Ajatuksena olis laittaa vesicooleri, kun sellainen sattuu olemaan hyllyssä. Mitäs hyviä ja huonoja puolia tällaisessa on? Kauheen yleisiä nämä ei tunnu olevan..
Tarkoitus olisi laittaa tilanpuutteen takia itse jäähdytin koneen päälle takaosaan. Lauhdeveden jäähdytin varmaankin yritettäis mahduttaa keulaan.
G-sarjalaisesta on siis kyse ja monesti maastossa ajoviima on aika olematon ja tehontarve välillä suuri. Mitään ST:tä ei ole tarkoitus tehdä, vaan mennään toistaiseksi eteenpäin suurinpiirtein vakiolla. Pumpun säädöistä ei ole muuta kuin mutua.
OM603 ja vesivälijäähdytin
OM603 ja vesivälijäähdytin
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
tuollaisessa käytössä vesicooleri juuri on parhaimmillaan, kun ei ajoviimalla päästä ilma/ilma cooleria hyödyntämään ja iso letti tekemään virtausta sen läpi, ei oikein kuulosta järkevältä... pieni letti pystyy kyllä siirtämään lämmön siitä coolerin kennosta ihan hyvin ja onhan siellä aina sitä vesimassaa sitomassa lämpöä pientä tehorutistustakin varten...
huonoja puolia vesicoolerissa tuskin on, mutta kannattaa käyttää siellä järjestelmässä väkevää lasinpesuneste seosta, jos tulee kennosta vuotoja, niin ei pääse glygoli moottoriin tekemään kiusaa, vesi/viina seoksella tehty pieni "vesiruiskutus" ei paikkoja riko, jos vuotoa ilmaantuu, mikä on aika harvinasta, mutta mahdollista...
huonoja puolia vesicoolerissa tuskin on, mutta kannattaa käyttää siellä järjestelmässä väkevää lasinpesuneste seosta, jos tulee kennosta vuotoja, niin ei pääse glygoli moottoriin tekemään kiusaa, vesi/viina seoksella tehty pieni "vesiruiskutus" ei paikkoja riko, jos vuotoa ilmaantuu, mikä on aika harvinasta, mutta mahdollista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hyvä kun otit asian esille. Ei pesuneste sit ala vaahtoamaan..?napa kirjoitti: kannattaa käyttää siellä järjestelmässä väkevää lasinpesuneste seosta, jos tulee kennosta vuotoja, niin ei pääse glygoli moottoriin tekemään kiusaa, vesi/viina seoksella tehty pieni "vesiruiskutus" ei paikkoja riko, jos vuotoa ilmaantuu, mikä on aika harvinasta, mutta mahdollista...
Aihetta sivuten ja kun en turboista mitään tiedä, niin mikä mahtais olla sellanen turbo, joka olis vähän parempi pakopaineita ajatellen, kuitenkin heräis alhaalta ja sopis helposti orkkiksen tilalle? Lähinnä ajatuksena koneen luotettavuus, mut ei se lisäpotkukaa pahitteeks olis.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110