w 108 osien metsästys...
w 108 osien metsästys...
Tuommosen 280 S -69:n "pelastin" viime kesänä, ja nyt on laite pikkuhiljaa työn alla, nyt on vaan osien etsintä käynnissä.
Innolla otetaan vinkkejä vastaan, että mistä kannattaisi kysellä ja kuinka kiven alla moiset on tänä päivänä..?
Etulokasuojat olisi akuuteimmat tarpeet, ja jos ehjäkattoinen kori lojuu nurkissa niin sellasta halajaisin myös, siis kattoa lähinnä...
Penkit ja sisusta on elämää nähneet, jostain olen ymmärtänyt, että penkit sopisivat jostain muustakin korimallista...Parempaa tietoa kellään...?
Innolla otetaan vinkkejä vastaan, että mistä kannattaisi kysellä ja kuinka kiven alla moiset on tänä päivänä..?
Etulokasuojat olisi akuuteimmat tarpeet, ja jos ehjäkattoinen kori lojuu nurkissa niin sellasta halajaisin myös, siis kattoa lähinnä...
Penkit ja sisusta on elämää nähneet, jostain olen ymmärtänyt, että penkit sopisivat jostain muustakin korimallista...Parempaa tietoa kellään...?
Kiitoksia vinkistä, kromiosat mulla on kaikki tallessa ja ihmeen hyvässä kunnossakin, mutta sivupeileissä (ovissa) on vahvaa skrubua ja hapettumaa, jos sulla sellaiset löytyy, niin ne voisi kiinnostaa... Mutta voihan tässä vielä autoa riisuessa ilmetä muutakin..
Etulokasuojat ja siistimmät penkit kun löytyisi, ja tietty se kattokin..
Etulokasuojat ja siistimmät penkit kun löytyisi, ja tietty se kattokin..

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Osia löytyy yllättävän hyvin, täälläkin forumilla on monia nimimerkkejä, joilla varaosia satakasiin.
Mutta ongelmana on suomalaisten autojen kohdalla se, että meikäläinen talvi ja säilytyskulttuuri tuhoavat autot. Pihamaalla taivasalla kymmenen vuotta seisoneesta autosta saa kyllä irto-osia, mutta juuri mainitsemaasi sisustaa harvemmin. Ja peltiosatkin (ovet ja loksut) tuppaa olemaan happamia. Katto varmaan löytyy forumilaisilta..
Mitä vuosimallia autosi on?
Mutta ongelmana on suomalaisten autojen kohdalla se, että meikäläinen talvi ja säilytyskulttuuri tuhoavat autot. Pihamaalla taivasalla kymmenen vuotta seisoneesta autosta saa kyllä irto-osia, mutta juuri mainitsemaasi sisustaa harvemmin. Ja peltiosatkin (ovet ja loksut) tuppaa olemaan happamia. Katto varmaan löytyy forumilaisilta..
Mitä vuosimallia autosi on?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Lokareita on hyvin saatavana Saksasta, rahdin järjestäminen voi vaatia tosin hiukan kikkailua: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... l%C3%BCgel
Uudet nahat puolestaan saisi tähän malliin jenkeistä melko kohtuuhintaan: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
Uudet nahat puolestaan saisi tähän malliin jenkeistä melko kohtuuhintaan: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
huuto.netin kautta löytyy sinulle peilit.
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-w ... /131484912
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-w ... /131472791
Ja voin lämpimästi sanoa, että myyjä on 100% luotettava, asuu tuossa muutaman kilometrin päässä..
Saattaisi olla herralla vielä tiedossa muutakin varaosaa, mm. mainitsemasi katto.
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-w ... /131484912
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-w ... /131472791
Ja voin lämpimästi sanoa, että myyjä on 100% luotettava, asuu tuossa muutaman kilometrin päässä..
Saattaisi olla herralla vielä tiedossa muutakin varaosaa, mm. mainitsemasi katto.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kiitoksia erittäin paljon vinkeistä!
Lueskelin noita saksalaisia sivuja, oliko nuo jotain huutokauppa-tyyppisiä vai onko nuo oikeita hintoja esim 100e/lokari jne... Pitäisi varmaan ottaa saksankielen pikakurssi, kun rupeaa saksalaista harrastamaan..
Peilit tulisivat kyllä tarpeeseen, ja kori/tai pelkkä katto, jos sellainen löytyy vaan joltain... sariman@suomi24.fi voi laittaa lisätietoa, yhteystietoja tai vaikka tarjota suoraan tavaraa, laittakaa hintapyyntö sitten vaan mukaan niin asia etenee nopeemmin...
Löytyisikö keltään tekniikkapuolen osaa?, Autossa nyt moottorina ilmeisesti "M110", 2.8 twin cam,(-80-luvun tuotteita) ja oikea olisi ymmärtääkseni "M130", normi suora kutonen..
Kiinnostaisi olemassa olevaan koneeseen esim. joko ruiskulaitteisto kaikkine hilppeineen tai helpommin säädettävä kaasari, (nyt "surullisen kuuluisa" Solex 4A1)
tai sitten tuo alkuperäinen M130 moottori kaikkinen lisukkeineen...
Lueskelin noita saksalaisia sivuja, oliko nuo jotain huutokauppa-tyyppisiä vai onko nuo oikeita hintoja esim 100e/lokari jne... Pitäisi varmaan ottaa saksankielen pikakurssi, kun rupeaa saksalaista harrastamaan..

Peilit tulisivat kyllä tarpeeseen, ja kori/tai pelkkä katto, jos sellainen löytyy vaan joltain... sariman@suomi24.fi voi laittaa lisätietoa, yhteystietoja tai vaikka tarjota suoraan tavaraa, laittakaa hintapyyntö sitten vaan mukaan niin asia etenee nopeemmin...
Löytyisikö keltään tekniikkapuolen osaa?, Autossa nyt moottorina ilmeisesti "M110", 2.8 twin cam,(-80-luvun tuotteita) ja oikea olisi ymmärtääkseni "M130", normi suora kutonen..
Kiinnostaisi olemassa olevaan koneeseen esim. joko ruiskulaitteisto kaikkine hilppeineen tai helpommin säädettävä kaasari, (nyt "surullisen kuuluisa" Solex 4A1)
tai sitten tuo alkuperäinen M130 moottori kaikkinen lisukkeineen...
Viimeksi muokannut saulgoltz, To 18.03.2010 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoksia!Ranex kirjoitti:luulis nyt 108 löytyvän lokarit, kun kerran mie löysin w111 coupeenkin.
ovia vois olla tiiossa ja sitten penkit, kylläkin pääskynp4skassa olevat, tuttavan navetan vintillä viimeks näin, käyn kysäsee ja vilikaseen kun siellä päin ajelen.
Ei haittaa tirpansonta penkeissä, jos on pelastettavissa ja muuten kunto tai etenki hinta kohillaan...
Ovia en näillä näkymin tuu tarviimaan, ainakaan tänhetkisessä projektissa, tai katotaan sitten kun on maalit/kitit hiottu pois..

Palaillaan paremmilla tiedoilla asiaan!
"Lueskelin noita saksalaisia sivuja, oliko nuo jotain huutokauppa-tyyppisiä vai onko nuo oikeita hintoja esim 100e/lokari jne... Pitäisi varmaan ottaa saksankielen pikakurssi, kun rupeaa saksalaista harrastamaan"
Pääsääntöisesti ebayn ilmoitukset ovat huutokauppoja. Mutta jos hinnan edessä lukee
Sofort-Kaufen on kyseessä hinta, jolla tavara lähtee suoraan. Joissain suorakaupoissa on lisäksi mahdollista tehdä myyjälle tarjous eli Preis vorschlagen jos pyydetty hinta tuntuu liian kovalta.
Ebayn toimintaan voi tutustua englanniksi ebay.com puolella. Sivun rakenne ja toiminnot ovat käytännössä samat kielialueesta riippumatta.
Pääsääntöisesti ebayn ilmoitukset ovat huutokauppoja. Mutta jos hinnan edessä lukee
Sofort-Kaufen on kyseessä hinta, jolla tavara lähtee suoraan. Joissain suorakaupoissa on lisäksi mahdollista tehdä myyjälle tarjous eli Preis vorschlagen jos pyydetty hinta tuntuu liian kovalta.
Ebayn toimintaan voi tutustua englanniksi ebay.com puolella. Sivun rakenne ja toiminnot ovat käytännössä samat kielialueesta riippumatta.
Sorgen, huomasin vasta kun lueskelin linkkejä uudestaan, että nuo olivat eBaysta... Ei silti kuitenkaan kokemusta moisesta systeemistä, kuka on käyttäny, kertokaa kokemuksista..?Andreas kirjoitti:"Lueskelin noita saksalaisia sivuja, oliko nuo jotain huutokauppa-tyyppisiä vai onko nuo oikeita hintoja esim 100e/lokari jne... Pitäisi varmaan ottaa saksankielen pikakurssi, kun rupeaa saksalaista harrastamaan"
Pääsääntöisesti ebayn ilmoitukset ovat huutokauppoja. Mutta jos hinnan edessä lukee
Sofort-Kaufen on kyseessä hinta, jolla tavara lähtee suoraan. Joissain suorakaupoissa on lisäksi mahdollista tehdä myyjälle tarjous eli Preis vorschlagen jos pyydetty hinta tuntuu liian kovalta.
Ebayn toimintaan voi tutustua englanniksi ebay.com puolella. Sivun rakenne ja toiminnot ovat käytännössä samat kielialueesta riippumatta.
Nyt kun muistelen, niin taisi myyjäheppu jutella, että oli joltain mersu-harrastajalta tullu, jolla oli esim. ambulanssi-mese yms... Elikkä samasta autosta on kyse...
Pieni maa tämä Suomi, sulta varmaan löytyisi tietoa mersu-paran historiasta yms... Jos vain viittit, niin laita tarinaa vaikka privana.
Löytyiskö muita osia?
Pieni maa tämä Suomi, sulta varmaan löytyisi tietoa mersu-paran historiasta yms... Jos vain viittit, niin laita tarinaa vaikka privana.
Löytyiskö muita osia?

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Katon kokonaan vaihto voi muuten olla aika hirveä toimenpide. Oletko harkinnut ihan suorasta pellistä palan hitsaamista paikalleen?
Jos olisin sinä, asentaisin alkuperäisen Webasto-merkkisen käsitoimisen kattoluukun. Ne toimii hienosti ja niitä löytyy aina jostain (esimerkiksi minulla on jossain pystärin alkuperäinen kattoluukku).
Jos olisin sinä, asentaisin alkuperäisen Webasto-merkkisen käsitoimisen kattoluukun. Ne toimii hienosti ja niitä löytyy aina jostain (esimerkiksi minulla on jossain pystärin alkuperäinen kattoluukku).
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Hyvä pointti, se katon kokonaan vaihto saattaa kyllä jäädä tekemättä, vaikka on pellistä tullu jotain joskus tullu väännettyä, niin on se aika hommeli, olisi enemmän jonkun gurun touhua.... Sama voi olla se pelkkä paikkaaminen...Petteri Kivimäki kirjoitti:Katon kokonaan vaihto voi muuten olla aika hirveä toimenpide. Oletko harkinnut ihan suorasta pellistä palan hitsaamista paikalleen?
Jos olisin sinä, asentaisin alkuperäisen Webasto-merkkisen käsitoimisen kattoluukun. Ne toimii hienosti ja niitä löytyy aina jostain (esimerkiksi minulla on jossain pystärin alkuperäinen kattoluukku).
Näissähän on ilmeisesti saattanut olla kattoluukku alkuperäisenäkin, ei kellään olisi moisesta kuvaa? Originaali ollut myöskin Webasto? Mutta tuskin ilmeisesti lasinen...?

Johonkin 50-luvun kuperakattoiseen kikottimeen voisi vielä kuvitella (omipotenssifantasioden sokaisemana) hitsaavansa peltiä kattolukun tilalle. W108 on kuitenkin sen verran laakea-kattoinen, että saa olla melkoinen ihmemies, ettei katto soittele calypsorytmejä ehtaan trinidadilaistyyliin sen jälkeen kun luukun on sulatellut umpeen.
Katon vaihtamien tolpista ei ole ylivoimaista, jos suunnittelee työn kunnolla eikä hosu toteutuksen aikana vaan mittaa katkot kunnolla. Kori tulee luonnollisesti tukea kunnolla ennen kun alkaa leikellä.
Yksi mahdollisuus on tietty vaihtaa pelkkä kattopelti kokonaisena ja jos oikeen moderniksi heittäytyy hoitaa suurin osa kiinnituksestä liimaalla.
Kannattaa varmaan konsultoida Petehri-nimimerkillä esiintyvää palstalaista.
Katon vaihtamien tolpista ei ole ylivoimaista, jos suunnittelee työn kunnolla eikä hosu toteutuksen aikana vaan mittaa katkot kunnolla. Kori tulee luonnollisesti tukea kunnolla ennen kun alkaa leikellä.
Yksi mahdollisuus on tietty vaihtaa pelkkä kattopelti kokonaisena ja jos oikeen moderniksi heittäytyy hoitaa suurin osa kiinnituksestä liimaalla.
Kannattaa varmaan konsultoida Petehri-nimimerkillä esiintyvää palstalaista.
Niinpä, siinä "paikkauksessa" se vetely, olkoon sitte calypsoa tai ehtaa perisuomalaista tangoa, voi pikemminkin olla vaikeemmin hallittavissa, kuin taas koko katon vaihto, juuri noilla riittävillä reivauksilla ja mittauksella mittauksen perään...
Jotenkin tuntuisi ilkeeltä mennä helpomman kautta, ja jättää toi luukku siihen köllöttelemään. Tietty säästäisi helvetisti työtä, mutta kun ei tohon autoon kattoluukku, ainakaan lasinen, istu yhtään...!

Jotenkin tuntuisi ilkeeltä mennä helpomman kautta, ja jättää toi luukku siihen köllöttelemään. Tietty säästäisi helvetisti työtä, mutta kun ei tohon autoon kattoluukku, ainakaan lasinen, istu yhtään...!

Rupean kääntymään tuolle kannalle... Vaikkei tässä tarkotus ole tehdä museointitason entisöintiä, niin kuitenkin auto tulee maalauttaa ammattilaisella ja muuten tehdä mahdollisimman siistiksi...tango kirjoitti:Vaihda vaan koko katto, ei ole ylivoimainen homma. Tulee varmasti parempi kun että alkaisi paikkaamaan noin suurta reikää katossa. Tieten aivot pitää olla mukana.