W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kaverilla oli rasvanippa patentilla ja toimi hyvin kuhan muisti lisätä "painetta"joskus
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

tdt leka kirjoitti:kaverilla oli rasvanippa patentilla ja toimi hyvin kuhan muisti lisätä "painetta"joskus
Eli lisätä rasvaa sinne vai mitä sinne kannattas lisätä, ja miten paljon ??

Tuossa mulla ei ainakaa lukko pidä yhtään =(
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

joo mun mielestä se laitto ihan vaseliiniä kai niin paljo et rupiaa ahistaan ku pumppaa rässiä :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Eiköhän tässä ole tarkoitus tehdä painetta sinne asd järjestelmään vaseliinilla, niin silloin lukko pelaa. Rasvanipat toimii niinkuin venttiilinä. Laita rasvaus letku ja kunnon nippa takakonttiin, niin helppo välillä lisäillä perän lukon pitävyyttä ilman että tarvitsee ryömiä auton alle :)
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Turmelo kirjoitti:Eiköhän tässä ole tarkoitus tehdä painetta sinne asd järjestelmään vaseliinilla, niin silloin lukko pelaa. Rasvanipat toimii niinkuin venttiilinä. Laita rasvaus letku ja kunnon nippa takakonttiin, niin helppo välillä lisäillä perän lukon pitävyyttä ilman että tarvitsee ryömiä auton alle :)
Meillä on tuo pukki mihin saa auton ajettua suoraan niin ei oo ongelma senpuoleen =) Saa laittaa suoraa nipat perään kiinni.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

laitat tandem pumpun,orkkis magn venan,putket ja katkasija sinne magn venan piuhan väliin ni saat ite päättää koska lukko päällä. tällein itelle tuloo.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tdt leka kirjoitti:joo mun mielestä se laitto ihan vaseliiniä kai niin paljo et rupiaa ahistaan ku pumppaa rässiä :roll:
tuollai se menee ihan tönkkiin se perä.


ite tein sillai että laitoin sen verran painetta että vetarin päästä momentti avaimella mitattuna perässä oli 100Nm esijännitys. oli ihan hyvä, vähän tökki vastaan ku tiukasti käänty ja ei oikeen jaksanu hallisa lykätä ku suoraan. :lol:

niin ja jos sen nipan laittaa suoraa siihen perän kylkeen, ja ilmaa sen systeemin hyvin nii ei tarvi ku alle yks painallus rasvarässillä.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

jukkis. kirjoitti:
tdt leka kirjoitti:joo mun mielestä se laitto ihan vaseliiniä kai niin paljo et rupiaa ahistaan ku pumppaa rässiä :roll:
tuollai se menee ihan tönkkiin se perä.


ite tein sillai että laitoin sen verran painetta että vetarin päästä momentti avaimella mitattuna perässä oli 100Nm esijännitys. oli ihan hyvä, vähän tökki vastaan ku tiukasti käänty ja ei oikeen jaksanu hallisa lykätä ku suoraan. :lol:

niin ja jos sen nipan laittaa suoraa siihen perän kylkeen, ja ilmaa sen systeemin hyvin nii ei tarvi ku alle yks painallus rasvarässillä.
Mitäs tarkotit tuolla ilmausella kuinka se tehään :?:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

siellä perässä on ilmausruuvi apukuskin puolella, on siellä ihan päällä...

pitäähän järjestelmästä saada siis ilma pois, että se perä lukittuu kunnolla ja ilma toimii jousenakin, että sitten se perä jäis lukkoon tarpeettomasti, jos letkuissa olis ilmaa... saman asian takia niitä jarrujakin ilmaillaan...

itse ilmasin niin, että nostin tunkilla perän lentoon ja aavistuksen ilmausruuvia auki, sitten vain vaihde päälle ja odottellin koska ilman suhina muuttui nesteen räiskynnäksi ja öljytyn pohjan alle laittamaan ilmausruuvi kiinni :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

napa kirjoitti:siellä perässä on ilmausruuvi apukuskin puolella, on siellä ihan päällä...

pitäähän järjestelmästä saada siis ilma pois, että se perä lukittuu kunnolla ja ilma toimii jousenakin, että sitten se perä jäis lukkoon tarpeettomasti, jos letkuissa olis ilmaa... saman asian takia niitä jarrujakin ilmaillaan...

itse ilmasin niin, että nostin tunkilla perän lentoon ja aavistuksen ilmausruuvia auki, sitten vain vaihde päälle ja odottellin koska ilman suhina muuttui nesteen räiskynnäksi ja öljytyn pohjan alle laittamaan ilmausruuvi kiinni :D
Aivan täytyy koittaa katsastuksen jälkeen tyypittää, siellä varmaan ei kovin montaa ruuvia oo ettei väärää availe ? varmaan sieltä tulee vanhat nesteet mäkeen kun ottaa sen letkun irti perästä, ja haittaakos se siellä mitään vaikka vaan painaa rasvaa menemään sinne.

