Väliraha ja rahoitusprosentti molemmissa tismalleen sama...220cdi kirjoitti:Kun kerran kysymys on selvästi vain näistä kahdesta yksilöstä eri merkkiliikkeissä ja autot tuntuvat olevan lähes samanlaisia. Ainoastaan tuontipirssiä enemmän rempattu.
Joten omat kriteerit menisivät suunnilleen näin
Tuontipeli
+ remppaa tehty enemmän, joten luultavasti näitä kohteita ei tarvi kunnostaa ihan heti
+/- väliraha ostettaessa?
Suomipeli
+/- välira ostettaessa?
Eli autoliikkeethän kuitenkin tekevät tarvittaessa huoltoja, renkaanuusimisia yms ainakin yleensä helpommin kuin tiputtavat suoraan pyyntihintaan tai nostavat vaihtoauton hintaa. Joten väliraha ratkaisisi mulla.
Kotimaisesta autoliikkeestä, Suomi- vai tuontipeli?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kuten sanottua, molemmat ovat "näennäisesti" kolaroimattomia. Tarkastelemalla mahdollisista kolaroinneista syntyneitä korjausjälkiä tai epäkuntoon jäämisiä, kuten vapinoita ja puoltamisia ei ole havaittavissa.Whaeva kirjoitti:Mistäs muuten luulet autojen olevan kolaroimattomia?Division kirjoitti:Vastauksesta jäi epäselväksi, että kumpi on se parempi?Whaeva kirjoitti:Eääh. Miksei ihmiset halua ostaa itselleen kahdesta sitä parempaa autoa, vaan pitää takertua, onko tuontiauto, tai toisen mittarissa muutama tonni enemmän...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Koska linkkejä autoihin ei aloituksessa ole tarkoituksella laitettu, on keskustelu tarkoitus käydä filosofiselta pohjalta.sportsman kirjoitti:En pitäisi sitä ,että auto on rekisteröity Suomeen 1.4.2009 kovin epäolleesena vaan jopa aika olleellisena. Tosin tämäkin asia liittyy rahaa ja rahahan ei ollut tässä vertailussa olleenkaan pointtina. Mutta kun Suomi siirtyy hankinaverosta käyttömaksuihin kokonaan niin silloin tuo vienpalautusjärjestelmän piirin kuuluva auto on arvokkaampi kuin ns Suomi-auto.
Epäilen että tuskin olet edes autoa ostamassa vaan teet galluppia , vai mistä löytyy juuri samanlaiset esittämäsi vaihtoehdot ? Mitä tarkoittaa kotimainen autoliike ? Onko linkkiä ?
Tosielämässä tämä tilanne on tosi ja realistinen, eli kyseinen tilanne on olemassa reaalimaailmassa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
noin uusista autoista en oikein tiedä, mutta vanhemmista autoista ja tuontiautoista olen itse havainnut sellasta, että tuontiautossa voi mittarissa olla kilometrejä ihan miten vaan. ei voi luottaa. tosin vanhemmissa suomimersuissakin voi mittarissa olla ihan mitä vaan ja todellisuus sitten jotakin ihan muuta.
sakemannin tuontimersut yleisesti ottaen paljon ruostevapaampia, kun vastaavat suomipelit. penkinlämmittimet ja lohkolämmitin puuttuu melkein järjestäen kaikista saksalaisista. huoltohistoria epäluotettava tuontiautoissa.
joskus kaveri osit vanhan 124:n, entisen taksin. mittarissa oli jotakin 500tkm. sitten jossain kohtaa huomattiin, konehuoneessa öljynvaihtoliikkeen lappu, missä luki jotenkin näin: mobil 5w50 650 000km. että vanhemmissa suomipeleissäkin ne mittarit on vaan mittareita.
ruostemurheita ei kyllä ole ollut noissa saksan tuontimersuissa.
nää koskee siis vaan noita vanhempia mersuja. uudemmista ei oikein kokemuksia, eikä tietoa.
sakemannin tuontimersut yleisesti ottaen paljon ruostevapaampia, kun vastaavat suomipelit. penkinlämmittimet ja lohkolämmitin puuttuu melkein järjestäen kaikista saksalaisista. huoltohistoria epäluotettava tuontiautoissa.
joskus kaveri osit vanhan 124:n, entisen taksin. mittarissa oli jotakin 500tkm. sitten jossain kohtaa huomattiin, konehuoneessa öljynvaihtoliikkeen lappu, missä luki jotenkin näin: mobil 5w50 650 000km. että vanhemmissa suomipeleissäkin ne mittarit on vaan mittareita.
ruostemurheita ei kyllä ole ollut noissa saksan tuontimersuissa.
nää koskee siis vaan noita vanhempia mersuja. uudemmista ei oikein kokemuksia, eikä tietoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ai autoista filosofisella pohjalla? Linkit näkyville niin voidaan puhua asiaaDivision kirjoitti:Koska linkkejä autoihin ei aloituksessa ole tarkoituksella laitettu, on keskustelu tarkoitus käydä filosofiselta pohjalta.sportsman kirjoitti:En pitäisi sitä ,että auto on rekisteröity Suomeen 1.4.2009 kovin epäolleesena vaan jopa aika olleellisena. Tosin tämäkin asia liittyy rahaa ja rahahan ei ollut tässä vertailussa olleenkaan pointtina. Mutta kun Suomi siirtyy hankinaverosta käyttömaksuihin kokonaan niin silloin tuo vienpalautusjärjestelmän piirin kuuluva auto on arvokkaampi kuin ns Suomi-auto.
