MB 600 kunnostusfirma, huhhuijjaa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

MB 600 kunnostusfirma, huhhuijjaa

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Törmäsin tällaseen jenkkifirmaan http://www.mbgrand600.com/, joka tekee MB 600:n kunnostuksia. Käykääs vilkasemassa. Äkkiseltään näyttää ihan hienoilta osa noista myytävistä, mutta sitte nää tekee näitä M100 turbotettuna, 600 avolavana... Ai ku sattuu.

Shoptourin slide-esityksessä näkyy säilytys- ja varastotiloja. Ihan esimerkillisiä ja vaikuttavia sinänsä. Mutta 600:n konehuoneeseen työnnettävä M100 näyttää kimmeltävän kullankeltasena aikalailla. Onkohan toi kadmiointi nyt ihan se, mitä orkkiksenakin noissa on käytetty? Pikkusen liian blingbling mun makuuni.

Meinaavat ilmeisesti tehdä lisää noita avolavoja tulevaisuudessakin :roll:
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En tiedä, mutta ei saanut minulta varauksetonta ihastusta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3047
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Kuva

No onhan nuo asiallisesti tehdyt autot aivan upeita. Asiattomat avolavavirittykset sikseen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Meinasin sanoa jotain mutta en sano.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

No onhan nuo asiallisesti tehdyt autot aivan upeita. Asiattomat avolavavirittykset sikseen..
en nyt silti menis hirveesti moittimaan Paul Brocqin tuotteita...tuo 600 pickup on hänen suunnittelemansa...ja minusta äärettömän kaunis...eikä mikään "viritys"...he ovat näköjään tehneet koko vekottimen yhteistyössä, joten...lieneekö ihan "asiaton" :)

http://www.mbgrand600.com/files/Downloa ... zomino.pdf
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Just meinasin kirjoitaa saman kuin unski. Tuo Middelhauve on nähtävästi jonkun sortin guru noiden 600-mallien kanssa, jenkkilandiassa. Olikohan hän ollut töissä tehtaalla... tai Bracqin kanssa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minua ainankaan nuo turbotetut kuussatkut nyt ei innostanu...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Omaan silmään tuo pick-up ei ole mitenkään erityisen onnistunut. Tuo katon takaosa ei oikein istu muuhun autoon. Se että suunnittelija on joku kuuluisa? niin sillä ei ole minulle mitään merkitystä :D
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3047
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Yritetty on hienolla maalauksella ja vaikka millä. Mutta kun ei, niin ei, vaik kuink rusetoisi. Mielestäni :roll: Jos perää lyhentäisi metrin? Sit ei mahtus lehmärraato kyytiin..

Vaikeata. Tossakin satakakskuutosessa tuntuis katto loppuvan kesken.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Millonkahan tulee muuten se luojan aika, kun MB:n valikoimaan tulee joku pick-uppi ihan tehtaan puolesta?

Mikähän sen mallimerkintä olis... PU?

Pidemmällä akselivälillä on vissiin PUL? :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Mesedesi kirjoitti:Minua ainankaan nuo turbotetut kuussatkut nyt ei innostanu...
Näytti olevan jenkkilässä muillakin "Mercedes restoration" -sivuilla vähän samaa linjaa, eli avoimesti tarjotaan ahdinta kylkeen, vaikka vanhojen Mersujen kunnostuksesta on kyse. Maassa maan tavalla.

Ei kyllä mee oikein munkaan makuhermoihin tuo loistoautosta työkaluksi muunnos. Eikä kyseessä ole edes taannoinen pakettiautojen verottomuus maahantuotaessa (muistatte varmaan ne Camarot ja Trans Amit lavoilla).

Kas kun eivät oo tehneet doppelkabiineita näistä kuussatkuista. MB 600 Pullmann pick-up. :shock: Ois siinä duunareilla kunnon työkalu, millä mennä navetan taakse paskaa luomaan. Paskaset nokian saappaat jalassa takaosastolla siemailemassa piimää, kun Aalto ohjailee peltotielle, avaa doppelkabiinin oven ja ojentaa herroille maanviljelijöille talikot lavalta. :D
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Minkäs puljun valmistetta se Classic mercedes lehdessäkin esitelty ponttooni pick up on.?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Aapo.T kirjoitti:Minkäs puljun valmistetta se Classic mercedes lehdessäkin esitelty ponttooni pick up on.?
Ko. tapausta tuntematta, Etelä-Afrikassa kasattiin ihan tehtaan toimesta Pick uppeja Afrikan ja Austaralian markkinoille, jossa näillä ute-versioilla on perinteisesti ollut vankka kysyntä.

Edit: jahas toteuttajana onkin paikallinen koritehdas, joskin yhteistyössä valmistajan kanssa. kts: http://www.mbzponton.org/pax058/people/ ... riants.htm


Tämä kotitekoinen custom on kyllä paljon linjakkaampi kuin edelliset

Kuva
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3047
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No tämäpä on aika sympaattisen näköinen vehje..

Kuva
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

AM kirjoitti:Se että suunnittelija on joku kuuluisa? niin sillä ei ole minulle mitään merkitystä :D
Kauneus on muotoilijan silmässä. :D Ei omaan silmän kaikki Pininfarinan luomuksenkaan satu, vaikka muotoilija on kuin kuuluisa. Esim.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin