w201 190e startin vaihto ja sisusta.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

w201 190e startin vaihto ja sisusta.

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Ostin tuossa varaosa mersun ja nyt pitäs siitä saaha ainakin startti vaihettua tohon omaani, äsken tuossa kattelin että startti ois vaihteiston kiinnityspulteissa kiinni. Näinkö väärin vai oonko mää nyt oikeessa?
Jos oon oikeessa ni mikähän ois helpooin tapa saaha se sieltä ehjänä?

Sitten vielä että miten tuon takapenkin pitäis lähteä niinkun ihan oikeesti irti?
Omassa vehkeessä lähtevät vaan vetämällä mutta tässä varaosa-autossa ei lähde samanlailla. Eli miten? :?

Niin ja vielä että lähteekö bensatankin anturi vain jumalattoman isolla lenkillä? En nimittäin viitsis ihan ilman mitään tietoa lähtee irrottamaan tota. 8)

Kiitti kaikille jotka viitsii vastata! :)
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

istuinosa lähtee irti kun painaa ne lukitukset alas ja samalla nostaa penkkiä.
selkänoja irtoaa kun löysää ne oiskohan ollut 3kpl 8mm kannalla olevaa ruuvia alhaalta ja sen jälkeen nostaa selkänojaa ylöspäin.

anturi lähtee tankista irti avaamalla tuon jumalattoman ison mutterin esim siirtoleukapihdeillä.
se mutteri ei välttämättä ollut irtonainen vaan se kuului siihen itse anturiin.
no kun pyörittää koko hökötystä samalla niin eiköhän irtoa.
tietysti se johto kantsii ensin irroittaa siitä.
edesmennyt
W201
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Onkos kellään tietoa että onko tuo startti mahdollista ottaa ilman että ottaa koko koneen pois? Oon koko tämän päivän paininu sen startin kanssa että sen sais tästä (-84 w201) vehkeestä irti. siinä startin päässä on joku levy kiinni mistä ei oo hajuakaan että mikä se on. Ja tällasta levyä ei ollu kun otin uudemmasta samanlaisesta mutta automaatista irti.
Sitten kun palo hermo sen kanssa, niin aattelin laittaa takasin paikalleen mutta ei tunnu menevän... Kyllä se tuntuu ainakin niihin rattaisiin ottavan ku pyörivät kun moottoria pyöritti. :x

Toivon pikaisia vastauksia kun pitäs saada auto liikkeelle mahdollisesti huomenna jo. :)
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Ärze kirjoitti:Onkos kellään tietoa että onko tuo startti mahdollista ottaa ilman että ottaa koko koneen pois? Oon koko tämän päivän paininu sen startin kanssa että sen sais tästä (-84 w201) vehkeestä irti. siinä startin päässä on joku levy kiinni mistä ei oo hajuakaan että mikä se on. Ja tällasta levyä ei ollu kun otin uudemmasta samanlaisesta mutta automaatista irti.
Sitten kun palo hermo sen kanssa, niin aattelin laittaa takasin paikalleen mutta ei tunnu menevän... Kyllä se tuntuu ainakin niihin rattaisiin ottavan ku pyörivät kun moottoria pyöritti. :x

Toivon pikaisia vastauksia kun pitäs saada auto liikkeelle mahdollisesti huomenna jo. :)
Kyllä sen startin sieltä pois saa ilman koneen irrottamista. Ahdas paikka se on kyllä ruuvailla mutta aikas monta ahdasta paikkaa siinäkin tulee vastaan jos tuon takia koneen irroittelet. Mikä tuo levy nyt sitten muka on? ota se startti nyt vaan siellä irti niin asia selviää varmaan paremmin. Mikä vikä siinä startissa muuten on? ei sitä välttämättä edes tarvitse vaihtaa, voi olla vika muuallakin kun itse startissa.
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

kuitsi kirjoitti:
Ärze kirjoitti:Onkos kellään tietoa että onko tuo startti mahdollista ottaa ilman että ottaa koko koneen pois? Oon koko tämän päivän paininu sen startin kanssa että sen sais tästä (-84 w201) vehkeestä irti. siinä startin päässä on joku levy kiinni mistä ei oo hajuakaan että mikä se on. Ja tällasta levyä ei ollu kun otin uudemmasta samanlaisesta mutta automaatista irti.
Sitten kun palo hermo sen kanssa, niin aattelin laittaa takasin paikalleen mutta ei tunnu menevän... Kyllä se tuntuu ainakin niihin rattaisiin ottavan ku pyörivät kun moottoria pyöritti. :x