Epäilen että tuskin olet edes autoa ostamassa vaan teet galluppia , vai mistä löytyy juuri samanlaiset esittämäsi vaihtoehdot ? Mitä tarkoittaa kotimainen autoliike ? Onko linkkiä ?
Tosielämässä tämä tilanne on tosi ja realistinen, eli kyseinen tilanne on olemassa reaalimaailmassa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kaikella hyvällä "sportsman", sinun ei ole pakko keskustella tässä viestiketjussa, jos se tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta asetettujen kysymysten perusteella.sportsman kirjoitti:Ai autoista filosofisella pohjalla? Linkit näkyville niin voidaan puhua asiaaDivision kirjoitti:Koska linkkejä autoihin ei aloituksessa ole tarkoituksella laitettu, on keskustelu tarkoitus käydä filosofiselta pohjalta.sportsman kirjoitti:En pitäisi sitä ,että auto on rekisteröity Suomeen 1.4.2009 kovin epäolleesena vaan jopa aika olleellisena. Tosin tämäkin asia liittyy rahaa ja rahahan ei ollut tässä vertailussa olleenkaan pointtina. Mutta kun Suomi siirtyy hankinaverosta käyttömaksuihin kokonaan niin silloin tuo vienpalautusjärjestelmän piirin kuuluva auto on arvokkaampi kuin ns Suomi-auto.
Epäilen että tuskin olet edes autoa ostamassa vaan teet galluppia , vai mistä löytyy juuri samanlaiset esittämäsi vaihtoehdot ? Mitä tarkoittaa kotimainen autoliike ? Onko linkkiä ?
Tosielämässä tämä tilanne on tosi ja realistinen, eli kyseinen tilanne on olemassa reaalimaailmassa.
Linkkejä ei ole annettu sen takia, että keskustelu pysyy faktapohjaisena, eikä mene siihen, että toinen on kivemman värinen, tmv. Linkit eivät antaisi enempää tietoa autoista, kuin viesteissä on sanallisesti kerrottu.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Miksi sitten haluat keskustella jos et tuo autoja esille ?
Minusta on aika oleellista onko merkkiliike vai ei, nimenomaan takuiden takia? . Takuun osuus on osa kokonaishintaa .
Tuskinpa se väri näissä keskusteluissa nousee kriteeriksi . Toisaalta jos
valinta kriteerinä ei ole raha niin ehkä väri sitten on
Ehkä sinun olisi pitänyt laittaa aloitukseen faktat esille vai onko kuitenkin niin että sinä haluat keskustella jostain muuta kuin auton ostamisesta?
Tietysti nythän on autoliikkeissä niin hiljaista että on aikaa filosoiva asiasta kuin asiasta .
Ymmärrän kyllä että suomiautokauppias tuntee uhkaa tuontiautoista mutta hyvä muistaa että Suomessa ei juurikaan tehdä autoja. Hyviä sekä huonoja löytyy joka paikasta. Toisaalta Suomalaisen liikkeiden tehtävä on tehdä vain voittoa sillä tämähän on kaupan tarkoitus .Myös se että mitä enemmän väliportaita ja monopolia niin sitä ennemän loppukäyttäja maksaa .
Suosittelen kyllä ihan vaikka itseä sivistääkseni käymistä Euroopan muissakin autokaupoissa .Tällöin voitaisiin käydä keskustelua ihan tosiasioiden pohjalta eikä vain tunteella ::)
Minusta on aika oleellista onko merkkiliike vai ei, nimenomaan takuiden takia? . Takuun osuus on osa kokonaishintaa .
Tuskinpa se väri näissä keskusteluissa nousee kriteeriksi . Toisaalta jos
valinta kriteerinä ei ole raha niin ehkä väri sitten on

Ehkä sinun olisi pitänyt laittaa aloitukseen faktat esille vai onko kuitenkin niin että sinä haluat keskustella jostain muuta kuin auton ostamisesta?
Tietysti nythän on autoliikkeissä niin hiljaista että on aikaa filosoiva asiasta kuin asiasta .
Ymmärrän kyllä että suomiautokauppias tuntee uhkaa tuontiautoista mutta hyvä muistaa että Suomessa ei juurikaan tehdä autoja. Hyviä sekä huonoja löytyy joka paikasta. Toisaalta Suomalaisen liikkeiden tehtävä on tehdä vain voittoa sillä tämähän on kaupan tarkoitus .Myös se että mitä enemmän väliportaita ja monopolia niin sitä ennemän loppukäyttäja maksaa .
Suosittelen kyllä ihan vaikka itseä sivistääkseni käymistä Euroopan muissakin autokaupoissa .Tällöin voitaisiin käydä keskustelua ihan tosiasioiden pohjalta eikä vain tunteella ::)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tuo 25% sääntö tuontiautoissa poistui samalla, kun muutakin verotusta rukattiin uudelleen koska oli tuontiautoa syrkivää verokohtelua.jarskak kirjoitti:onko se vaihdettujen osien laskentajärjestelmä vielä voimissaan?
tuontiautossahan on (oli) 25% rajana autoveron uudelleen maksuun, kun "suomi"autossa 50%. Ihan mutua on tämä kyllä, eikähän mersuun tartte koskaan vaihtaa niin paljon osia että ylittyis...
Joillakin valinta Suomi- ja tuontiauton välillä käydään vain autoliikkeissä, koska kauppaan tarvitaan rahoittaja.
Mikäli haluaa parhaan mahdollisen tuontiauton täytyy se hankkia käteisellä joko itse hakien tai tuontiauto välittäjältä (jobbarilta) tilaten.
Asioista puhutaan yleistämällä, mutta raaka tosiasia on, ettei Saksalaisesta merkkiliikkeestä ostettua autoa voi edes verrata Suomi-autoon tai myynti tarkoituksessa autoliikkeen tuomaan tuonti-linttaan.
Mikäli haluaa parhaan mahdollisen tuontiauton täytyy se hankkia käteisellä joko itse hakien tai tuontiauto välittäjältä (jobbarilta) tilaten.
Asioista puhutaan yleistämällä, mutta raaka tosiasia on, ettei Saksalaisesta merkkiliikkeestä ostettua autoa voi edes verrata Suomi-autoon tai myynti tarkoituksessa autoliikkeen tuomaan tuonti-linttaan.
Useimmin syynä autoliikkeessä asiointiin taitaa kuitenkin olla se, että vanha auto pitää saada dumpattua jonnekin...Jussiboy kirjoitti:Joillakin valinta Suomi- ja tuontiauton välillä käydään vain autoliikkeissä, koska kauppaan tarvitaan rahoittaja.
Mikäli haluaa parhaan mahdollisen tuontiauton täytyy se hankkia käteisellä joko itse hakien tai tuontiauto välittäjältä (jobbarilta) tilaten.
Asioista puhutaan yleistämällä, mutta raaka tosiasia on, ettei Saksalaisesta merkkiliikkeestä ostettua autoa voi edes verrata Suomi-autoon tai myynti tarkoituksessa autoliikkeen tuomaan tuonti-linttaan.
Rahoitus tulee toki hyvänä kakkosena, koska rahoitukseen kytkettävillä poikkeuksellisen edullisilla vakuutuksilla säästää rahoituksen korkomenojen verran takaisin, eli sopivalla korolla hankittu vaihtoauto on yleensä yhtä edullinen ostaa rahoituksella, kuin käteisellä. Tämän lisäksi rahoitusta käytettäessä pääomaa ei tarvitse sitoa autoon vaan sen voi sijoittaa johonkin tuottavaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
jos tekisin pikkukauppaa autoilla ja harkitsin vaihtaa auton jonkin ajan kuluessa vaikka uudempaan niin valitsisin suomiauton.tuontiauto on vieläkin kuin vääräraha autoliikkeille
hyvityshinta vaihdossa paljon huonompi.jos pitoautoksi niin ei mitään väliä tuonti vai kotimainen ja kysyä akalta kumman haluu

Jep, käynyt itse asiassa mielessä, että tällä viikolla soitelisi muutamaan liikkeeseen ja kysyisi vaihtotarjouksia noiden molempien "haamuautojen" specseillä. Tällä tavoin ratkeaa, että kumpi omaa tällä hetkellä paremman vaihtoarvon. Oma kokemukseni tuontiauton vaihtoarvosta perustuu kuitenkin jo 2-3 vuoden takaisiin kokemuksiin ja maailma on saattanut muuttua.jouko p kirjoitti:jos tekisin pikkukauppaa autoilla ja harkitsin vaihtaa auton jonkin ajan kuluessa vaikka uudempaan niin valitsisin suomiauton.tuontiauto on vieläkin kuin vääräraha autoliikkeillehyvityshinta vaihdossa paljon huonompi.jos pitoautoksi niin ei mitään väliä tuonti vai kotimainen ja kysyä akalta kumman haluu
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tuontiauto käy autoliikkeille vallan mainiosti mikäli se täyttää autoliikken kriteerit iän, historian ja varustetason osalta. Tuohan Vehokin autoja käytettynä maahan
Tuossa aikaisemmin mainittu tuontiauton arvonmäärityspäivä on sikäli tärkeä, että sellaisen auton voi vaihtaa myös ulkomailla.
Ihan off topic kehoittaisin tulevaisuudessa välttämään tai tiedostamaan riskit mikäli ostatte vanhoja takseja tai alennetulla vero% olevia autoja, koska niistä ei mahdollisesti saa vientipalautusta vaikka käyttöönotto päivämäärä antaisikin niin osoittaa.

Tuossa aikaisemmin mainittu tuontiauton arvonmäärityspäivä on sikäli tärkeä, että sellaisen auton voi vaihtaa myös ulkomailla.
