Näinkin tyhmä kysymys pitää tehdä, että miten 250 dieselistä pitää katsoa öljyt jotta tikku näyttää luotettavaa lukemaa? Nyt on 3000 km ajettu ja tikku näyttää täyttä katsoopa kummalta puolelta tahansa, vaikka öljyä on kaiketi jo jonkun verran kulunut. Tahriintuuko tikku siis nostettaessa?
Toissapäivänä kun katsoin, niin oli noin 5dl mennyt, mutta nyt näyttää täyttä. Joku käynyt tietämättäni lisäämässä öljyä
Molemmilla kerroilla tarkastus on tehty kylmästä koneesta.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Auton on hyvä olla seisonut paikallaan tosiaan jonkun aikaa, mieluusti pari tuntia ajon jälkeen. Tikku nostetaan ylös, pyyhitään puhtaaseen paperiin tms. ja painetaan alas. Nostetaan uudelleen ja katsotaan öljyn määrä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
BMW 325:n öljjytikku näytti mitä sattui ja tuli lisättyä aiheettomasti öljyä.
Syyksi ilmeni se, että öljytikunputki oli painunut pohjaan. Näin on käynyt kuulemma muissakin, joissa putki on öljyimuvaihdon vuoksi asennettu lähelle pohjaa. Putkea nostettiin ja taas oli kaikki kunnossa.