Toivon pikaisia vastauksia kun pitäs saada auto liikkeelle mahdollisesti huomenna jo. :)
Kyllä sen startin sieltä pois saa ilman koneen irrottamista. Ahdas paikka se on kyllä ruuvailla mutta aikas monta ahdasta paikkaa siinäkin tulee vastaan jos tuon takia koneen irroittelet. Mikä tuo levy nyt sitten muka on? ota se startti nyt vaan siellä irti niin asia selviää varmaan paremmin. Mikä vikä siinä startissa muuten on? ei sitä välttämättä edes tarvitse vaihtaa, voi olla vika muuallakin kun itse startissa.
Aattelin nyt vaihtaa kun tossa on tuo toinen startti valmiina oottamassa.
Startti ei sano mitään vaikka kaikki muut on kunnossa (Laturi,akku, johdot yms.) Se levy on kuulemma ihan turha osa siellä välissä, kun ihan autokorjaamolta kysyttiin. Se oli 2 mutterilla kiinni mutta sen kun sai pois ni ne pultit missä ne mutterit ja se levy oli ottavat kiinni siihen imusarjan alta moottorinkannakkeeseen menevään levyyn. Katkasin pultit kun ei niillä mitään tee ku pitävät sitä ylimäärästä levyä vain kiinni. No eihän se sieltä vieläkään mahtunu kun ei tuu sieltä rattailta kunnolla ulos. :x

E: Niin ja sittenhän siinä tuntu olevan sellanenki vika että se startti ei mene sinne paikalleen enää kunnolla vaan jää noin sentin ulos sieltä. Koitin että oisin alottanu ihan alusta vetämään sitä ulos mutta eihän se siellä mahu liikkumaan kunnolla.. Varmaan asentajassa vika. :D
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

En nyt ihan ymmärrä, että mistä on kyse. Vanha startti on irti, mutta uusi ei mene kiinni?

Mulla kans lakkas startti toimimasta. Useimmiten kostealla kelillä toimi, mutta kuivalla(kovassa pakkasessa) ei sanonut enää mitään. Itse vaihdoin sen sitten koneenvaihdon yhteydessä uuteen. Sen takia pitkitin koneenvaihtoon asti, kun näky olevan niin helvetin paskamaisessa paikassa... Imusarjan ruiskuineen olis saanu purkaa ainakin pois, että mahtuis edes jotenkin työskentelemään.

Mutta kyllä sen uuden startin sinne pitäis mennä, en keksi mikä siellä jäkittäisi. Jos automaatin startti sitten on myös samanlainen, kai tarkistit sen? Oma ainakin meni paikalleen ihan vaan lykkäämällä.
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Siis vanha on irti mutta ei mahdu tulemaan sieltä paikaltaan ulos kokonaan.

Toisesta varaosa mersusta lähti paljon helpommin se startti irti kun siinä ei ollu sitä levyä eikä niitä pultteja.
Varmaan se varaosamersun startti on lyhempikin, ku mahtu tulemaan niin hyvin sieltä.

Laitoin pari kuvaa imageshackiin siitä startista kuinka paljon se tulee ulos ja siitä levystä minkä otin irti.
http://img534.imageshack.us/gal.php?g=img9310.jpg
Siinä. Toivottavasti niistä näkee jotain. :)
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Aivan. No kuvista ei paskaakaan näe, mutta ryömi auton alle, soiki taskulampulla jokapuolelta ja kato mistä ahistaa. Selvästikin ottaa ulkopuolelta johonki kiinni, eikä tuu ulos.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Mahtuukos tuo startti kääntymään 180 astetta tuossa paikoillaan kun otat ne pultit pois? Muistaakseni jonkun startin kanssa olen joutunut tekemään niin että sain sen pois. Vai katkaisitkohan ne pultit siihen tielle?
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

ei käänny startti 180 astetta enkä katkassut pultteja mitenkään tielle kun ne pultit otti kiinni siihen imusarjaan ja kun katkasin ne niin startti mahtu vähän pitemmälle ulos mutta ei siltikään kokonaan.. :?
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Noniin, nyt sen verta päivitystä että sain startin vaihettua ja kun oltiin lähdössä liikkeelle niin oikeastaan kaikki öljyt valui maahan ja vuotokin löyty.. Eli vuotaa öljyä ö.suodattimen alapäässä olevasa pultista. Mikä siinä pitäis olla? Eikä ole löysällä se pultti.

Noniin. Siinä olikin sellanen vika että sen pultin sisään meni letku joka oli katkennu niin että sitä ei nähny ulos päin. Tein patentit ja sain toimimaan. Ensimmäisillä lenkeillä auto kävi 3:lla pytyllä mutta korjaantu kun käänsin sytytystä hieman aiemmalle. :)
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Kukas sattus muistaa/tietää mersun tulpanjohtojen OIKEAN järjestyksen? Ois tarvetta. :lol:
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Sytytysjärjestys on 1-3-4-2, jos kaikki on ihan sekaisin niin pyörittele kone ajoitusmerkkeihin ja siittä sitten järjestyksen mukaan vaan, jakajassakin on muistaakseni merkki joka siis on paikallaan vain joka toinen kampiakselin kierros.
Vastaa Viestiin