Ihan off topic kehoittaisin tulevaisuudessa välttämään tai tiedostamaan riskit mikäli ostatte vanhoja takseja tai alennetulla vero% olevia autoja, koska niistä ei mahdollisesti saa vientipalautusta vaikka käyttöönotto päivämäärä antaisikin niin osoittaa.
jos ne autot kerran on lähes kaikilta osin identtisiä, ottaisin sen kumpi vaan "miellyttää" enemmän.
Renkaat varsinki on sellainen asia, jotka joutuu ennemmin tai myöhemmin jokatapauksessa laittamaan. Koska autot on kuitenkin liikkeessä myynnissä, ei renkaiden kunto voi olla kovinkaan surkea. Ainoa suuri ero voi olla siis renkaan ja vanteen merkissä.
3000€ rengas/vannesarjat kuulostaa aika hurjalta, josta talvirenkaisiin tuskin yli tonnia menee varsinkaan kun voi käyttää olemassaolevaa järkevää 16" vannetta.
Onko siinä toisessa autossa tällaiset 3000€ renkaat ja vanteet? siinä tapauksessa asian pitkälti ratkaisee jos ne on uudet ja vanteet on jotain tunnettua merkkiä kuten BBS tai OZ.
Käytetyillä renkailla ei ole arvoa. Vaikka ne olisikin 1000km sitten maksaneet 400€/1 kumi, niin "tänään" niiden neljän renkaan arvo on yhteensä 200-300€.
Harvoin on kaupassa olevassa autossa "unelma" vanteet alla, usein näkee näitä vanteita kaupattavan erikseen autoliikkeen toimesta. Kylmä tosiasia on se että saahan se autokauppias niistä BBS LeManseista moninkertaisen hinnan erikseen myytynä.
sitäkään en usko että tulisin ikinä näkemään isossa merkkiliikkeessä täsmälleen samanhintaiset autot jossa toisessa olisi bilteman vanteet ja 2mm pinnalla olevat linglongit ja toisessa Carlssonit + tuliterät michelinit.
Itselle se navi olisi melko kiva, usein myös tärpeellinenkin. Kai se valinta olisi siis se jossa on "huonot" renkaat ja navi ja ne ylimääräisetkin viat korjautettu joita ei pihi suomalainen mersumies ole viitsinyt omastaan vielä korjauttamaan... edes (?) "good will" takuunalaisia vikoja... mistä noista huolloista oikeesti tietää. ite olen törmänny usein autoihin joihin on kuittien ja huoltokirjan leimojen peruteella korjattu/huollettu jotain ja silti se ei ole korjattu. niin suomi kuin ruotsiautoista. Mukaanlukien oma Veholta uutena aikoinaan ostettu auto kuuluu näihin "valohoito" tapauksiin.
Renkaat varsinki on sellainen asia, jotka joutuu ennemmin tai myöhemmin jokatapauksessa laittamaan. Koska autot on kuitenkin liikkeessä myynnissä, ei renkaiden kunto voi olla kovinkaan surkea. Ainoa suuri ero voi olla siis renkaan ja vanteen merkissä.
3000€ rengas/vannesarjat kuulostaa aika hurjalta, josta talvirenkaisiin tuskin yli tonnia menee varsinkaan kun voi käyttää olemassaolevaa järkevää 16" vannetta.
Onko siinä toisessa autossa tällaiset 3000€ renkaat ja vanteet? siinä tapauksessa asian pitkälti ratkaisee jos ne on uudet ja vanteet on jotain tunnettua merkkiä kuten BBS tai OZ.
Käytetyillä renkailla ei ole arvoa. Vaikka ne olisikin 1000km sitten maksaneet 400€/1 kumi, niin "tänään" niiden neljän renkaan arvo on yhteensä 200-300€.
Harvoin on kaupassa olevassa autossa "unelma" vanteet alla, usein näkee näitä vanteita kaupattavan erikseen autoliikkeen toimesta. Kylmä tosiasia on se että saahan se autokauppias niistä BBS LeManseista moninkertaisen hinnan erikseen myytynä.
sitäkään en usko että tulisin ikinä näkemään isossa merkkiliikkeessä täsmälleen samanhintaiset autot jossa toisessa olisi bilteman vanteet ja 2mm pinnalla olevat linglongit ja toisessa Carlssonit + tuliterät michelinit.
