606 st:ksi + voimansiirto

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Timo N kirjoitti:voisko laatikosta 722408 tehdä käypäsen tähän hommaan?
ei kannata 7224:sta laittaa.. 722.3 on parempi, kestävämpi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

722.4 laatikko on suunniteltu kestämään n. 200 Nm jatkuvaa vääntöä, kun 722.3 laatikolla vastaava luku on 400 Nm...

722.4 laatikosta voi saada vahvistettua yhtä kestävän, kuin 722.3 laatikko on vakiona, mutta rahat menee kyllä hukkaan siinä tapauksessa...

sitä en nyt muista, kuinka paljon vahvistettu 722.3 laatikko kestää jatkuvaa vääntöä :oops:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

laatikiko asia taitaa olla aika selkee, siis722.3
mitäs tekijät sanoo tosta imusarjakyssäristä?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:oops: Eipä mitn sittenkään, virhepostaus..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Timo N kirjoitti: mitäs tekijät sanoo tosta imusarjakyssäristä?
Harvemmi noita imusarjoja huviksee sepitetää uusii puihi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

jeemu kirjoitti:
Timo N kirjoitti: mitäs tekijät sanoo tosta imusarjakyssäristä?
Harvemmi noita imusarjoja huviksee sepitetää uusii puihi.
kukahan tommosen sepittäis tohon 606:een, iteltä saattaapi jäädä tekemättä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Kuka noita tomaatteja vahvistelee ja mihin hintaan, käyttiksestä vahvistettiin loota eikä se oo toiminu sen jälkeen enää yhtää.. jäi vähä paskan maku suuhun, toki auto on vähä erilainen ja loota oli vissiin suomen ensimmäinen joka saatiin hajalle :)

ku mulla vähä polttelee persettä tuon w126 että sen tekis St:ksi, ton oma tomaatti tuskin kestää ja ei taida sopia tuon om606 kanssa? jos senyt tekniikaksi tulee..

Minkälaisella budjetilla kannattaa koko hommaan varautua, tekniikka+viritykset+laatikko ja sen vahvistukset+perä yms..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Nuottajärvi kirjoitti:Minkälaisella budjetilla kannattaa koko hommaan varautua, tekniikka+viritykset+laatikko ja sen vahvistukset+perä yms..
Lähdetään siitä että om606 maksaisi sen 2000e, viritykset riippuen mitä tekee; turbo pumppu imusarja pakosarja pakoputki ja ollaan taas päälle 2000e helpolla. Automaattilaatikko ei varmaan montaa sataa maksa, mutta jos en ihan väärin muista niin vahvistus 1000e+. ASD-perä jotakin satasia ja siihen vetarit saman verran. Varmaan joutuu isommasta ässästä hommata jarrut ja ne on jotakin satoja eli kyllä sitä rahaa alkaa menemään hyvin äkkiä :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

elikkä sellanen 10tonnin projekti kun alustanki tekee kunnolla :) no jos sen 10vuodessa tekis, tai sitte jättäis vaan haaveeksi
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

nj^ kirjoitti:
Nuottajärvi kirjoitti:Minkälaisella budjetilla kannattaa koko hommaan varautua, tekniikka+viritykset+laatikko ja sen vahvistukset+perä yms..
Lähdetään siitä että om606 maksaisi sen 2000e, viritykset riippuen mitä tekee; turbo pumppu imusarja pakosarja pakoputki ja ollaan taas päälle 2000e helpolla. Automaattilaatikko ei varmaan montaa sataa maksa, mutta jos en ihan väärin muista niin vahvistus 1000e+. ASD-perä jotakin satasia ja siihen vetarit saman verran. Varmaan joutuu isommasta ässästä hommata jarrut ja ne on jotakin satoja eli kyllä sitä rahaa alkaa menemään hyvin äkkiä :)
käykä 126:en jarrusatulat pattinkiin
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Timo N kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Timo N kirjoitti: mitäs tekijät sanoo tosta imusarjakyssäristä?
Harvemmi noita imusarjoja huviksee sepitetää uusii puihi.
kukahan tommosen sepittäis tohon 606:een, iteltä saattaapi jäädä tekemättä
Vakio sarjasta kotelo mäkee ja tinautat jollaki paikallisella tig sepällä vaikka tollasen AMW kotelon siihe.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin