dealer kirjoitti:MrBenz; minulla on kyllä sellainen käsitys että jos laitat autoosi tuon suunnittelemasi rengastuksen, niin mersu on ajo-ominaisuuksien osalta pilalla, mutta hienon näköinen.
Eihän nuo nyt kovin leveät ole, mutta profiili on matala !
Oletko tietoinen minkäverran "paketin" paino muuttuu ja mihin suuntaan ?
Mitä vaatinee katsastus kun vanne suurenee 3" ?
Niin pilalla ja pilalla.. onhan tuo vakioprofiilikin jo 50-sarjaa ja "tehdastuning"-renkaassakin koko on 205/40/17, joten ei se itseasiassa niin kamalasti se kumi "ohene". Vannekoko tosin kasvaa aika rapsakasti, siksipä kyselinkin sen vaikutuksesta ajettavuuteen. Voisi kuvitella että ohjaus jäykkenee aika tavalla kovemmissa vauhdeissa ts. meno vakavoituu, mutta tuleeko siitä kivireki?
Paketin paino kasvaa varmasti aika mukavasti, riippuen tietysti vanteesta mihin verrataaan... Verrattuna tuohon alkuperäisvanteeseen paino ei varmaankaan hirveästi kasva, koska alkup. vanteen rakenne on aika järeä. Taas jos verrataan tuohon aikaisempaan kesäkiekkoon (kts. avatar) niin seuraava vanne painaa varmasti paljon enemmän. (tod. näk. saman tyyppinen vanne, mutta 3" suurempi).
Tuskimpa katsastuksen kanssa mitään ongelmia tulee, koska onhan tehtaan tuuninkikokokin jo tuon 17" ja kokoahan saa kasvattaa 1" ilman muutoskatsastusta ja esim brabukselta löytyy 18" kiekkoja ko. kulkineeseen. Jotta kyllä ne sinne helposti mahtuu myös 35mm madalluksella, kunhan vain on oikea ET.
Tuo ET tässä itseasiassa on suurin ongelma. Ei oikein ole noita vanteita 7,25" leveenä ja minimi ET:n ollessa 40, mieluummin lähemmäs 50.