Itselle se navi olisi melko kiva, usein myös tärpeellinenkin. Kai se valinta olisi siis se jossa on "huonot" renkaat ja navi ja ne ylimääräisetkin viat korjautettu joita ei pihi suomalainen mersumies ole viitsinyt omastaan vielä korjauttamaan... edes (?) "good will" takuunalaisia vikoja... mistä noista huolloista oikeesti tietää. ite olen törmänny usein autoihin joihin on kuittien ja huoltokirjan leimojen peruteella korjattu/huollettu jotain ja silti se ei ole korjattu. niin suomi kuin ruotsiautoista. Mukaanlukien oma Veholta uutena aikoinaan ostettu auto kuuluu näihin "valohoito" tapauksiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Näinhän se on . Kaikki tuontiauton tuojat ovat jobbareita tai muuten rikollisiafokura kirjoitti:Vaahtomises antaa kyllä ymmärtää toimivasi tuontijobbarina!sportsman kirjoitti: vain tunteella ::)


Siinä vaiheessa kun normaalit ja rehelliset Suomalaiset huomaavat että Suomi on liittynyt Eu:n ja ostavat autonsa sieltä missä hinta/laatusuhde on oikea , voi moni asia olla toisin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kuten sanottua, tässä on tarkoitus keskustella kahdesta autoliikkeessä myynnissä olevasta vaihtoehtoisesta autosta, eikä siitä, että kannattaako auto tuoda ulkomailta vai ostaa suomesta.sportsman kirjoitti:Näinhän se on . Kaikki tuontiauton tuojat ovat jobbareita tai muuten rikollisiafokura kirjoitti:Vaahtomises antaa kyllä ymmärtää toimivasi tuontijobbarina!sportsman kirjoitti: vain tunteella ::). Siis täysin väärässä oli tutkimus tuontiautoilijoista jossa väittettiin porukan oleman ns ylempää keskiluokkaa tulojen sekä koulutuksen perusteella
Siinä vaiheessa kun normaalit ja rehelliset Suomalaiset huomaavat että Suomi on liittynyt Eu:n ja ostavat autonsa sieltä missä hinta/laatusuhde on oikea , voi moni asia olla toisin.
Ps. Ylenenkö minäkin ylempään keskiluokkaan, jos haen seuraavan autoni saksasta, kuten ilmeisesti usealle tuontiautoilijalle on käynyt? Tutkimusta en tästä ole nähnyt, mutta uskoisin, että siinä on kuitenkin jollain tavalla myös rajattu tuotavan auton kriteerit, ainakin jos ko. tutkimus noudattaa edes jossain määrin akateemisen tutkimusmenetelmän oppeja, eikä ole ns. iltapäivälehtien-tutkimuksia. 8-20 vuotta vanhojen pommien tuojat tuskin nauttivat yhteiskunnassa kovin suurta statusta. 1-3 vuotta vanhojen tuojat saattavat nauttia jonkin asteisista meriiteistä, mutta tähän varmasti tutkimus antaa vastauksen. Sinänsä itselläni ei ole tuontiautojobbareita vastaan mitään, kunhan kommentoin.
Viimeksi muokannut Division, Ke 17.03.2010 11:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Keskustelun ideana on päätellä, että kumpi vaihtoehtoisista autoista on varteenotettavampi vaihtoehto, kokonaistaloudellisesti.Tomp kirjoitti:Tähän väliin pakko sanoa, että en oikein ymmärrä tätä keskustelua. Mikäköhän tässä keskustelussa on oikein ideana?
Viimeksi muokannut Division, Ke 17.03.2010 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Division kirjoitti:Kuten sanottua, tässä on tarkoitus keskustella kahdesta autoliikkeessä myynnissä olevasta vaihtoehtoisesta autosta, eikä siitä, että kannattaako auto tuoda ulkomailta vai ostaa suomesta.sportsman kirjoitti:Näinhän se on . Kaikki tuontiauton tuojat ovat jobbareita tai muuten rikollisiafokura kirjoitti:Vaahtomises antaa kyllä ymmärtää toimivasi tuontijobbarina!sportsman kirjoitti: vain tunteella ::). Siis täysin väärässä oli tutkimus tuontiautoilijoista jossa väittettiin porukan oleman ns ylempää keskiluokkaa tulojen sekä koulutuksen perusteella
Siinä vaiheessa kun normaalit ja rehelliset Suomalaiset huomaavat että Suomi on liittynyt Eu:n ja ostavat autonsa sieltä missä hinta/laatusuhde on oikea , voi moni asia olla toisin.
Ps. Ylenenkö minäkin ylempään keskiluokkaan, jos haen seuraavan autoni saksasta, kuten ilmeisesti usealle tuontiautoilijalle on käynyt? Tutkimusta en tästä ole nähnyt, mutta uskoisin, että siinä on kuitenkin jollain tavalla myös rajattu tuotavan auton kriteerit, ainakin jos ko. tutkimus noudattaa edes jossain määrin akateemisen tutkimusmenetelmän oppeja, eikä ole ns. iltapäivälehtien-tutkimuksia. 8-20 vuotta vanhojen pommien tuojat tuskin nauttivat yhteiskunnassa kovin suurta statusta. 1-3 vuotta vanhojen tuojat saattavat nauttia jonkin asteisista meriiteistä, mutta tähän varmasti tutkimus antaa vastauksen. Sinänsä itselläni ei ole tuontiautojobbareita vastaan mitään, kunhan kommentoin.
Tutkimus julkaistiin n 2 vuotta sitten . Käsittääkseni ihan oikea tutkimus.
Ehkä kyseessä on se , että nuoremmat ovat kielitaitoisempia (ja jopa avarakateisempia) koulutuksen johdosta kuin vanhemmat sukupolvet.
Enkä tiedä onko nuorille enää auto niin status kuin vanhemmille .
Epäilen kyllä että sinä et nouse ylempään keskiluokkaan vaan olet tuota uutta tuulipukuosastoa

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tässä tilanteessa lähdeviite tutkimukseen olisi suotavaa esittää.sportsman kirjoitti:Division kirjoitti:Kuten sanottua, tässä on tarkoitus keskustella kahdesta autoliikkeessä myynnissä olevasta vaihtoehtoisesta autosta, eikä siitä, että kannattaako auto tuoda ulkomailta vai ostaa suomesta.sportsman kirjoitti:Näinhän se on . Kaikki tuontiauton tuojat ovat jobbareita tai muuten rikollisiafokura kirjoitti:Vaahtomises antaa kyllä ymmärtää toimivasi tuontijobbarina!sportsman kirjoitti: vain tunteella ::). Siis täysin väärässä oli tutkimus tuontiautoilijoista jossa väittettiin porukan oleman ns ylempää keskiluokkaa tulojen sekä koulutuksen perusteella
Siinä vaiheessa kun normaalit ja rehelliset Suomalaiset huomaavat että Suomi on liittynyt Eu:n ja ostavat autonsa sieltä missä hinta/laatusuhde on oikea , voi moni asia olla toisin.
Ps. Ylenenkö minäkin ylempään keskiluokkaan, jos haen seuraavan autoni saksasta, kuten ilmeisesti usealle tuontiautoilijalle on käynyt? Tutkimusta en tästä ole nähnyt, mutta uskoisin, että siinä on kuitenkin jollain tavalla myös rajattu tuotavan auton kriteerit, ainakin jos ko. tutkimus noudattaa edes jossain määrin akateemisen tutkimusmenetelmän oppeja, eikä ole ns. iltapäivälehtien-tutkimuksia. 8-20 vuotta vanhojen pommien tuojat tuskin nauttivat yhteiskunnassa kovin suurta statusta. 1-3 vuotta vanhojen tuojat saattavat nauttia jonkin asteisista meriiteistä, mutta tähän varmasti tutkimus antaa vastauksen. Sinänsä itselläni ei ole tuontiautojobbareita vastaan mitään, kunhan kommentoin.
Tutkimus julkaistiin n 2 vuotta sitten . Käsittääkseni ihan oikea tutkimus.
Ehkä kyseessä on se , että nuoremmat ovat kielitaitoisempia (ja jopa avarakateisempia) koulutuksen johdosta kuin vanhemmat sukupolvet.
Enkä tiedä onko nuorille enää auto niin status kuin vanhemmille .
Epäilen kyllä että sinä et nouse ylempään keskiluokkaan vaan olet tuota uutta tuulipukuosastoa
Kielitaito ei ymmärtääkseni suoranaisesti nosta henkilön kansalais-statusta tai tulotasoja. Meidän perheessämme (2 hlö) puhutaan sujuvasti yhteensä 7 kieltä, mutta suoranaista status-etua siitä ei ole. Yleisesti ottaen statusarvot liittyvät moneen muuhun asiaan, joita jokainen voi halutessaan pyrkiä hankkimaan
Taidan lähteä tuulipukuostoksille ja sen jälkeen saksan-kierrokselle niin säästyy pitkä penni autohankinnoissa, vai miten päin se meni

Ps. Ettei mene ihan OT:ksi niin oliko sinulla sportsman esittää jokin ratkaisu tähän alkuperäiseen kysymykseen (perusteluineen) vai oletko muuten vain aktiivinen?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
tuuluilasissa oli kolmisen vuotta sitten juttu aiheesta ja samaan aikaan joku autoaiheinen tv-ohjelma teki katsauksen.
Itse olen hyvin usein törmännyt siihen että suomalainen ostaja ei lähde edes torniosta ruotsiin ostamaan autoa koska ei osaa kieltä. Omasta mielestä se on aivan poskettoman omituinen (ja typerä) syy. Raha se ratkaisee, ei puhetaidot. Taino eikös sillo ole vaa paremmassa asemassa kun ei myyjä pysty valehtelemaan mitään?
ite olen sellanen tyyppi että en ymmärrä miksi kukaan ostaa käytettyjä autoja suomesta (jo sijaintini sanelee ko. ehdot, mut kyllä se jo helsingis asues alkoi). Se o kuitenki fakta että suomen entinen äärikorkea verotaso on puhaltanut autojen hintoihin ilmaa tosi paljon, joka nyt on onneksi vähenemään päin. Vieläpä masokistisia piirteitä löytyy aiheesta. Monikaa ei käsitä miks ajelen esim alle 1000 euron S124 kun olis kuitenki jopa varaa hankkia 10v/200tkm uudempi vastaava.
muistaako kukaan kun moottoripyörien vero alennettiin tuossa vajaa 10v sitten? elävästi muistan kun kaveri oli ostanut kawa zzr1100 kovalla hinnalla ja yhdessä yössä pyörän arvo putosi n 30%. se vain harmitteli kun ei tullut myyneeksi sitä edellisenä syksynä "ali"hintaan joka oli kuitenkin 20% enemmän kuin mitä hän loppujenlopuksi sai siitä. Moottoripyöriähän on harmaatuotu siis siitä lähtien menestykswekäästi ja tuontipelejä ei karsasteta kuten autoja, vaikka niitä ei edes katsasteta kuten esim ruotsissa jokatoinen vuosi. Suomen prätkät onkin luvattoman heikossa hapessa.
