Eli missä yhtiössä on halvin pakollinen liikennevakuutus W124 koppaiselle mersulle antakaa hinnat ilman mitään keskittämisalennuksia ja bonuksia, se perusmaksu vain kiinnostaa...
tuli postista muutama viikko sitten vakuutusmaksu ja se oli aika "huvittavaa" luettavaa... perusmaksu 800,49 € kyseessä pohjantähden vakuutus... ainakin kun netissä katselin laskureilla, niin if myisi vakuutuksen n. 650 €:lla, pitää käydä siellä huudattamaassa niitä jonain päivänä, jos jollakin ei ole esittää vielä halvempaa yhtiötä
eihän näissä ole enää mitään rajaa nykyään näissä vakuutusten hinnoissa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa eri yhtiöitä. Itellä oli ennen tapiolassa C124 E320 vakuutukset ja tapiola nosti vakuutuksen hintaa 160e (liikenne&kasko) ilman mitään erillistä ilmoitusta vaikka liikennevakuutuksen bonukset taisi nousta sen 5%, joten kilpailutin eri yhtiöt ja sain reilun 200e hinnasta pois vaihtamalla lähivakuutukseen.
Näköjään Pohjolassa voi netissä laskea vakuutuksen hinnan laskurilla ja aika paljon tietoja tarvitaan, että tarkan summan saa selville. Mm. syntymäaika, mies/nainen, tietysti asuinkunta ja moottorin koko vaikuttavat tuohon.
Itse sain omilla tiedoilla vm. 1990 300 E:lle liikennevakuutuksen vuosihinnaksi 670 €. Onhan sekin vähemmän kuin se sun 800 €.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
juu, tuollaiseen 650 - 670 € maastoon sen hinnan olin itsekkin mielessäni pähkäillyt sijoittuvan, kun joskus näiden hintoja jostain katselin, mutta että 800 € se oli jo liikaa ja aiheuttaa kyllä kilpailutilanteen
ei sitä 10 tai kahden takia jaksa vielä alkaa "paperitöitä" tekemään ja eri yhtiöistä hintoja kyselemään, mutta 150 € on jo sellainen summa, että saa aikaan edes vähän liikettä...
paikkakuntakohtaisia eroja on myös, mutta jos muut yhtiöt sen vakuutuksen tänne sjoelle 650 €:n pintaan myyvät, niin sitten otetaan sieltä...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami H. kirjoitti:Näköjään Pohjolassa voi netissä laskea vakuutuksen hinnan laskurilla ja aika paljon tietoja tarvitaan, että tarkan summan saa selville. Mm. syntymäaika, mies/nainen, tietysti asuinkunta ja moottorin koko vaikuttavat tuohon.
Itse sain omilla tiedoilla vm. 1990 300 E:lle liikennevakuutuksen vuosihinnaksi 670 €. Onhan sekin vähemmän kuin se sun 800 €.
varoitus.
nuo laskurit ei sitten pidä paikkaansa....laskun saapuessa voin sanoa että silmät on .....
esim. ystäväni laitteli pohjolan laskuriin skootterin (gilera 250) tiedot jne.
laskuri näytti muistaakseni 500 ja risat....lasku olikin 1300+......että se siitä toimivuudesta.
no pienen puhelinneuvottelun tuloksena hinta olikin sitten 600/vuosi.
mielestäni kannattaa vain ja ainoastaan soittaa ja pyytää heti kuittaus emailiin...tuo vakuutuspeli on menossa britti suuntaan....vakuutus on kalliimpi kuin auto itse....
suosittelen lähivakuutusta.
oliko mulla liikennevakuutus ilman bonuksia niin n.600e
ja siihen kasko niin 290e.
lähivakuutus on oikeesti halvin.
kaverin supraan oli liikennevakuutus n.900e/vuosi ja oliko tapiola sen yhtiö ja sit katottiin laskurilla netissä suuntaa antava laskelma lähivakuutukselle niin putos joku 200e.
lähivakuutus ja if näyttää ainakin laskurien perusteella oleva niitä, joihin kannattaa ottaa yhteyttä tässä vakuutus asiassa...
pohjola hinnoitteli jo laskurin perusteella itsensä tuohon pohjantähti luokkaan...
ja nykyään pitää vissiin olla se osakaskokin, kun valtio on lopettanut sen hirvivahinkojen korvaamisen pitää muistaa ottaa se tuohon ducatoonkin, kun tuolla mettässä kerran ajelee
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos ajantasalla tahtoo pysyä, on vähintään joka vuosi kilpailutettava konttorit uudestaan. Etenkin motskarivakuutuksissa heittelee hinnat hemmetisti pienen ajan sisällä.