Nii ja pitääkös se painaa kahdenpuolen perää vai meneekö se samaan paikkaan, ei oikeen oo kokemuksia noista peristä niin joutuu kysellä typeriä ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kun sä menet sinne auton alle ja hieman katselet sitä perän hydrauliikka järjestelmää, niin tajuat kyllä mitä pitää tehdä ja kuinka se toimii :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

TeamAhma kirjoitti:
Nii ja pitääkös se painaa kahdenpuolen perää vai meneekö se samaan paikkaan, ei oikeen oo kokemuksia noista peristä niin joutuu kysellä typeriä ??
ei tarvi kuin toiselta puolen. niitten sylinterien välillä on putki.

niin sullahan ei ollut alkuperin tuossa asd:tä? jos ei niin pumppat vaan sitä rasvaa sinne niin kauan että tule ilma ruuvista ja sitten ruuvi kiinni ja vähän lisää.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

jukkis. kirjoitti:
TeamAhma kirjoitti:
Nii ja pitääkös se painaa kahdenpuolen perää vai meneekö se samaan paikkaan, ei oikeen oo kokemuksia noista peristä niin joutuu kysellä typeriä ??
ei tarvi kuin toiselta puolen. niitten sylinterien välillä on putki.

niin sullahan ei ollut alkuperin tuossa asd:tä? jos ei niin pumppat vaan sitä rasvaa sinne niin kauan että tule ilma ruuvista ja sitten ruuvi kiinni ja vähän lisää.
On siinä asd alunperin mutta se on riisuttu pois jo edellisen omistajan aikana. Siitä kuskinpuolelta lähtee joku putki sinne toisellepuolelle perää. mutta jos otan sen letkun irti ja ruuvaan nipan, niin eihän sitä putkea pitkin pääse enää mitään menemään. Eli meneekö se sinne toisellepuolella siellä perän sisällä ?? :oops:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Miten toi ASD lukko muuten kestää tota jatkuvaa käyttöö?
Jos se kerta rasvalla lukitaan yhdeksi puuksi?

Miten olis tehdä se niin että jos pumppu ja muu pelaa ok niin muuttaa se jollekkin katkasijalle.

Eli tarvittaessa sen sais napin takaa kiinteeksi oli vauhti mikä tahansa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Manu300cea24 kirjoitti:Miten toi ASD lukko muuten kestää tota jatkuvaa käyttöö?
Jos se kerta rasvalla lukitaan yhdeksi puuksi?

Miten olis tehdä se niin että jos pumppu ja muu pelaa ok niin muuttaa se jollekkin katkasijalle.

Eli tarvittaessa sen sais napin takaa kiinteeksi oli vauhti mikä tahansa.
Oon kuullu että kun laitto jostain asd releeltä 2 piuhaa yhteen niin lukko on päällä kokoajan, eli katkaisin vaan väliin. Jos nyt en ihan väärässä oo ???
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Sinne alaviistossa olevaan letkunpaikkaan sun tarvii se nippa laittaa, se yhdysputki on siellä ihan ylhäällä.
S210 220 CDI A -02
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

MatKa kirjoitti:Sinne alaviistossa olevaan letkunpaikkaan sun tarvii se nippa laittaa, se yhdysputki on siellä ihan ylhäällä.
Ok täytyy perjantaina tutkia asiaa =)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Manu300cea24 kirjoitti:Miten toi ASD lukko muuten kestää tota jatkuvaa käyttöö?
Jos se kerta rasvalla lukitaan yhdeksi puuksi?
hyvin se tuntu sen kestävän ja ei sitä ole tuolla tarkotus tönkkiin asti kytkeä vaan vähän tiukemmaksi mitä ilman painetta. itellä ainakaan ollu. mulla oli tuolla systeemillä useamman tuhat kilometriä st käytössä kunnes myin auton eteen päin.



niin se yhdys putki menee tosiaan siellä perän päällä. sitä tuskin on purettu pois.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Nyt ois koeajoa suoritettu kokopäivä, 3 kun vedättää niin ahtoja on joku 2,5 mutta alkaa lyömään aina tyhjää niin ei oikeen osaa tarkalleen sanoa. Penkitettiin sieltä katsastus laputkin tänään, 186hp ja 188hp sai olla eli aika hyvin meni. Nyt sitte viikonlopun aikana värkätä kaikki pelit ja pensselit kiinni ja maanantaina katsastamaan. Jos vaikka sattuis leima tulemaan :D
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Manu300cea24 kirjoitti:Miten toi ASD lukko muuten kestää tota jatkuvaa käyttöö?
Jos se kerta rasvalla lukitaan yhdeksi puuksi?
ei kannata vetää yhdeks puuksi sitä .. jep saa sen silläkin tapaa..myös rikki luulen .. mutta kun pumppaa varovasti ja kokeilee välillä että renkaan saa pyörimään lihasvoimin niin tuloo hyvä :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

NO joo nyt on 20" vanteet alla, etupäähän joutu laittaa 5mm levikepalat että sopii pyörimään otti iskariin kiinni vanteen reuna. Puskurit on paikoillaan, ja kaikki muutkin hilppeet on paikoillaan. Magneettiventtiili toimii nyt moitteetta kun tuli oikeanlainen, elikkä huomenna klo 9 katsastus asemaa kohti. Voi kyllä olla tiet hieman jäässä viellä siihen aikaan, mutta täytyy lähteä hyvissä ajoin köröttelemään sinnepäin.