Itse olen hyvin usein törmännyt siihen että suomalainen ostaja ei lähde edes torniosta ruotsiin ostamaan autoa koska ei osaa kieltä. Omasta mielestä se on aivan poskettoman omituinen (ja typerä) syy. Raha se ratkaisee, ei puhetaidot. Taino eikös sillo ole vaa paremmassa asemassa kun ei myyjä pysty valehtelemaan mitään?
ite olen sellanen tyyppi että en ymmärrä miksi kukaan ostaa käytettyjä autoja suomesta (jo sijaintini sanelee ko. ehdot, mut kyllä se jo helsingis asues alkoi). Se o kuitenki fakta että suomen entinen äärikorkea verotaso on puhaltanut autojen hintoihin ilmaa tosi paljon, joka nyt on onneksi vähenemään päin. Vieläpä masokistisia piirteitä löytyy aiheesta. Monikaa ei käsitä miks ajelen esim alle 1000 euron S124 kun olis kuitenki jopa varaa hankkia 10v/200tkm uudempi vastaava.
muistaako kukaan kun moottoripyörien vero alennettiin tuossa vajaa 10v sitten? elävästi muistan kun kaveri oli ostanut kawa zzr1100 kovalla hinnalla ja yhdessä yössä pyörän arvo putosi n 30%. se vain harmitteli kun ei tullut myyneeksi sitä edellisenä syksynä "ali"hintaan joka oli kuitenkin 20% enemmän kuin mitä hän loppujenlopuksi sai siitä. Moottoripyöriähän on harmaatuotu siis siitä lähtien menestykswekäästi ja tuontipelejä ei karsasteta kuten autoja, vaikka niitä ei edes katsasteta kuten esim ruotsissa jokatoinen vuosi. Suomen prätkät onkin luvattoman heikossa hapessa.
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 17.03.2010 16:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Minusta kysymyksenasettelu on aika teoreettinen siltä osin että olisi jopa samassa liikkeessä tarjolla kaksi autoa jotka ovat täsmälleen sellaisia kuin haluan. Yleensä kun ei löydä sitä yhtäkään. Käytettyjen valikoima on Saksassa niin paljon suurempi että sieltä löytää helpommin juuri sellaisen kuin haluaa niin mallin, varusteiden, ulkovärin, sisustuksen jne osalta. Oma mielipiteeni kysymykseen on että saattaisin ostaa suomiautonkin jos on tarjolla täsmälleen sellainen kuin haluan ja sellaiseen hintaan että Saksasta tuonti ei kannata. Todennäköisesti ostan kuitenkin Saksasta.Division kirjoitti:Keskustelun ideana on päätellä, että kumpi vaihtoehtoisista autoista on varteenotettavampi vaihtoehto, kokonaistaloudellisesti.Tomp kirjoitti:Tähän väliin pakko sanoa, että en oikein ymmärrä tätä keskustelua. Mikäköhän tässä keskustelussa on oikein ideana?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Moro.
Niin pitkä ketju keskustelua, että voi mennä vastine osittain ohi, mutta sen verran herkullinen keskustelunaihe on että laitetaan sormet soppaan.
Itse olen Saksan / Eteläisemmän Euroopan auton kannattaja ja puhtaasti siitä syystä että niillä on ajettu huomattavasti vähemmän suolassa kuin näillä rakkailla Suomi autoilla. Sen verran olen pariin vuoteen autoja vaihdellut ja osan ihan "merkkiliikkeistä" että näyttää autokauppiaille olevan herne nenässä nämä "tuontiautot". Joka välissä mainostetaan SUOMI autoa ja puhutaan sitten vielä että kuinka Saksan autojen kilometreihin ei voi luottaa jne. Miten näihin Suomalaisiin kilometreihin voi luottaa sen enempää?
Olen tuottanut useamman auton harrastekäyttöön, osiksi / ajoon Saksasta siellä toimivan luotettavan Suomalaisen välittäjän kautta. Hän on käsitykseni mukaan toimittanut Suomeen ison kasan mersujakin, joten saattaa löytyä täältäkin hänen asiakkaitaan. Ainoat kerrat jolloin on mennyt hankinta hieman metsään, on olleet ne kun on haettu halpaa autoa ja se on ostettu turkkilaiselta myyjältä. En ole rasisti, mutta heillä on ainakin siellä hieman erilainen moraalikäsitys. Saksalaisilta yksityisiltä hankitut autot ovat aina olleet täsmälleen sitä mitä on luvattukin. Kilometreistä en tiedä, mutta Saksalaisessa otteessa on muistaakseni parhaimmillaan kuusi edellistä omistajaa ja niille voi tietty pirauttaa jos kehtaa.
Tuottamiani autoja olen sitten purkanut / laittanut ajoon ja kaikki alustaan liittyvät toimet, oli ne sitten purkamista tai muuta ruuvinvääntöä on olleet suorastaan hauskoja tehdä verrattuna täällä suolassa uineisiin tuoreempiinkin autoihin.
Itse ostaisin "tuontiauton" - sillä poikkeuksella että jos se on suojaamattomana jo nähnyt muutaman vuoden suolaa, se on varmasti yhtä heikossa hapessa kuin "Suomi" autokin.
EDIT: Nykyinen auto on Ruotsin tuontia, hyvänä puolena lohkolämppäri, huonona puolena että kaikki pultit ja mutterit on tietenkin ruosteessa. . . Siihen törmäsi heti kun aloin etulamppuja vaihtamaan. Ei ole Sakumaalta hiljattain tuodussa sellaisia ongelmia, ei...
Niin pitkä ketju keskustelua, että voi mennä vastine osittain ohi, mutta sen verran herkullinen keskustelunaihe on että laitetaan sormet soppaan.
Itse olen Saksan / Eteläisemmän Euroopan auton kannattaja ja puhtaasti siitä syystä että niillä on ajettu huomattavasti vähemmän suolassa kuin näillä rakkailla Suomi autoilla. Sen verran olen pariin vuoteen autoja vaihdellut ja osan ihan "merkkiliikkeistä" että näyttää autokauppiaille olevan herne nenässä nämä "tuontiautot". Joka välissä mainostetaan SUOMI autoa ja puhutaan sitten vielä että kuinka Saksan autojen kilometreihin ei voi luottaa jne. Miten näihin Suomalaisiin kilometreihin voi luottaa sen enempää?
Olen tuottanut useamman auton harrastekäyttöön, osiksi / ajoon Saksasta siellä toimivan luotettavan Suomalaisen välittäjän kautta. Hän on käsitykseni mukaan toimittanut Suomeen ison kasan mersujakin, joten saattaa löytyä täältäkin hänen asiakkaitaan. Ainoat kerrat jolloin on mennyt hankinta hieman metsään, on olleet ne kun on haettu halpaa autoa ja se on ostettu turkkilaiselta myyjältä. En ole rasisti, mutta heillä on ainakin siellä hieman erilainen moraalikäsitys. Saksalaisilta yksityisiltä hankitut autot ovat aina olleet täsmälleen sitä mitä on luvattukin. Kilometreistä en tiedä, mutta Saksalaisessa otteessa on muistaakseni parhaimmillaan kuusi edellistä omistajaa ja niille voi tietty pirauttaa jos kehtaa.
Tuottamiani autoja olen sitten purkanut / laittanut ajoon ja kaikki alustaan liittyvät toimet, oli ne sitten purkamista tai muuta ruuvinvääntöä on olleet suorastaan hauskoja tehdä verrattuna täällä suolassa uineisiin tuoreempiinkin autoihin.
Itse ostaisin "tuontiauton" - sillä poikkeuksella että jos se on suojaamattomana jo nähnyt muutaman vuoden suolaa, se on varmasti yhtä heikossa hapessa kuin "Suomi" autokin.
EDIT: Nykyinen auto on Ruotsin tuontia, hyvänä puolena lohkolämppäri, huonona puolena että kaikki pultit ja mutterit on tietenkin ruosteessa. . . Siihen törmäsi heti kun aloin etulamppuja vaihtamaan. Ei ole Sakumaalta hiljattain tuodussa sellaisia ongelmia, ei...
STW E320 CDi 4Matic -06
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Mese 809D - Diesel elefanttien kuningas
Ei kai sillä ole merkitystä mistä auton ostaa Mersu se on joka tapauksessa,mitä väliä sillä on onko kilometrit ajettu Suomessa tai Saksassa,vanhoissa autoissa se ero näkyy selvemmin jomman kumman hyväksi.Saksassa on vaan valikoimaa enemmän saa mieleisen helpommin,mutta jos Suomalaisesta tarjonnasta löytyy sopiva niin kaupantekoon vaan.
Kyllä muuten on...pappa809D kirjoitti: EDIT: Nykyinen auto on Ruotsin tuontia, hyvänä puolena lohkolämppäri, huonona puolena että kaikki pultit ja mutterit on tietenkin ruosteessa. . . Siihen törmäsi heti kun aloin etulamppuja vaihtamaan. Ei ole Sakumaalta hiljattain tuodussa sellaisia ongelmia, ei...
Tässä topicissa nyt on tietysti kyse aika tuoreista autoista. Mutta esim vanhemmissa ei useinkaan ole eroa Saksan autolla ja suomiautolla. Sakassa suolataan vähemmän joo...
Mutta, Saksassa on myös autojen ruostesuoja todella vähäinen, jotkut kokonaan ilman. Saman ikäinen, yhtä paljon ajettu auto, ruostuu Saksan suojauksilla yhtä pahaan kuntoon Saksassa, kuin Suomen suojauksilla varustettu vastaava Suomessa. Noin niinkun suunnilleen.
Vanhat saksantuonnit on joo usein päälisinpuolin kiiltävempiä ja kauniimpia katsella, kun ei ole suola syönyt kiiltoa. Mutta runkorakenteet ihan yhtä paskana, kun suomiautossa.
Hyvä esimerkki Nissan 200SX. Itse noiden kanssa hiukan pelaillut. Tässä vaiheessa ne on kaikki ihan samoista paikoista ja yhtäpaljon mätiä, oli sitten saksantuonti tai ei. Tietysti paremmin pidetyt parempia, oli sitten suomi- tai saksa-auto.
EDIT: Niin ja tosiaan siis sen takia hyvä esimerkki, kun niistä on oikeasti se joka toinen vastaantuleva tuontipeli. Ehkä useampikin jo.
Viimeksi muokannut Whaeva, Pe 19.03.2010 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.