Mulla taas oli 250D:n kohdalla positiivinen yllätys, Pohjolassa oli halvimpien luokassa Lähivakuutuksen kanssa laskurilla laskettu tulos. Molempiin pistin sähköpostilla kyselyä, kerta työajan ulkopuolella laskeskelin vakuutuksia. Pohjolasta soittivat seuraavana päivänä, ja jopa laskurin tuloksesta tipahti puhelinmyyjän tarjous muutaman kympin. Lähivakuutuksesta eivät tänä päivänä ole ottaneet mitään yhteyttä.
Tosiaan, säästin auton vakuutuksissa n. 150€ vuodessa vaihtamalla vakuutusyhtiötä.
pari vuotta sitten vaihdoin pohjantähdestä pohjolaan. säästöä tuli reilu 300e vuosi. ässäläisen vakuutukset oli silloin sen 800e. tipahti 600 euroon.
nyt en oo pahemmin seuraillu, mutta siinä luulossa oon ollu, että pohjola on ollu halvimmasta päästä. tampereen ja kylmäkosken erokin oli valtava vakuutuksissa. luokkaa 100e per auto.
Itselle (tenavan tosin) halvimman vakuutuksen tarjosi Turva. Ikänipuolesta pahimmassa riskiryhmässä, olisiko se sitten ollut sen 750e vai 650e/vuosi mitä se tuli ilman mitään bonuksia maksamaan.
Itseasiassa minun kriteereilläni turva taisi olla 200e halvempi kun mikään muu.. Tai siis tein kaikkien mieleen tulleiden yhtiöiden sivuilla arvioin ja konttorilla vielä tarkastivat jollakin hienolla ohjelmalla. Nykyisen ja kalleimman ero oli n. 450e Voisihan sitä löytää huomattavasti halvemmallakin, mutta en pidä tuota niin loputtoman pahana, parissa erässä niin ei lompakkokaan koe ahdistusta, hintaa tais tulla tällä menetelmällä se 4e enemmän
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:eka firma joka tuohon omaan w124 koppaiseen myy pakollisen vakuutuksen n. 650 €:lla/vuosi (no, +-10 €), saa mun rahat, se on se kipuraja...
kovalta kuulostaa tuokin....omat vakuutukset tapiolassa ja vuoden maksu alle 400....kaskolla....tosin laitoin haltijaksi firmani ja sain siten kaikki edut siihen.
ja luonnolisesti kaikki vakuutukseni ovat samassa yhtiössä, henk.koht ja firman.
eemeli 210 kirjoitti:
kovalta kuulostaa tuokin....omat vakuutukset tapiolassa ja vuoden maksu alle 400....kaskolla....tosin laitoin haltijaksi firmani ja sain siten kaikki edut siihen.
ja luonnolisesti kaikki vakuutukseni ovat samassa yhtiössä, henk.koht ja firman.
niin no, 0 bonuksilla ilman mitään "keskittämisiä" tuo 650 on vielä jotenkin hyväksyttävissä... maksuhan sitten vielä käytännössä puoliintuu, kun tarkoitus ei ole pitää autoa, kuin n. ½ vuotta liikenteessä vuosittain
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eemeli 210 kirjoitti:
kovalta kuulostaa tuokin....omat vakuutukset tapiolassa ja vuoden maksu alle 400....kaskolla....tosin laitoin haltijaksi firmani ja sain siten kaikki edut siihen.
ja luonnolisesti kaikki vakuutukseni ovat samassa yhtiössä, henk.koht ja firman.
niin no, 0 bonuksilla ilman mitään "keskittämisiä" tuo 650 on vielä jotenkin hyväksyttävissä... maksuhan sitten vielä käytännössä puoliintuu, kun tarkoitus ei ole pitää autoa, kuin n. ½ vuotta liikenteessä vuosittain
okei, luulin että olit jo syöttänyt nettilaskuriin bonarit....
sitten tuo kuulostaa kohtuulliselta.....itsellä on täyskasko kun poikakin vielä ajelee tuolla hetken, kun lopettaa niin otan täyskaskon veke....
Pieksämäen tienoolla pohjola tarjoaa 25v pojan klopille vakuutuksen osakaskoineen coupeen 835€:llä pienillä alennuksilla (10% bonus, 7% keskittäjä) Liekö sit kallis tahi halpa. Ei ehkä halvin, muttei kyllä taida kalleinkaan olla.
Tulipa huomattua Pohjolan laskurissa, että nainen joutuu maksamaan enemmän samasta autosta.
Milloinhan tähän "syrjintään" puututaan?
Tosin iso auto vaatii mieskuljettajan.
pitäis itekki melkeen kilpailuttaa kun omassa w201 on 806.61 euroa vuosi pelkkä liikennevakuutus. siihen päälle vielä vero, oliko jtn 450e vuosi. onneksi tulee edes ajettua tuon veron edestä, n.60tuhatta vuoteen
edit. tein lähivakuutuksen sivuilla laskun vakutuuksista. antoi vuosimaksuksi 470,77e. voisin laittaa kuitenki tarjouspyynnön vaikka tuota summa aikalailla epäilenki
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Harri126 kirjoitti:Tulipa huomattua Pohjolan laskurissa, että nainen joutuu maksamaan enemmän samasta autosta.
Milloinhan tähän "syrjintään" puututaan?
Tosin iso auto vaatii mieskuljettajan.
No, toisaalta miehillä on sit kovemmat henki -ja tapaturmavakuutusten ehdot, meitillä kun on tapana kaikkien autojen ja kirveiden ja muiden kanssa koheltaaa
Mutta tosiaan. Ottaa sen puoli tuntia aikaa ja käy jutustamassa sen vakuutusmyyjän kanssa niin voipi säästää todella rahaa. Tosielämässä hinta on kuitenkin jotain muuta kuin laskurin antama tulos.
Tänään tuli postissa IF:ltä kirje, ehdottelivat noin 780€/v slklle pelkästä liikennevakuutuksesta. Ilman bonuksia, keskitys tais olla 8% eli maksettavaks jäis joku vajaa 720€.
Että semmosta laillista kähmintää..
IF:issä 510€/v pelkkä liikennevakuutus. Kävin tarjouskierroksen kaikissa mahdollisissa yhtiöissä, eikä yksikään päässyt edes koko paketissa lähellekään IF:iä.
Asia muuttuu jos ottaisin kaskon. Mutta kun en ole koskaan kaskoa autoihini ottanut, on periaatteessa varaa vetää parikin autoa solmuun lähimpään puuhun tähän mennessä säästetyillä kaskomaksuilla.
Allekirjoituksen autoissa pakollinen + osakasko. Kilpailutettu lähes joka vuosi kaikki mahdolliset Suomessa toimivat autovakuuttajat yksityisille ja aina sama kolmikko nousee esiin hinnan perusteella edullisimpana: Nordea, Pohjola, Pohjantähti : järjestys vain vaihtuu. Kaskoja on paha verrata koska on hiukan eroja , mutta jonkinmoisella kokemuksella 06-alueella ja ilman mitään keskittämisalennuksia jne eli perushinta vertailuhintana.
olisko se sitten niin, että täällä seinäjoen ympäristössä nämä vakuutusmaksut on suomen korkeimmat, ei kyllä mikään ihme, kun tuota menoa tuolla tienpäällä joskus kattelee minä itte ja tuumaakaan ei anneta periksi asenne, vaikka stopin takaa tultais
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Viime viikolta on tuore päätös If:stä, noin 650 euroa ilman bonuksia. Ja tosiaan kun se menee melkein kesäkäyttöön eli puolelle vuodelle, ei paha hinta harrastuksen yhdestä pakollisesta osasta.