivarsia ja koiranluita havaittiin säätömahdollisuudet minimaalisiksi ....... rakensin kaikki säädettäviksi mutt ei tämä ratkaisu kelpaa suomes katsastukseen...
..... ei muuta ku alustaa matalaks ja sisäpyörä kuluu sileäks sisäkantilta ..... rengassulkeiset vaa vaihdella palloa eri kulmaan .......
..... ei muuta ku alustaa matalaks ja sisäpyörä kuluu sileäks sisäkantilta ..... rengassulkeiset vaa vaihdella palloa eri kulmaan .......
