Hmm.. Mistäs tämä osanen löytyy? Minkä näköinen? Joutuuko purkaa paljon ja minkälainen työ voi olla korjata?Mesedesi kirjoitti:
Lisäilmaluisti jumissa.
W126 jarruista?
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No nyt mie putosin kärryiltätouhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin



Tai itse muutettu (melko harvinaista).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Automaatti on se.karra kirjoitti:No nyt mie putosin kärryiltätouhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin. Manuaali seccihän on joko korin- tai tekniikanvaihto
![]()
.
Tai itse muutettu (melko harvinaista).

Olisikohan minulla ollut (taas) joku hallusinaatio noitten jarrujen kanssa?
Kumit kuitenkin vaihdettiin pääsylinteriin ja taas toimi.

Aikaa siitä on kuitenkin jo 7-8 vuotta.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
nousehan ylös jos putosit, tulloo pian kylymäkarra kirjoitti:No nyt mie putosin kärryiltätouhottaja kirjoitti: olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin. Manuaali seccihän on joko korin- tai tekniikanvaihto
![]()
.
Tai itse muutettu (melko harvinaista).

sitä tässä vaan aattelin jotta jos nestettä tullee lattialle, siellähän täytyy ola kytkin sylinteri ei sitä nestettä oikein muuten sinne lattialle pääse, paitsi jos auton omistaja onkin erehtynyt litkua luulemaan jarrunesteeksi vaikka ollutkin vettä

tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkaus


mullon pelkkiä romuja vaan
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
touhottaja kirjoitti: tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkausmitäs mieltä suuri kansa olis
No jos sulta noita löytyy hyllystä ylimääräsiä, ni miksi ei?
Pääset sitten taas neuvomaan jotain keltanokkaa, kun tulee onkelmia.

The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
no, onhan niitä muutamiaMerbensium kirjoitti:touhottaja kirjoitti: tarttiskohan tuhota yks tehostin ja raappasta se halaki, ikäänkuin halkileikkausmitäs mieltä suuri kansa olis
No jos sulta noita löytyy hyllystä ylimääräsiä, ni miksi ei?
Pääset sitten taas neuvomaan jotain keltanokkaa, kun tulee onkelmia.



aikoinaan kun olin kyseisessä koulussa vuosia ennen, niin tiesin ettei sielä ole sellasta ja kiitollisena ottivat vastaan halaistun turbiinin missä kaikki sisäkalut näkyvät ja vielä pyörivät

usein sellaset asiat on hiukan vaikee selittää mutta kun on havaintoväline niin asia seleviää heti ja kunnolla

mullon pelkkiä romuja vaan
Meikäläinen herkisteli tuossa keskiviikkoiltana omasta Sssästä jarruja. Oli vänkärin puolen satuloissa vähän jumia.
Hyvä kun 19 millin hylsällä riuhtoo kaksi pulttia auki, niin koko satula lähtee irti.
Sitten vain putkipihdeillä ja puristimilla painelin mäntiä siään ja toveri kabiinin puolelta poljeskeli poljinta, jolloin männät rupesi tursuamaan satulasta ulos.
Senjälkeen vaan teräsharjalla satulat puhtaaksi ja kuparitahnaa palojen reunoihin. A-vot, jopa loppui jumittelu.
Etulevyt on kyllä senverta pahalla rantilla, että myöhemmin pitää kyllä levyt vaihtaa ja samalla uudet palasetkin.
Pitäis kyllä EPC:stä katsoa, että onko noiden takajarrut samat kuin W123:ssa. Palat ainankin ovat yhteneväiset edessä ja takana.
Hyvä kun 19 millin hylsällä riuhtoo kaksi pulttia auki, niin koko satula lähtee irti.
Sitten vain putkipihdeillä ja puristimilla painelin mäntiä siään ja toveri kabiinin puolelta poljeskeli poljinta, jolloin männät rupesi tursuamaan satulasta ulos.
Senjälkeen vaan teräsharjalla satulat puhtaaksi ja kuparitahnaa palojen reunoihin. A-vot, jopa loppui jumittelu.
Etulevyt on kyllä senverta pahalla rantilla, että myöhemmin pitää kyllä levyt vaihtaa ja samalla uudet palasetkin.
Pitäis kyllä EPC:stä katsoa, että onko noiden takajarrut samat kuin W123:ssa. Palat ainankin ovat yhteneväiset edessä ja takana.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt on jarrut kunnossa.
On kuin kokonaan eri auto, nyt tosta ajamisesta taas osaa nauttiakin. Kyllä se paljon vaikuttaa, kun saa jonkun vian kuntoon.
Sieltä oli takaa jotkut kiinnitys ruuvit ruostunu helvettiin, ja sitten semmonen ihme tuki-palikka (en tiedä osan nimeä
) oli päässy irti, jotenkin vääntynyt (liekö tarrautunut pyörään kiinni??) ja samalla riuhtonu letkun/putken irti jarruista. Kaikki putket mitä taakse meni oli kuitenkin toistaiseksi ihan kunnosa.
Käytin autoa tossa yhellä mersukorjaajalla, laittoi sen päivässä kuntoon.
Jospa nää ilmat tästä alkaa pikkuhiljaa lämpiämään, niin pääsee räpeltämään noita muita pikkuvikoja...
Kiitos taas tuesta Mersuforumin porukoille!

On kuin kokonaan eri auto, nyt tosta ajamisesta taas osaa nauttiakin. Kyllä se paljon vaikuttaa, kun saa jonkun vian kuntoon.
Sieltä oli takaa jotkut kiinnitys ruuvit ruostunu helvettiin, ja sitten semmonen ihme tuki-palikka (en tiedä osan nimeä

Käytin autoa tossa yhellä mersukorjaajalla, laittoi sen päivässä kuntoon.
Jospa nää ilmat tästä alkaa pikkuhiljaa lämpiämään, niin pääsee räpeltämään noita muita pikkuvikoja...
Kiitos taas tuesta Mersuforumin porukoille!
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL