Katsastus lähestyy ja kässäri pitää säätää ottamaan alempaa.
Kävin montulla katsomassa pohjaa. Siellä ei ollut säätöpaikkaa. Elikkäs se on sitten oltava kahvan luona.
Auto on vm. 85. Pitääkö se konsoli siinä käsijarrukahvan ympäriltä purkaa...ja miten?. Nopeasti vilkaistuna en heti osannut alkaa tekemään mitään.
Toinen kysymys: Mikä on öljytilavuus tässä moottorissa? Moottorina on 2,5 D.
Jossain olen lukenut, että 7,5 l ja jossain 6,5 l ?
W 201:n seisontajarrun säätö
Öljyä 7,0 litraa, mutta mittatikku on tarkistusta varten.
Käsijarrukengät säädetään rummun sisällä olevasta hammaspyörästä, yksi renkaanpultti pois ja sen reiästä katsot lampulla ja säädät sitten meisselillä.
Jos on aluvanne niin ratas pois.
Nämä saatoit tietääkin.
Ja eikös pikkumersussakin ole auton alla olevassa keinussa, jossa vaijerinpäät on kiinni, säätöpultti ?
Nyt tuli kyllä ajatuskatkos, en varmuudella muista.
Käsijarrukengät säädetään rummun sisällä olevasta hammaspyörästä, yksi renkaanpultti pois ja sen reiästä katsot lampulla ja säädät sitten meisselillä.
Jos on aluvanne niin ratas pois.
Nämä saatoit tietääkin.
Ja eikös pikkumersussakin ole auton alla olevassa keinussa, jossa vaijerinpäät on kiinni, säätöpultti ?
Nyt tuli kyllä ajatuskatkos, en varmuudella muista.
wiimax.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 07.02.2004 19:16
käsijarru
Alhaalla on 13 mm avaimelle työtä, kun säätää kahvan korkeutta. Mutteri löytyy suoraan kardaanin päältä. Jarrut säätyy rummun sisältä, kuten edellä on esitettu. Pultti pois ja noin klo 11 löytyy säätöratas. Kahvasta noin 3 -4 pykälää ja säätö kunnolla hiihtämään.
MS
MS
Re: käsijarru
Nut ei ummarra?Matti Savolainen kirjoitti:Alhaalla on 13 mm avaimelle työtä, kun säätää kahvan korkeutta. Mutteri löytyy suoraan kardaanin päältä. Jarrut säätyy rummun sisältä, kuten edellä on esitettu. Pultti pois ja noin klo 11 löytyy säätöratas. Kahvasta noin 3 -4 pykälää ja säätö kunnolla hiihtämään.
MS
Kyllähän tuollakin tavalla varmasti tulee kuntoon.. vähän tarkennusta/ oma mielipide:
Jos käsijarru kahva nousee liian ylös niin kengät ovat liian kaukana rummusta.
Vaijeria EI tarvitse säätää jos ei vaijereita vaihdeta.
Vaijerit eivät yleensä veny.
Vika on ollut poikkeuksetta rummun sisällä, jos vaijerit liikkuu.
On vi......maista korjata käsijarrua sellaisen säätäjän jäljiltä joka on kiristänyt vaijerista!
Vaikka saahan siinä enemmän veloittaa työstä toisten jälkiä korjaillessa:lol:
Ja miksi kahvaa pitää vetää jos säätää rummusta?
Jarru säädetään: Käsijarru löysättynä kahvasta/polkimesta, Tarkistetaan ,että kenkien levittäjät (linkut) ovat taka-asennossa rummun sisällä, (etteiväi ole jumiutuneet pohjaan).
Säätöratasta pyöritetään kunnes pyörä menee jumiin (kengät asettuvat rummun pintaan tasaisesti)
Säätöä löysätään n.5 naksausta, että rengas pyörii taas kevyesti ja kengät ehkä hiukan hipsivät rumpua, mutta eivät laahaa lämpimänäkään.
Ja näin!
Joku mersupurkaamo??