Kuva
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Laitahan kuvia, missä näkyy koko komeus :!:
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Turmelo kirjoitti:Laitahan kuvia, missä näkyy koko komeus :!:
Joo laitan sitten kun saan etupään kenttään, kun siellä on nyt vakio jouset. ja maavaraa 20cm =) Huomenna jos saan leiman siihen niin puotan takas kenttään, sitte jää maavaraa se 5cm, putki siis on niin saakelin matalalla kun on 4" tuumasta.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sait sen sammumaankin? 8)
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

laineracing kirjoitti:sait sen sammumaankin? 8)
Joo hyvin sammuu, kiitos siitä :) Laita vaikka yv llä tietoja niin makselen sulle sen venttiillin.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Eipä tullu leimaa vaikka yritys oli kova, taka alatukivarren ulompi pusla väleä, ylätukivarsi takimmäinen väleä oikea ja vasen. Noo minä sitte päästin suoraan varaosaliikkeeseen hakemaan puslan ja tukivarret, sattu just olemaan 2 tukivartta. Miten sattukaan että toinen tukivarsi oli ihan oikeassa laatikossa mutta sisällä olikin väärä osa, eli kuskinpuolen tukivarsi jäi vaihtamatta. Täytyy torstaina koittaa vaihtaa se, kunhan ne saa tilattua lisää niitä.

Osavertailu todistus ei kelvannu, koska 300 12v coupea ei kuulemma voi verrata 300 E sedaniin. Vaikka jarrut vakaaja yms on täysin samat, nyt täytyy kuulemma tehdä vertailu 300 24v coupeen. Eli mitäs eroja siinä 24v on tuohon 12v verrattuna ?? Jarruissa visiin se ero on, muut osat näyttää samalle. Eli onko siellä halkasijaltaa isommat levyt vai mikä ero niissä on ?
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

taitaa olla 4 mäntäiset satulat mitä ne vaatii ja ne maksaa muutaman satasen lisää, mutta saatavuus pitäis olla ihan hyvä... levyt on vähän siinä ja siinä, kelpaako ne omat, muutama milli niissä on halkaisijalla eroa...

edit: kyllä ne ne levyt menee ympäriinsä vaihtoon ja satulat siis myös...

edessä 12 v on 284 mm ja 24 v on 295 mm (+ 4 mäntäinen satula)
takana 12 v on 258 mm ja 24 v on 278 mm (satula pitää myös vaihtaa + jarrukilpi, 12 v farkusta löytyy samat hilut)

nuo mitat on siis ARWIDSON varaosaluettelosta, jossain muussa voi olla eri tiedot...
Viimeksi muokannut napa, Ma 22.03.2010 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jarrut tosiaan erilaiset+etutukivarret erilaiset. Kallistuksen vakaajista en muista.

Mutta miksi osavertailut pitää tehdä? Onhan tuo alunperin 300CE joten jos tehot alle 188(tai jos katti niin 180) niin pitäisihän sen kelvata tuollaisenaan.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

AM kirjoitti:Jarrut tosiaan erilaiset+etutukivarret erilaiset. Kallistuksen vakaajista en muista.

Mutta miksi osavertailut pitää tehdä? Onhan tuo alunperin 300CE joten jos tehot alle 188(tai jos katti niin 180) niin pitäisihän sen kelvata tuollaisenaan.
tuota rupesin itsekkin miettimään, kun kerran teholappokin oli kirjoitettu 186 hepalle ja sai olla 188...

missä konttorilla kävit sitä näyttämässä :?:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

napa kirjoitti:
AM kirjoitti:Jarrut tosiaan erilaiset+etutukivarret erilaiset. Kallistuksen vakaajista en muista.

Mutta miksi osavertailut pitää tehdä? Onhan tuo alunperin 300CE joten jos tehot alle 188(tai jos katti niin 180) niin pitäisihän sen kelvata tuollaisenaan.
tuota rupesin itsekkin miettimään, kun kerran teholappokin oli kirjoitettu 186 hepalle ja sai olla 188...

missä konttorilla kävit sitä näyttämässä :?:
Ai onko 300ce 12v katittomassa 188hp vakiona ?? :shock:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Vastaa Viestiin