C280 -95 Käyntiin liittyviä murheita...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Untzi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 24.11.2009 14:02
Paikkakunta: Hyvinkää

C280 -95 Käyntiin liittyviä murheita...

Viesti Kirjoittaja Untzi »

Tervehdys, autona siis otsikon mukainen C280 -95 Manuaalilodjulla, ja ongelmat seuraavanlaisia:


1. Moottorin kunnolla lämmettyä, tyhjäkäynti nousee johonkin 1100-1200 kierroksen tietämille eikä suostu laskemaan muuten kuin moottorin jäähdyttyä.
2. Kaasuun vastaaminen on nihkeää, kaasun kun painaa pohjaan niin moottori "miettii" hetken ennen kuin alkaa tapahtua. Korostuu koneen lämmettyä.
3.Reippaassa kiihdytyksessä koville kierroksille jää kone huutamaan hetkeksi itsekseen kun kytkimen painaa pohjaan, esim. kakkonen silmään ---> kiihdytys yli 5000 rpm ---> kytkin pohjaan ---> jää hetkeksi kiekumaan itekseen.


Jos joku viitsisi hieman valaista, mistä voisi olla kyse, olisin todella kiitollinen! :)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ilmamassamittari eli MAF? Se nyt näin ekana tuli mieleen. Ei se kyllä välttämättä sovi kun tohon 1. ja 2. vikaan. Johto irti MAFsta ja tarkastelee muuttuuko käynti paremmaksi. Silloin vika MAFssa. Jos käynti huononee niin siten se on ehjä.

Jos sähkönenkaasuläppä niin vikaa myös siinä. :?:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Meikäki ehottais maffia täältä..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Maffia veikataan täälläkin.
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Vikaa...

Viesti Kirjoittaja Lade »

Ja jos ei MAFfin vaihto auta, tai siinä ei ole vikaa, niin kannattaa tarkastella moottorin johtosarjan kuntoa, niistähän noi vuodet on surullisenkuuluisia.
Huonon johtosarjan takia Maf tai joku muu konponentti voi saada huonon käyttöjännitteen joten Eculle lähtevä signaalikin on virheellinen.
Vika 3. sopisi myös imuvuotoon paremmin kuin hyvin.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tuo johtosarja kannattaa katsella läpi. Itsellä kaasuläppäkotelolle menevän johtosarjan huono kunto aiheutti juurikin tuollein että kylmänä kävi "normaalia" tyhjäkäyntiä, ja kuumana huiteli (1200rpm-1400rpm). Kannattaa lukea vikakoodit, sillä oma ainakin antoi tosta kaasuläppäkotelosta(tyhjäkäynnin säädin ilman virtaa tms. ).

Myös jos kaasuläppäkotelon kannen avaa ja käyttää konetta, niin pitäisi huomata tyhjäkäynnin säätimen moottorin liikkeet varsinkin kaasutellessa ja laskiessa tyhjäkäynnille(omassa ei liikuttanut moottori vivustoa lainkaan, kun oli johtosarja rikki). Tarkasta myös mikrokytkin, joka on kaasuvivustossa.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Untzi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 24.11.2009 14:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Untzi »

Kiitos vihjeistä! Tarkennettakoon vielä, että autolla ajettu vain 186 tkm ja vaihtokoneella alle 40 tkm, mutta kylläpä se ikä varmasti tekee tehtävänsä sähköosille jne.
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja Lade »

Vaikka kone olisikin jostain syystä vaihdettu, voi johtosarjat olla haurastuneet, ei niitä koneenvaihdonyhteydessä yleensä vaihdeta. Itse komponenteissä on vikaa harvemmin kuin johdoissa. Varsinkin juuri tuon ikäisissä.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Vastaa Viestiin